به نظر می رسد کمپانی SONY به دنبال ایده ای است تا حس رایحه بازی ها را ممکن سازد. پتنت جدیدی که سونی ثبت کرده این مسئله را نشان میدهد. با ویولت گیمرز همراه باشید.
سونی ثابت کرده میخواهد دارندگان PS5 عمیق ترین تجربه ممکن در بازی ها را داشته باشند. آن هم از طریق کنترلر خود Dualsense.هر چند هنوز محقق نشده. کمپانی سونی در تلاش است تا راهی برای درآمیختن بو در بازی هایش پیدا کند. از بوی تعفن زامبی های Call Of Duty گرفته تا رایحه های دلپذیر بازی های آشپزی.
چالش های این ایده
با این که برای SONY غیرممکن نیست به دلایلی عملی شدن آن دشوار به نظر میرسد. چرا که حس رایحه بازی ها در ظاهر آسان است. جزئیات این پتنت فاش میکند سونی جوانب مختلفی را در نظر گرفته. از حس کردن رایحه های مختلف تا نحوه متفاوت حس کردن بو ها در اشخاص. همچنین تقابل رایحه هایی که در محیط توسط عوامل مختلفی ایجاد می شوند در نظر گرفته شده.
این اولین تلاش برای استفاده از حس بویایی در یک رسانه نیست. نخستین اقدام در سال 1960 برای فیلمی به نام scent of mystery رخ داد .لازم به گفتن نیست که از این ایده استقبال نشد. به هر حال اگر سونی به روشی موثر این تکنولوژی را به کار ببرد احتمالا به زودی تبدیل به یک استاندارد خواهد شد.
به نظر می رسد اولویت اصلی سونی و پلی استیشن نهایت غوطه وری در بازی هاست. علیرغم نارضایتی برخی، Dualsense از زمان عرضه PS5 مورد ستایش کاربران قرار گرفته. صدای 3 بعدی پلی استیشن 5 همزمان با تریگر های تطبیقی (adaptive triggers) و بازخورد لمسی(haptic feedback) تجربه گیمر ها را یک مرحله به جلو برده اند.
پوشش دادن تمام حس ها؟
بعد از پوشش دادن حس های دیداری،شنیداری و لامسه تنها 2 حس دیگر در تجربه بازی ها باقی مانده. حس بویایی فعلا هدف بعدی است. اگر این ایده محقق شود تنها تجربه حس چشایی باقی خواهد ماند که مسلما چالش برانگیز است. شاید حتی نیاز آنچنانی به تجربه آن نباشد. به اسثنای بازی هایی که پیرامون غذا های خاص ساخته می شوند. هرچند معرکه است اگر بفهمیم میوه Wumpa چه طعمی دارد.
نظر شما درباره پتنت جدید سونی چیست؟ نظر خود را درباره این ایده با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
به نقل از رسانه گیم رنت