تیترمقالاتمقالات بازیمنتخب سردبیر

داستان بازی GTA V (کامل) + پایان های داستان جی تی ای وی!

با سلام خدمت کاربران عزیز رسانه ویولت گیمرز، در این مقاله از سری مقالات داستان بازی، میخواهیم به داستان کامل بازی GTA 5 بپردازیم. داستان بازی GTA V نقدها و نظرات متفاوتی را دریافت کرد. همچنین میتوانید پس از مطالعه داستان جی تی ای وی، داستان بازی Gta San Andreas نیز مطالعه کنید. بازی GTA V در تاریخ 17 سپتامبر 2013 (نسل هفتم) منتشر شد. Grand Theft Auto V توانست به طور میانگین نمره عالی 99 را در ویوکریتیک و نمره 97 را در متاکریتیک کسب کند. با ویولت گیمرز همراه باشید.

داستان کامل بازی GTA 5

بازی GTA 5 و داستان جی تی ای وی

 

سه شخصیت اصلی بازی یعنی «مایکل‌تاونلی» و «ترور فیلیپس» و «برداسنایدر» در یک سرقت با برنامه‌ریزی نادرست از یک بانک در «لودندرف» شرکت می‌کنند. در این سرقت آنها با تعقیب و گریز طولانی همراه میشوند. این تعقیب و گریز نیز باعث درگیری بین گروه با پلیس میشود. پس از تعقیب و گریز و تصادف ماشین با درخت درگیری شدیدتری بین تیم و پلیس ها صورت می گیرد که این درگیری به تیر خوردن به مایکل و فرار ترور پایان می یابد. درحالی که همه فکر می کنند که مایکل مرده، این اتفاق نیوفتاده است بلکه مایکل با پلیس FIB همکاری کرده است.

داستان بازی GTA 5: ملاقات مجدد مایکل و فراکلین

داستان کامل بازی GTA 5

 

9 سال بعد مایکل همراه با خانواده‌اش در «لس‌سانتوس» و با نام مستعار «مایکل دسانتا» تحت برنامهٔ «محافظت از شاهد» زندگی می‌کند. در محله‌ای دیگر از شهر، «فرانکلین‌کلینتون» برای یک فروشندهٔ خودروی فاسد مسیحی کار می‌کند. او در حین تلاش برای تملک ثانوی کلاهبردارانهٔ خودروی پسر مایکل با مایکل روبه‌رو می‌شود و این مواجهه آغازی بر دوستی دو شخصیت است.

هنگامی که مایکل متوجه خیانت همسرش با یک مربی تنیس می‌شود، او و فرانکلین، مربی را تا عمارتی بزرگ تعقیب کرده و مایکل از روی عصبانیت خانه را تخریب می‌کند. پس از آن، مشخص می‌شود که صاحب خانه دوست دختر «مارتین‌مادرازو» یکی از بزرگان صنعت مواد مخدر در مکزیک بوده و مادرازو برای عدم اعمال خشونت، طلب خسارت می‌کند. مایکل برای به‌دست آوردن پول دوباره به زندگی خلافکارانه رو می‌آورد و در این راه، فرانکلین را هم با خود همراه می‌کند. با همکاری دوست قدیمی مایکل، «لستر‌کرست» که یک هکر ازکارافتاده است، برای پرداخت بدهی مایکل دست به سرقت از یک فروشگاه جواهرات می‌زنند.

داستان بازی GTA V: ملاقات مجدد ترور با گروه

ترور در GTA V

 

سرقت از طلافروشی توجه خودرا به ترور جلب میکند. او از نحوه سرقت متوجه شده که مایکل نه تنها نمرده، بلکه دوباره به صحنه خلاف بازگشته‌است. ترور که حالا در یک خانهٔ سیار در حومهٔ لس گ‌سانتوس زندگی می‌کند، از سرقت باخبر شده و آن را کار مایکل، که تا پیش از این تصور می‌کرد در سرقت 9 سال پیش مرده‌است، می‌داند. ترور پس از پیدا کردن خانهٔ مایکل، او را شگفت‌زده کرده و دوباره با مایکل متحد می‌شود. ترور قبل از بازگشت به لوس‌سانتوس، چند نفر از گروه چینی سه‌قلوهای لوس‌سانتوس و برادران اونیل، که قصد کشتن ترور داشتند را نیز به قتل می‌رساند.

با گذر زمان، زندگی شخصی شخصیت‌های اصلی از کنترل خارج می‌شود. اخلاق دمدمی مزاج مایکل افزایش یافته و خانواده‌اش را وادار به ترک او می‌کند. هنگامی که او تبدیل به یک تهیه‌کنندهٔ فیلم در استودیوی «ریچاردز مجستیک» می‌شود، مایکل با «دوین وتسون» یک سرمایه‌گذار خطرپذیر میلیاردر که پس از خنثی‌شدن تلاش‌هایش برای تعطیل کردن استودیو توسط مایکل سوگند خورده تا انتقام بگیرد، به مشکل برمی‌خورد.

در همان حال، فرانکلین، دوستش «لاماردیویس» را از دست دوست سابق و گانگستری با نام «هارولداسترچ‌جوزف» آزاد می‌کند. جوزف مداوم به‌دنبال کشتن لامار است تا خود را به دوستان تازه‌اش اثبات کند. در همان زمان، تلاش‌های بی‌پروای ترور برای تحکیم تسلطش بر چندین بازار سیاه در بلین کانتی باعث افروختن آتش جنگ در برابر کلوپ موتورسواری غیرقانونی «گم‌شده»، چندین گروه گانگستری خیابانی آمریکای لاتین، دلال‌های مت‌آمفتامین، رقیب یک شرکت نظامی خصوصی با نام «مری‌ودر» و «وِی‌چنگ» یک رهبر زیرزمینی اهل چین، می‌شود.

همکاری مایکل با ماموران فدرال

داستان کامل بازی GTA V

دیو نورتون و استیو هینز و مأموران ادارهٔ فدرال تحقیقات، با مایکل تماس گرفته و از او درخواست می‌کنند تا برای تضعیف یک سازمان رقیب با نام سازمان امور بین‌الملل (آی‌ای‌ای)، چند عملیات انجام دهد. با رهبری استیو و کمک لستر، آن‌ها به یک کاروان مسلح متعلق به سازمان امور بین‌الملل حمله کرده و یک اسلحهٔ شیمیایی آزمایشی را از یک آزمایشگاه تحت کنترل این سازمان می‌دزدند. هنگامی که استیو هدف بررسی‌های دقیق قرار می‌گیرد، مایکل و فرانکلین را مجبور به حذف تمام شواهدی که قابل‌استفاده علیه او باشد از سرورها می‌کند. مایکل از این فرصت برای حذف تمام داده‌های مربوط به فعالیت‌های خودش استفاده کرده و نفوذ استیو را بر خود از بین می‌برد.

آشنایی با دوین وستون

بازی GTA 5
داستان جی تی ای وی

موقع شکنجه کریموف ما با شخصی به نام دوین وستون آشنا میشویم.  میلیاردر آمریکایی که از دوستان نزدیک استیو هینز است. پس از آن معلوم میشود که برخی از سرقتهای صورت گرفته به منظور کمک‌رسانی به این شخص بوده‌اند. در این زمان او بطور مستقیم با این تیم در ارتباط است. دوین فردی بانفوذ و قدرت فراوان است که به مایکل کمک میکند. سالومون ریچاردز، کارگردان قدیمی‌ وینوود را ملاقات می کند. مایکل که بشدت عاشق دنیای سینماست در تلاش است که به کمک سالومون ریچاردز فیلم خود را اکران کند. ولی دوین وستون این کار را به صورت رایگان انجام نمی دهد. بلکه از طریق فیلم دنبال پول است. همچنین از فرانکلین و ترور برای سرقت ماشین‌های گران‌قیمت بمنظور گنجاندن در کلکسیون خود استفاده کند.

در همین مواقع که گروه مشغول انجام کثیف‌کاری‌های دوین وستون هستند، باردیگر با مارتین مادراتزو روبرو میشوند. با این تفاوت که ترور بدون آشنایی از مارتین و در ازای پول همسر مارتین مادراتز، پاتریشا را می‌دزدد وعاشق او شده و بشدت با او خوش‌رفتاری میکند. نکته قابل توجه این است که مارتین همیشه با همسرش بد رفتاری میکند. مارتین که بشدت از اینکار عصبانی شده، دستور قتل ترور و مایکل را می دهد. حال مایکل و ترور از ترس جانشان به بیابان پناه برده تا مبادا مورد سوقصد قرار گیرند.

ترور در حالی که مخفی شده نیز درست از خلاف برنمیدارد و باردیگر با مری‌ودروارد درگیری میشود. او این مرتبه دزدیدن هواپیمای باربری این شبه‌نظامی، خود را تبدیل به دشمنی بزرگتر برای آنها میکند. ترور باردیگر با شکست مواجه میشود. اما پیش از بقتل رسیدن توسط مری‌ودر از هواپیما بیرون میپرد.

بازگشت به دزدی و برملا شدن حقیقت

بررسی بازی GTA V _ داستان کامل جی تی ای وی
داستان جی تی ای وی

پس از گذشت مدتی کوتاه از آخرین سرقت، ترور و مایکل بار دیگر بسرقت قطار میرود. دوباره کارها بشکلی که انتظارش میرفت پیش نمیرود و انفجارهای بزرگی صورت میگیرد. ولی ترور خوشحال است، چرا که سازه‌ای قیمتی را بدست می‌آورد. اما خوشی ترور دیری نمیپاید. مایکل که برای بار دوم با مارتین درگیر شده‌است، به ترور پیشنهاد می دهد که با پس دادن آن سازه و پاتریشا به مارتین آزادی کامل را بدست آورند. ترور پیشنهاد او را رد میکند ولی مایکل با وعده سرقت از خزانه‌داری ایالت او را راضی به برگرداندن پاتریشا و سازه میکند که به آزادی هردو آنها ختم میشود. ترور که عاشق پاتریشا شده، مارتین را تهدید کرده و میگوید اگر فقط یک مرتبه دیگر با پاتریشا بدرفتاری کند، با گلوله‌های ترور روبرو میشود.

بعد از یکسری درگیری ها ترور  به ‌کلاب لوس‌سانتوس رفته و آن را میخرد تا محل جدیدی برای زندگی کردن داشته باشد. در همین احوال که مایکل تا حدودی آرامش گرفته بود، ترور نقشه جدیدی برای آزادسازی برد می کشد. مایکل حقیقت را به او میگوید. برد سالهاست زیر خاک است و ترور بالاخره متوجه بیهودگی نامه‌هایش میشود. ترور که این حقیقت را باور می کرد، به لاندندورف سفر میکند تا قبر مایکل را که فکر میکرد خالی است را باز کند. او با صحنه‌ای روبرو میشود که اصلا انتظارش را ندارد و آن جسد پوسیده برد، دوست قدیمی اوست.

مایکل  به دنبال ترور رفته وتفنگش را برروی ترور نشانه میرود. همچنین ترور که از دروغهای مایکل با خبر شده بود نیز به مایکل نشانه میرود. در همین لحظات سه‌قلوهای لوس‌سانتوس، گروه چینی که برای انتقام‌گیری از ترور او را تعقیب کرده بودند با این فکر که مایکل عشق ترور است او را میربایند. کم کم به پایان داستان بازی GTA V رسیدیم.

پایان های داستان جی تی ای وی

Grand Theft Auto
داستان کامل بازی GTA V

ترور با عصبانیت از مایکل به لوس‌سانتوس برمیگردد تا آخرین کار دوین وستون را با همراهی فرانکلین انجام دهد. دوین وستون به وعده خود عمل نمیکند. این کار باعث عصبانیت بیشتر ترور میشود و ترور با عصبانیت تمام و باکمک فرانکلین برای آزادی مایکل تلاش میکند و پس از به قتل رساندن تعداد بیشتری از گروه سه‌قلوهای چینی مایکل را آزاد می کنند.

سرقت کاملاً موفق پیش می‌رود اما استیو و دیو، که ادعای نامتعهد بودن ترور را دارند و دوین، که قصد تلافی خیانت مایکل را دارد، با فرانکلین ارتباط برقرار می‌کنند. فرانکلین حالا سه انتخاب پیش‌رو دارد:

1. کشتن ترور

داستان کامل بازی GTA 5

در صورتی که قتل ترور انتخاب شود، شما به کمک مایکل سراغ ترور رفته و پس از تعقیب و گریز طولانی خارج از شهر، ترور با تانکر بنزینی برخورد میکند و پس از صدمات شدید بیرون از ماشین و در میان بنزینهای نشت شده از تانکر می‌افتد. فرانکلین با یک گلوله او را زنده زنده به آتش میکشد و مایکل از او میخواهد که راهشان از یکدیگر جدا شود. اگر بخواهید داستان بازی GTA V را با این گزینه به پایان برسانید، دیگر نمی توانید با ترور بازی کنید. همچنین صحنه مرگ ترور در بازی جی تی ای وی، کمی غم انگیز است. زیرا شما با او ساعت ها به عنوان یکی از شخصیت های اصلی بازی کرده اید ولی اکنون در حال کشتن او هستید.

2. کشتن مایکل

مرگ مایکل، داستان جی تی ای وی
داستان کامل جی تی ای وی

اگر قتل مایکل را انتخاب کنید، فرانکلین از ترور می‌خواهد تا با مایکل ملاقاتی داشته باشند. ترور علاقه‌‌ای نشان نمیدهد و رو به فرانکلین میگوید که او خائنی بیش نیست. فرانکلین به تنهایی به سراغ مایکل رفته و پس از تعقیب و گریز فراوان، مایکل از ماشین پیاده شده و بقصد فرار به بالای برجی رفته و بر اثر سهل انگاری از بالای برج به پایین می‌افتد که منجر به مرگ او میشود. از نظر غمگین بودن، این گزینه برای پایان داستان بازی GTA V نیز تفاوت زیادی با کشتن ترور ندارد. همچنین باید توجه داشته باشید که همانند مورد اول، اگر این گزینه را در انتهای داستان بازی انتخاب نمائید، دیگر نمی توانید با مایکل بازی کنید.

3. تلاش برای آزادی و پاک شدن اتهامات

در ای حال او از لستر می‌خواهد تا راهی تازه برای آزادی بیاید. در انتها این تیم سه نفره به کمک یکدیگر تمامی دشمنانشان را به قتل می‌رسانند. مایکل رئیس بالاسهای را از پا درمی‌آورد. ترور استیو هینز را می‌کشد و فرانکلین سر رئیس سه‌قلوهای لوس‌سانتوس را منفجر می‌کند.

دوین وستون که حالا به مری‌ودر پناه برده، از دست ترور خلاص نشده‌ است و ترور برای آخرین مرتبه حمله‌ای بسمت مری‌ودر ترتیب می‌دهد و تیم سه نفره‌شان دوین وستون را سوار بر یکی از ماشینهای گران قیمتش از صخره‌ای خارج از شهر پایین می‌اندازند تا دراثر انفجار ماشین، شاهد مرگ آخرین دشمن، دوین وستون باشیم.

سربه نیست کردن تمامی دشمنان ما با شادی دیو نورتون روبرو می‌شویم که سبب پاک شدن تمامی جرمهای این تیم سه‌نفره می‌شود و از آنها می‌خواد که آرام گرفته و دوست باقی بمانند

بهترین پایان داستان بازی GTA V کدام است؟ کدام گزینه را انتخاب کنیم؟

اینکه کدام پایان داستان بازی GTA V بهتر از سایر موارد است، بیشتر به سلیقه شما بر می گردد. البته پیشنهاد می شود که قبل از به پایان رساندن داستان، بازی خود را سیو کنید. سپس هر سه پایان را تجربه کنید و با آنها آشنا شوید. اما اگر بخواهیم یک گزینه را از بین سه پایان بازی، برای شما مشخص کنیم، گزینه سوم بهتر است. زیرا در مرحله اول، شما هیچکدام از بازیکنان اصلی خود را از دست نمی دهید. یعنی بعد از اتمام بازی، می توانید در GTA V با فرانکلین، مایکل و ترور گشت و گذار کنید و به فعالیت های جانبی ادامه دهید.

بازی جی تی ای وی، محتوا های مختلفی را دارد که برای پس از اتمام بازی آماده شده اند. پس اگر هر سه بازیکن را زنده بگذارید، شاید انتخاب بهتری کرده باشید. همچنین مقداری پول بدست آمده از مرحله آخر را نیز به جیب خواهید زد و با میلیون ها دلار پول داخل بازی، این شاهکار راک استار گیمز را تمام خواهید کرد.

نظرات کاربران درباره داستان بازی جی تی ای وی

جالب است بدانید بیشتر بازیکنان بازی GTA V در جهان نیز گزینه سوم را برای به پایان رساندن داستان بازی انتخاب کرده اند. بازی جی تی ای وی توانست در لیست بهترین بازی های PS3 و بهترین بازی های PS4 حضور داشته باشد. می توانید در وبسایت ویوکریتیک نمرات بازی های مختلف و همچنین نمره داستان بازی جی تی ای 5 را مشاهده نمائید. بسیار ممنونیم که تا پایان مقاله داستان بازی GTA V همراه ویولت گیمرز بودید. نظر شما چیست؟ آیا بازی جی تی ای وی را تمام کرده اید؟ کدام پایان را انتخاب کردید؟ حتما در بخش نظرات این مقاله، از تجربیات خود از این بازی فوق العاده برای ما و دیگر کاربران ویولت گیمرز بگوئید.

آیا در پایان داستان جی تی ای وی همه کاراکتر ها زنده هستن؟

بستگی به بازیکن و انتخاب های شما در اواخر داستان بازی GTA V دارد. در این مقاله به صورت کامل به داستان این بازی و پایان های مختلف آن پرداختیم.

داستان بازی GTA V چند پایان دارد؟

راک استار گیمز سازنده بازی، سه پایان برای اتمام داستان بازی GTA V طراحی کرده است. شما می توانید به صورت دلخواه، هر کدام از پایان ها را که دوست داشتید انتخاب نمائید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
51 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Arman
Arman
2 سال‌ قبل

از نظر کلی داستان بازی gta 5 جالب بود و بعضی از جاها داستان فان بود، بعضی جاها خیلی غمگین.

Arya
Arya
2 سال‌ قبل

داستان بازی gta 5 علاوه بر هیجانی که داشت، تمام المان های داستان رو رعایت کرده بود

saber.king
saber.king
2 سال‌ قبل

عجب بازی بود، هنوز که هنوزه داستان کامل بازی gta V رو میخونم برام جذابیت گذشته رو داره.

ماهان
ماهان
2 سال‌ قبل

لذت بردیم 👏

Peyman
Peyman
2 سال‌ قبل

داستان بازی جی تی ای 5 عالی بود مخصوصا پایان کشتن ترور

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Peyman
2 سال‌ قبل

نوب سگی وگرنه عاشق ترور میشدی

Dr.stop
Dr.stop
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

سگ عاشق ترور نمیشه

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Dr.stop
2 سال‌ قبل

سطحت پایینه دوست عزیز

Peyman
Peyman
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

فشار بخور جناب

ams
ams
2 سال‌ قبل

داستان جی تی ای 5 از لحاظ محتوا کامل بود واقعا

Aghaghasem
Aghaghasem
2 سال‌ قبل

یادش بخیرررررر

amir.sa
amir.sa
2 سال‌ قبل

شاهکاررررر

amirmoha
amirmoha
2 سال‌ قبل

بازی و داستان خیلی خیلی گاد بودن

mardin
mardin
2 سال‌ قبل

واقعا دم راکستار گرم که با بازیی که ساخته تونسته سه نسل رو سرگرم و کنه فروش خیلی بالایی داشته

محمد علی
محمد علی
2 سال‌ قبل

بهترین گیم

Amirking
Amirking
2 سال‌ قبل

هر چقدر توی بازی وقت بگذرونی بازهم جذابیت داره

Saleh
Saleh
پاسخ به  Amirking
1 سال قبل

یکی از بهترین بازی هایی که تقریبا هیچ وقت خسته کننده نمیشه👍🤣

آرمین
آرمین
2 سال‌ قبل

داستان جی تی ای وی خیلی خیلی عالی بود

همایون
همایون
2 سال‌ قبل

با تشکر از داستان بازی جی تی ای وی

بازی خوبیه گرچه دیگه خیلی وقته منتظر نسخه بعدیش هستیم
بازم ممنون ازتون

Nona
Nona
2 سال‌ قبل

داستان جی تی ای وی عالیههه

Arman
Arman
2 سال‌ قبل

داستان جی تی ای وی خیلی خوب بود مخصوصا پایان سومش

etzio
etzio
1 سال قبل

داستان جی تی ای وی همه چیز ازجمله فان بودن، غمگین بودن، هیجان انگیز بودن و… رو داشت.

Hero
Hero
1 سال قبل

داستان GTA V خیلی خوب و کامله

امیر
امیر
1 سال قبل

داستان بازی gta v عالی مینوازد

esi
esi
1 سال قبل

ممنون جناب دامیان بابت مقاله داستان بازی gta v

جواد
جواد
1 سال قبل

بنظرم خیلی سخته که راکستار بتونه داستان gta vi رو از داستان بازی gta v بهتر کنه.

امین
امین
پاسخ به  جواد
1 سال قبل

دقیقا نظر منم همینه 👍

دانیال
دانیال
1 سال قبل

بازی خوبی بود فقط حیف که اولش یک عکس خاک برسری داشت و بعضی ماموریت ها هم خیلی مشکل داشت نمیشد جلو خونواده بازی کرد
خیلی بد و ضایعس هی مانیتور رو بچرخونی یا تلویزیون رو خاموش کنی یا از مرحله فرار کنی

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام میگم من اشتباهی پایان بازی کشتن ترور زدم راهی ندارد که دوباره بتونم برگردم و گزینه سوم بزنم تا ترور زنده بمونه ؟؟؟

Ashi
Ashi
پاسخ به  امیر
11 ماه قبل

داش میتونی سیو های قبلیتو بیاری و از آخرین باری ک قبل ماموریت آخر سیو کردی بازی کنی و پایان سومو بزنی ک بهتره از نظر من