بررسی بازیتیترمقالاتمقالات بازیویژه
داغ

بررسی نسخه Director’s cut بازی Death stranding

همان‌قدر افرادی که زندگی را کاملاً دوست دارند همانند کسانی هستند که از عادت روزمره آن ناامید و خسته شده اند. همان‌گونه که بسیاری از طرفداران دنیای باشکوه و متروک ، مکانیک های آنلاین منحصر به فرد ، عمق مکانیکی و انتقادات شدید از روایت ناشیانه و داستان سرسختانه ، قدم زدن و ساختار عمدی آن ، خالی بودن و تکراری بودن آن یا لذت خواهند برد و یا دل سرد و ناامید خواهند شد. این Death stranding است.

با بررسی وبسایت ویولت گیمرز از Death stranding director’s cut با ویولت گیمرز و من، رهام نقوی همراه باشید.

پیش در آمدی بر Death stranding

عده ای از طرفداران افرادی بوده اند که Death stranding را کاملا دوست داشته اند و از  آن لذت برده اند اما عده ای هم هستند که با انجام عادت ها و کار های روزمره Death stranding ناامید و خسته و بی رمق شدند. در هنگام عرضه Death stranding عده ای بودند که از بازی لذت بردند و عده ای هم بابت گیمپلی بازی و مواردی دیگر از بازی ایراد  می گرفتند و از بازی ناراضی بودند. بسیاری از طرفداران از دنیای باشکوه و متروک Death stranding ، مکانیک های آنلاین منحصر به فرد ، عمق مکانیکی و انتقادات شدید ، روایت ناشیانه و جاه طلبانه و داستان سرسختانه ، قدم زدن و ساختار عمدی آن، Death stranding را منحصر به فرد دانستند و بسیار راضی بودند؛ چرا که Death stranding یکی از مهم ترین تجربه های گیمینگ برای هر گیمری تبدیل خواهد شد.

Death stranding director’s cut به هیچ عنوان نمی‌تواند نظر شما را در خصوص این بازی تغییر دهد. بازی همچنان براساس همان گیمپلی سابق است و باید برای متصل کردن شهر های آمریکا به شبکه UCA محموله های متعددی را حمل و جابجا کنیم. اما موارد افزوده شده به بازی هیجان تازه ای بخشیده و تجربه دث استرندینگ را برای شما شاید بتواند جذاب تر کند. 

نسخه Director’s cut بازی Death stranding را نمی توان به عنوان یک نسخه کامل و جامع شمارد. موردی که هیدئو کوجیما «Hideo Kojima» هم آن را تایید کرده است. افزودن و بهبودهای ارائه شده در اینجا بسیار محدودتر از director’s cut های واقعی، همانند بازی های Ghost of Tsushima و Persona 5 است. بنابراین کسانی که دث استرندینگ را دوست دارند یا هنوز آن را تجربه نکرده اند اما شیفته ایده های جاه طلبانه آن هستند، در تجربه مجدد گسترده آن چیزهای زیادی برای دوست داشتن قطعاً پیدا خواهند کرد.

 اجرا Death stranding director’s cut

نسخه Director’s cut با بهبود های بسیار چشمگیری بر روی PS5 اجرا می شود. نرخ فریم بازی به صورت 60 فریم اجرا می‌شود؛ که تجربه این تجربه تماما 60 فریم خواهد بود. بازی از لحاظ گرافیکی نیز پیشرفت هایی داشته است. کیفیت تکسچر های بازی بهبود های چشمگیری را شامل شده است. Death stranding در PS4 Pro و PS4 سری لانچ «Fat» بسیار عالی و بدون تاخیر و لودینگ در پردازش بافت ها و تکسچر ها اجرا میشد. از دیگر موارد تازه افزوده شده به بازی از پشتیبانی Dual sense کنسول PS5 می توان اشاره کرد. در Death stranding director’s از قابلیت Haptic feedback و adaptive trigger نیز بسیار عالی استفاده شده است و تجربه لذت بازی را برایتان دو چندان می کند.

لودینگ های بازی

 لودینگ‌ ها هنگام اجرای بازی Death Stranding بر روی کنسول PS4 Pro حدودا یک دقیقه و ۲۵ ثانیه زمان می‌برد. اما در نسخه‌ی PS5 به ۳ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه می‌رسد که بسیار قابل تحسین است.

عملکرد Dual sense در Death stranding director’s cut

یکی از مواردی که در Death stranding بسیار مورد توجه قرار می گیرد پشتیبانی و عملکرد بسیار خوب Dual sense است. اولین موردی که به ویژه موثر است پیاده روی بر روی هر سطح مختلف است. به عنوان مثال حسی که در هنگام حرکت بر روی سنگلاخ ها دارید با حس حرکت در رود و گذر آب بسیار متفاوت است.

محیط های بازی و گیمپلی

Death stranding director’s cut نسبت به نسخه اصلی یک جهش بزرگ نیست. اما این بازی از اول بسیار زیبا و چشمگیر بود که با وجود ارتقاء گرافیکی و دیگر موارد افزوده شده، نمی توان به آن نه گفت.

بازی در خصوص افزودنی های تازه و همچنین در خصوص محیط ها و عملکرد بسیار خوبی دارد. یکی از این موارد، افزوده شدن کارخانه متروکه در بازی است که در تریلر های متعدد Death stranding director’s cut نیم‌ نگاهی به این محیط ها انداخته ایم. کارخانه متروکه مکان جدیدی است که در اولین منطقه بازی افزوده شد است و نزدیک به capital Knot City قرار دارد.

مخفی کاری

Death stranding director’s cut متاسفانه در بخش مخفی کاری همانند Death stranding ضعیف عمل کرده و شاهد پیشرفتی در مخفی کاری نیستیم. محتوای Death stranding director’s cut در بخش گیمپلی متمرکز بر مخفی کاری است. این سیستم مخفی کاری توسط هیدئو کوجیما و تیمش ساخته شده است. اما این ایده به خوبی اجرا نشده است. این ضعف در مخفی کاری برای کوجیما که لقب پدر مخفی کاری را دارد و با سری متال گیر نیز خود را ثابت کرده است، قابل قبول نیست. حتی بزرگترین طرفداران بازی اعتراف می کنند که وقتی صحبت از مخفی کاری و مبارزه می شود، Death Stranding در بخش مخفی کاری دارای شکست های بزرگی است. با این حساب جای تعجب نیست که مخفی کاری های بازی ضعیف باشد.

فضای داخلی کارخانه فرسوده به خوبی طراحی شده است. قطعاً تغییر طراوت مناظر در یک بازی است که به طور وسیعی تحت تسلط گسترده مناطق بیابانی خالی و زیبا قرار دارد. ساختار این ماموریت ها نیز می تواند کمی آزاردهنده باشد. این کارخانه دارای چندین بخش است که هر کدام در پشت درهای بسته قفل شده اند که پس از اتمام ماموریت باز می شوند. اما برای باز کردن آنها مجبور به ترک کارخانه برای اتمام مأموریت ، پذیرش مأموریت در منطقه ای که به تازگی باز شده است و پیاده روی تا کارخانه به طور مکرر می تواند خیلی زود خسته کننده شود.

پیست مسابقه و رقابت با Player های دیگر

افزودنی دیگر پیست مسابقه است که فعالیتهای جانبی بسیار متفاوتی را به شما ارائه می دهد. این پیست را در منطقه Timefall می توانید پیدا کنید. هنگامی که منابع کافی برای ساخت آن را اهدا کرده اید ، می توانید هر زمان که می خواهید در مسابقات شرکت کنید. هرچند در پیست مسابقه پیشنهادات محدود است. تعداد پیست ها و وسایل نقلیه موجود نیز محدود است؛ و کمکی نمی کند که این وسایل نقلیه برای رانندگی در پیست مسابقه چندان سرگرم کننده و جذاب باشد.

Death stranding director’s cut رانندگی سفت و سختی و آزار دهنده ای دارد. Death stranding نیز ایراد رانندگی سفت و سخت را داشت؛ اما از Hideo Kojima و تیم آن انتظار می‌رفت تا این موضوع را بهبود بخشند. فیزیک موتور و وسایل نقلیه نیز همچنان اذیت کننده است و همانند دیزگان « Days gone» واقع گرایانه طراحی نشده است.

ابزارهای تازه افزوده شده

Death stranding director’s cut چندین ابزار و تجهیزات جدید را به بازی اضافه می کند که می تواند برای پیمایش یا هنگام تحویل استفاده شود ، و اگر چه نتایج اینجا هنوز ایراداتی دارد اما بسیار نکته مثبت تری نسبت به پیست مسابقه است.

در Death stranding director’s cut شاهد افزوده شد ابزار های جدیدی همچون یک منجنیق، یک ربات که Sam و یا بارهای شما را حمل می کند، یک اسکلت پشتیبانی جدید و چندین مورد دیگر که خودتان باید شاهد آنها باشید تا برایتان جذاب باقی بماند.

منجنیق جدید برای حمل محموله شما در فواصل وسیع و دور افزوده شده است. گیمرها و افرادی که بازی را تجربه خواهند کرد اکنون می توانند برای تحویل سریع و راحتی کار از این منجنیق‌ استفاده کنند. منجنیق قطعاً یک افزودنی جدید سرگرم کننده است ، به شما این امکان را می دهد تا از اشیاء گرانبها در امتداد مناطق دشوار شلیک کرده و پس از رسیدن به آنها ، محموله های تان را جمع آوری کنید.

منجنیق‌ و دیگر وسایل کاربردی که در حمل به شما کمک می کنند؛ می توانند کارها را بیش از حد آسان کنند. اگر از این ابزارها در مراحل اولیه بازی استفاده کنید و در نهایت تمام برنامه ریزی ها و پیاده روی های طاقت فرسا را ​​حذف کنید ، تنها کاری که برای شما خسته کننده خواهد بود، حرکت سم پورتر بریجز از نقطه A به B خواهد. اگر اینگونه باشد در همان ابتدا، بازی را از روی کنسول خود حذف کرده و به سراغ بازی دیگری بروید.

Death stranding director’s cut دوست داشتی است اما تجربه متفاوت تری نسبت به Death stranding را رقم نمی زند

پس از پایان بازی، Death stranding را از عماق وجود می توان دوست داشت و با آن ارتباط برقرار کرد. اما به سختی می توان به این بازی نسخه Director’s cut گفت. بسیاری از افزودنی ها و بهبودهای آن برای بهتر شدن است ، با بهبود عملکرد و استفاده از Dual sense از نکات برجسته است. با این حال ، بسیاری از مواردی که به آن افزوده می شود ، نقاط قوت بازی اصلی را کمی تضعیف می کند ، مانند آنچه در حمل بارها است، یا به اندازه کافی جلو نمی رود و به صراحت می گویم ، خیلی خوب نیست.

 در نهایت می توان گفت از محاسن بازی موردی کاسته نمی شود و در واقع به چندین مسئله اساسی که player ها با آن دارند ، نمی پردازد اما در نهایت ، همه این بدان معناست که نسخه Director’s cut، عنوان مورد بررسی قرار داده شده به گونه ای است که هیچکس به آن نمی تواند نه بگوید. بخصوص اگر از طرفداران Death stranding و Hideo Kojima باشید.

نقاط قوت Death stranding director’s cut :

+ بازی شگفت انگیز به نظر می رسد و هست

+پیاده سازی عالی از قابلیت های Dual Sense

+ارتقاء عملکرد خوب 

+برخی از ابزارهای جدید کاملاً مفید هستند +مکانیک های اصلی هنوز قوی هستند

+داستان جذاب در مأموریت های تازه افزوده شده

+اکشن بازی دستخور تغییراتی شده است

نقاط ضعف Death stranding director’s cut :

_مراحل تازه افزوده شده بازی بر روی مخفی کاری تمرکز دارند؛ اما مخفی کاری ها نسبت به آثار قبلی کوجیما دچار افت شده و جذابیتی ندارد.

_پیشنهادات محدود پیست مسابقه و مشکلات وسایل نقلیه از بابت لذت در رانندگی

_برخی از ابزار های تازه افزوده شده بازی را آسان کرده اند

نمره ویولت گیمز به Death stranding director’s cut

8

کلام و حکم نهایی:

بعضی افزودنی های جدید Death Stranding Director’s Cut ناامید کننده هستند. اما مکانیک اصلی این تجربه دست نخورده باقی مانده است. اگر چه این یک خرید غیر ضروری است. اما کسانی که از بازی اصلی لذت بردند و می خواهند دوباره در این دریا غواصی کنند؛ موارد بسیار زیادی برای دوست داشتن در دریا یا بگذارید بهتر بگویم این اقیانوس پیدا خواهند کرد.

«بازی فقط براساس نسخه Director’s cut بررسی و نمره داده شده است»

میتوانید نظرات خود را در خصوص بررسی Death stranding director’s cut با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

کانال تلگرام ویولت گیمرز

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Darth Vader
Darth Vader
1 ماه قبل

چه نقد کامل و عالی
دمتون گرم. دست منتقد هم درد نکنه که ترکوند.
دث استرندیگ بنظر من بازی متوسطیه و اگر بخوایم در قامت کوجیما بهش نگاه کنیم، نمیشه بازی خوبی حسابش کرد و بنده بازی های دیگر کوجیما مثل سری متال گیر رو بهش ترجیح میدم. P.T هم اگر میساخت که چی میشد:(

ایمان
ایمان
1 ماه قبل

درود به رهام نقوی عزیز
بسیار نقد خوبی بود.
خسته نباشی🌺🌺.

Ferd
Ferd
1 ماه قبل

بررسی خوبی بود ممنون
امیدوارم یه روز تجربش کنم هنوز نسخه معمولیشو هم بازی نکردم😑

Mehrab
Mehrab
1 ماه قبل

واقعا خوب بود و نسبت به سایت های دیگه سریع تر بررسی کردید.

Hashem
Hashem
1 ماه قبل

عالی و مفید بود مرسی از نویسنده و سایت