سینمامقالات سینمایی

بهترین فیلم های یوتیوب 📺 معرفی بهترین فیلم های رایگان در یوتیوب

یوتیوب به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های ویدیو، هر ماه میزبان میلیاردها کاربر در سراسر جهان است. کاربرانی که عمدتا به تماشای موزیک ویدئو ها و کلیپ های مختلف می نشینند. اما سوای اینگونه محتوا، یوتیوب دارای یکی از بزرگترین آرشیوهای فیلم سینمایی نیز می باشد. فیلم های سینمایی که بسیاری از آنان بصورت کاملا رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته اند. این آرشیو بقدری گسترده است که میتوان بسیاری از فیلم های نایاب را نیز در آن پیدا کرد. پس اگر در پیدا کردن فیلم خاصی مشکل دارید شانس پیدا کردن آن در یوتیوب را حتما امتحان کنید! ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از بهترین فیلم های یوتیوب یا بهترین فیلم های رایگان این پلتفرم بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ویولت گیمرز باشید.

 فیلم سینمایی I Saw The Devil 2010

فیلم I saw the devil

فیلم سینمایی من شیطان را دیدم(I Saw The Devil 2010) یکی از بهترین آثار سینمایی تاریخ کره جنوبی و یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما در باب انتقام است. این فیلم داستان یک افسر پلیس بسیار حرفه ای را روایت میکند که پس از قتل همسرش توسط یک قاتل سریالی در پی انتقام از او می افتد. این فیلم به مانند بسیاری دیگر از آثار سینمایی کره جنوبی مانند اولدبوی حاوی صحنه های بسیار خشن و دلخراشی میباشد. صحنه هایی که در کنار ضرب آهنگ هیجان انگیز فیلم و اجرای تحسین برانگیز تیم بازیگری میتوانند تعلیق زیادی را برا شما به ارمغان بیاورند.

اما خشونت موجود در این فیلم صرفا اسبابی برای برانگیختن هیجان مخاطبان نیست. بلکه نشان میدهد خشونت و انتقام چگونه میتواند انسان را در سراشیبی سقوط و تبدیل شدن به شیطانی دیگر قرار دهد. اگر از علاقه مندان به آثار سینمایی کره جنوبی هستید این فیلم بی شک میتواند یکی از بهترین فیلم های یوتیوب برا شما باشد.

 فیلم سینمایی Gate Of Hell 1953

فیلم Gate of hell 1953

فیلم Gate OF Hell اولین فیلم رنگی کشور ژاپن است که در جشنواره های بین المللی به نمایش در آمده است. به عنوان اولین فیلم رنگی ژاپنی در جشنواره های بین المللی و همچنین یکی از اولین فیلم های رنگی ژاپن، در این فیلم شاهد تمرکز بسیار زیادی بر روی رنگ ها هستیم. تمرکزی که طیف بسیار گسترده ای از رنگ های مختلف را پدید آورده و باعث آن شده است که طبیعت و فرهنگ سرزمین آفتاب را به زیبایی هر چه تمام تر در یک دنیای رنگی ببینیم. به حدی که امروزه و بعد از گذشت چندین دهه، همچنان از این فیلم به عنوان یکی از زیباترین فیلم های تاریخ سینما یاد میشود.

اما در پس این زیبایی تضادی نیز وجود دارد که با دنیای رنگی آن متفاوت است. فیلم Gate Of Hell داستان سامورایی را روایت میکند که دلباخته یکی از ندیمه های قصر امپراتور میشود. اما هنگامی که درخواست ازدواج با او را دارد متوجه میشود که این ندیمه از قبل ازدواج کرده است. اما این موضوع باعث منصرف شدن این سامورایی از هدفش نشده و او در ادامه سعی میکند با از میان برداشتن همسر ندیمه خواسته خود را عملی کند. تینوسوکه کینوگاسا به مانند بسیاری از فیلم سازان هم نسل خود از قبیل کوبایاشی تصویری وارونه وار از سامورایی ها و قهرمانان رایج اینگونه فیلم ها ارائه میدهد. قهرمانانی که این بار بجای مبارزان شجاع و قهرمان تصویری بشدت شکننده را از خود به نمایش میگذارند.

فیلم Black Christmas یکی از بهترین فیلم های یوتیوب

فیلم Black Christmas یکی از بهترین فیلم های یوتیوب

از سرود و مهمانی های شبانه گرفته تا خانه ها و خیابان های تزئین شده همگی باعث میشوند تا مخاطبان از فیلم کریسمس سیاه انتظار یک فیلم کرسیمسی شاد را داشته باشند. اما حضور یک قاتل روان پریش در دل این هیاهو باعث میشود تا این کریمسمس شاد رنگ ببازد و به کریسمسی سیاه و سرشار از اظطراب و نگرانی بدل شود. قاتلی که با تماس های تلفنی و لحن عجیب حرف زدنش بتنهایی میتواند استرس زا باشد. از نکات برجسته این فیلم میتوان به فیلمبرداری و صداگذاری فوق العاده آن اشاره کرد که نقش بسزایی در انتقال حس اظطراب دارند.

به عنوان مثال، استفاده مکرر از نماهای Pov از نگاه قاتل و یا صدای باد در دل سکوت شب از جمله مواردی هستند که اظطراب موجود در فیلم را دو چندان میکنند. فیلم کریسمس سیاه یکی از بهترین فیلم های اسلشر و بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما میباشد که تاثیر بسزایی را در فیلم های بعد خود مانند هالووین داشته است. اگر از علاقه مندان به فیلم های ترسناک و اسلشر هستید این فیلم یکی از بهترین فیلم های یوتیوب یا فیلم های رایگان برای شما میباشد.

 انیمه کوتاه Puparia

انیمه Puparia

اگر فکر میکنید که در یوتیوب تنها میتوان فیلم های سینمایی را یافت سخت در اشتباه هستید. زیرا این پلتفرم آرشیو بسیار خوبی از انیمه های مختلف را نیز دارد. در میان انیمه های مختلفی که در یوتیوب وجود دارند ما یکی از عجیب ترین و پربیننده ترین آنان را برای معرفی به شما انتخاب کرده ایم. انیمه 3 دقیقه ای که ساخت آن 3 سال زمان برده و بیشتر از 6 میلیون بار در یوتیوب دیده شده است. این انیمه که فضایی سوررئال گونه و عجیب دارد شخصیت های مختلفی را به تصویر میکشد که هر کدام مبهوت نقطه ای خاص شده اند. شخصیت هایی که شباهت های زیادی به برخی از مشهور ترین کارکترهای انیمه ای نیز دارند.

شیناگو تاماگاوا خالق این اثر هدفش از ساخت این انیمه را یادآوری ارزش هایی عنوان کرده است که زمانی بخشی از جامعه بوده اند. ارزش هایی که در زندگی مدرن در حال رنگ باختن هستند. اگر از علاقه مندان به آثار انیمه ای یا آثار تجربی هستید انیمه Puparia میتواند برای شما یکی از بهترین فیلم های یوتیوب باشد.

بهترین فیلم های یوتیوب: فیلم Dangerous Encounters Of The First Kind

بهترین فیلم های یوتیوب: فیلم Dangerous Encounters Of The First Kind

اگر بحث فیلم های اکشن و رزمی در میان باشد بی تردید از سینمای هنگ کنگ میتوان بعنوان یکی از برجسته ترین و مهم ترین سینماهای این دسته از آثار اشاره کرد. سینمایی که در کشور ما و بخصوص با افرادی نظیر جکی چان نیز محبوبیت زیادی دارد. بیشتر فیلم های اکشن هنگ کنگی معمولا صحنه های شلوغ و پرزرق و برقی دارند و یا به اصطلاح پاپ کورنی هستند. اما در میان این دسته از آثار فیلم سازانی نیز پیدا میشوند که بر خلاف این جریان حرکت میکنند. یکی از این فیلم سازان بی شک تسوی هارک کارگردان برجسته هنگ کنگی است. فیلم سازی که در آثارش فرای صحنه های اکشن میتوان مضامین مختلف سیاسی و اجتماعی را نیز مشاهده کرد.

فیلم Dangerous Encounters Of The First Kind بعنوان یکی از برجسته ترین آثار این کارگردان داستان جوانانی ولگرد را روایت میکند که در شهر دست به حمله های تروریستی میزنند. جوانانی که شاید در آثار مشابه آمریکایی چرخه تکراری و پوچ زندگی را با گشت و گذار و خوش گذرانی تکمیل کنند اما در این اثر شرقی جوانان بصورت آنارشیتسی یک چرخه خشونت بی پایان را رقم میزنند. چرخه ای که با کارگردانی مثال زدنی هارک نسل جوان دهه 80 هنگ کنگ را به زیبایی هر چه تمام تر به نمایش میگذارد. با بهترین فیلم های یوتیوب یا بهترین فیلم های رایگان همراه ویولت گیمرز باشید.

فیلم سینمایی Lilya 4 Ever

فیلم سینمایی Lilya 4 Ever

اگر قرار باشد به یکی از فیلم های حاضر در این لیست لقب تراژدیک ترین یا غم انگیز ترین فیلم را بدهیم بی شک فیلم سوئدی Lilya 4 ever مناسب ترین گزینه برای این عنوان است. فیلمی که لحظات و پایان تکان دهنده اش میتوانند تا سال ها در ذهن شما باقی بمانند. این فیلم داستان دختری به نام لیلیا را روایت میکند که در یک منطقه فقیر نشین در اروپا زندگی میکند. دختری که پس از ترد شدن توسط خانواده مجبور میشود بتنهایی در یک شرایط سخت زندگی کند.  او ضمن اینکه از طرف جامعه آزار و اذیت های زیادی را تجربه میکند از طرفی دیگر بخاطر شرایط بسیار بد اقتصادی و تنهایی نه مکانی برای زندگی دارد و نه غذایی برای خوردن، هیچ چیز بجز پسر بچه ای که تنها دوست او در زندگی است.

فیلم Lilya 4 ever با رنگ آمیزی سرد و فیلمبرداری بسیار خوبی که دارد زندگی لیلیا را به زیبایی هر چه تمام تر در این دنیای سرد و تاریک بتصویر میکشد. دنیای سرد و تاریکی که چراغ امید لیلیا تنها نور تابانش است. نوری که هر چه بیشتر به پایان فیلم نزدیک میشویم روشنایی خود را از دست میدهد.

فیلم Alice 1988

فیلم Alice 1988

وقتی صحبت از ادبیات کودکان و یا داستان های فانتزی باشد بی شک شاهکار لوئیس کارول یعنی آلیس در سرزمین عجایب یکی از اولین گزینه هایی است که به ذهن هر مخاطبی میرسد. داستانی که تا به امروز اقتباس های بیشماری از آن در سراسر جهان صورت گرفته است. ما در این شماره از لیست بهترین فیلم های یوتیوب تصمیم گرفتیم تا به سراغ یکی از اقتباس های کمتر شناخته شده آن برویم. اقتباس کمتر شناخته شده ای که میتوان از آن بعنوان یکی از عجیب ترین اقتباس های تاریخ سینما نیز یاد کرد. این فیلم استاپ موشن به لطف تدوین و نور پردازی قابل توجه خود دنیای ذهنی آلیس را به بهترین شکل به تصویر میکشد.

دنیای ذهنی که با وارونگی و تصاویر عجیبش میتواند مخاطبان را درست به مانند منبع اصلی غرق در شگفتی کند. به طوری که نمونه آن را در هیچکدام از اقتباس های دیگر آلیس در سرزمین عجایب ندیده اید. با ادامه لیست فیلم های رایگان یوتیوب همراه ویولت گیمرز باشید.

فیلم کوتاه The Neighbor Window یکی از بهترین فیلم های یوتیوب است

فیلم کوتاه The Neighbor Window یکی از بهترین فیلم های یوتیوب است

فیلم The Neighbors Window اثری کوتاه به کارگردانی مارشال کوری میباشد که در سال 2019 موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه لایو اکشن شد. این فیلم که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است، داستان زنی میان سن و خانواده اش را روایت میکند که پس از ورود دو زوج جوان در همسایگی شان دچار دگرگونی میشوند. این فیلم با الهام از شیوه روایت آثاری مانند پنجره عقبی هیچکاک زندگی دو همسایه از نسل های مختلف را در کنار یکدیگر قرار میدهد. دو همسایه ای که یکی در حسرت از دست دادن جوانی و زندگی گذشته و یکی دیگر در شوق زندگی آینده هستند. فیلم The Neighbors Window از این شیوه روایت استفاده میکند تا ارزش های زندگی را به ما یادآوری کند. اگر علاقه مند به آثار انگیزشی هستید این فیلم کوتاه میتواند یکی از بهترین فیلم های یوتیوب برای شما باشد.

فیلم Juliet In Paris

فیلم Juliet in paris

فیلم Juliet In Paris داستان دختر جوانی را روایت میکند که برای تحصیل راهی پاریس میشود. شاید بینندگان از فیلم های دانشجویی انتظار داستانی را داشته باشند که در گردش و جشن های دوستانه و عاشقانه خلاصه شود، اما فیلم جولیت در پاریس داستان تنهایی و ترد شدگی است. تنهایی و ترد شدگی که با بیماری های روانی و زنانگی گره خورده است! یکی از اولین نکاتی که در این فیلم تجربی فرانسوی با آن مواجه میشوید سکوت سنگینی است که در تمام سکانس های فیلم وجود دارد. سکوتی که در کنار رنگ های سرد و جامپ کات ها تصویر بسیار خوبی را از زندگی مالیخولیا جولیت ارائه میدهند.

همچنین فیلم Juliet In Paris برخی از زیباترین قاب بندی هایی که در یک فیلم کوتاه دیده اید در خود جای داده است. قاب بندی هایی که برخی از آنان میتواند بسیار عجیب و حتی ترسناک باشند. اگر از علاقه مندان به سینمای هنری و یا سینمای فرانسه هستید این فیلم میتواند یکی از بهترین فیلم های یوتیوب برای شما باشد.

از اینکه با ویولت گیمرز در بهترین فیلم های یوتیوب یا بهترین فیلم های رایگان همراه بودید از شما سپاس گذاریم. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، در یوتیوب میتوان آرشیو بسیار بزرگی از فیلم های رایگان را پیدا کرد. ما نیز در این مقاله به برخی از این فیلم ها اشاره کردیم. پس اگر شما نیز فیلم های خوبی را در یوتیوب میشناسید که ترجیحا پیدا کردن آنان در سایت های دیگر مشکل است، حتما آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments