بازیتیترمقالات بازی

سخت ترین بازی جهان چیست؟ معرفی سخت ترین بازی های تاریخ(معرفی + نمرات)

با سلام و درود خدمت همه شما دوستان و کاربران عزیز وبسایت ویولت گیمرز. ما گیمر ها، در زندگی بازی های خوب و بد و مختلفی را تجربه می کنیم. این بازی ها، می توانند در سبک های مختلف و با سختی های متفاوتی باشند. با توجه به تفاوت سلیقه ها، لذت بخش بودن بازی ها از منظر سبک و سختی نیز برای هر فرد متفاوت است.(گرچه این موضوع نمی تواند تداخلی با موضوع سنجش و تعیین کیفیت یک بازی ایجاد کند.) بسیاری از ما گیمر ها، عاشق سخت ترین بازی های تاریخ که بسیار چالش بر انگیز می باشند، هستیم. لذتی که ما در بازی های سخت، وقتی از پس یک چالش بر می آییم را نمی توان در جای دیگر پیدا کرد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی سخت ترین بازی ها می پردازیم.

بازی های سخت، از همان ابتدای ظهور صنعت و هنر بازی های ویدیویی وجود داشتند. بسیاری از این بازی ها اشک گیمر ها و مخاطبین خود را در آوردند. به همین دلیل، بازی های سخت معمولاََ مخاطبین خاص خود را دارند. همچنین طبق آمار، هرچه یک بازی سخت تر می شود، تعداد به پایان رسیدن آن توسط بازیکنان، کمتر و کمتر می شود. اما به هرحال، باز هم کسی که عاشق سخت ترین بازی های تاریخ است، دل از این عناوین نمی کَند تا آن ها را به راحتی تمام کند. اگر شما هم دوست دارید با سخت ترین بازی جهان و تاریخ آشنا شوید، حتماََ در ادامه مقاله همراه ویولت گیمرز باشید.

Bloodborne

مقدمه؛ اهمیت رقابت بازیکنان سخت ترین بازی های تاریخ

اگر شما هم همیشه به دنبال سخت ترین بازی جهان بودید، پس به خوبی فضای کامیونیتی بازی های سخت را می شناسید. در بین عاشقان سخت ترین بازی های تاریخ، یک موضوع مشترک است. این بازیکنان، علاوه بر اینکه برای تمام کردن این بازی ها تلاش می کنند، در تلاش برای هرچه ساده تر و سریع تر تمام کردن شان نیز هستند! برای مثال، اسپید رانر ها معمولاََ به دنبال بازی های سخت و طاغت فرسا می روند. زیرا جذابیت تمام کردن این بازی ها در زمان کمتر، بدون باختن و به سادگی بسیار بیشتر از دیگر بازی ها است.

همین موضوع، باعث شده تا رقابتی سخت در بین بازیکنان سخت ترین بازی ها به وجود آید. برای مثال، اسپید رانر های بازی های سخت، حتی برای یک صدم ثانیه نیز تلاش می کنند تا سریع تر بازی را به اتمام برسانند. این بازیکنان برای انجام این کار ممکن است گاهی به استفاده از چیت ها روی بیاورند. البته که در بسیاری از مسابقات رسمی سخت ترین بازی جهان، استفاده از این چیت ها ممنوع است. اما به هر حال، اگر یکی از بازیکنان این بازی های سخت باشید و بخواهید رکورد بزنید، باید به دنبال سریع ترین راه ها برای اتمام بازی باشید. برای رسیدن به این هدف، ممکن است هفته ها یا ماه ها تلاش، بازی کردن و حتی تحقیق لازم باشد.

bloodborne

بازی Bloodborne؛ یکی از سخت ترین بازی های تاریخ

میانگین نمرات ویوکریتیک: 94 از 100
استودیو سازنده: From Software
ناشر: Sony Interactive Entertainment
سال انتشار: 2015

شاید نتوان از بین بازی های سولز، بهترین را انتخاب کرد. اما قطعاََ یکی از بهترین و محبوب ترین بازی های سولز، عنوان Bloodborne است. این بازی که به صورت انحصاری در سال 2015 برای پلی استیشن 4 منتشر شد، یکی از سخت ترین بازی های تاریخ است. البته هر بازی سولز، با توجه به المان هایی که در خود باید داشته باشد، سخت است. در واقع نمی توانید لیستی از چالش برانگیز ترین بازی های جهان را پیدا کنید که در آن وجود نداشته باشند. حتی بسیاری از گیمر ها، برخی از بازی های سولز را مانند Bloodborne سخت ترین بازی تاریخ می دانند. با اینکه این بازی ها بسیار سخت می باشند، اما در حقیقت نمی توانند رتبه یک سخت ترین بازی دنیا را از آن خود کنند. بازی Bloodborne حتی سخت ترین بازی سولز هم نیست!

بازی Bloodborne، درباره یک شکارچی شکارچیان است که در شهر یارنام روایت می شود. موسیقی های فوق العاده، اتمسفر به شدت عمیق و دارک و یک گیم پلی جذاب، از ویژگی های قابل توجه این بازی است. بازی بلادبورن، بیش از بخش های دیگر و مخصوصاََ گیم پلی، داستان شاهکاری دارد. متاسفانه در بین آثار سولز، بیشتر بازیکنان و حتی طرفداران به بخش گیم پلی آن توجه می کنند. حتی برخی احساس می کنند این بازی ها از داستان های عمیق یا قدرتمندی برخوردار نیستند! در حالی که اصلاََ چنین چیزی وجود ندارد و داستان شاهکار این بازی ها را می توان حتی بالاتر از دیگر المان ها و اجزای این آثار شاهکار قرار داد.

Cuphead از سخت ترین بازی های تاریخ

بازی سخت Cuphead

میانگین نمرات ویوکریتیک: 90 از 100
استودیو سازنده: MDHR
ناشر: MDHR
سال انتشار: 2017

یکی از جذاب ترین بازی های سخت و چالش برانگیز چند سال اخیر، بازی Cuphead است. این بازی با طراحی و گرافیک کارتونی خود، هر گیمری را می تواند به خود جذب کند. گرافیک کارتونی بازی، واقعاََ زیبا طراحی و پیاده سازی شده است. رنگ بندی ها و اتمسفر شادی که بازی Cuphead دارد، احساس بسیار لذت بخشی را به مخاطب القا می کند. اما این موضوع، تنها ظاهر بازی است. در باطن، بازی کاملاََ فرق می کند. در واقع Cuphead، یکی از نامزد های سخت ترین بازی تاریخ می باشد. این بازی به شدت سخت، می تواند حتی اعصاب طرفداران بازی های سخت را نیز از پا در آورد. مراحل جذاب و اما سخت بازی، کاری می کنند که نه نتوانید به سادگی کمی در بازی پیشرفت کنید. چه برسد به آن که بخواهید بازی را تمام کنید.

گیم پلی بازی، بسیار متنوع است. تنوع در گرافیک کارتونی و رنگارنگ بازی نیز دیده می شود. این تنوع، حتی در طراحی مراحل بازی نیز وجود دارد. یعنی به صورت کلی، Cuphead، علاوه بر سختی زیاد خود، بسیار متنوع بوده و همین موضوع باعث می شود سختی بازی چند لول بالاتر رود. زیرا شما دیگر نمی توانید به راحتی و با استفاده از الگو هایی که برای پیشرفت در مراحل قبل استفاده کردید، در مراحل جدید نیز جلو بروید. همین تنوع، علاوه بر سخت تر کردن بازی، باعث جذابیت آن نیز می شود. تا اگر بالاخره توانستید مرحله ای از این بازی که یکی از سخت ترین بازی های تاریخ است را تمام کنید، مرحله بعدی برای تان تکراری نباشد. این بازی فوق العاده، امکان تجربه به صورت Co-op را نیز دارد.

سخت ترین بازی های تاریخ؛ Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

میانگین نمرات ویوکریتیک: 92 از 100
استودیو سازنده: From Software
ناشر: Activision
سال انتشار: 2019

یکی از سخت ترین بازی های تاریخ، عنوان Sekiro: Shadows Die Twice است. این بازی که مانند Bloodborne در سبک سولز می باشد، فوق العاده چالش برانگیز است. به عقیده بسیاری از بازیکنان، سخت ترین بازی سولز، عنوان Sekiro: Shadows Die Twice می باشد.(در این باره نظرات مختلفی وجود دارند. بسیاری از گیمر ها به دلیل مجازات ساده تر مردن در بازی، این عنوان را ساده تر از دیگر آثار سولز می دانند.) . حتی به نظر برخی از گیمر ها، این بازی سخت ترین بازی جهان است.(البته این موضوع نیز قطعاََ صحیح نیست. در دنیای بازی های ویدیویی، بازی های سخت تری نیز وجود دارند.)

اما به هر حال، نمی توان از سختی بسیار زیاد این بازی به راحتی گذر کرد. بازی Sekiro: Shadows Die Twice توانست به بهترین بازی سال تبدیل شود. همچنین این بازی، موفق به کسب 85 جایزه بهترین بازی سال از سوی رسانه های معتبر شد. کسب این تعداد جایزه باعث شد این بازی در جایگاه سوم پرافتخار ترین بازی سال قرار گیرد. یک داستان جذاب که در ژاپن روایت می شود، المان های جدید و متفاوت از دیگر بازی های سولز،(که برخی از آنها باعث ساده تر شدن بازی نسبت به دیگر سولز ها در برخی بخش ها می شود.) و ارائه تجربه ای متفاوت از دیگر آثار سولز باعث می شوند اگر عاشقان سخت ترین بازی های جهان هستید، بازی Sekiro: Shadows Die Twice را از دست ندهید!

سخت ترین بازی تاریخ؛ Hades

بازی Hades یکی از سخت ترین بازی های جهان

میانگین نمرات ویوکریتیک: 97 از 100
استودیو سازنده: Supergiant Games
ناشر: Supergiant Games
سال انتشار: 2020

هر بازی که در سبک روگ لایک ساخته می شود، سخت است. در واقع المان های این سبک کاری می کنند که تقریباََ همه بازی های این سبک سختی بالایی داشته باشد. دور از حقیقت نیست که اگر بگوییم بخش اعظمی از سخت ترین بازی های تاریخ جهان، عناوین روگ لایک هستند. حتی آثار سبک سولز نیز که به برخی از آن ها در این لیست اشاره کردیم، المان هایی مشترک با روگ لایک دارند و می توان گفت از دلایل سختی سولز نیز المان های مشترک اش با روگ لایک است. هیدیز یا Hades، نه تنها یکی از بهترین بازی های روگ لایک، بلکه یکی از بهترین بازی های ساخته شده در چند سال اخیر می باشد.

این بازی شاهکار که در سال 2020 منتشر شد، اصلی ترین رقیب شاهکار The Last of us Part II بود. بازی Hades را باید در یک بار تلاش کردن به اتمام برسانید. این موضوع این بازی را به شدت سخت تر از برخی عناوین مانند Children of Morta می کند. هر بار که در بازی Hades بمیرید، به خانه خودتان باز خواهید گشت. در خانه، می توانید خود را ارتقا دهید تا در تلاش بعدی، موفق شوید. اما بازی آن قدر سخت است که در بازی بار ها خواهید مرد و شما را می کشد و بار ها به خانه باز خواهید گشت. این چرخه آن قدر تکرار می شود تا قدرت، سلامتی و تجربه کافی را بدست آورید و بالاخره به توانید بازی را به اتمام برسانید.

بررسی بازی Children of Morta

بازی Children of Morta

میانگین نمرات ویوکریتیک: 85 از 100
استودیو سازنده: فن افزار(Dead Mage)
ناشر: 11 bit studios
سال انتشار: 2019

بازی های ایرانی خوبی تاکنون در سطح بین المللی منتشر شده اند. اما متاسفانه تعداد این بازی ها انگشت شمار است. الماس درخشان بازی های ایرانی در سطح جهانی، بازی فرزندان مورتا یا Children of Morta می باشد. بازی Children of Morta نیز مانند Hades، در سبک روگ لایک ساخته شده است. همین موضوع، این بازی ایرانی را به لیست سخت ترین بازی های جهان وارد کرده است. البته سختی این بازی، در مقایسه باز سختی بسیاری از بازی های دیگر این لیست، کمی درجه پایین تری دارد. در واقع هدف سازندگان بازی این بوده تا فرزندان مورتا علاوه بر داشتن چالش برای بازیکنانی که عاشق سخت ترین بازی های تاریخ هستند، برای بازیکنان تازه وارد نیز لذت بخش باشد. همین موضوع، این بازی را کمی عامه پسند تر کرد و باعث شد تا بتواند به فروش بیشتر از یک میلیون نسخه در جهان(به غیر از ایران) دست پیدا کند.

این بازی موفق که از سخت ترین بازی هایی است که می توانید تجربه کنید، داستان جالبی را نیز برای تان تعریف می کند. طراحی هنری و گرافیک پیکسل آرت بازی، واقعاََ چشم نواز است. به صورتی که گاهی ممکن است در هنگام بازی به ایستید و فقط به طراحی بازی بنگرید. تنوع در بازی، از عناوینی مانند Hades نیز بهتر است. این بازی دشمنان، مناطق و باس های متنوع تر و بیشتری دارد. همانطور که اشاره شد، داستان بازی نیز بسیار جذاب است که بهتر شکل ممکن روایت می شود. اگر از طرفداران بازی های سخت هستید و به سبک روگ لایک علاقه دارید، به هیچ عنوان بازی Children of Morta را از دست ندهید!

سخت ترین بازی های جهان؛ dead cells
عنوان Dead Cells – بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف

بازی Dead Cells

میانگین نمرات ویوکریتیک: 87 از 100
استودیو سازنده: Motion Twin & Evil Empire
ناشر: Motion Twin & Playdigious
سال انتشار: 2018

موضوع مقاله پیش رو، سخت ترین بازی تاریخ و یا سخت ترین بازی های جهان است. بنابراین، دور از انتظار نیست که اگر چندین بازی از سبک روگ لایک در این لیست حضور داشته باشند. پس از هیدیز و فرزندان مورتا، این بار نوبت به معرفی بازی Dead Cells، یکی از سخت ترین بازی های تاریخ است. این بازی روگ لایک – مترویدوانیا، بازیکنان خود را به شدت به چالش می کشد. گرافیک جذاب بازی، ایده جالب داستانی و دشمنان قدرتمند برخی از ویژگی های این بازی هستند. دد سلز یا سلول های مرده، درباره یک فرد زندانی است.

سخت ترین بازی تاریخ چیست؟ Elden Ring

بازی Elden Ring؛ سخت ترین بازی های دنیا

میانگین نمرات ویوکریتیک:
استودیو سازنده: From Software
ناشر: Bandai Namco
سال انتشار: 2022

علاوه بر سبک روگ لایک، بازی های سبک سولز، استودیوی فرام سافتور و به طور کلی آقای میازاکی، در این لیست تمامی ندارند. Elden Ring، آخرین ساخته آقای میازاکی در فرام سافتور، جزء سخت ترین بازی های تاریخ محسوب می شود. این بازی که پس از انتشار ساده تر از دیگر آثار میازاکی به نظر می آمد، پس از انتشار خود نشان داد که این مرد و این استودیو، اصلاََ قصد ساده تر کردن بازی های خود را ندارند و جهان باز بودن بازی Elden Ring قرار نیست به ساده تر شدن بازی، کمکی بکند. این بازی سخت، اولین بازی جهان باز فرام سافتور پس از سال ها ساخت عناوین سولز است.

موسیقی، داستان، گیم پلی و گرافیک، همه و همه دست به یکدیگر داده اند تا Elden Ring به شاهکاری بی نظیر تبدیل شود. شاهکاری که احتمالاََ تا سال ها مشابه آن را نبینیم. طراحی هنری بازی الدن رینگ، کاملاََ حرفه ای انجام شده است. انتخاب های شما در Elden Ring، بیش از همیشه بر روی گیم پلی و داستان تاثیرگذار می باشد. همین موضوع باعث می شود خط های داستانی کاملاََ متفاوتی برای بازیکنان مختلف وجود داشته باشد. تفاوت در بازی های افراد مختلف، علاوه  بر بالا بردن جذابیت بازی، به ارزش تکرار بازی نیز کمک بسیاری می کند. به صورت کلی، اگر دنبال سخت ترین بازی تاریخ هستید اما داستان، گیم پلی و دیگر موارد نیز برای تان اهمیت زیادی دارد و Elden Ring را تجربه نکرده اید، بهتر است همین الان فکری برای تجربه کردن این بازی کنید.

children of morta

سخن نهایی درباره سخت ترین بازی تاریخ

سخت ترین بازی تاریخ چیست؟ در این باره نظرات مختلفی وجود دارد. در لیست فوق سعی شد تا تعدادی از بهترین بازی های سخت خدمت شما عزیزان معرفی شود. این بازی ها علاوه بر اینکه جزء سخت ترین بازی های جهان هستند، ارزش هنری بالایی نیز دارند. یعنی درواقع سختی، تنها معیار معرفی بازی های این مقاله نیست. اگر شما هم از طرفداران بازی های سخت هستید، حتماََ مقالات ویولت گیمرز را پیرامون این بازی ها و سبک های روگ لایک، ماجراجویی، سولز و دیگر سبک های سخت بخوانید.

بسیار سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله، همراه ما بودید. به نظر شما سخت ترین بازی جهان چیست؟ آیا بازی های معرفی شده را تجربه کرده اید؟ یا بازی سخت دیگری را نیز می شناسید که در این مقاله معرفی نشده است؟ حتماََ نظرات و انتقادات خود را پیرامون بازی های معرفی شده، این مقاله و وبسایت ویولت گیمرز در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مطالعه مقالات مشابه، روی مقالات بازی کلیک کنید. جالب است بدانید این لیست به مرور زمان بروزرسانی می شود. بنابراین لطفاََ باز هم به وبسایت ویولت گیمرز و این مقاله سر بزنید. منتظر حضور گرم و دوباره شما دوست عزیز در وبسایت ویولت گیمرز هستیم:)

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mohammad mir
Mohammad mir
1 سال قبل

سلام احسنت بر شما
بسیار عالی

Javad Barshoeei
Javad Barshoeei
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید آقای حیدریان
عناوینی که توی مقاله آوردید واقعا متنوع و جذاب هستند.
به نظرم این مقاله از نظر تحریر یکی از بهترین های سایت محسوب میشه.

آخرین ویرایش1 سال قبل توسط Javad Barshoeei