تیترمقالاتمقالات سینمایی
داغ

حقایق جالب فیلم Last Night In Soho

ادگار رایت بیشتر به خاطر تدوین سریع، موسیقی همگام، صحنه‌هایی در میخانه‌ها و اکشن بسیار سبک شناخته می‌شود. و با در نظر گرفتن این موضوع، Last Night In Soho  ادگار رایتی ترین فیلم او در بین آثارش است. این فیلم تمام مولفه های تجاری او را به نمایش می گذارد؛ اما زمینه بسیار جدیدی را برای کارگردان ارائه می دهد. ادگار رایت با این اثر اولین تجربه خود را در یک اثر تماما ترسناک پشت سر میگذارد. حقایق و اتفاقات بسیاری در پشت صحنه این فیلم رخ داده است که شما از آن ها خبر ندارید، از تغییر اسم تا آموزش رقص مت اسمیت، پس با ما و ویولت گیمرز همراه باشید تا سری به حقایق فیلم Last Night In Soho ( دیشب در سوهو ) بزنیم.

9.فرایندن نوشتن فیلمنامه به مانند 1917 بود

ادگار رایت معمولاً همه فیلم‌هایی را که کارگردانی می‌کند، می‌نویسد، و در حالی که این هنوز برای Last Night In Soho صادق است. او دست یاری داشت. کریستی ویلسون-کرنز فیلمنامه را با همکاری رایت نوشت و از دیگر آثار او می توان به 1917، یکی از بهترین فیلم های جنگی قرن بیست و یکم اشاره کرد.

نویسنده نوشتن فیلم ترسناک را به روند نوشتن در سال 1917 تشبیه کرد. زیرا می‌گوید “سبک هر دوی آنها این است که شما را به دنیای درونی شخصیت‌ها راه می‌دهند.” به همین دلیل، او روند نوشتن این دو فیلم را متفاوت، اما در عین حال از جهاتی بسیار شبیه به هم خواند.

8.آنیا تیلور-جوی قبلاً برای فیلم دیگری از ادگار رایت تست شده بود

Last Night In Soho و حقایقی جالب

آنیا تیلور-جوی یکی از طرفداران خودخوانده ادگار رایت است. و این نشان می‌دهد که او برای یکی دیگر از فیلم‌های مولف نیز تست بازیگری داده است. سال‌ها پیش، تیلور جوی سعی کرد بود نقشی را در Baby Driver داشته باشد، و با اینکه دقیقاً اشاره نمی‌کند که چه نقشی را  می خواسته است اما بنظر میاید که او تلاش کرده است که تا نقش دبرا را داشته باشد.

زیرا هم تیلور جوی و هم لیلی جیمز، که نقش دبرا را بازی می کند، چهره های بسیار مشابهی دارند. با این حال، این خوب است  که همه چیز  به خوبی پایان می رسد. زیرا این بازیگر نقش سندی را در Last Night in Soho، یکی از بهترین شخصیت های فیلم، به دست آورد.

7. عنوان اصلی فیلم

به گفته Indie Wire، اگرچه Last Night In Soho عنوانی کاملی به نظر می رسد و کاملاً برای فیلم مناسب است، اما این اسم، نام اصلی نبود. در واقع، حتی انتخاب دوم رایت نیز نبوده است.

عنوان فیلم در ابتدا Red Light Area بود، اما کارگردان متوجه شد که باید آن را تغییر دهد.زیرا ممکن بود مردم  آن را با فیلم Red Lights با بازی کلین مورفی اشتباه بگیرند. رایت سپس به این فکر افتاد که نام ” The Night Has A Thousand Eyes ” بگذارد. اما پس از آن متوجه شد که این عنوان پرمخاطب به فیلم دیگری نیز تعلق دارد. بنابراین او در نهایت به انتخاب سوم خود، Last Night In Soho رسید.

6. عنوان فیلم از تارانتینو الهام گرفته شده است

این تقریباً معجزه آسا بود که عنوان نهایی فیلم جدید رایت چگونه ساخته شد و همه اینها به دلیل گفتگو با کوئنتین تارانتینو در مورد Death proof بود. در حین صحبت در مورد فیلم 2007 خود، آنها به سراغ موسیقی فیلم رفتند و تارانتینو از رایت پرسید که آیا تا به حال آهنگ “Last Night in Soho” را شنیده است یا خیر.

پرسشی عالی در زمانی عالی تر، زیرا رایت به‌تازگی در حال کار بر روی فیلمی بر اساس سوهو بود و پس از اینکه نتوانست از دو ایده اول خود استفاده کند، به شدت در حال تلاش برای یافتن عنوان جدیدی بود. بنابراین تارانتینو ناخواسته نام این فیلم را انتخاب کرد!

5. آنیا تیلور جودی بخاطر بازی در این فیلم در فیلم Furiosa نقش آفرینی خواهد کرد

دوستداران سینما آنیا تیلور جوی را تنها از طریق فیلم Last Night In Soho نمی شناسند. به تازگی، این بازیگر در سراسر صفحه نمایش بزرگ و سرویس های پخش است. او ستاره موفق نتفلیکس، The Queen’s Gambit، و فیلم X-Men، The New Mutants است. و سلطه او در هالیوود ادامه خواهد داشت، زیرا او در فیلم بعدی مکس دیوانه: جاده خشم، در نقش Furiosa، بازی خواهد کرد.

اگرچه Fury Road به سختی از جهنم توسعه فرار کرد.Furiosa اکنون که شخصیت اصلی انتخاب شده است، با تمام قوا جلو می رود. جورج میلر کارگردان، تیلور جوی را بر اساس دیدن یک ویدیو اولیه از سوهو استخدام کرد.اما این بازیگر همچنین باید از رایت برای انتخاب بازیگر تشکر کند، زیرا میلر توضیح می‌دهد که کارگردان بر حضور او در فیلم آینده تاکید داشته است.

4.ادگار رایت فیلم را قبل از The World’s End مطرح کرد

Last Night IN soho

Last Night In Soho قبلاً به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاده است، زیرا در ابتدا قرار بود بیش از یک سال پیش در سپتامبر 2020 اکران شود. با این حال، اگر همه ستاره‌ها در یک راستا قرار می‌گرفتند. فیلم می‌توانست یک دهه پیش ساخته و اکران شود.

به گزارش Uproxx، ادگار رایت قبل از اینکه فیلم The World’s End، سومین فیلم از «سه گانه کورنتو» را فیلمبرداری کند. این فیلم را برای تهیه کنندگانش عرضه کرد. رایت می‌گوید که این ایده حتی سال‌ها قبل از آن نیز مطرح شده بود. اما به نظر می رسد که این روشی است که  این کارگردان کار می کند.زیرا او همچنین می گوید که به مدت 22 سال در حال توسعه Baby Driver در سر خود بوده است.

3. تاثیرگیری از داستان های خانواده رایت در دهه 60

از آنجایی که فیلم در زمان به دهه 1960 سفر می کند، به وضوح تحقیقات و تلاش زیادی انجام شده است تا سوهو دقیق به نظر برسد. به گفته نیویورک تایمز، همه چیز با گوش دادن رایت به داستان های بلوغ والدینش در آن دوره آغاز شد.

رایت پس از آن به این دهه دچار علاقه ای شدید شد و شروع به گشت و گذار در مجموعه های قدیمی آنها کرد و در دوره زمانی از طریق موسیقی گم شد. این  فکت همچنین موسیقی متن عظیم فیلم را توضیح می دهد، زیرا سوهو پر از آهنگ های نوسانی دهه 60 است.

2. مطرح کردن ایده فیلم در بار

همان‌قدر که ساختن یک فیلم کار سخت به نظر می‌رسد، و همان‌قدر که تهیه‌کنندگان حرفه‌ای تلاش می‌کنند تا مردم را وادار کنند که اینطور فکر کنند. بسیاری از اتفاقات در صنعت سینما بی‌درنگ رخ می‌دهد. هیچ نمونه ای بهتر از این وجود ندارد که ادگار رایت چگونه ایده فیلم را برای کریستی ویلسون-کیرنز را مطرح کرد و چگونه او را متقاعد کرد که با او کار کند.

بر اساس پادکستی که در Empire ارائه کرد، ویلسون-کنز می‌گوید که رایت این ایده را در حالی که در باری در سوهو بود، به او ارائه کرده است. این برای رایت نیز کاملا از فیلم می آید.زیرا میخانه‌هایی که در سرتاسر فیلم‌های او ظاهر می‌شوند به یکی از علائم تجاری متعدد کارگردان تبدیل شده است.

1.مت اسمیت برای بازی در این فیلم مجبور به آموزش رقص بود

مت اسمیت در مصاحبه ای با Looper توضیح می دهد که یکی از چیزهایی که او را به فیلم وحشتناک سفر در زمان کشاند، رقص کلاسیک فوری بود که در میانه راه می یامد. او توضیح داد که «فکر می‌کند واقعاً عالی به نظر می‌رسد».

اما به طرز عجیبی، علیرغم اینکه این بازیگر نقش را برای رقص بر عهده گرفت، مطلقاً هیچ ایده ای برای رقصیدن نداشت. و اگرچه درس‌هایی از یک طراح رقص ماهر وجود داشت، اسمیت اشاره می‌کرد که برداشت این حرکات بیشتر از بقیه طول کشید.

این هم از حقایق فیلم Last Night In Soho، نظر شما دوستان ویولت گیمرزی در مورد حقایق فیلم Last Night In Soho چیست؟ آیا  از این فیلم راضی بوده اید؟ خوشحال میشویم اگر نظراتتان را برای ما و دیگر دوستان ویولت گیمرزی به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
EROR 404
EROR 404
2 سال‌ قبل

عالی و جالب بود مخصوصا نکته اول 🙂
فیلم هم فیلم متوسط رو خوبی بود خیلی پتتانسیل بهتر بودن داشت.