بازیتیترمقالات بازی

بازی های مشابه The Last of Us؛ بدترین و بهترین بازی های شبیه لست آف آس

بازی های The last of Us قطعاََ نه تنها از بهترین بازی های پساآخرلزمانی، بلکه هرکدام شان از بهترین بازی های تاریخ هستند. بالا بودن کیفیت در همه بخش های فنی و هنری، باعث شده تا گیمر ها دلشان بخواهند این بازی ها هیچوقت تمام نشوند. اما به هر حال، لست آف آس(لست  آو آس) نیز یک بازی است. بنابر این اگر هرکدام از نسخه های بازی را به آرامی نیز پیش ببرید، احتمالاََ در کمتر از 40 ساعت به پایان آن ها می رسید. البته که جذابیت و کیفیت بالای این بازی ها، باعث شده تا بسیاری از بازیکنان بار ها این بازی ها را تکرار کنند. اما اگر بخواهیم به تجربه بازی های مشابه The Last of Us بپردازیم، چه گزینه هایی وجود دارند؟ در این مقاله به معرفی بازی های مشابه The last of Us می پردازیم.

هرچند ممکن است نتوانید از نظر کیفی بازی هایی با حال و هوای The Last of Us پیدا کنید. اما به هرحال بازی های پساآخرالزمانی بسیاری ساخته شده اند که برخی از آنها ارزش تجربه کردن را دارند. برخی دیگر نیز ممکن است حتی ارزش دانلود کردن روی یک سرویس را نیز نداشته باشند. در این مقاله، به بازی های مشابه The Last of us که منتشر شده یا در حال توسعه هستند می پردازیم. کیفیت بازی های این لیست، لزوماََ بالا و خوب نیست. به همین دلیل نمره ویوکریتیک پایین عکس هر بازی درج و معرفی کوتاهی از بازی ها انجام گرفته است.

بررسی بازی The Last of Us Part II

بازی های مشابه The Last of us

بازی های مشابه The Last of us منتشر شده:

بازی های زیادی در فضای پساآخرالزمانی منتشر شده اند. اما پساآخرالزمانی بودن، صرفاََ یک فضا و بک گراند برای بازی است. خود بازی می تواند در سبک اکشن ماجراجویی سوم شخص مانند The Last of Us بوده، یا در سبک های دیگری توسعه یافته باشد. طبیعتاََ هرچه اجزا، سبک و بخش های بازی های مشابه The Last of us با خود این بازی بیشتر اشتراک داشته باشند، این بازی ها بیشتر به The Last of Us شبیه هستند. اما در این مقاله، برای ارائه یک لیست کامل به شما، به بازی هایی که برخی از اجزا، سبک یا بخش های متفاوت از لست آف آس دارند نیز پرداخته ایم.

بازی های مشابه The Last of us

بازی Days Gone

میانگین نمره ویوکریتیک: 74 از 100
استودیو سازنده: Bend Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
سال انتشار: 2019

بازی DaysGone، یکی از انحصاری های پلی استیشن در نسل هشتم بود. این بازی که در سال 2019 منتشر شد، نتوانست آن طور که انتظار می رفت از نظر کیفی در سطح بالایی قرار بگیرد. میانگین نقد ها و نمرات بازی DaysGone و نظرات منتقدین و مخاطبین در مورد این بازی، ضعیف بود. یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع، عرضه بازی با مشکلات فراوان و باگ های زیادی بود که بازیکنان را اذیت می کرد. به همین دلیل، در اوایل عرضه این بازی، جو بسیار منفی در رسانه ها پیرامون آن شکل گرفت.

بازی DaysGone به دلیل کسب نمرات ضعیف و هجوم طرفداران و منتقدان به مشکلات بازی، این عنوان از سوی سونی و پلی استیشن نیز آن چنان مورد قبول واقع نشد. به طوری که بنظر می رسد به همین دلایل، ساخت نسخه دوم این بازی کنسل شده است. اما این بازی، آنقدر هم بد نبود. بیشتر مشکلات بازی، در بخش فنی و هنگام عرضه بودند و با آپدیت ها برطرف شدند. به همین دلیل اگر تاکنون این عنوان را تجربه نکرده اید، شاید بد نباشد که حالا پس از چند سال و انتشار آپدیت های فراوان، به سراغ تجربه این بازی بروید. زیرا هرچه باشد، ارزش یک بار بازی کردن را دارد.

بازی های State of Decay

میانگین نمرات ویوکریتیک(نسخه دوم): 68
استودیو: Undead Labs
ناشر: Xbox Game Studios
سال انتشار(نسخه دوم): 2018

الهام از یکدیگر، چیزی است که در همه آثار و مدیوم ها دیده می شود. این موضوع، می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند. اگر استودیو و تیم سازنده بازی آنقدر بزرگ و قدرتمند باشد، با یک بودجه خوب و تجربه کافی می توان از یک اثر به طوری الهام گرفت که بازی جدید، از منبع الهام خود بهتر باشد. این موضوع را سال ها پیش استودیو Naughty Dog در بازی Uncharted با الهام گرفتن از بازی Tomb Raider عملی کرد. حال، عناوین فرانچایز Uncharted با اختلاف از بازی های Tomb Raider با کیفیت تر و محبوب تر اند. اما بازی های State of Decay، در الهام خود از بازی پساآخرالزمانی به ویژه The Last of Us، به شدت شکست خورده اند. در واقع بازی های State of Deacy یکی از ضعیف ترین و بد ترین عناوین پساآخرالزمانی هستند.

البته این بازی از بسیاری از نظر ها با The Last of Us متفاوت است. اما به دلیل مقایسه های زیادی که بین این دو بازی رخ داده(از نظر کیفی نه سبکی)، این بازی را در لیست آوردیم. در غیر این صورت، در همین لیست گزینه های بسیار بهتر و با کیفیت تری مانند Days Gone و دیگر موارد وجود دارند که می توانید به تجربه آنها بپردازید.

بررسی بازی The Last of Us Part II

بازی های مشابه The Last of us که در حال توسعه هستند:

از آنجایی که بازی The Last of Us محبوبیت بالایی دارد، بازی های مشابه The Last of us زیادی در حال توسعه هستند. اگر کمی از لست آف آس فاصله گرفته و به صورت کلی بیشتر به سبک های بقا، اکشن، ماجراجویی، اکشن ماجراجویی، ترسناک، وحشت و بقا، ترسناک روانشناختی نزدیک شویم، تعداد بازی ها بیش از پیش می شود. بسیاری از این بازی ها سعی دارند امضای منحصر به فرد خودشان را روی بازی بزنند. این موضوع، باعث می شود شاهد بازی های جالب و جذابی باشیم که علاوه بر اینکه جزء بازی های مشابه The Last of us هستند، هویت خود را نیز حفظ کرده اند.

بازی Nobody’s Left

استودیو: محمد خاکزاد(تک نفره)
ناشر: هنوز اعلام نشده است.
سال انتشار: هنوز اعلام نشده است.

یکی از بازی های ایرانی مورد انتظار و یکی از بازی های مشابه The Last of us، بازی Nobody’s Left است. این بازی که به شدت از The Last of Us الهام گرفته را آقای محمد خاکزاد به تنهایی می سازد! بنظر می رسد داستان این بازی پیرامون یک جایزه بگیر است که اتفاقاتی ناخواسته برایش رخ می دهد. موسیقی های بازی که تاکنون منتشر شده اند، فوق العاده زیبا هستند.

تم بازی لست آف آس در این موسیقی ها، کاملاََ احساس می شود. به طوری که اگر چند موسیقی را از بازی The Last of Us را گوش دهید که در بین آنها یک موسیقی از نوبادیز لفت باشد، احتمالا متوجه آن نشوید.( البته اگر مانند من از طرفداران سرسخت بازی The Last of Us باشید و همه ساندترک های آن را بشناسید، ممکن است این مشکل برای تان به وجود نیاید:).

اطلاعات بیشتر از Nobody’s Left؛ یکی از بازی های مشابه The Last of us

این مقدار از الهام گرفتن از موسیقی های لست آف آس، باعث افزایش شباهت موسیقی های این دو عنوان شده است. اما آیا این به معنای کپی کردن و بد بودن موسیقی های بازی نوبادیز لفت می باشد!؟ خیر. زیرا اگر موسیقی های Nobody’s Left را گوش داده باشید، علاوه بر الهام فراوانی ‌که از بازی The Last of Us گرفته، سعی بر ایجاد یک ژن و امضای منحصر به فرد را نیز دارد.

به همین دلیل، کار سازنده این بازی در بخش موسیقی قابل تحسین است. از نظر گیم پلی، گرافیک و بقیه موارد، آن چه بنظر می رسد و از بازی منتشر شده است، بسیار عالی می باشد. هرچند نمی توان تحت هیچ شرایطی از این بازی، انتظار یک لست آف آس داشت. زیرا صد ها نفر و چندین استودیو با بودجه فراوان بر روی بازی The Last of Us کار کرده اند. اما این بازی فقط توسط یک نفر ساخته می شود(حداقل تاکنون).

این بازی که با آنریل انجین در حال توسعه می باشد، هنوز ناشری ندارد. بنظر می رسد سازنده بازی درحال توسعه این بازی تا زمانی است که به کیفیت مناسبی برسد و بتواند ناشری را جذب کند. سال انتشار و پلتفرم های بازی نیز در حال حاضر مشخص نیست.

بازی های مشابه The Last of us

نسخه سوم State of Decay

استودیو: Undead Labs
ناشر: Xbox Game Studios
سال انتشار: هنوز اعلام نشده است.

بازی State of Decay 3 در رویداد Xbox Showcase 2020 معرفی شد. این بازی که نسخه سوم فرانچایز خود است، در تاریخی نامعلوم برای پلتفرم های اکس باکس سری اکس/اس و کامپیوتر های شخصی در حال توسعه می باشد. طی آخرین اخباری که از این بازی منتشر شده، بنظر وضعیت پروژه هنوز در مرحله پیش تولید است. گزارشاتی از تبعیض و آزار و اذیت و مشکلاتی در استودیوی سازنده نیز منتشر شده که نشان می دهد توسعه این بازی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. این بازی در رویداد های دو سال بعد اکس باکس، یعنی 2021 و 2021 نیز نشان داده نشد!

تریلر معرفی این بازی، از گیم پلی خود بازی نبود. یعنی ما تصاویر واقعی بازی را ندیدیم. اما به هرحال، تریلر جالبی داشت. با توجه به پیش تولید بودن بازی، بنظر می رسد مدت زمان زیادی تا انتشار این بازی مانده است. در واقع بازی برای معرفی در 2020 آماده نبوده و به همین دلیل یک تریلر گیم پلی نشان ندادند و بازی را زود تر معرفی کرده اند.

بازی The Day Before

استودیو: FNTASTIC
ناشر: MYTONA
سال انتشار: 2023

یکی از بازی های مشابه The Last of us، عنوان The Day Before است. گیم پلی های این بازی آنقدر شبیه The Last of Us بوده که بنظر می رسد سازندگان بازی بیشتر بجای الهام، به دنبال کپی کردن هستند. علاوه بر فرم کلی عنوان بازی که شبیه لست آف آس است، فونت اسم بازی نیز دقیقاََ فونت بازی The Last of Us می باشد. حتی مدل نوشتن اسم بازی به ترتیب از بالا به پایین و عکس شخصیت اصلی در کنار لوگو، دقیقاََ مانند The Last of US است و انگار سازندگان حتی برای طراحی تصاویر یا لوگو و اسم بازی نیز ذوق و سلیقه ای به خرج نداده اند و صرفاََ کپی کرده اند.

خلاقیت و الهام، می تواند موفقیت آمیز باشد. اما کپی کردن باعث موفقیت نمی شود! قطعاََ یک بازی روسی کپی، نمی تواند تاثیرگذاری بازی های The Last of Us را از منظر طراحی، داستان و دیگر موارد بر روی مخاطب خود داشته باشد. این بازی بیشتر از آن که جزء بازی های مشابه The Last of us محسوب شود، شاید باید جزء بازی های کپی لست آف آس قرار گیرد.

سخن آخر

از شما دوستان عزیز برای مطالعه مقاله بازی های مشابه The Last of us متشکریم. امیدواریم از مقاله لذت برده باشید. همچنین در این شرایط سخت قیمت بازی ها، بتوانید بازی های ویدیویی معرفی شده را تجربه کنید. بازی های زیادی دیگری نیز وجود دارند که مشابه لست آف آس هستند. سعی می شود در بروزرسانی های آینده این مقاله، به معرفی بازی های دیگر نیز بپردازیم. بنابراین دوباره به وبسایت ویولت گیمرز و این مقاله سر بزنید.

اگر نظری درباره بازی های مشابه The Last of us معرفی شده دارید یا بازی را می شناسید که در لیست معرفی نشده است، در انتهای مقاله با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. پذیرای نظرات و انتقادات خوب شما درباره خود مقاله و وبسایت ویولت گیمرز نیز هستیم.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Tahereh
Tahereh
1 سال قبل

مقاله بسیار خوبی بود ممنون. آقای حیدریان چند تا مقاله درباره The Last of Us نوشتید؟😅 من همین امروز سه تاشو مطالعه کردم که عالی بودند.