تیترمقالاتمقالات بازی
داغ

بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف(به روزرسانی)

همیشه در بین گیمر ها افرادی وجود دارند که به دلیل مشکلات مالی مختلف قادر به تهیه پلتفرم مورد علاقه خود نبوده‌اند و در نسل های گذشته ثابت مانده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا برای این دسته از عزیزان با معرفی بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف، کاری کنیم تا علاوه بر لذت بردن از کیفیت بسیاری از عناوین نسل های گذشته، با انجام دادن سرگرمی مورد علاقه خود، کمی از شدت مشکلاتشان کاسته شود. پس در ادامه با ویولت گیمرز همراه باشید

زندگی مانند یک اقیانوس پهناور است که در آن رها شده‌اید، و برای نجات یافتن ناچار به دست‌ و‌ پا زدن هستید. در این بین تمام خطر های داخل اقیانوس تبدیل به مشکلات زندگی می‌شوند. مشکلاتی که حتی هنگامی که گاهی برای رسیدن به مدت کوتاهی شادمانی در سرگرمی مورد علاقه خود از دستشان فرار می‌کنید، مستقیم و یا غیر مستقیم، باز هم شما را به چنگ می‌آورند. و این روز ها آب های اطرافمان آرام و قرار ندارند….

گیمر هایی که به دلیل مشکلات مالی و دیگر دغدغه‌های زندگی، ناچار به ترک سرگرمی مورد علاقه خود می‌شوند. و افرادی که خانه چوبی در ساحل نسل های گذشته برای خود ساخته‌اند. 

اگر جز افراد بالا هستید و به دنبال پیدا کردن بهترین بازی ها برای سیستم خود هستید، و یا صرفا علاقه‌مند به تجربه عناوین قدیمی نسل های گذشته و بازی‌های مستقل هستید، بدانید که درست آمدید. زیرا نویسنده این مطلب از قبل فرش قرمز این مسیر را برایتان پهن کرده‌است. 

شاید بازی کردن این روز ها سخت‌تر از همیشه باشد، اما یک «گیمر» بودن آسان است. هیچ گرافیک و مکانیک قدیمی مانع از لذت بردن و سرگرم شدن شما نمی‌شود. مگر اینکه خودتان، خود را محدود کنید. همانطور که یک انسان با ظاهر نه چندان زیبا، می‌تواند دل روشنی داشته باشد، یک گرافیک منسوخ شده نیز می‌تواند سرگرمی کوتاهی که در زندگی خود نیاز دارید را به شما بدهد. کافی است آن را قبول کنید.

بدون سخن اضافه‌تری، بیایید تا با معرفی بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف، وسایل خانه‌تان را بچینیم. در صورت علاقه می‌توانید برای یافتن موارد بیشتر به مقاله ۷ بازی پیشنهادی ویولت گیمرز برای تعطیلات نوروز مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که موارد این مقاله تنها در جهت معرفی می‌باشند و دارای رتبه‌بندی نیستند.

 Celeste

Celeste (معرفی بازی برای سیستم های ضعیف)

مشخصات سیستم مورد نیاز : 

 OS : Windows 7

Processor : Intel Core i3 M380

Memory : 2 GB RAM

Graphics : Intel HD 4000

DirectX : Version 10

Storage Space : 1200 MB available space

بدون شک اولین عنوانی که باید در هنگام یک مشکل تجربه کنید، Celeste است. چرا که این بازی بازتابی از غلبه بر سختی هاست. و چه چیزی بهتر از یک عنوان پلتفرمر برای غلبه بر سختی؟

یک آرت‌ استایل زیبا، پیام عمیق در دل سادگی، شخصیت های جذاب، گیمپلی چالشی و پلتفرمینگ فوق‌العاده، طراحی مراحل استادانه، موسیقی تکان‌دهنده و دختری کله شق به نام مدلین، که قصد دارد به قله Celeste صعود کند.

بازی در ابتدا یک هدف واحد و مشخص را برای شما شرح می‌دهد. باید به قله Celeste صعود کنید. و سپس پیام عمیق خود را در درجه‌ی اول از طریق مکانیک های گیمپلی و طراحی مراحل با کیفیت اش و سپس از طریق دیالوگ ها و شخصیت های مرموز خود منتقل می‌کند. به طوری که هنگامی که به پایان بازی رسیدید و به تمام موانع و ماجرا هایی که برای رسیدن به آن نقطه پشت سر گذاشته‌اید فکر می‌کنید، متوجه نبوغ بازی Celeste می‌شوید. 

مراحلی که زمانی برای گذر کردن از آن ها سختی های زیادی کشیدید به ناگهان به راحتی از جلوی چشم هایتان می‌گذرند و متوجه می‌شوید که یک به انتهای یک مسیر طولانی رسیده‌اید. 

 BioShock 

BioShock (معرفی بازی برای سیستم های ضعیف)

مشخصات سیستم مورد‌ نیاز : 

OS : Windows XP/Vista

  CPU : Pentium 4/Athlon XP 2.4 GHz

RAM: 1 GB

VIDEO CARD : Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550) 

شاید سیستم شما بتواند خفقان و رنج و عذاب رپچر را تحمل کند، اما آیا خودتان هم می‌توانید از پسش بر بیایید؟ 

آن خنده‌ها و فریاد‌های منزجر‌ کننده‌ مردم افسارگسیخته‌ و از دست رفته‌ی رپچر و راهرو های مرگبار و آرزو های خاکستر شده‌ای که بر روی یک دروغ استوار بودند. معصومیت کودکی داخل چهره Little Sister ها که به آرامی با ترس و دیوانگی آمیخته شده و فرشته های دروغینی که به سمتشان می‌روند و دست در دست با پدران بیچاره‌شان سرگردانند.

BioShcok (معرفی بازی برای سیستم های ضعیف)

و دیالوگ های سرد اندرو رایان که از درون بلندگو های تالار های شهر پخش می‌شوند. شهری که نتوانست در اقیانوس شنا کند و غرق شد. 

این نبوغ کن لوین است که توانسته یکی از کم‌نظیر ترین بازی های تاریخ صنعت گیم را خلق کند. فلسفه و داستانی که از طریق دیواره‌های گیمپلی‌اش روایت می‌شود. بدون هیچ کاتسینی. و جالب تر این است که درخشان ترین نقطه‌ی بایوشاک که در بین صفحه‌ای از نقاط درخشان جلب توجه می‌کند، داستانگویی آن است. 

Driver San Francisco

Driver San Francisco (معرفی بازی برای سیستم های ضعیف)

مشخصات سیستم مورد نیاز : 

Operating System : Windows 7 (SP1) (both 32 bit & 64 bit version)

Processor : Intel Pentium D @ 3.0 Ghz or AMD Athlon64 X2 4400+ @ 2.2Ghz or better

RAM : 2 GB

Video card : 256 MB DirectX-compliant graphics card with Shader 4.0 model or better

DirectX : DirectX 9.0c

تعداد بسیار زیادی عناوین ریسینگ در صنعت بازی وجود دارد. اما عنوان ریسینگی که داستان و روایت درگیر کننده و خوبی داشته باشد؟ Driver San Francisco اینجاست. 

آخرین نسخه از مجموعه فراموش شده‌ی یوبیسافت که شما را در نقش John Tanner قرار می‌دهد تا شاهد روایت یکی از بهترین داستان ها در میان بازی های ریسینگ با پیچش های داستانی بسیار خوب، مراحل به یاد ماندنی، و ایده های خلاقانه گیمپلی و موسیقی فوق‌العاده باشید. 

شاید بازی Driver San Francisco در جهان خود از کمبود محتوا رنج ببرد، اما بخش داستانی آن، تجربه‌ای است که فراموش نمی‌شود. و یکی از مکانیک های جالب که بخش اعظم گیمپلی بر روی آن سوار است، مکانیک تعویض ماشین است که آزادی عمل لذت بخشی را داخل بخش گیمپلی بازی ایجاد می‌کند.

Driver San Francisco عنوانی است که باعث شد فردی که علاقه‌ای به سبک ریسینگ ندارد، ساعت ها را در آن بگذارند. 

Hollow Knight

Hollow Knight (معرفی بازی برای سیستم های ضعیف)

مشخصات سیستم مورد نیاز : 

OS : Windows 7 (64bit)

Processor : Intel Core 2 Duo E5200

Memory : 4 GB RAM

Graphics : GeForce 9800GTX+ (1GB)

DirectX : Version 10

Storage : 9 GB available space

مدت ها بود که ساعت ها غرق تجربه یک بازی نشده بودم. تا اینکه موسیقی منوی عنوان Hollow Knight را شنیدم. اگر بخواهم راجع به آن صحبت کنم، خود به مقاله جداگانه‌ای نیاز دارد. مقاله‌ای که در آن از دنیاسازی و اتمسفر کم‌نظیر، آرت استایل شاهکار، طراحی باس ها و تنوع دشمنان، مبارزات ساده اما عمیق، موسیقی بی‌نظیر، حس کاوشگری عمیق و ‌‌‌‌‌‌پاداش دهی مناسب، شخصیت های مرموز و دیالوگ نویسی خاص و محتوای بسیار زیاد محیط ها بگویم.

Hollow Knight بازی است که تا سال ها بعد از انتشارش ازش الهام گرفته شده و خواهد شد. ممکن است محو گشت و گذار در Greenpath با شوالیه کوچک خود شوید و بعد متوجه بشوید که ۲۰ ساعت در بازی گذرانده‌اید، با باس ها و مینی باس های مختلف مبارزه کردید، چندین طلسم پیدا کرده‌اید. با انواعی از دشمنان و شخصیت های مرموز روبه‌رو شده‌اید و تنها سه محیط آن را دیده‌اید. 

Metal Gear Rising : Revengance 

Metal Gear Rising Revengance

مشخصات سیستم مورد نیاز : 

CPU : Intel Core i5 2400/Phenom II X4 955

RAM : 2 GB

OS : XP or Vista or 7 or 8

VIDEO CARD : Nvidia Geforce GTS 450/Radeon HD 4850

اکشن و هیجان بی‌مانند، موسیقی تکان‌دهنده، طراحی جذاب، و گیمپلی لذت‌بخش تمام چیزی هستند که در نسخه‌ی فرعی سری Metal Gear با آن روبرو می‌شوید. گرچه به عقیده طرفداران سری Metal Gear، نام این سری نباید بر روی این عنوان قرار بگیرد. اما چیزی که بنده به عنوان یک گیمر معمولی و نه طرفدار سری Metal Gear تجربه کردم، یک بازی هک اند اسلش با کیفیت و به شدت لذت‌بخش بود.

شاید داستان بازی در نیمه اول خود دارای ضعف باشد، اما طراحی باس ها و اکشن و مبارزات آن به راحتی این ضعف را جبران می‌کنند. کاری که یک عنوان هک اند اسلش باید انجام دهد. 

تنوع اسلحه‌ها و تنوع دشمنان به علاوه ی مکانیک های به شدت جالب گیمپلی مانند Blade Mode که یکی از لذت‌بخش ترین ویژگی های مبارزه در بین عناوین مختلف است. 

MG Rising Revengance در اکثر بخش های مبارزات و گیمپلی سنگ تمام گذاشته‌ است. به جز کمبو های هوایی ناکارآمد و گاها دوربین آزاردهنده اکثر بخش های گیمپلی در سطح بالایی قرار دارند. 

چه طرفدار سری Metal Gear باشید و چه نباشید، بازی Metal Gear Rising : Revengance به عنوان یک هک اند اسلش با کیفیت مطرح می‌شود.

Half Life 2 

مشخصات سیستم مورد نیاز : 

OS: Windows 7, Vista, XP

Processor : 1.7 Ghz

Memory : 512 MB RAM

Graphics : DirectX 8.1 level Graphics Card (requires support for SSE)

Storage : 6500 MB available space

از یک بازی چه انتظاراتی دارید؟ گیمپلی عمیق؟ موسیقی فوق‌العاده؟ روایت درگیر کننده؟ فضاسازی خاص؟ طراحی مراحل استادانه؟ گوردون فریمن؟ Half Life 2 تمام این موارد را یکجا در اختیار دارد. 

در واقع شما در حال نگاه کردن به یکی از کامل ترین تجربه های یک عنوان شوتر اول شخص هستید. بازی که حتی یک ثانیه از بخش داستانی آن خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود. چرا که هر چیزی که فکرش را بکنید را به شما نشان می‌دهد. از کنترل کردن یک دسته حشره گرفته تا سواری در یک اتوبان متروک و مرحله‌ای که Resident Evil و Silent Hill را با هم ترکیب می‌کند.

تمام بخش های Half Life 2 در کلمه «تنوع» خلاصه می‌شوند. تنوع اسلحه، تنوع دشمنان، تنوع مراحل، تنوع محیط . نبوغ این عنوان در زمینه طراحی مراحل کاری می‌کند که یک سواری در یک اتوبان متروک تبدیل به مجموعه‌ای از حوادث و مبارزات و اقدامات مختلف بشود. به طوری که بهترین مراحل بازی، مراحلی هستند که یک وسیله نقلیه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بعد از تجربه Half Life 2 به کمپانی Valve حق می‌دهید که نسخه سوم آن را منتشر نکند. زیرا پیشی گرفتن از این عنوان کار هر کسی حتی خود Valve نیست.

Dead Space

مشخصات سیستم مورد نیاز :

OS : Windows 7

CPU : 2.8 GHz

GPU : Nvidia GeForce 6800

RAM : 2 GB

کلاس درس عناوین ترس‌ و بقا آن هم در دوران افول این ژانر، عنوانی است که به لطف کمپانی EA به خاک سپرده شد. گرچه یک بازسازی از نسخه اول آن در دست ساخت است،اما دیگر Visceral Games ای وجود ندارد.

با این حال هنوز هم به تنهایی از تمامی عناوین ترس و بقای تکراری این روز ها یک سر و گردن بالا تر است. عنوان Dead Space یک مکتب فضاسازی است.

این که چگونه با صداگذاری و نورپردازی با کیفیت و طراحی جزئیات محیط و موسیقی هماهنگ با فضا و باعث بوجود آمدن یک «فضای مرده» به معنای واقعی کلمه می‌شود. طراحی محیطی فوق‌العاده، موسیقی بسیار خوب. گیمپلی و گان‌پلی خوب، و طراحی دشمنان به علاوه‌ جزئیات کوچک و جذاب گیمپلی مانند نوار سلامت بر روی کمر و سیستم راهنمایی.

Dead Space به راحتی اثبات می‌کند که طراحی یک گیمپلی سطحی و مبتدی و دوری از اکشن برای ترسناک تر کردن فضاسازی تنها یک بهانه است.(کاری که عنوان Outlast 2 انجام داد.) چرا که حتی اکشن در قالب یک فضاسازی قوی باعث تاثیرگذاری بیشتر می‌شود. نه ترس لحظه‌ای آن هم توسط موجودی که در طول بازی تنها دیالوگ های ضعیفش را می‌شنوید

و استودیو با استعداد Visceral Games که به دلیل تصمیمات اشتباه یک کمپانی به خاطرات پیوست. 

Dead Space سر تا سر خلاقیت استفاده. و تجربه آن به تنهایی از اکثر عناوین ترس و بقای چند سال اخیر با ارزش تر است. 

Life is Strange

مشخصات سیستم مورد نیاز : 

CPU: Info

CPU SPEED: Dual Core 2.0GHz or equivalent

RAM: 2 GB

OS: Windows Vista

VIDEO CARD: ATI or NVidia card w/ 512 MB RAM (not recommended for Intel HD Graphics cards)

مورد آخر این لیست، عنوانی است که در اوج سادگی شما را با خود همراه می‌کند و در نهایت یک خاطره زیبا از خود به جا میگذارد. روایت ماهرانه‌ای که سه داستان جداگانه را درون همدیگر روایت می‌کند.

داستان پروتاگونیست که دخترکی به نام مکس است که باید با قدرت غیرمنتظره‌ای که به دست آورده است کنار بیاید. داستان دختر مدرسه‌ای به نام کیت مارش که مورد سو استفاده و آزار و اذیت قرار گرفته است. و داستان ناپدید شدن مرموز ریچل امبر. بازی این سه داستان را به طرز استادانه ای به همدیگر متصل کرده و با روایت کردن هر یک از داستان ها، داستان دیگری را نیز روایت می‌کند. و در پایان بازی که دو انتخاب سخت را جلوی بازیکن قرار می‌دهد. 

معمولا در بخش های مختلف هر بازی برای من گیمپلی اولویت اول است. اما همیشه یک استثناء وجود دارد. و برای من، آن استثناء Life is Strange است. به طوری که طی یک صبح تا شب آن را به اتمام رساندم. گرچه حتی Life is Strange به عنوان یک بازی تعاملی با استفاده از مکانیک Rewind و سیستم انتخاب تأثیرگذارش در بخش گیمپلی هم عملکرد قابل قبولی دارد که شاید کافی نباشد اما بی ارزش نیست.

Halo 2

عنوان Halo 2 – بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف

قطعا اگر به دنبال بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف باشید، بهترین قسمت سری Halo همیشه در آن جایی خواهد داشت. موسیقی فوق‌العاده ، داستان عظیم و روایت عالی ، گیمپلی بی‌نظیر و مستر چیف تنها چیز هایی هستند که بر روی سیستم خود نیاز دارید. 

داستان بازی از طرفی درگیری های UNSC و مستر چیف با Covenant ها این بار بر روی زمین و از طرف دیگر درگیری های شخصیت جدیدی به نام Arbitrer که فرمانده کل گروه های Covenant است با شورای Prophet ها و مجازات شدنش به دلیل شکست خوردن در عملیات را روایت می‌کند. روایت بازی مدام بین مستر چیف و Arbitrer در گردش است و به نوعی داستان از دو دید متفاوت روایت می‌شود.

عنوان Halo 2 از هر نظر نسبت به Halo Combat Evolved یک پیشرفت تمام عیار و یکی از بهترین عناوین شوتر اول شخص صنعت بازی های ویدیویی است.

Dead Cells 

عنوان Dead Cells – بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف
اکشن ، چالش ، مناظر چشم نواز و موسیقی شاهکار، مواردی هستند که بازی Dead Cells در آنها خلاصه می‌شود. 

همانطور که برنده شدن جایزه بهترین بازی اکشن در مقابل عنوانی همچون God of War کار راحتی نیست، پیشروی در یک بازی روگ لایک مانند Dead Cells نیز چالش هایی را برای مخاطب به همراه خواهد داشت. تمامی بخش های این عنوان از نظر تنوع در بالاترین سطح خود قرار دارند، تنوع بالای اسلحه، تنوع بالای مکان‌ها، تنوع بسیار زیاد دشمنان و مبارزات لذت بخش در کنار سیستم رندوم باعث می‌شوند تا هر دور شروع کردن دوباره بازی حس تازگی و یک تجربه عالی را به مخاطب تحویل دهد. به طوری که پس از هر مرگ مدام به شروع دوباره بازی تمایل دارید.

بازی Dead Cells، عنوانی است که با وارد شدن به آن، مدت زمان بسیار زیادی را در آن خواهید گذراند.

سخن پایانی 

نوشته بالا حرف های یک ساحل‌ نشین قدیمی بود که تنها لذتش در بین مشکلات زندگی نشستن در خانه چوبی و کار کردن با وسایل ارزشمند خانه‌اش است. شاید هر روز چشم به راه قایق کوچکی باشد که او را به سواحل دیگر ببرد اما نهایت لذت را از خانه کوچک خود می‌برد. ممکن است قایق یک روزی بیاید. شاید هم نیاید. تنها چیزی که او نیاز دارد چند لحظه سرگرمی و دور بودن از آب های ناآرام اقیانوس است. 

نظر شما کاربران ویولت گیمرز در این باره چیست؟ امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. و توانسته باشید بهترین بازی ها را برای سیستم های خود انتخاب کنید. می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. و حتما منتظر قسمت دوم مقاله باشید. 

 

 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
25 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
2 سال‌ قبل

👌👌
بشخصه خودم با تمام لیست موافقم
بازیهایی مثل لیمبو و پورتال هم هستن

Sina
Sina
2 سال‌ قبل

مقاله عالی بود

حمیدرضا
حمیدرضا
2 سال‌ قبل

لیست عالی بود ممنون از نویسنده عزیز. من اکثرشون رو بازی کردم و Dead Space و BioShock شاهکارن حتما تجربشون کنید.

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  حمیدرضا
2 سال‌ قبل

به به سلام آقای شریفی
از این طرفا؟ خبری ازت نیست یه مدته

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  علی حیدریان
2 سال‌ قبل

سلام آقای حیدریان ممنون از شما و دوستان. سلامتی متاسفانه نمیتونم خیلی به سایت سربزنم اگر فرصت داشتم حتما برمیگردم

ناشناس
پاسخ به  حمیدرضا
2 سال‌ قبل

به به جناب شریفی عزیز، خبری ازت نیست حمید رضا جان

#(AC)
#(AC)
2 سال‌ قبل

متاسفانه الان گیم زدن به یک سرگرمی لاکچری تبدیل شده و ما معمولی ها فقط میتونیم با همین بازی های سیستم پایین سر کنیم. البته خودم همین بازی های اکثرا ایندی و یا بزرگ قدیمی رو بیشتر دوست دارم چون این گیم ها اکثرا خیلی خلاقانه ترن و درگیر جو رسانه ای که اخیرا ایجاد شده نشدن.
ممنون آقای رشیدی ، حتما منتظر پارت های بعدی هستیم.

sam
sam
2 سال‌ قبل

مقاله خیلی خوب و کاربردی ای بود 👌👌

just GOD OF WAR
just GOD OF WAR
2 سال‌ قبل

خیلی خوب بود ممنون
Celeste واقعا نسبت به حجم کمش عنوان بی نظیری بود

Javad Barshoeei
Javad Barshoeei
2 سال‌ قبل

مقاله ی خیلی خوب و جامعی بود.

این نکته هم که سعی کردید از هر ژانر یک بازی در مقاله بیارید واقعا عالی هست.

Samul
Samul
2 سال‌ قبل

عالی🤩

masoud pc gamer
2 سال‌ قبل

ممنون بابت مقاله خوبتون هالو نایت و بایوشاک واقعا شاهکار بودن

MatinMae
2 سال‌ قبل

تنوع مقاله خیلی خوب بود
پلتفرمر، شوتر، ریسینگ، هک اند اسلش، شوتر، ترس و بقا، تعاملی اگه اشتباه نکنم

محمد
محمد
2 سال‌ قبل

در واقع هر بازی زیر نسل 7 یا نسل 7 رو یه سیستم ذغالی امروزی اجرا میشه

همایون
همایون
1 سال قبل

مقاله خوبی بود ممنون از اینکه از پیسی باز هایی که سیستمشون قوی نیست حمایت میکنین و مطلب منتشر میکنین. معرفی بازی ها برای سیستم های ضعیف خوب بود البته باز خیلی بازی دیگه هم هست درکل بیشتر گیم قدیمیا دیگه فکر کنم بشه روی هر سیستم ضعیفی بازی کرد البته باز بستگی داره به اینکه سیستمش چقدر قدرتمنده و اینکه بازی چقدر قدیمیه

EldenSouls
1 سال قبل

جالب بود ممنون دنبالش بودم

آرین
آرین
1 سال قبل

سلام
خسته نباشید، عالی بود.