مقالاتمقالات انیمهمقالات سینمایی
داغ

مورد انتظار ترین انیمه های سال 2022

با رسیدن به روز های آخر سال انیمه های فصل پاییز به قسمت های پایانی خود رسیده اند و حال طرفداران دنیای انیمه چشم انتظار رسیدن فصل زمستان و شروع آثار جدید هستند، از کمدی های عاشقانه تا شونن های سرشار از خون، از آثاری که به پایان کار خود می‌رسند تا آثاری که تازه قرار است مسیر خود را شروع کنن, سال 2022  برای علاقه مندان به هر سبکی سال جذابی بنظر میرسد، عده ای بعد از مدت ها با آثار مورد علاقه خود تجدید دار می‌کنند و عده ای هم قرار است برای اولین بار با اقتباسی از مانگای مورد علاقه خود روبه رو شوند، با ویولت گیمرز همراه باشید تا به معرفی مورد انتظار ترین انیمه های سال 2022 ‪.بپردازیم

انیمه Cyberpunk edgerunners

Cyberpunk edgerunners

استدیوی سازنده: Trigger  

ژانر: علمی تخیلی

فصل پخش: نامعلوم

این انیمه اقتباسی از یک بازی ویدیویی به نام cyberpunk 2077 است که اگر از علاقه مندان به بازی های ویدیویی باشید حتما تا کنون نام آن را شنیده اید. نتفلیکس با همکاری  استدیو سازنده بازی قرار است این انیمه را در قالب یک سریال 10 قسمتی روانه تلویزیون کند. استدیوی سازنده این انیمه یعنی Trigger همیشه دقت و ظرافت بسیار بالایی را در طراحی جزییات گرافیکی دارد که میتوان نمونه آن را در انیمه معروف و محبوب این استدیو یعنی Kill la kill دید.

پس میتوان از این نظر امید بسیار زیادی را برای انیمه جدید این استدیو داشته باشیم. با این که این انیمه بر اساس بازی ساخته شده است اما طبق گفته تیم سازنده انیمه این انیمه قرار نیست از داستان بازی پیروی کند و تنها در جهان آن جریان دارد. این انیمه داستان یک پسر خیابانی و تنها است .او برای زنده ماندن مجبور میشود به گروه مزدور  Edgerunners بپیوند.

انیمه Bleach thousand year blood

Bleach

استدیو سازنده: pierrot

ژانر: شونن، اکشن، ماوراطبیعی

فصل پخش: پاییز 2022

سری قبلی این مجموعه با پخش 366 قسمت از سال 2004 تا 2012 و همچنین چند قسمت سینمایی یکی از محبوب ترین مجموعه های شونن است که حالا قرار است بعد از گذشت تقریبا 10 سال دوباره بازگردد، داستان این مجموع در مورد پسری دبیرستانی به نام ایچیگو است که بعد از حادثه ای و دیدار با یک شینیگامی به قدرت های جدیدی دست می یابد و با همکاری همکلاسی های خود به مبارزه با نیروی های پلیدی که شهر را تهدید می‌کنند می‌پردازد، سری بلیچ به مبارزات نفس گیر و موسیقی فوق‌العاده خود مشهور است، اگر هنوز موفق به تماشای بلیچ نشده اید نگران نباشید زیرا سری جدید این انیمه  پاییز سال آینده با آرک جدید آن آغاز می‌شود و تا آن زمان برای تماشای آن و رسیدن به سری جدید فرصت مناسبی دارید.

انیمه overlord فصل چهارم

Overlord

استدیو سازنده: Madhouse

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، بازی

فصل پخش: نامعلوم

از مشهورترین انیمه های سبک ایسکای که توسط استدیو پر آوازه Madhouse ساخته شده است، داستان این انیمه در مورد پسری به نام مومونگا است که روزی در حال انجام یک بازی واقعیت مجازی است، بازی تعطیل می‌شود اما مومونگا تصمیم می‌گیرد که از بازی خارج نشود، مومونگا تبدیل به اسکلت می‌شود و Npc های اطراف او احساسات پیدا می‌کنند، حال مومونگا باید در این دنیایی که وارد آن شده است تک و تنها زندگی کند.

این انیمه داستانی تاریک با فانتزی و اکشنی غنی است که تمرکز زیادی را بر تغییرات شخصیت اصلی خود دارد البته شخصیت های فرعی این انیمه نیز بسیار جذاب هستند. اگر می‌خواهید ببینید که تجربه زندگی کردن یک شخص در دنیای یک بازی ویدئویی چگونه است این انیمه گزینه مناسبی برای شما است.

 انیمه Bubble

Bubble

استدیو سازنده: Wit studio

ژانر: علمی تخیلی

فصل پخش: بهار 2022

استدیو wit یکی از محبوب ترین استدیو های چند سال اخیر است که با ساختن سه فصل ابتدایی attack on titan به شهرتی جهانی رسید، همیشه برای رسیدن انیمه های جدید این استدیو انتظار بالایی وجود دارد و انیمه سینمایی Bubble هم از این قضیه مستثنا نیست، تتسورو آراکی که سابقه تولید فصل ابتدایی Attack on titan و انیمه death note را دارد وظیفه کارگردانی این انیمه را برعهده دارد.

تتسورو میگوید که چندین سال است که بر روی این انیمه سینمایی کار کرده است و تمام توان خود را برای آن گذاشته است و بلاخره این اثر را آماده ی انتشار کرده است. داستان این انیمه در شهر توکیو می‌گذرد که در آن حباب هایی باعث از بین رفتن جاذبه زمین شده اند و حال شهر توکیو به محلی برای مبارزه بین گروه های جوان تبدیل شده است. Bubble داستان دختر و پسری است که توسط بی جاذبگی به هم می‌رسند را در این دنیا روایت می‌کند.

انیمه (فصل دوم)Vinland saga 

Vinland saga

استدیو سازنده: Wit studio

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، تاریخ، سنین

فصل پخش: نامعلوم

در ابتدا قرار بود که فصل دوم این انیمه در اواخر سال 2021 عرضه شود اما تا کنون با تاخیر های گوناگونی مواجه شده است و هنوز تاریخ پخش دقیق آن در سال آینده مشخص نشده است. اما اکثر طرفداران انتظار آن را دارند که این انیمه در نیمه ی اول سال عرضه شود. این اثر از محبوب ترین آثار استدیوی wit است که داستان تورفین یک پسر جوان وایکینگ را روایت می‌کند که سفری را برای انتقام شروع می‌کند، او در طول سفرش با شخصیت ها و ماجراهای متفاوتی آشنا می‌شود و در یک دنیای بی‌رحمانه رشد می‌کند، اگر به سریال های تاریخی و الخصوص سریال vikings علاقه مند هستید این انیمه یکی از بهترین آثاری است که می تواند شما را به یک دوره تاریخی جذاب ببرد.

 انیمه Made in abyss

مورد انتظارترین انیمه های سال

Made in abyss

استدیو سازنده: kinema citrus

ژانر: ماجراجویی، درام، زاآلود، علمی تخیلی

فصل پخش: نامعلوم

پس موفقیت چشم گیر فصل اول و نسخه سینمایی که دنباله فصل اول آن بود بلاخره بعد از انتظار فراوان فصل دوم این انیمه نیز تایید شد و طبق اطلاعات منتشر شده تیم سازنده آن همان تیمی است که بر روی فصل اول این مجموعه کار کرده است پس میتوان دوباره امید زیادی را به دنباله ی این اثر داشت.

داستان در مورد دختری به نام ریکو است که بزرگترین آرزویش این است که به مانند مادرش که سال ها است از او خبری ندارد تبدیل به یک کاوش گر شود، ریکو به همراه دوست رباتش که شبیه یک انسان است سفری را در دل یک دنیای خطرناک و اسرار آمیز آغاز می‌کند تا به دنبال مادرش بگردد سفری که امکان بازگشت در آن برای هرکسی غیر ممکن بنظر میرسد. موجودات عجیب، سرزمین های ناشناخته، شخصیت های مرموز،  دنیای اسرار آمیز و جذاب یک معجون عالی را برای علاقه مندان به ژانر ماجراجویی ساخته است.

 انیمه Spy x family

Spy x family

استدیوی سازنده: WitوCloverworks

ژانر: اکشن، کمدی، شونن

فصل پخش: بهار 2022

یک دختر بچه به نام آنیا که قابلیت خواندن ذهن افراد را دارد، یک مرد جاسوس به نام لوید و یک دختر قاتل به نام یور یک خانواده تقلبی را تشکیل داده اند زیرا لوید پدر خانواده برای نفوذ به یک گروه خاص مجبور به ساختن خانواده ای تقلبی شده است، این انیمه ماجرای های این خانواده تقلبی است که ترکیب جذابی از اکشن و کمدی را در کنار شخصیت های بسیار دوست داشتنی ارائه می‌دهد، مانگای Spy x Family با فروش بیش از یازده میلیون نسخه یکی از محبوب ترین مانگاهای سال های اخیر است که حالا قرار است برای اولین بار شاهد یک اقتباس برای آن باشیم. Spy x family قرار است بصورت مشترک توسط دو استدیوی معروف Wit و Clover works ساخته شود.

انیمه (فصل دوم)The rising of the shield hero

Rising of the shield hero

استدیوی سازنده:  Kinema citrus

ژانر: ماجراجویی، ایسکای، فانتزی

فصل پخش: بهار 2022

 موفقیت  فصل اول این انیمه به قدری بالا بود که بلافاصله برای فصل دوم و حتی سوم هم تایید شد، داستان در مورد پسری به نام یواتانی نائوفومی است که به همراه سه نفر دیگر به جهانی موازی احظار می‌شوند تا بعنوان یک قهرمان از خطری که این دنیا را تهدید می‌کند مراقبت کنند، هر قهرمان سلاحی را دریافت می‌کند سلاح یواتانی سپر و ضعیف ترین آن ها است.
طمع و جاه طلبی انسان حتی در این جهان موازی نیز وجود دارد و یواتانی با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، او در این بین با شخصیت های جدیدی آشنا میشود و که تاثیر بسیار زیادی را در شکل گیری شخصیت او دارند. The Rising of the Shield Hero یک مجموعه عالی برای علاقه مندان به سبک ایسکای و فانتزی است که صداپیشگی فوق‌العاده و شخصیت های دوست داشتنی آن توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند و حتی میتواند مورد انتظار ترین انیمه سال 2022 برای علاقه مندان سبک ایسکای باشد.

انیمه(فصل سوم)Kaguya sama :love is war

Kaguya sama love is war

استدیو سازنده: A_1 picture

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه، مدرسه، سنین

فصل پخش: بهار 2022

 
این انیمه توانست برنده بهترین کمدی، بهترین زوج و بهترین تیتراژ پایانی در مراسم Anime awards سال2020 شود. Kaguya sama جز پربیننده ترین و موفق ترین  انیمه های سال های اخیر است که تمام انتظارات شما را از یک سری کمدی برآورده میکند. داستان در مورد  یک شورای دانش آموزی که دو دانش آموز نابغه با بالاترین نمرات در سطح کشور در راس آن هستند را روایت میکند. همه به آن ها می‌گویند که زوج بسیار خوبی برای یک دیگر بنظر می‌رسند آن ها هم در درون همدیگر را بسیار دوست دارند اما مشکل اینجا است که هیچکدام از آن ها حاظر نیستند علاقه خود را به یک ديگر اعتراف کنند. این عشق به یک مبارزه بین آنان تبدیل می‌شود و هر کس که زودتر به علاقه خود اعتراف کند شکست خورده است.
 کاگویا ساما بدون شک یکی از بهترین آثار کمدی است که تا کنون در این مدیوم ساخته شده و در هر ثانیه می‌تواند شما را تا حد مرگ بخنداند، اگه علاقه مند به آثار کمدی هستید این اثر یکی از بهترین گزینه های روی میز برای شما است پس در دیدن آن هرگز تردید نکنید!!
 

2022: انیمه chainsaw man

مورد انتظارترین انیمه های سال

Chainsaw man

استدیوی سازنده: Mappa

ژانر: اکشن.ماجراجویی.شیاطین.شونن

فصل پخش: نامعلوم

این انیمه بدون شک خشن ترین انیمه حاظر در این لیست است.!! داستان در مورد پسری به نام دنجی است که توسط یاکوزا استخدام میشود تا  به کشتن شیاطین بپردازد. اما از دست مزد خبری نیست زیرا دنجی باید باید بدهی های پدر خود  را صاف کند و به نوعی با یک زندانی فرقی ندارد، دنجی با شیطان دست آموز خود پوچیتا به شکار شیاطین می‌پردازد و در ادامه مسیر خود با سازمانی آشنا می‌شود که کار آن ها شکار شياطين است.

chainsaw man نیز مانند Spy x family برگرفته از مانگایی محبوب است که استدیوی Mappa وظیفه تولید آن را برعهده گرفته است.

 اگر علاقه مند به یک اثر خشن و سرشار از خون هستید این یکی از گزینه مناسب برای شماست، البته به هیچ شخصیتی دل نبندین زیرا نویسنده این اثر هیچ ابایی از حذف شخصیت های محبوب خود ندارد.

 انیمه (فصل چهارم. نیمه دوم) Attack on titan

Attack on titan

استدیوی سازنده: Mappa

ژانر: اکشن، درام، فانتزی، نظامی، رازآلود

فصل پخش: زمستان 2022

داستان این انیمه به سال ها قبل بازمی‌گردد جایی که انسان ها برای فرار از دست تایتان ها دست به ساختن دیوار هایی زده اند و در داخل آنان پناه گرفته اند، اما این آرامش ابدی نیست….
این مجموعه بدون شک یکی از محبوب ترین و بحث برانگیز ترین انیمه های چند سال اخیر و مورد انتظار ترین انیمه سال 2022 است. که حتی اگر آن را ندیده باشید حداقل اسم آن را شنیده اید، این مجموعه دوست داشتنی حالا  به فصل آخر خود رسیده است و چندی پیش اعلام شد که این نیمه در 12 قسمت ارائه خواهد شد. شک و تردید طرفداران  برای اینکه آیا پخش این مجموعه به ماه های آینده می‌کشد حالا  بیشتر از همیشه است و حتی بسیاری هم نگران این هستند که اقتباس نسبت به مانگا کوتاه تر باشد زیرا  با توجه به حجم مانگای باقی مانده  امکان پایان آن در 12 قسمت ممکن بنظر نمیرسد.
 
 
از اینکه با ویلوت گیمرز در مورد انتظار ترین انیمه های سال 2022 همراه بودید از شما سپاس گذاریم، نظر شما کاربران ویولت گیمرز در مورد انیمه های این لیست چیست؟ کدام یک مورد انتظار شماست و آیا بنظر شما انیمه دیگری نیز می‌توانست در این لیست باشد؟لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 
 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا
علیرضا
2 سال‌ قبل

جالب بود ممنون از آقای کوبیان نویسنده گرامی اگه میشه بیشتر از انیمه ها مقاله بنویسید

Shayan gamer
Shayan gamer
2 سال‌ قبل

خیلی خوب بود فقط چند تا غلط املایی داشت که مهم نیست 🙂