بازیتیترمقالات بازی

پیپ بوی در بازی فالوت چیست؟ معرفی انواع پیپ بوی ها در بازی های Fallout

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پیپ بوی در بازی فالوت چیست و چه کار می کند. در این مقاله می خواهیم دقیقاََ به همین موضوع بپردازیم و هر پیپ بوی را به صورت جداگانه، به شما معرفی کنیم. همانطور که در جریان هستید، ویولت گیمرز وبسایتی به صورت تخصصی به تولید محتوا و نگارش و انتشار مقالات مفید می پردازد. به همین دلیل مقالات بسیار مفید و زیاد دیگری درباره بازی Fallout علاوه بر این مقاله، در ویولت گیمرز منتشر شده است. مثلاََ پیشنهاد می شود مقاله راز های بازی فالوت را حتماََ مطالعه کنید. بهتر است بیش از این، از موضوع این مقاله دور نشویم. پس با معرفی پیپ بوی ها در بازی Fallout همراه ویولت گیمرز باشید.

پیپ بوی در بازی فالوت، جزء تجهیزات استانداردی می باشد که برای همه والت‌های شرکت والت تک صادر می‌شدند. ساکنان والت برای دریافت این دستگاه، ابتدا در یک سمینار آموزشی که توسط ناظر پناهگاه برگزار می‌شد، شرکت می‌کردند و با قابلیت‌های این دستگاه آشنا می‌شدند. علاوه بر این، اطلاعات شخصی آن‌ها از جمله نام و نام خانوادگی، اندازه دور بازو و دست و موارد دیگر دریافت می شد. هنگام دریافت پیپ‌بوی، بعضی از والت‌ها نسخه‌های جدیدتر را دریافت می‌کردند، درحالی که والت‌های دیگری مجبور به دریافت نسخه‌های قدیمی‌تر بودند. نسخه‌های جدید‌تر پیپ بوی، قابلیت‌ها و تجهیزات جدیدی داشت.

در راهنمای بقا برای ساکنان والت (Vault Dweller’s Survival Guide) مخفف کلمه PIP به معنای پردازشگر اطلاعات شخصی یا Personal Information Processor می‌باشد؛ اما با این حال در بازی به صورت Pip-Boy نوشته و تمرکزی بر روی PIP وجود ندارد.

Pip boy چیست؟ انواع پیپ بوی fallout

Pip-Boy 1.0 بکی از انواع پیپ بوی های جذاب

یکی از انواع پیم بوی ها در بازی فالوت، Pip boy 1.0 است. این پیپ‌بوی برای اولین بار در تریلر سینماتیک Fallout 4 نمایش داده شد ولی در طول بازی هیچ نسخه‌ای از آن وجود ندارد. این نسخه دارای یک صفحه نمایش کوچک، صفحه 16 دکمه‌ای، سوئیچ ضامن، چراغ‌های نشانگر متعدد و یک صفحه شماره‌گیر با حداقل 3 دکمه است. سیم‌های بیرون آمده از دستگاه امکان بستن یک محفظه پوششی را برای مهندسان از بین برده بود، اما این مشکل در نسخه‌های بعدی رفع شد و پیپ‌بوی، ظاهر جمع و جورتری به خود گرفت.

Pip-Boy 2000

این نوع اطلاعات مختلف را در یک صفحه مانوکرام (تصویری که در رنگ سیاه و سفید و یا فقط یک رنگ بود) نمایش می‌داد. این نوع می‌تواند اطلاعات صوتی و تصویری را ذخیره کند و بعدا پخش کند. با استفاده از یک سیستم ردیابی ساده، موقعیت‌هایی که صاحبش به آن‌ها می‌رفت را در نقشه خود ذخیره می‌کرد و همچنین قابلیت نوشتن و ویرایش متن را در اختیار کاربران قرار می‌داد. این مدل، در Fallout 1, 2 و tactics در دست شخصیت اصلی بازی بودند و پلیر می توانست به واسطه آن‌ها برخی از قابلیت‌های بازی را کنترل کنند.

معرفی Pip-Boy 2000 Mark VI، یکی دیگر از pip boy های بازی Fallout

نسخه ششم پیپ‌بوی 2000 نمایانگر یک طراحی جدید و ارگونومیک‌تر از شرکت Robco بود. هر کدام از ساکنان والت 76، هنگام خروج یک نسخه از این پیپ‌بوی دریافت کردند تا با استفاده از آن روند بازسازی آپالاچیا سریع‌تر انجام شود. نقشه‌ها در این نوع تغییر کردند و فاقد گزینه نمای کلی منطقه هستند. به جای ویژگی‌های قدیمی، این پیپ بوی در بازی فالوت از قابلیت ردیابی وضعیت کاربر برخوردار است و می‌تواند آیتم‌های داخل اینونتوری را نشان دهد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به امکان نشان دادن افراد و موجودات نزدیک و چراغ قوه اشاره کرد.

پیپ بوی چیست؟

Pip-Boy 3000

مدل 3000 همانند نسخه‌های قبلی، در طیف رنگی سیاه و سفید و تک رنگ می‌باشد و وضعیت سلامتی و موارد دیگر مربوط به کاربر را نشان می‌دهد. بر خلاف نسخه قبلی، قسمت رادیو هم به آن اضافه شده که علاوه بر پخش برنامه‌های رادیویی، استفاده‌های دیگری هم از آن می‌شود. مدل‌های دیگری هم از این سری تولید شد.

پیپ بوی 3000 در بازی فالوت

Pip-Boy 3000 Mark IV

این پیپ بوی که در بازی Fallout 4 از آن استفاده می‌شود، پیشرفت‌هایی از لحاظ طراحی داشته است. پیچ کنترل صفحه‌های مختلف پیپ‌بوی، از سمت چپ به راست منتقل شدند تا قابلیت دسترسی بهتر شود و قفل سخت نسخه‌های قبلی با یک قفل ساده جایگزین شدند تا باز و بسته کردن پیپ بوی راحت‌تر باشد. این نسخه همچنین یک رابط نمایشگر با تصاویر متحرک در اختیار داشت و همچنین بازی‌های کوچک Atomic Command و Red Menace در آن قرار داشت. برخلاف نسخه‌های قبلی، با استفاده از این پیپ بوی در بازی فالوت امکان باز کردن درهای اصلی والت در اختیار کاربران قرار داده شده بود. این نسخه برای تمام ساکنان والت‌های Fallotu 4 به غیر از والت 111 ارسال شدند. علت عدم ارسال پیپ‌بوی برای ساکنان والت 111، آزمایش خواب زمستانی بر روی ساکنان بود.

Pimp-Boy 3 Billion، یک پیم بوی فوق العاده بازی فالوت

یک نسخه دستکاری شده از Pip-Boy 3000A است. این نسخه از پیپ‌بوی با استفاده از طلای خالص ساخته شده است و با الماس پوشانده شده است. این نسخه فقط در Fallout new vegas قرار دارد و می‌توان آن را از Mick & Ralph’s به عنوان یک هدیه دریافت کرد. شما می‌توانید با متقاعد کردن Omertas برای خرید سلاح و مهمات از Mick & Ralph’s این نسخه را دریافت کنید. تریت Wild Wasteland باعث می‌شود هربار که یک ایستراگ خاص پیدا می‌کنید، موسیقی دیسکو پلی شود!

در این مقاله، انواع پیپ بوی در بازی فالوت را به شما معرفی کردیم. نظر شما راجع به هر کدام از این Pip Boy های جذاب چیست؟ اگر می توانستید یک پیپ بوی را در واقعیت با امکانات داخل بازی داشته باشید، کدام یک بود؟ ممنون می شویم اگر نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وبسایت ویولت گیمرز به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
همایون
همایون
2 سال‌ قبل

فالوت نیووگاس و سه شاهکار بودن
چهارم خوب بود گرچه من خیلی اهل بازی fallout نیستم‌. درکل مرسی از معرفی پیپ بوی ها