مقالات بازی

بیوگرافی نیل دراکمن

در این مطلب در ویولت گیمرز قصد داریم بیوگرافی آقای نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان بازی Uncharted 4: a Thief’s End و خالق فرانچایز The Last of Us و کارگردان نسخه اول و دوم این بازی و بسته الحاقی نسخه اول این فرانچایز است، بپردازیم.

او که تاریخ ۵ دسامبر ۱۹۷۸ مصادف با با آذر سال ۱۳۵۷ در کشور اسرائیل به دنیا آمد
از همان دوران کودکی به کمک برادر بزرگ‌ترش به نام«امانوئل» با بازی های رایانه ای، کمیک بوک ها و سینما آشنا شد و اینگونه سرگرمی ها باعث شد که او خیلی خوب زبان انگلیسی را یاد بگیرد و همچنین او با این چنین سرگرمی هایی اشتیاق فراوانی به داستان سرایی پیدا کرد، به گونه ای که او حتی ترغیب به نوشتن اولین کمیک بوک های شخصی زندگی اش میشود.
او در سال ۱۹۸۹ در سن ۱۱ سالگی به همراه خانواده اش به به آمریکا مهاجرت کرد و مقاطع میانی و پایانی دانش آموزی خود را در شهر میامی ایالت فلوریدا گذراند.کسی که آن هنگام کسی فکر نمی‌کرد بازی های بی نظیری را کارگردانی و نویسندگی کند.

تا اینکه در سال ۲۰۰۴، هنگامی که هنوز دانشجو بود با «جیسون رابین» یکی از بنیان گذاران ناتی داگ ملاقات میکند. و در همین ملاقات رابین شماره خود را به نیل میدهد.
و سپس، آنقدر نیل به او آنقدر زنگ میزند که رابین از اینکه چرا به نیل شماره خود را داده پشیمان می‌شود! تا اینکه این تلاش ها بالاخره جواب میدهد و بالاخره رابین راضی می‌شود و او را همان سال وارد گروه برنامه نویسان شرکت میکند. او سپس خیلی زود موفق میشود منصب برنامه نویس تمام گیم پلی بازی ها ارتقا یابد.

نیل دراکم بیشترین تعداد جایزه بهترین بازی سال را بین تمام کارگردان های دیگر صنعت گیم نصیب خود کرده است!

در طول توسعه بازی های jak 3 در سال ۲۰۰۴ و jak X:combat Racing در ۲۰۰۵ که ریاست شرکت به مرور به طور مشترک به «اوان ولز»و «استفن وایت» انتقال میافت، دراکمن درخواست خود مبنی بر به پیوستن به گروه طراحی بازی به ولز میدهد، اما ول. درخواست وی را رد میکند چون که نیل تنها به عنوان یک برنامه نویس استخدام شده بود نه چیز دیگری ؛اما پس از انتشار jak X، ولز به این نتیجه می‌رسد که نیل به مهارت ویژه ای در طراحی دست یافته است.بنابراین،نقشی به عنوان طراح بازی Uncharted:Drake Fortuneزیر دست «ریچار لمارچاند»به او می‌سپارد. دراکمن همچنین در این پروژه علاوه بر طراحی، افتخار همکاری نزدیک با «امی هنیگ» را در تیم نویسندگی پیدا میکند.
او سپس در انچارتد ۲ نقش و مقام مهم تری را پیدا میکند و نام او به عنوان طراح ارشد بازی کنار «لمارچاند» قرار میگیرد و همچنین در ساختار داستان نیز تاثیری کلیدی می‌گذارد.
پس از انتشار بسیار موفق Uncharted 2، شرکت ناتی داگ برای اولین بار در تاریخ ۳۳ ساله خود تصمیم می‌گیرد که اعضای خود را دو گروه کند که هرکدام سر یک پروژه کار کنند.
تیم اول با مدیریت اوان ولز ساخت بازی Uncharted 3:Drake’s Deception را به عهده می‌گیرد و تیم دوم با مدیریت بالسترا روی نسخه جدیدی از Jak and Daxter کارمی‌کند، اما در ادامه، تیم متوجه میشود که این بازی نمی‌تواند تجربه ای خوب را به گیمر ها بدهد؛ بنابراین تصمیم میگیرند که روی عنوانی جدید کار کنند، عنوانی به نام: THE LAST OF US

روزی نیل و استارلی‌ در حال تماشای مستندی بودند که در آن گروهی از مورچه ها با خوردن نوعی قارچ، مدتی بعد غذا یا همان قارچ در بدن مورچه عفونت کرده و به مرور کنترل مغزش را از دست داده و روانه جایی میشود جایی دور از خانه خودشان، تا اینکه می‌میرند و از سر آنها قارچ رشد کرده و تبدیل به غذا یک موجود دیگر میشود که در نتیجه قارچ، قلمرو خود را افزایش میدهد؛ همین ایده باعث شد که جرقه ای در ذهن نیل باشد که به فکر ساختن چنین بازی بی افتد. در حین نوشتن داستان بازی، نیل پدر شد و فرزندش دختر بود که همین عمر، نتیجه بسزایی در قوت بخشیدن در رابطه با الی و جول بود که به گونه ای رابطه آنها باهم به شدت جذاب تر میشد که باعث میشد گیمر به خوبی با شخصیت ها ارتباط برقرار کند.

بازی Uncharted 4: a Thief’s End یکی از بهترین عناوین سبک اکشن ادونچر (action adventure) یا همان اکشن ماجراجویی تاریخ بازی های ویدیویی است که توسط آقای دراکمن، نوشته، طراحی، و کارگردانی شده است.

تا اینکه بالاخره بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و نقد های بسیار خوبی را در رابطه با داستان توانست جلب کند و همچنین توانست جوایز متعددی از از جشنواره ای مختلفی به دست بیاورد که باعث میشد این بازی به یکی از بهترین بازی های تاریخ تبدیل شود، آن هم در سال هایی که شاهکار هایی مانند GTA 5 و BioShock Infinite منتشر شدند. سپس او با کارگردانی دی ال سی the last of us:left behind نیز توانست باز جوایز بسیار زیادی دریافت کند و افتخاراتش بیشتر و بیشتر شود.

برای دراکمن اینجا آخر کار او بر آخرین ما نبود و او با نوشتن یک کمیک‌ بوک چهار قسمتی به نام The last of us: American dreams با Faith Erin Hicks دست به همکاری با انتشارات Dark horse Comics میزند. که ناگفته نماند در آپریل سال ۲۰۱۳ میلادی این کمیک منتشر شد. در نوامبر سال ۲۰۱۳، ناتی داگ یک تریلر از انچارتد ۴ نشان داد که کارگردان های آن جاستین ریچموند و امی هنیگ هستند.

اما در مارچ سال ۲۰۱۴ خبر جدایی آنها از ناتی داگ آمد و ناتی داگ اعلام میکند که بازی به رهبری استرالی و دراکمن است و همین باعث میشود که خیلی ها گمان کنند که شاید نسخه ۴ سری انچارتد موفق ظاهر نشود اما اینگونه نبود و به یک بازی فوق العاده و موفق تبدیل شد. نظر شما در مورد این کارگردان، نویسنده و طراح بازی های ویدیویی معروف که هم اکنون ریاست استودیو ناتی داگ پلی استیشن را نیز بر عهده دارد، چیست؟ کامنت بذارید.

برخی از بازی های این کارگردان، توانسته است که رتبه های برتر در لیست بهترین بازی های PS3 و لیست بهترین بازی های پلی 4 کسب کند.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments