مقالات سینمایی
داغ

رتبه بندی فیلم های جیمز کامرون؛ از بدترین تا بهترین

جیمز کامرون ، در چند دهه اخیر توانسته است به لطف فیلم های علمی تخیلی خود به یکی از محبوب ترین کارگردانان سینما تبدیل شود. فیلم های او جزء پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما میباشند و محبوبیت زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم به سراغ رتبه بندی فیلم های جیمز کامرون برویم. پس اگر طرفدار فیلم های کامرون یا ژانر علمی تخیلی هستید ، با ویولت گیمرز و رتبه بندی فیلم های جیمز کامرون همراه باشید.

رتبه بندی بر اساس نظر تیم تحریریه ویولت گیمرز انجام شده است.

8. Piranha II: The Spawning 1981

پیرانا ۲ : تخم ریزی نخستین تجربه کارگردانی جیمز کامرون بود. جیمز کامرون اکثرا به عنوان جلوه های ویژه تاثیر گذارش شناخته میشود اما در این فیلم هیچ خبری از جلوه های ویژه خیره کننده نیست و کامرون از بدترین افکت های ممکن استفاده کرده است.

فیلم تقریبا هیچ نکته ی مقبتی ندارد و اصلا دنباله ی خوبی برای قسمت اولش (که خود نیز آش دهان سوزی نبود) به حساب نمی آید. البته کامرون توانست با فیلم های بعدش اش لکه ننگ این فیلم را پاک کند.

7. True Lies 1994

True Lies' Pilot Moves Off Cycle at CBS - Variety

دروغ های حقیقی عنوان فیلمی بود که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد و به دلایل خیلی زیادی مانند دیگر فیلم های جیمز کامرون محبوب نشد. این فیلم سومین همکاری کامرون و شوارتزنگر بود و در حالی که بسیاری از طرفداران انتظار یک اکشن عالی را داشتند اما نتیجه ای که تحویل گرفتند فیلمی تقریبا معمولی بود. دلیل محبوب نشدن این فیلم این بود که از یک داستان مهم پیروی نمیکرد و تا حدودی داستان ساده ای داشت.

با وجود تمام این قضایا فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری خود توانست ۳۷۸ دلار فروش کند که رقم تقریبا خوبی نسبت به بودجه به حساب می آید.

6. The Abyss 1989

The Abyss at 30: why James Cameron's sci-fi epic is really about love | James Cameron | The Guardian

ورطه شاید یکی از متفاوت فیلم های کامرون باشد. فیلمی که مانند دیگر فیلم های او از فرمول همیشگی پیروی میکند و حتی داستان جالبی هم دارد. اما با این وجود ورطه یکی از ناشناخته ترین فیلم های جیمز کامرون به حساب می آید و فقط طرفداران پر و پاقرص ژانر علمی تخیلی آن را تماشا کرده اند.

فیلم با بودجه ۷۰ میلیون دلاری چیزی حدود ۹۰ میلیون دلار فروش کرد. با وجود تمام قضایا باز هم ورطه یکی از به یاد ماندنی ترین فیلم های علمی تخیلی است.

5. Titanic 1997

شاید بتوان تایتانیک را محبوب ترین فیلم جیمز کامرون دانست. جایی که او برای اولین بار سعی کرد شانس خود را در فیلم های عاشقانه امتحان کند. باید بدانید که او در این راه موفق شد و ترکیبی فوق العاده از عاشقانه و حماسی را تحویل سینمادوستان داد.

تایتانیک همچنین یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما است که توانسته با ۲۰۰ میلیون دلار بودجه چیزی حدود ۲ میلیارد دلار فروش کند که رقم بسیار هنگفتی به حساب می آید.

4. Aliens 1986

Aliens Movie Wallpapers - Wallpaper Cave

فیلم بیگانه ها محصول سال ۱۹۸۶ ، یکی از بهترین دنباله های تاریخ سینما میباشد. اگر طرفدار ژانر وحشت باشید میدانید که وجود دنباله ای خوب برای یک فیلم ترسناک چیز نادری است ، اما یکی از دفعاتی که این اتفاق رخ داد موقعی بود که جیمز کامرون دنباله ای ارزشمندی را برای بیگانه ریدلی اسکات ساخت.

بیگانه ها با بودجه ۱۸ میلیون دلاری خود توانست با ۱۳۱ میلیون دلار فروش در گیشه به موفقیت بزرگی برسد.

3. Terminator 2 : Judgment Day 1991

JumpCast: Episode 75 – The 1990s - JumpCut Online

جیمز کامرون استاد ساخت دنباله های خوب و شگفت انگیز است. نابودگر ۲ : روز داوری یکی دیگر از دنباله های موفقی بود که او ساخته بود. دنباله ای که به عقیده خیلی از طرفداران از نسخه اول نیز بهتر و جذاب تر از آب در آمده است. با این وجود مجبوریم که این فیلم را پایین تر از نسخه اول ارزیابی کنیم.

بعد ها قسمت های بعدی نابودگر هم ساخته شد اما هیچ کدام به پای ۲ قسمت نخستش نرسیدند و قادر به تکرار موفقیت آن نشدند.

2. Avatar 2009

Avatar 2 release date | cast, plot and latest trailer news | Radio Times

فیلم آواتار که هم اکنون پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما است ، مسیر راه علمی تخیلی را تغییر داد و تحولی در این ژانر به وجود آورد. جلوه های ویژه فیلم باز هم همانند دیگر فیلم های کامرون ، خیره کننده و عالی هستند و داستان فیلم نیز از فرمول همیشگی پیروی میکند.

فیلم آواتار با بودجه ۲۳۷ میلیون دلاری توانست ۲ میلیارد و ۸۴۷ میلیون فروش کند که همین موضوع باعث شد تا پرفروش ترین فیلم جهان رقم بخورد.

1. The Terminator 1984

به رتبه اول لیستمان رسیدیم. فیلم نابودگر ، فیلمی که برای همیشه تاریخ سینما را دگرگون کرد و تحولی در ژانر علمی تخیلی به وجود آورد. نابودگر دومین تجربه کارگردانی جیمز کامرون بود که با وجود شکست فیلم پیرانا توانست موفق شود و نام این کارگردان را در سینما جاویدان کند.

فیلم نابودگر با توجه به بودجه ۶ میلیون دلاری خود توانست فروش زیادی داشته باشد و به موفقیت بزرگی در گیشه برسد.

اینم از رتبه بندی فیلم های جیمز کامرون. نظر شما دوستان ویولت گیمرزی در مورد رتبه بندی فیلم های جیمز کامرون چیست؟ خوشحال میشویم نظراتتان را برای ما و دیگر دوستان ویولت گیمرزی به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
#(AC)
#(AC)
2 سال‌ قبل

درود

به نظر من بهترین فیلم کامرون ترمیناتور ۲ بود و اورریتد ترین فیلمش هم تایتانیک.

ترمیناتور یک هم عالی بود و آواتار هم معمولی.