داغ

بهترین فیلم های سال 2021 ویولت گیمرز | کاربران و تحریریه

باز هم همراه با یک مقاله دیگر از سری مقالات بهترین های سال 2021 آمده ایم و این بار، به معرفی بهترین فیلم سال 2021 می پردازیم. اگر بخواهیم سال های مختلف را از نظر تعداد فیلم های ماندگار و با کیفیت رده بندی کنیم، قطعا سال 2021 و فیلم هایش به رتبه خوبی دست پیدا می کنند. فیلم های سال 2021 توانستند تجربه خوبی را برای مخاطبین به ارمغان آوردند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های سال 2021 از نظر منتقدین و همچنین بهترین فیلم سال 2021 از نظر کاربران را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم سال 2021

در اولین دوره نظرسنجی بهترین فیلم سال ، 30 فیلم نامزد برترین فیلم سال می شوند. نظرسنجی کاربران نیز بین همین سی فیلم برگزار خواهد شد. در نهایت فیلم های برتر سال 2021 از نظر کاربران و بیست فیلم برتر سال 2021 به ترتیب از دیدگاه تیم تحریریه معرفی می شود. نظرسنجی کاربران قرار است که در تاریخ 23 بهمن شروع شود و مخاطبین سایت ویولت گیمرز سه هفته وقت دارند تا به فیلم مورد نظرشان رای بدهند و این چنین بهترین فیلم های سال 2021 گلچین خواهند شد. همچنین از روز 24 بهمن تا 14 اسفند نیز معرفی بهترین فیلم های سال 2021 در مقاله قرار می گیرند و این  گونه لیست بهترین فیلم های سال 2021 تکمیل می شود.

 فیلم های سال 2021

در سال اخیر فیلم های مختلف و گوناگونی منتشر شدند. از Halloween Kills  که پرچم دار اسلشر های امسال بود تا بازگشت لئون کاراکس به سینما پس از  9 سال با Annette. همچنین از طرفی شاهد آثاری خوب در سینما کشور خودمون بودیم. از جنایت بی دقت شهرام مکری تا قهرمان اصغر فرهادی که سر و صدا زیادی در جشنواره کن بپا کرد. امسال شاهد درخشش سرزمین آفتاب تابان هم بودیم، ژاپنی هایی که امسال با Derive My Car برای جوایز خط و نشان میکشیدند. البته فیلم های خوب دیگر هم در میان این بودند. ایتالیا و دست خدایی که توانست هم نظر منتقدین  و هم مخاطبین را جلب کند تا سینما آمریکا که با Dont Look Up  آدام مک مکی، وسترن متفاوت The Power Of Dog، ادگار رایت و Last Night In Soho و … که کاری کردند سالی بسیار خوب را پشت سر بگذاریم.

رتبه بندی بهترین فیلم های سال 2021 از نظر تحریریه  ویولت گیمرز

20. King Richard

بهترین فیلم های سال 2021 / کینگ ریچارد

کارگردان :  رینالدو مارکوس گرین 

بازیگران : ویل اسمیت، جان برثنال، لیو شرایبر

King Richard اثری خانوادگی، جذاب و لذت بخشی‌ست که به راحتی در بین بهترین فیلم های بیوگرافی-ورزشی چند سال اخیر قرار میگیرد.فیلمی که اراده، مضمون اصلی اش است و چاشنی اش درام متفاوتی‌ست که فیلم را از هر زمان دیگری دیدنی تر میکند.فیلمی که راجع به زندگی واقعی ویلیامزها در دنیای تنیس است و پدری فداکار که همه جوره و با وجود ترس ها و وحشت هایش همراه و پشتیبان آنها در این مسیر سخت است و این پشیتبانی موجب آن شده است که این فیلم، یکی از بهترین فیلم های سال 2021 باشد.

19. France

بهترین فیلم های سال 2021، فرانسه

کارگردان : برونو دومون

بازیگران : لئا سیدو، آمانوئل آریولی،  بنژامین بیوله

فرانسه ساخته جمع و جور و جذاب برونو دومونت، شاید بی نقص ترین اثر سال نباشد اما بدون شک ارزش یکبار تماشا را دارد. اثری که در آن شاهد روایتی مارپیچ وار از زندگی روزنامه نگار مشهوری هستیم. که سلسله حوادثی جریان زندگی اش را به جهنمی بی انتها تبدیل می کند. بازی لئا سیدو جوان زیباست، پس از سالی که گذشت و درخشش او، بدون شک باید شاهد حضور پررنگ ترش طی سال های اینده باشیم.

بازی جذاب سیدو، داستان ساده در عین حال پیچیده، کارگردانی تمیز و مسلط دومونت ، باعث حضور فرانسه در لیست بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ شده است.

18.Last Night in Soho

کارگردان : ادگار رایت

بازیگران : توماسین مک کنزی،آنیا تیلور- جوی، مت اسمیت

دیشب در سوهو یکی از بهترین فیلم های ترسناک، روانشناختی سال اخیر است. اثری که همان طور که از اسمش پیداست، در سوهو جریان دارد و سفری پیوسته در میان گذشته و حال را روایت میکند. این اثر کاری می کند که مخاطب، از زمانی که  فیلم در آن جریان دارد مطمئن نباشد. از دیگر نکات مثبت Last Night in Soho میتوان به موسیقی های جذاب دهه 60، طراحی صحنه بسیار عالی و نورپردازی حرفه ای اشاره کرد که سبب حضور این فیلم در لیست بهترین فیلم های سال 2021 شده است.

همچنین بخوانید : حقایق جالب فیلم Last Night in Soho

این فیلم روایتگر دختری جوان با نام الوییز است که از عاشقان فرهنگ دهه 60 میلادی است. الوییز برای تحصیل در رشته طراحی مد مجبور به سفر به لندن و  اقامت در محله سوهو میشود و اینجاست که اتفاق های عجیبی برای او رخ میدهد.

17. Benedetta 

بهترین فیلم سال 2021

کارگردان : پل ورهوفن

بازیگران : ویرژینی افیرا، لمبرت ویلسون، شارلوت رمپلینگ

بندتا آخرین ساخته پل ورهوفن، فیلمساز معروف هلندی است. اثری که در قرن هفده ام جریان دارد و در میان تاخت و تاز طاعون در آن دوران، روایتگر داستان راهبه ای تازه وارد است که در میان داستان و وقایع عجیب عاشقانه ای گیر می افتاد.بندتا کاوشی در مسئله ایمان میکند و نگاهی به سیاست ها و دین های سازمان یافته می اندازد. از نکات مثبت این فیلم، بازی بسیار خوب ویرژینی افیرا، طراحی صحنه زیبا و موسیقی ظریف است که با کارگردانی پل ور هوفن همراه شده است و کاری کرده است که این فیلم در لیست بهترین فیلم های سال 2021 ، جای بگیرد.

16. The Last Dual

بهترین فیلم های سال 2021 - آخرین دوئل ساخته ریدلی اسکات

کارگردان : ریدلی اسکات

بازیگران : بن افلک، مت دیمون، آدام درایور

سال 2021 با دو فیلم The Last Duel و House Of Gucci ، سال پرکاری برای کارگردان بریتانیایی یعنی ریدلی اسکات بود. فیلم آخرین دوئل در ژانر تاریخی ،که اسکات تبحر خاصی در این سبک دارد، داستان دو شوالیه را در قرون وسطی روایت می‌کند. برعکس فیلم‌های پیشین او، اینجا به جای یک فیلم پر زد‌ و‍ خورد با یک درام در دل تاریخ طرف هستیم که تماشاگر را پای قضاوت یک موقعیت اخلاقی از دید سه شخصیت مختلف می‌نشاند. در آخرین دوئل ما دائم در حال قضاوت سه شخصیت اصلی فیلم هستیم و با تماشای هرباره‌ی اتفاقی که افتاده از یک دید دیگر، درهای جدیدی از حقیقت به روی ما باز می‌شود.
مت دیمون و بن افلک دوباره با همکاری یکدیگر فیلمنامه بی‌نقصی را برای آخرین دوئل نوشته‌اند. آخرین دوئل فیلمی است که این روزها کمتر مانند آن را می‌بینیم؛ از آن دست فیلم‌های روبه انقراض. از آن فیلم‌هایی که به شکل راشامون‌طوری روی هوش و قضاوت ما حساب باز می‌کند و داستان را از دید یک راوی نامطمئن بازگو می‌کند. اگر دلتان برای یک درام تاریخی خوب تنگ شده است آخرین دوئل را از دست ندهید.

15.Tick, Tick… Boom!

بهترین فیلم های سال 2021، تیک تیک بوم بوم

کارگردان : برایان گریزر

بازیگران : اندرو گارفیلد، الکساندرا شیپ، ونسا هاجنز

تیک تیک بوم ساخته‌ی جدید مانوئل میراندا، نویسنده‌ی موزیکال معروف Hamilton، به راحتی جزو یکی از بهترین موزیکال‌های چند سال اخیر قرار می‌گیرد. فیلم داستان زندگی جاناتان لارسون با بازی درخشان اندرو گارفیلد را در آستانه سی سالگی روایت می‌کند. جوانی که آرزوی تبدیل شدن به یک نمایشنامه‌نویس بزرگ را در سر می‌پروراند اما با رسیدن به سن سی سالگی دچار بحران میانسالی شده است. در بسیاری از لحظات فیلم، صدای تیک تیک ساعت حس کمبود وقت را به خوبی القا می‌کند و به نوعی هشدار می‌دهد که وقت زیادی برای رسیدن به آرزوهایمان باقی نمانده است و باید لحظه را دریابیم.
فیلم در انتقال پیام اصلی خود موفق است و از ابزار موسیقی به خوبی در این راستا استفاده می‌کند. رفته رفته موسیقی فیلم تم احساسی‌تری پیدا می‌کند به طوری که دو آهنگ پایانی و بازی عالی گارفیلد پتانسیل بالایی برای احساساتی کردن شما دارد. اگر طرفدار ژانر موزیکال هستید سریعا این فیلم را ببینید که وقت کم است!

14. Wheel Of Fortune And Fantasy

کارگردان : ریوسوکی هاماگوچی

بازیگران : آیوما ناکاجیما، کتسوکی موری، کیوهیکو شیبوکاوا

بی شک می‌توان از ریوسوکی هاماگوچی بعنوان یکی از موفق ترین چهره های سینمای امسال نام برد، ضمن موفقیت فوق‌العاده فیلم drive My car ساخته ديگر اين کارگردان جوان یعنی wheel of fortune and fantasy نیز توانست توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند، wheel of fortune and fantasy سه داستان مجزا اما با تشابهات یکسان از زنانی است که با بخت و اقبال مسرتی را که از دست داده اند یا به دنبالش هستند را در لحظاتی هر چند کوتاه بدست می‌آورند، دوربین eye level هاماگوچی که بمانند یک شخص سوم در تمام اماکن فیلم حضور دارد ما را در جریان شخصی ترین رازهای شخصیت هایش قرار می‌دهد

13. The Tragedy of Macbeth

بهترین فیلم های سال 2021 / تراژدی مکبث ساخته جوئل کوئن

کارگردان : جوئل کوئن

بازیگران :  دنزل واشنگتن، فرانسیس مک دورمند، برندن گلیسون

تراژدی عظیم شکسپیر، از زمانی که مدیوم سینما جدی گرفته شد، منبع اقتباس محبوبی برای کارگردانان صاحب نام بوده.از اورسون ولز و کروساوا تا پولانسکی و بلا تار. امسال اما جوئل کوئن به سراغ این نمایشنامه رفته و نقطه نظر شخصی خود را از آن ارائه داده.مکبث جوئل کوئن به نسبت دیگر مکبث های این مدیوم فیلم متفاوت تری است.حضور مکبث و لیدی مکبثی میان سال،معماری عجیب و تا حدودی پست مدرن کاخ ها و خانه ها، نور پردازی تئاتری،همه و همه به مکبثی شخصی و در عین حال بسیار وفادار به اصل نمایشنامه ختم شده اند.

12.Coda

بهترین فیلم های 2021 ، کودا

کارگردان : سیان هدر

بازیگران : امیلیا جونز، اوگینو دربز، تروی کوتسور

سال هاست نقش کمدی درام ها در سینما کم رنگ شده است‌، در همین دوران کودا زیبایی و تاثیرگذاری این ژانر را به سینمارو ها یاد اوری میکند. اثر خانوادگی سیان هدر با داستان ساده و در عین حال تاثیرگذاری خود توانست هم دل تماشاگران و هم منتقدان را به دست اورد و نامش در اکثر لیست های سینمایی سال به چشم بخورد. به علاوه که موفق به کسب جوایز گوناگونی نیز گردید. برگ برنده فیلم هدر را میتوان بار عاطفی بالا و داستان زیبا و دلگرم کننده به علاوه بازی های یکدست و طبیعی اش دانست.عواملی که باعث حضور اسم این فیلم در لیست ما شد.

11. A Hero ( قهرمان )

کارگردان : اصغر فرهادی

بازیگران : امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست

اصغر فرهادی در آخرین ساخته خود که برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کن هم شد سراغ رحیم سلطانی رفته. رحیم مثل تمام کاراکتر های فرهادی در طول فیلم رنج می کشد، قضاوت می‌شود ، صعود می‌کند و سقوط را نیز تجربه می‌کند. فیلم تا حدودی متاثر از یکی از بهترین فیلم های تاریخ یعنی دزد ‌دوچرخه است.حضور سیاوش،سکانس هایی که در آن به دنبال زن بی نام و نشان می گردند و از همه مهم تر سناریو فیلم و در تنگا قرار دادن تعمدی رحیم توسط نویسنده هر مخاطبی را به یاد فیلم دسیکا می اندازد.

همچنین بخوانید : نقد فیلم قهرمان | اشک ها و لبخند ها

فرهادی اینجا جدای از تاثیر پذیرای از دسیکا به مولفه های سینمایی خودش نیز پایبند است.ساخت درام از دل قصه های ملموس و ایجاد لحظه های پر تنش بدون هیچگونه ابزاری به جز دیالوگ تنها از دست قصه پردازی ماهر و نویسنده‌ای با هوش و ذکاوتی قابل ستایش بر می آید و کاری میکنند، این فیلم در لیست بهترین فیلم های سال 2021 جای بگیرد.

10. Dune

 فیلم Dune

کارگردان : دنی ویلنوو

بازیگران : تیموتی شالامی، اسکار آیزاک، زندیا

تلماسه فیلم جدید دنی ویلنو، کارگردان کانادایی، یکی از مورد انتظار ترین فیلم‌های 2021 بود. Dune از کتابی با همین نام نوشته فرانک هربرت اقتباس شده است. کارگردان‌های بزرگ دیگری قبل از ویلنو از روی این رمان اقتباس کرده‌اند اما همگی در ارائه یک اثر در حد و اندازه کتاب شکست خورده بودند.
تصاویری که ویلنو در Dune به نمایش می‌گذارد بسیار چشم نواز است و تک تک قاب‌بندی‌ها به درستی انتخاب شده‌اند. علاوه بر این، هانس زیمر به عنوان آهنگساز نیز مثل همیشه درخشان عمل می‌کند و موسیقی‌هایش مکمل تصاویر زیبای فیلم است. تلماسه از لحاظ داستانی یک مقدمه بسیار خوب ولی آرام بر این فرانچایز است. از این رو می‌توان گفت تلماسه در قسمت اول کار خود را به خوبی انجام داده است و ما را با جهان خلق شده توسط هربرت به خوبی آشنا می‌کند.

همچنین بخوانید : نقد فیلم DUNE ( تله ماسه ) | جاه و عشق

برای قضاوت بهتر تلماسه و اینکه تا چه حد می‌تواند خود را به عنوان یک فرانچایز بزرگ ثابت کند، باید منتظر قسمت‌های بعدی این مجموعه بود.

9.  The Worst Person in the World

بدترین فرد جهان بهترین فیلم های سال 2021

کارگردان : یواخیم تری یر

بازیگران آندرس دانیلسن لی، هربرت نوردرام،  رنه رینسو

 بدترین فرد جهان، یعنی جدیدترین اثر یواخیم تری‌یر، به یک بحران در جوانی میپردازد و با ریتم جذاب و عناصر های درام-عاشقانه‌ی خود،.مخاطب را از هر لحاظ غرق در داستان و زندگی شخصیت ها میکندتغییرات عاطفی و احساسی شخصیت ها در طول داستان و روایت داستان این شخصیت ها، به طرز شگفت انگیزی فوق العاده است و تری‌یر این‌ کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده است!
این تغییرات عاطفی شخصیت های فیلم، کاملاً منطقی هستند و گاهی اوقات هم از شدت این تغییرات شوکه میشوید!
روایت فیلم هم به شما کمک میکند تا بیشتر با شخصیت جولی احساس همراهی کنید و به کارهایش و خواسته هایش عادت کنید. همچنین به دیدی که جولی به زندگی و چالش هایش دارد نزدیک تر شوید و خودتان را جای جولی، در چالش ها و بحران هایش بگذارید.

8. The French Dispatch

گزارش فرانسوی وس اندرسن

کارگردان : وس اندرسن

بازیگران : تیموتی شالامی، بیل مری، بنیسیو دل تورو

گزارش فرانسوی از اثار جنجالی این لیست قلمداد میشود. برخی آن را بهترین فیلم کارنامه فیلمسازش، وس اندرسون میدانند و برخی حتی از گذاشتن نام فیلم برروی ان اکراه دارند. ما موافق نظر اول هستیم. گزارش فرانسوی فیلمی عمیقا زیبا و پرجزئیات است. میتوان این فیلم را نامه عاشقانه وس اندرسون به کشور و تاریخ محبوبش، فرانسه قرن بیست دانست. تیم بازیگری پرستاره فیلم درخشان است و طراحی صحنه و اتمسفر فیلم بی مثال است. اندرسون شاید سازنده بهترین فیلم سال 2021 نباشد اما سازنده خاص ترین آن هاست.

7. The Lost Daughter

نقد فیلم the lost daughter

کارگردان : مگی جینهال

بازیگران : الیویا کافمن، داکوتا جانسون،

 با اینکه کارگردان شدن بازیگران اتفاق نادری نیست ولی به ندرت می‌توانیم شاهد ارائه آثار قابل توجه ای از این دسته باشیم. اما اولین تجربه کارگردانی مگی جیلنهال یعنی دختر گمشده نه تنها اینکه خود را از آن دسته جدا می‌کند بلکه با ارائه اتمسفری فوق‌العاده و روایتی تفکر برانگیز به یکی از بهترین فیلم های سال 2021 تبدیل می‌شود. دختر گمشده داستان زن میان سالی است که برای تعطیلات به یکی از جزایر یونان می‌رود، اما خوشی و آرامش او با دیدن مردمی که او را به یاد گذشته تاریک خودش می اندازند بهم می‌ریزد، گذشته ای که نشان از ضعف او بعنوان یک مادر است، مادری که خودش را بر فرزندانش ترجیح می‌دهد.

همچنین بخوانید : نقد فیلم The Lost Daughter

در این میان جا دارد تا به بازی درخشان الیویا کلمن که بار دیگر نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد اشاره کنیم که بی شک یکی از بهترین نقش آفرینی های سال 2021 است.

6. Belfast

نقد فیلم بلفاست

کارگردان : کنت برانا

بازیگران : کترینا بلف، جودی دنچ، جیمی درنان

همه ما عادت کرده‌ایم که کنت برانای بازیگر را از کنت برانای کارگردان جدی تر بگیریم.هنرمندی که در ابتدای کار خود به عنوان استعدادی جوان در فیلمسازی شناخته می‌شد و پس از مدتی استعداد و توانایی مثال زدنی‌اش در بازیگری او را از فیلمسازی دور کرد.امسال اما او با اثری شخصی ،ساده و در نهایت دلنشین به این عرصه برگشته. اثری که بالاخره انتظارات مخاطب را از این هنرمند برآورده می‌کند.بلفاست داستان کودکی به نام بادی که در بحبوحه شورش های دینی ۱۹۶۰ زندگی می‌کند است.کارگردانی و تصویر پردازی برانا،فیلمنامه دلنشین و البته اجرای درخشان بازیگران مخصوصا بازیگر کودک باعث حضور این فیلم در رتبه ششم بهترین فیلمهای امسال شده اند.

5. Power Of The Dog

قدرت سگ

کارگردان : جیم کمپیون

بازیگران : بندیکت کامبریچ، کریستین دانست، کدی اسمیت- مک فی

Power of the dog ساخته‌ی جیم کمپیون یکی دیگر از آثار شاخص سال 2021 است که با 12 نامزدی در اسکار توانست موفق تر از هر فیلم دیگری در این زمینه ظاهر شود و موفقیت بزرگ دیگری را در کارنامه این فیلم ساز نیوزلندی رقم بزند. قدرت سگ داستان دو برادر ثروتمند در اوایل دهه بیست میلادی یعنی در زمانی که غرب وحشی در حال رنگ باختن و حرکت بسوی تمدن بود را روایت می‌کند که بعد از ورود یک زن همراه با پسرش به خانواده شان تغییراتی در زندگی آنان رقم می‌خورد .

قدرت سگ روایتی آرام سوز از شخصیت هایی است که درونیات و خواسته های خود را در اعماق وجودشان پنهان کرده اند. و از بروز آن به جامعه اطراف خود عاجز اند. موسیقی گوش نواز جانی گرینوود و بازی درخشان بندیکت کامبربچ دوست داشتنی از دیگر نکات مثبت این فیلم است که آن را به یکی از موفق ترین وسترن های سال های اخیر سینما تبدیل می‌کند.

4.C’mon C’mon

کارگردان :  مایک میلز

بازیگران : واکین فینیکس، گبی هافمن، اسکوت مک نیری

فیلم C’mon C’mon فیلمی کم خرج و یکی از بهترین درام-خانوادگی های چند سال پیش است. C’mon C’mon روایتگر زندگی یک خانواده است و به عمق پیچیدگی های روابط یک خانواده و شخصیت هایش میپردازد. واکین فینیکس به طرز جادویی ای فوق العاده خودش را در نقش خودش قرار میدهد و رابطه ای که با جسی (با بازی وودی نورمن)، خواهر زاده اش در فیلم ایجاد میکند، بی نظیر است!

همچنین بخوانید : نقد فیلم C’mon C’mon | فوران احساسات

زودباش زودباش تمام کلیشه ها را کنار میزند و به دور از هرگونه کلیشه به عجایب و تغییرات شخصیت ها در طول زمان میپردازد. دغدغه اصلی اش به زندگی کودکان تبدیل میشود و به فکر این است که شما آینده را چگونه تصور میکنید؟
روایتش، فراز و نشیب های زندگی را نشان میدهد و اینکار را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد. در حقیقت زودباش زودباش، یکی از بهترین آثار امسال است و لذت نبردن و ارتباط نگرفتن با آن، کار سختی‌ست!

3. Annette

Annette

کارگردان : لئون کاراکس

بازیگران : ماریون کاتیار، آدام درایور، سایمون هلبرگ

آنت، بازگشت دوباره کراکس به سینما، آن هم پس از 11 سال یکی از بهترین و یا اصلا بگویم بهترین موزیکال سال اخیر است. موزیکالی که هم موزیکال هست و هم موزیکال نیست. کاراکس پس از 11 سال  بازگشته است و همه چیز را بر هم می ریزد به وسیله کارگردانی خوب، طراحی صحنه عالی، موزیک هایی کاملا مناسب و بازیگران بسیار خوبی چون آدام درایور و مارتیون کوتیار اثری در خور توجه می سازد.

آنت روایتگر  داستان زندگی یک کمدی و همسرش خوانننده ای مشهور است. زندگی که با آمدن دختری به نان آنت دست خوش تغییراتی می شود.  

2. The Hand of God

بهترین فیلم سال 2021

کارگردان : پائولو سورنتینو

بازیگران : تونی سرویلو، لویزا رانیری، ترزا ساپونانجلو

نمی شود اهل فوتبال باشید و عبارت دست خدا را نشنیده باشید. عبارتی که مارادونا برای گلی که یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 به انگلیس زد نام برد. دست خدا تاثیراتی را از زندگی مارادونا گرفته است و روایتی متفاوت از زندگی کارگردانش است. سورنتینو در این فیلم، از فدریکو فلینی و بعضی از دیگر کارگردان سینما ایتالیا تاثیر گرفته است و اثری ساخته است که به جرئت یکی از بهترین فیلم های امسال است.

این فیلم روایتگر داستان پسری در بازه دهه هشتاد است و از ورزش، سرنوشت، خانواده و صد البته سینما سخن می گوید.

1. Drive My Car

کارگردان : ریوسوکی هاماگوچی

بازیگران : توکیا میورا، ریکا کیریشتیا، نیشی جیما هیده توشی

هاروکو موراکامی نامیست که برای هیچ یک از دوست داران ادبیات جهان غریبه نیست ، نویسنده ای که اغلب اوسامو دازای ادبیات معاصر ژاپن خوانده میشود

اثار موراکامی امیزه ای از سورئال و مفاهیمی همچون مالیخولیا ، تنهایی و از خود بیگانگیست.اثار موراکامی به عنوان اثاری با قابلیت اقتباس بسیار سخت در نظر گرفته میشوند، حتی فیلم کره ای burning که بهترین اقتباس از اثار اوست هرگز به جذابیت منبع اقتباس کوتاه خود نرسید.

تا این که نوبت به هاماگوچی جوان و داستان کوتاه ماشین مرا بران رسید ، هاماگوچی با چنان نبوغی جهان تاریک موراکامی را با پرده ی نقره ای پیوند داده است که هم مردم هم منتقدان را شیفته اثر عجیب و زیبای خود ساخت.زیبایی و پیچیدگی و نبوغ به کار رفته ای که باعث شده است ماشین مرا بران را برترین اثر سال گذشته بدانیم

اولین نظرسنجی بهترین فیلم سال ویولت گیمرز

بنظر شما بچه فیلمی لایق لقب فیلم سال است؟ در این قسمت مقاله به یک نظرسنجی بزرگ می رسیم، نظرسنجی در آن داور اصلی شما هستید و تنها ملاک نظرسنجی رای شما عزیزان خواهد بود. در این نظرسنجی می ت وانید به یکی از 25 فیلم نامزد شده، رای بدهید و یک اثر را انتخاب کنید. فیلمی که بیشترین رای را بدست بیاورد، بهترین فیلم سال انتخاب خواهد شد. این نظرسنجی از روز 23 بهمن تا روز 14 اسفند فعال خواهد بود. در نظرسنجی زیر، می توانید فیلمی که از نظر شما لایق دریافت لقب فیلم سال است را انتخاب کنید و این شما هستید که قاضی این دادگاه هستید!

بهترین فیلم سال 2021 از نظر شما؟

  • Halloween Kills (9%, 48 Votes)
  • Coda (6%, 32 Votes)
  • Dont Look Up (5%, 26 Votes)
  • Annette (5%, 26 Votes)
  • Dune (5%, 24 Votes)
  • France (4%, 22 Votes)
  • Belfast (4%, 21 Votes)
  • Cmon Cmon (4%, 21 Votes)
  • A Hero (4%, 21 Votes)
  • The Green Knight (4%, 19 Votes)
  • Titane (4%, 19 Votes)
  • A Quiet Place 2 (3%, 17 Votes)
  • Memoria (3%, 17 Votes)
  • The Power Of Dog (3%, 17 Votes)
  • The Hand Of God (3%, 17 Votes)
  • The French Dispach (3%, 16 Votes)
  • Wheel of Fortune and Fantasy (3%, 16 Votes)
  • Luca (3%, 16 Votes)
  • Benedetta (3%, 14 Votes)
  • Tick, Tick... Boom! (3%, 14 Votes)
  • The Tragedy of Macbeth (3%, 14 Votes)
  • The Last Duel (2%, 12 Votes)
  • The Card of Counter (2%, 11 Votes)
  • Last Night in Soho (2%, 11 Votes)
  • Drive My Car (2%, 9 Votes)
  • Lamb (2%, 8 Votes)
  • Parallel Mothers (1%, 7 Votes)
  • King Richard (1%, 7 Votes)
  • The Lost Daughter (1%, 6 Votes)
  • The Worest Person in World (1%, 5 Votes)

Total Voters: 513

Loading ... Loading ...

                            * زمان نظرسنجی به اتمام رسیده است *

                                              

مایکل مایرز در Halloween Kills

   بهترین فیلم سال از نظر کاربران ویولت گیمرز :

                                          Halloween Kills 

فیلم Halloween Kills با کسب  48 رای از 513 رای داده شده تبدیل به بهترین فیلم سال 2021 از نظر کاربران شد. این فیلم محصول 2021 و دومین فیلم از سه گانه هالووین دیوید گوردن گرین است. دیوید گوردن گرین با ساخت سه گانه هالووین ( که قسمت آخرش امسال منتشر می شود ) توانست هم دنباله ای با کیفیت برای فیلم محبوب هالووین 1978 بسازد و هم این سری را احیا کند. هالووین کیلز، به دلیل ارائه پرداخت خوب و متفاوت از شخصیت مایکل مایرز و ساختار اتمسفر محوری که دارد توانست در دل هوادارن ژانر وحشت و خصوصا طرفداران سخت گیر و قدیمی هالووین جا بگیرد.

همچنین بخوانید : چگونه Halloween Kills کلیشه معروف ژانر اسلشر را دگرگون می کند

پس از Halloween Kills، رتبه دوم  بهترین فیلم های سال 2021 از نظر کاربران به فیلم Coda با  32 رای می رسد و بعد از آن Dont Look up  و  Annette به صورت مشترک در رتبه سوم قرار می گیرند. این دو فیلم موفق به کسب 26 رای شدند.آرای دیگر فیلم ها و رتبه های بعدی را می توانید از طریق نظرسنجی که کمی بالاتر از این مطلب قرار دارد، تماشا کنید.

این هم از معرفی بهترین فیلم های سال 2021 ، نظر شما دوستان ویولت گیمرزی در مورد بهترین فیلم های سال 2021 چه می باشد؟ آیا از آثار امسال راضی بودید؟ خوشحال میشویم اگر نظراتتان را برای ما و دیگر دوستان ویولت گیمرزی به اشتراک بگذارید.

تحریریه ویولت گیمرز

مطالبی که این پروفایل به عنوان نویسنده آن ها است، در واقع مقالات اساسی و مهم وبسایت ویولت گیمرز بوده و از نظر کل تیم تحریریه می باشند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیر رضا صادق مقدم
عضو
2 سال‌ قبل

و به سینما رسیدیم.
سینمایی که سال تقریبا خوبی رو پشت سر گذاشته و حالا چشم دوخته به ویولت گیمرز و کاربرهاش که ببینه علمکردش رو چطور قضاوت میکنن!
انشاالله جناب سینما هم از این نظرسنجی و لیست راضی خواهد بود و به شما کاربران عزیز ویولت گیمرز هم میگم که منتظر یک لیست خفن و جذاب باشید و لیست خودتون هم بسازید که ما هم به شدت منتظریم :)))))

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط امیر رضا صادق مقدم
علی حیدریان
سردبیر
2 سال‌ قبل

به به بهترین فیلم سال هم شروع شد. مرسی از تمام اعضای تیم تحریریه به خصوص بچه های سینمایی ویولت گیمرز برای اجرای این رویداد جذاب:)

ناشناس
2 سال‌ قبل

خسته نباشید میگم به تموم دوستان از جمله تحریریه گیم و سینما بابت برگزاری و حمایت از دو رویداد بهترین ها._.

#(AC)
#(AC)
2 سال‌ قبل

پنج فیلم برتر من در سال ۲۰۲۱:
CODA
The green knight
C’mon c’mon
Tick tick …BOOM!
The french dispatch

امیر رضا صادق مقدم
پاسخ به  #(AC)
2 سال‌ قبل

سلام، ممنون که ویولت گیمرز رو دنبال میکنی
منم شوالیه سبز رو خیلی دوست دارم : )

گربه لیسا
گربه لیسا
2 سال‌ قبل

آنت بهترین
کودا و تایتان بدترین

امیر رضا صادق مقدم
پاسخ به  گربه لیسا
2 سال‌ قبل

سلام، ممنون که ویولت گیمرز رو دنبال میکنی،
موافقم آنت عالیه و واقعا یکی از بهترین فیلم های سال اخیر هست.

علیرضا درویشی
2 سال‌ قبل

امسال به دلیل مشغله های مختلف اصلا فرصت اینکه فیلم سینمایی ببینم نداشتم و از کل فیلم های لیست،فقط موفق به دیدن دوتاشون شدم!
این فیلم عا DUNE و Luca بودن و راستش رو بخواید،شخصا از لوکا لذت بیشتری بردم.
اما منتظر طوفان کردن DUNE در قسمتهای بعدیش باشید😉

امیر رضا صادق مقدم
پاسخ به  علیرضا درویشی
2 سال‌ قبل

به قسمت دوم dune امید زیادی هست، تا ببینیم چی کار میکنه ویلنوو
پیکسار هم که اصلا حرفی برای گفتن نمیزاره با اینکه خیلی از لوکا خوشم نیومد.

King Kratos
King Kratos
2 سال‌ قبل

لیست فیلم ها خیلی ناقصه نه فیلم های مارول توش هست مثل اسپایدرمن نو وی هوم ، شانگ چی و ایترنالز
فیلم های دی سی هم نیست مثل جوخه ی انتحاری و جاستیس لیگ اسنایدر کات
بهترین فیلم 2021 به نظر من اسپایدرمنه که متاسفانه تو لیست نبود و خیلی ناقصه

امیر رضا صادق مقدم
پاسخ به  King Kratos
2 سال‌ قبل

سلام. ممنون که ویولت گیمرز رو دنبال میکنی.

ما به کیفیت فیلم نگاه میکنیم و گزینه های نظرسنجی بر اساس کیفیت فیلم ها بوده طبعیتا و همچنین گزینه ها هم تعدادشون خیلی محدود بود و مجبور شدیم بعضی از آثار رو خط بزنیم مثل همین جوخه انتحار ( با اینکه خود من فن جیمز گان هستم و سینماش رو می پسندم )

یکی از دلایل دیگه ای هم که اسپایدرمن در گزینه های نظرسنجی نبود این بود که این فیلم هنوز در حال اکرانه و یکی از معیار ما برای حضور فیلم در نظرسنجی، این بود که حداقل نسخه Web_dl اثر منتشر شده باشه.

بازم ممنون که ویولت گیمرز رو دنبال میکنی و این که نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی:)))

King Kratos
King Kratos
پاسخ به  امیر رضا صادق مقدم
2 سال‌ قبل

اها الان این یعنی اسپایدرمن کیفیت نداره اون وقت تیتانیوم کیفیت داره؟

امیر رضا صادق مقدم
پاسخ به  King Kratos
2 سال‌ قبل

تیتان یکی از مهم ترین فیلم های سال اخیر بوده و اصلا فارق از اون، آیا شما کامنت من رو خوندید؟
یکی از دلایل دیگه ای هم که اسپایدرمن در گزینه های نظرسنجی نبود این بود که این فیلم هنوز در حال اکرانه و یکی از معیار ما برای حضور فیلم در نظرسنجی، این بود که حداقل نسخه Web_dl اثر منتشر شده باشه. “

King Kratos
King Kratos
پاسخ به  امیر رضا صادق مقدم
2 سال‌ قبل

من خوندم ولی آیا خود شاهم کامنت من رو خوندید؟
اگه بخوایم از لحاظ کیفیت بررسی کنیم قطعا کیفیت اسپایدرمن از تیتانیوم بهتر بود
دقیقا کجای اسپایدرمن کیفیت نداشت؟
مگه اینکه شماها هیتر مارول باشید وگرنه دلیلی نمیبینم که به اسپایدرمن بگید کیفیت نداره

امیر رضا صادق مقدم
پاسخ به  King Kratos
2 سال‌ قبل

کسی نگفته اسپایدر من بی کیفیته، ما مقایسه کردیم ، اسپایدر من بی کیفیت نبود اما همان طور که میبینید فیلم های با کیفیت تری از اون بودن و معیار های دیگه ای هم بود که سبب این شد که این فیلم در نظرسنجی ما جای نگیره که بالاتر هم توضیح دادم و این لحن هیتر هم اصلا درست نیست :))

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط امیر رضا صادق مقدم
Darth Vader
Darth Vader
2 سال‌ قبل

بالاخره بهترین فیلم سال

دمتون گرم بابت اینکه نظرسنجی میزارید، من خودم ندیدم سایت های دیگه نظرسنجی برای بهترین فیلم بزارند و شما باید از اولین سایت هایی باشید که این کار رو میکنید.
برای من، بهترین فیلم کودا بود و بعد اون هم تیک تیک بوم بوم و دختر گم شده

امیر رضا صادق مقدم
پاسخ به  Darth Vader
2 سال‌ قبل

سلام دارث ویدر عزیز.ممنون از اینکه ویولت گیمرز رو دنبال میکنی و نظرت رو با ما به اشتراک میگذاری.
2021 در ژانر موزیکال سال خوبی رو پشت سر گذاشت. چه تیک تیک بوم بوم و چه آنت هر دو از بهترین فیلم های سال و صد البته از بهترین موزیکال های سال بودن.

محمد سپاسگذار
2 سال‌ قبل

امثال به نسبت سال خوبی برای سینما بود و فیلم های خوب زیادی داشتیم اما کمتر فیلمی از سطح خوب بودن بالا تر رفت.ما امسال بعد یک سال کرونا زده و کم جون چشم امیدمون به سیل عضیم کارگردانانی بود که امسال فیلم داشتن.وس اندرسون،کنت برانا،فرهادی،کاراکس،ادگار رایت، ویلنوو و آدام مک کی خوب بودن اما عالی نبودن.ما رو راضی میکردن اما به وجد نمیاوردن.توی این وضعیت نا امیدی ناگهان سورنتینو عزیز مثل منجی کتاب هربرت سال 2021 رو نجات داد.دست خدا به همراهت آقای سورنتینو
پ.ن:هاماپوچی هم امسال دو فیلم خیلی خوب داشت ولی دست خدا سورنتینو یه چیز دیگه بود

آروین قربان پور
2 سال‌ قبل

امسال جدا سال خوبی برام از لحاظ سینمایی بود، فیلم های خوبی اومدن و به خصوص سینمای اروپا و آسیا عالی کار کردن
اما از بین این همه فیلم، بازم برام C’mon C’mon خاص ترین اثر امساله!

karen
karen
2 سال‌ قبل

بسیار عالی مرسی از برگزاری بهترین فیلم های سال 2021 . بهترین فیلم من دونت لوک آپ بود که رای خوبی هم گرفته. ممنون

آرین
آرین
1 سال قبل

سلام
منو از خودتون ناامید کردید.
دو سه تا فیلم فاجعه تو لیست هست که اصلا ارزش دیدن هم نداره، حتی چند دقیقه.
فکر نکنید هر فیلمی که معروف میشه یا تو جشنواره‌ها هست فیلم قابل قبولی یه.
مقایسه‌تون هم با دزد دوچرخه اشتباهه، این فیلم ضدملی هیچ نسبتی با اون فیلم ملی و انسانی نداره.

بهار
بهار
پاسخ به  آرین
1 سال قبل

دوست عزیز هدف از این لیست آشنایی و دادن اطلاعات درخور به مخاطبین درباره ی آثار مطرح سال بود بیشتر تا نقد و بررسی ریز به ریز آثار
و واقعا صفت ضد ملی صفت نامانوسیه برای یک اثر!