مقالاتمقالات بازی

داستان کامل بازی Dying Light 2: Stay Human

با سلام خدمت کاربران عزیز رسانه ویولت گیمرز، در این مقاله میخواهیم به داستان کامل بازی Dying Light 2: Stay Human بپردازیم. داستان بازی Dying Light 2 نظرات و نقد های مختلفی دریافت کرد. بازی Dying Light 2 در تاریخ 4 فوریه 2022 منتشر شد. این عنوان توانست میانگین نمره 79 را در متاکریتیک کسب کند. همچنین میتوانید با کلیک بررسی بازی Dying Light 2 را به صورت ویدیویی مشاهده کنید. با ویولت گیمرز همراه باشید.

داستان کامل Dying Light 2

داستان Dying Light 2 در مورد شخصی به نام «ایدن کالدول» است که به قصد یافتن خواهرش «میا» و به این امید که ممکن است «دکتر والتز» خبری از خواهرش داشته باشد، به شهر آلوده شده‌ی «ویلدور» سفر می‌کند. دکتر والتز فردی است که روی بدن ایدن در زمان کودکی‌اش آزمایشات غیرقانونی انجام داده است. ایدن در ابتدا با یک خبرنگار ملاقات می‌کند که توسط زامبی‌ها آلوده شده و یک کلید الکترونیکی GRE به او می‌دهد و تأکید می‌کند که اگر دست دکتر والتز به GRE برسد، شهر ویلدور نابود خواهد شد. او همچنین به ایدن دستور می‌دهد تا کلید «چشم ماهی» را یافته و آن را به دست یک زن به نام «لاوان» برساند. این خبرنگار مدتی پس از این که ایدن او را ترک می‌کند، توسط دکتر والتز دستگیر و کشته می‌شود.

داستان کامل بازی Dying Light 2
داستان Dying Light 2

شروع ماجراجویی داستان Dying Light 2

در ادمه داستان بازی Dying Light 2 ایدن به دلیل نداشتن نشانگر زیستی که پیشرفت عفونت را در بدن یک فرد ردیابی کند، تقریبا توسط شهروندان، آلوده می‌شود اما توسط یکی از مردمان محلی به نام «هاکون» نجات می‌یابد. هاکون توضیح می‌دهد که این تنش‌ها در شهر ویلدور به دلیل قتل یک افسر صلح‌طلب به نام «لوکاس» بوده و اکنون همه صلح‌طلبان معتقدند که بازماندگان بازار مسئول هستند و خطر وقوع جنگ بین دو جناح را به وجود آورده‌اند. هاکون به ایدن کمک می‌کند تا یک نشانگر زیستی به دست آورد تا سلامت خود را تأمین کند و سپس او را به صورت قاچاقی و مخفیانه به منطقه مرکزی ویلدور یعنی جایی که «چشم ماهی» در آن قرار دارد، می‌برد ولی ایدن در طول مسیر، توسط صلح‌طلبان دستگیر می‌شود و «آیتور» افسر محلی به او پیشنهاد می‌دهد که اگر به آن‌ها کمک کند تا قاتل لوکاس را پیدا کنند، به او اجازه ورود به منطقه مرکزی را خواهد داد.

آیدن سپس با رهبران بازار یعنی «کارل» و «سوفی» ملاقات کرده و سعی می‌کند اعتماد آن‌ها را جلب کند ولی سوفی از همکاری ایدن با آیتور باخبر شده و پیشنهاد متقابلی را ارائه می‌دهد که اگر ایدن به تأمین آب بازار کمک کند، او را به صورت قاچاقی به منطقه مرکزی منتقل خواهد کرد. اکنون بازیکن باید تصمیم بگیرد که طرف صلح‌طلبان باشد یا بازار، زیرا هر دو طرف وارد جنگ می‌شوند.

داستان Dying Light 2: Stay Human

داستان بازی Dying Light 2: برملا شدن حقیقت

مدتی از ماجراجویی می‌گذرد و ایدن در ادامه متوجه می شود که هاکون به دستور دکتر والتز، لوکاس را کشته است. در ادامه ایدن برای اولین بار با دکتر والتز ملاقات کرده و دکتر با استفاده از قدرت‌های ماورایی خود می‌تواند کلید GRE را از ایدن بدزدد. ایدن سپس دکتر را تا یک کارخانه قدیمی ماشین دنبال می‌کند، جایی که دکتر سعی دارد از کلید برای فعال‌سازی یک دستگاه مرموز استفاده کند ولی ناگهان، سروکله‌ی لاوان پیدا شده و ایدن می‌تواند همراه با او پس از این‌که کلید را از دکتر پس گرفتند، از آنجا فرار کنند.

داستان بازی داینگ لایت 2
داستان بازی داینگ لایت 2

لاوان می‌گوید که او نیز یکی از آزمایش‌های دکتر والتز بوده و اکنون به دنبال انتقام است. حالا آیدن و لاوان با داشتن کلید GRE می‌توانند وارد منطقه مرکزی شوند. ایدن در ادامه با «جَک‌مَت» فرمانده صلح‌طلبانان و «فرانک» رهبر سابق گروه نایت‌رانر ملاقات می‌کند. آن‌ها به ایدن مأموریت می‌دهند تا خود را به بالای بلندترین ساختمان شهر رسانده و آنتن رادیویی را تعمیر کند. با این کار می‌توانند توسط ماهواره‌ها برای بازماندگان شهر ویلدور پیغام بفرستند. بعد از این کار، جک‌مت و فرانک به ایدن کمک می‌کنند تا نزد دکتر متخصص GRE رفته و بتواند به پایگاه داده کلید GRE دسترسی پیدا کند.

Dying Light 2: Stay Human

ایدن پس از راه‌اندازی مجدد آنتن رادیویی، شب را در کنار لاوان می‌گذراند. لاوان می‌گوید که نفرت او از هاکون به خاطر خیانت به گروه نایت‌رانر بوده که این کار باعث فروپاشی کل گروه شده است. در ادامه معلوم می‌شود که دکتر متخصص GRE فردی به نام «دکتر ورونیکا رایان» یکی از ساکنین بازار است. پس به بازار برگشته و دکتر رایان را در حال فرار از دست گروه مُرتَدها پیدا می‌کند. آن‌ها پس از چند دقیقه گفتگو به رصدخانه می‌روند، جایی که پایگاه داده GRE در آنجا واقع شده است.

ایدن به پایگاه داده دسترسی پیدا می‌کند ولی هیچ اطلاعات مفید برای پیدا کردن خواهرش پیدا نکرده و به طور تصادفی یک پروتکل ناامن GRE را فعال می‌کند. در این هنگام دکتر والتز به قصد بازپس‌گیری کلید GRE سر می‌رسد. ایدن در حین مبارزه با دکتر والتز، کنترل عفونت خود را از دست داده و به طور ناخواسته، دکتر رایان را به قتل می‌رساند. فعالسازی پروتکل ناامن GRE باعث تخریب رصدخانه شده و دکتر والتز به همراه کلید GRE از آنجا فرار می‌کند.

Dying Light 2: Stay Human

چند ساعت بعد، لاوان بدن نیمه‌جان ایدن را از زیر آوارها بیرون آورده و پس از بهبودی زخم‌های ایدن، با یکدیگر به دنبال «سرهنگ ویلیامز» رهبر گروه مرتدها می‌روند، زیرا او قبلا ادعا کرده بود که جلوی پروتکل ناامن رصدخانه را گرفته ولی این پروتکل در حین مبارزه‌ی ایدن و دکتر والتز دوباره فعال شده است. سرهنگ ویلیامز به آن‌ها می‌گوید قبل از این که پروتکل ناامن، کل شهر ویلدور را تخریب کند، به آزمایشگاه X13 رفته و آن را غیرفعال نمایند.

ایدن و لاوان وارد آزمایشگاه شده و متوجه می‌شوند که این‌جا یک پناهگاه برای مقامات GRE با ذخایر عظیم بوده است. مدتی بعد گروه مرتدها وارد ساختمان شده و به ایدن و لاوان حمله می‌کنند. در این حین هاکون به قصد نجات سر رسیده و در این مسیر زخمی می‌شود. در حالی که لاوان به مداوا و نجات هاکون می‌پردازد، ایدن به تنهایی مسیرش را ادامه می‌دهد. در ادامه معلوم می‌شود که آزمایشگاه X13 همان جایی بوده که دکتر والتز روی بدن افراد، آزمایشات غیرقانونی انجام داده است.

شخصیت داستان بازی Dying Light 2

ایدن دوباره با دکتر والتز مواجه شده و معلوم می‌شود که خاطرات ایدن نادرست بوده است. یعنی ایدن هیچ خواهری نداشته و میا در واقع دختر دکتر والتز می‌باشد که به مدت 15 سال تحت درمان بوده است. ایدن از دکتر والتز می‌خواهد که پروتکل ناامن را غیرفعال کند ولی دکتر این پیشنهاد را رد می‌کند که باعث می‌شود آخرین مبارزه بین این دو نفر شکل بگیرد. ایدن در نهایت موفق به شکست دادن والتز می‌شود. سپس لاوان می‌گوید که با غیرفعال‌سازی پروتکل، تمام آزمایشگاه به همراه میا، دختر دکتر والتز نابود خواهد شد. اکنون ایدن دو انتخاب پیش رو دارد. باید تصمیم بگیرد که کدام یک را نجات دهد. لاوان یا میا؟

پایان داستان بازی Dying Light 2

شخصیت بازی Dying Light 2

  1.  اگر لاوان را انتخاب کند، آن‌ها از آزمایشگاه فرار می‌کنند ولی نمی‌توانند پروتکل را متوقف سازند. پس با این حساب، موشک به شهر ویلدور اصابت کرده و اکثریت مردم جان خود را از دست می‌دهند. ایدن سپس شهر را به دلیل عفونت خود ترک کرده و سفر خود را به عنوان یک زائر ادامه می‌دهد. سرنوشت هاکون در این‌جا مشخص نیست.
  2.  اگر میا را انتخاب کند، او را از آزمایشگاه خارج کرده و هاکون نیز لاوان را نجات می‌دهد. آزمایشگاه به طور کامل نابود شده و شهر ویلدور از نابودی در امان می‌ماند. میا مدتی بعد به دلیل وضعیت نامناسب خود، می‌میرد و توسط آیدن دفن می‌شود. در همین حال، شهر ویلدور تحت کنترل جناحی قرار می‌گیرد که ایدن بیشتر از همه از آن حمایت می‌کرد. در این‌جا نیز ایدن تصمیم می‌گیرد شهر ویلدور را به دلیل عفونت خود ترک کرده و سفر خود را به عنوان یک زائر ادامه دهد.

نظرات خودرا درباره داستان کامل Dying Light 2 در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید. آیا از داستان بازی داینگ لایت 2 راضی بودید؟ همچنین می توانید در وبسایت ویوکریتیک نمرات بازی های مختلف و همچنین نمره داستان Dying Light 2 را مشاهده نمائید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Arman
Arman
2 سال‌ قبل

عجب بازی خوبی بود، داستان بازی Dying Light 2 هم خوب بود.

ams
ams
2 سال‌ قبل

بازی نسبتا جذابی بود

Hot BoY
1 سال قبل

میگم من بازی کردم هاکان زنده میمونه یانه

Amin
Amin
1 سال قبل

اقا من اینو نفهمیدم که پرتاب موشک ها چه ربطی به درمان ویروس داره و نابودی شهر چجوری باعث بهبودی میا میشه

Me.........
Me.........
پاسخ به  Amin
10 ماه قبل

خب احمق اگه شهر رو نابود نکنی ازمایشگاه همراه با میا منفرجر میشه

l0rd_H.R
l0rd_H.R
1 سال قبل

توی مورد یک هکان میا رو نجات میده ولی بازم میا میمیره

Real sigma
Real sigma
6 ماه قبل

اقا خوب شد داستان بازی Dying Light 2: Stay Human رو توی سایت گذاشتید من بازی رو تموم کردم مخم داشت میترکید که الان میا و لاوان و هاکون کجا اند که دیگه اینجارو دیدم خیالم راحت شد
داستانش عالی بود ولی ما اینهمه پاره شدیم میارو پیدا کنیم که بعدش اخرش میا بمیره
یاد پیشرو میوفتم
ما داریم اینجا زحمت میکشیم تو نمیدونی چه بلای سر ما اومده😂🚶