سینمامقالات سینمایی

بهترین فیلم های موسیقی راک برای طرفداران موسیقی راک

موسیقی در حال مرگ است، مو های صورتی نماد پانک شده است و رپر ها به خود می گویند راک استار، بله درک می کنم. آخرالزمان نزدیک است و تنها چیزی که می تواند آن را به عقب اندازد، کمی راک اند رول است. احتمالا اگر شما هم مانند من طرفدار این سبک موسیقی باشید و کمی هم بخواهید فیلم ببینید؛ بهتر است با ویولت گیمرز و بهترین فیلم های موسیقی راک همراه باشید تا گیتار به دست، بهترین فیلم ها برای طرفداران موسیقی راک را سریع همچو ووکال آنتونی کیدیس به شما معرفی کنیم.

Sing Street 2016؛ یکی از بهترین فیلم های موسیقی راک

Sing Street 2016

دهه هشتاد است، پانک راک موج می زند و گروه هایی به مانند The Cure تازه دارند در دل مخاطبین جای می گیرند. حرف از انقلابی در هنر موزیک ویدیو است. در همین شلوغی ها است که در شهر کوچیکی در ایرلند و آن هم در خانواده ای با هزار و یک مشکل مختلف عاطفی و معیشتی. پسری کوچک تصمیم می گرد که یک بند راک بزند. آن هم چرا؟ که توجه معشوقه اش را به خود جلب کند! بله در نگاه اول عجیب است. اما این گوشه ای از راک اند رول است. خیابان آواز فیلمی است در شکوه راک. موسیقی ای که گاهی برای ابراز علاقه است، گاهی برای غم و احساسات پوچ انسانیست و گاهی هم برای خشم، اعتراض و فرار!

اما حواستان باشد! این فیلم طوری بر روی شما تاثیر می گذارد که احتمالا فیلم را در نیمه قطع می کنید تا با گیتاری در یک دست و مدادی در دست دیگر، ترانه به سرایید و بندی بزنید و خلاصه که موسیقی را تغییر دهید!

Wayne’s World  1992

wayne world جهان وین

جهان از دیدگاه یک طرفدار موسیقی راک چه شکلی است؟ جهان وین همان طور که از اسمش هم پیداست، می خواهد با کمدی جذاب، شما را همراه با پسر جوانی به نام وین کند که همراه با دو تن از دوستانش شبکه ای خصوصی به نام Wayne’s World دارد و در آن به بررسی موسیقی راک می پردازد؛ تا اینکه روزی یکی از شبکه های بزرگ، تصمیم همکاری با آن ها را می گیرد…

این فیلم پر است از رفرنس ها و اشارات مختلف به موسیقی راک که قطعا می تواند لحظاتی بسیار خوبی را برای یک طرفدار موسیقی به همراه بیاورد و در میان بهترین فیلم های موسیقی راک جا بگیرد. فراموش نشود که این فیلم پر از اجرا هایی زیبا از آهنگ های افراد بزرگی به مانند جیمی هندریکس است.

معرفی بهترین فیلم های موسیقی راک: Studio 666 2022

معرفی فیلم studio 666 foo fighters یکی از بهترین فیلم های موسیقی راک

حالا در میان لیست معرفی بهترین فیلم های موسیقی راک، به یک فیلم ترسناک میرسیم! بله درست شنیده اید. یک فیلم ترسناک. استودیو 666 در نگاه اول فقط یک فیلم ترسناک است؛ اما کافی است فقط به بازیگران این فیلم توجه کنید تا ببینید که بله، این فو فایترز  است که کاری کرده است این فیلم در بین بهترین فیلم ها برای طرفداران موسیقی راک جای بگیرد. فیلمی که داستان آن روایتگر دیوید گرول و گروه اش است که برای ضبط دهمین آلبوم گروه می خواهند به خانه ای تقریبا متروکه بروند تا در کمال آرامش، به نوازش و ضبط خاص ترین آلبوم خود بپردازند؛ اما آن ها نمی دانند که این خانه، یک خانه نفرین شده است…

این فیلم به غیر از آنکه داستانی کمدی و ترسناک را با چاشنی فو فایترز روایت میکند، از لحظاتی صحبت می کند که هر هنرمندی آن را تجربه کرده است، درست است، ته کشیدن خلاقیت، لحظاتی که ذهن هنرمند قفل می شود و می تواند هر کاری کند جز آنکه اثری خلق کند. نا گفته نماند که در این فیلم درام زن سابق فو فایترز یعنی تیلور هاوکینز حضور دارد. کسی که حالا در میان ما طرفداران موسیقی نیست و این اثر می تواند خاطراتی خوبی طرفداران او زنده کند.

اگر به فیلم های ترسناک علاقه دارید، مقاله ترسناک ترین فیلم های تاریخ بشر را از دست ندهید!

The Wall : Pink Floyd 1982

The Wall Pink Floyd یکی از بهترین فیلم های موسیقی راک گروه پینک فلوید
The Wall Pink Floyd یکی از بهترین فیلم های موسیقی راک گروه پینک فلوید

بله، حرف یکی از بهترین آلبوم های تاریخ پراگسیو راک است و چه بهتر از آن که یکی از بهترین آلبوم های پراگسیو راک در لیست بهترین فیلم های موسیقی راک هم قرار داشته باشد. فیلم پینک فلوید دیوار، روایتی تصویری از آلبوم موسیقی مشهور The Wall محصول سال 1978 گروه پینک فلوید است. روایتی که همراه با موسیقی آلبوم می شود و به مانند یک موزیک ویدیو کاملا طولانی برای آلبوم کار می کند. این فیلم روایتگر ستاره راکی است که درگیر بیماری روانی شده است و حال با خاطراتش روبرو می شود و سیری در ذهن خود می انجامد…

همچنین بخوانید : کلاسیک ببینیم؛ 5 فیلم برای شروع دیدن آثار سینمای کلاسیک

اگر شما آلبوم دیوار پینک فلوید را شنیده اید و به خوبی آن را درک نکرده اید، این آلبوم می تواند در درک آن به شما کمک بسیاری کند.

معرفی Bohemian Rhapsody 2018، یکی از بهترین فیلم های راک اند رول

معرفی Bohemian Rhapsody، یکی از بهترین فیلم های راک اند رول

نوبتی هم باشد نوبت یکی از تاثیر ترین گروه های موسیقی راک است که در لیست بهترین فیلم های موسیقی راک بدرخشد. فیلم بوهمین راپسودی، که نام قطعه ای بسیار محبوب و بی نظیر از گروه کویین است. روایتگر گروه کویین از دهه هفتاد تا دهه نود می باشد و به مانند زندگینامه ای تصویری عمل می کند. این فیلم شاید یکی از بهترین فیلم های راک باشد و تجربه ای جالب را برای طرفداران موسیقی راک به ارمغان می آورد.

در این فیلم، رامی ملک، بازیگر مشهور سریال مستر ربات، در نقش فردی مرکوری خواننده افسانه ای کویین نقش آفرینی می کند. گیلیام لی در نقش برایان می گیتاریست گروه، بن هاردی در نقش راجر تیلور درام زن گروه و جوزف مارلو هم در نقش جان دیکن، بیسیست گروه. ناگفته نماند که این فیلم همراه با بازسازی اجرا ها و کنسرت هایی از گروه کویین است که قطعا تجربه ای بسیار جذاب می سازد. همچنین گفتنی است که برایان می و راجور تیلور در ساخت فیلم همکاری کرده اند.

School of Rock 2003

school of rock 2003 مدرسه راک

به معروف ترین فیلم این لیست میرسیم. فیلمی که قطعا برای دیوانگان موسیقی راک است. مدرسه راک فیلمی است در وصف راک . در عشق به این موسیقی پاک و در پی علاقه مند کردن مردم آن. اکثر مردم عام و خصوصا جوان تر ها که بیشتر غرق در موسیقی پاپ امروز هستند، در تصور خود راک اند رول را موسیقی خشن، وحشیانه و خالی هر گونه احساس می بینند، چیزی که کاملا در خلاف موسیقی راک است. مدرسه راک روایتگر گیتاریستی شکسته خورده است که از گروه خود اخراج شده است و حالا با جا زدن خود به جای دوستش، قصد دارد از یک کلاس دانش آموز دبستانی، یک بند راک بسازند.

این فیلم همراه با رفرنس ها و اشارات زیادی به موسیقی راک است. اگر شما واقعا طرفدار موسیقی راک باشید و کمی هم باهوش، از این فیلم لذتی می برید که حتم دارم در پایانش می گویید: او پسر، این بهترین فیلم برای طرفداران موسیقی راک است.

Rude Boy 1980

Rude Boy 1980

نمی شود از موسیقی راک حرف زد و سخنی از پانک راک، آن هم موج پانک راک انگلیس، به میان نیاورد.  Rude Boy محصول سال 1980 یکی از چندین فیلمی است که به این جنبش تاثیرگذار پرداخته است. این فیلم روایتگر پسری پانک و طرفدار گروه The Clash  به نام رود وود است که در دهه هفتاد و در  همهمه فرهنگی آن  زمان انگلیس برای بدست آوردن زندگی بهتر، به لندن مهاجرت می کند…

ناگفته نماند که در این فیلم، شاهد صحنه هایی از کنسرت گروه The Clash در  پارک ویکتوریا می باشد. اگر طرفدار پانک راک و خصوصا موج بریتانیایی آن باشید، این فیلم می تواند برای شما یکی از بهترین فیلم های موسیقی راک باشد.

یکی دیگر از بهترین فیلم های موسیقی راک: The Dirt 2019

The Dirt؛ بهترین فیلم های موسیقی راک

و فیلمی در مورد یکی از بدنام ترین گروه های تاریخ هووی متال. بله، ماتلی کرو. فیلم The Dirt فیلمی است که سرگذشت این گروه موسیقی را روایت می کند. گروهی که بخاطر نوع زندگی خاصشان زبان زد  عام و خاص هستند. از قانون شکنی های متوالی گرفته است تا دزدی، اعتیاد به مواد مخدر، مشروب و روابط جنسی کوتاه مدت با زنان مختلف!

همچنین بخوانید : نقد و بررسی فیلم Annette | تراژدی در قرن 21

این فیلم به شما می گوید که این گروه چطور توانسته است یکی از بدنام ترین گروه های موسیقی راک شود. ناگفته نماند که ماشین گان کلی، خواننده پاپ هم در این فیلم نقش آفرینی کرده است. همه این ها باعث می شود که این فیلم در لیست بهترین فیلم های موسیقی جای بگیرد.

The Doors 1991

The Doors

و حالا به The Doors می رسیم. گروه افسانه ای The Doors با رهبری یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های راک، یعنی جیم موریسون. کسی که سرنوشتش همراه با جیمی هندریکس و کرت کوبین، باعث شد که 27 سالگی پر استرس ترین سال هر ستاره راکی باشد. فیلم The Doors همین طور که از نامش پیداست در مورد این گروه می باشد و آیا همین کافی نیست که این فیلم را در لیست بهترین فیلم های موسیقی راک و بهترین فیلم ها برای طرفداران راک قرار بگیرد. البته باید گفت که این فیلم در روایت زندگینامه جیم موریسون اشتباهات بسیار زیادی داشته و است حتی نوازنده کیبورد گروه یعنی ری منزرک در مورد فیلم گفته است :

 پس کجاست آن پسر باهوش و بامزه؟ الیور استون یک چهره زشت از جیم در این فیلم ساخت.

اما خب باز هم نمی توان دیدن این فیلم را توصیه نکرد. خب همان طور که مردم عجیب هستند، بعضی وقت ها لیست ها هم عجیب هستند!

فیلم Elvis 2022 در بهترین فیلم های موسیقی راک

elvis 2022 در بهترین فیلم های موسیقی راک

به جدید ترین فیلم این لیست میرسیم. فیلمی که در مورد پدرخوانده راک اند رول است، بله الویس پرسنلی، خواننده بزرگ و محبوب دهه پنجاه.  فیلم الویس روایتگر زندگی این خواننده افسانه ای از دیدگاه تام پارکر، تهیه کننده او است. الویس فیلمی  است که با بازی بازیگران بزرگی چون تام هنکس همراه است و نامزد هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شده است. ناگفته نماند که آستین باتلر هم در نقش الویس پرسنلی ایفای نقش می کند.

راستی، اگر شما از طرفداران الویس پرسنلی و راک اند رول دهه پنجاه هستید. فیلم زندگی نامه دیگری هم از الویس پرسنلی موجود می باشد، یعنی الویس پرسنلی محصول 1979 که نام جان کارپنتر را به عنوان کارگردان یدک می کشد. می توان گفت هر دو این فیلم ها، از بهترین فیلم های موسیقی راک هستد و دیدنشان برای هر طرفداری واجب است.

و خب بله، اینم از لیست بهترین فیلم های موسیقی راک. البته تا به امروز. این مقاله هر هفته آپدیت می شود و ما قرار نیست بیخیال طرفداران موسیقی راک شویم. فعلا بهتر است که آمپی فایر را خاموش کنید، گیتار ها را در جای مخصوصش بگذارید و نظر خود در رابطه با مقاله بهترین فیلم های موسیقی راک را با ما به اشتراک بگذارید. اصلا بنظر شما بهترین فیلم ها برای طرفداران موسیقی راک، چه آثاری هستند؟

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments