مقالات بازی

7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

زمان می تواند در دنیای بازی‌های ویدیویی بسیار عجیب باشد زیرا نسبت به زندگی واقعی بسیار کندتر یا بسیار سریعتر می‌گذرد. از این رو، چندین بازی می‌توانند ماجراجویی‌های طولانی را در یک شب روایت کنند. در حالی که این مسئله از لحاظ منطقی می‌تواند سوال بر انگیز باشد، اغلب باعث ایجاد یک تجربه جذاب می‌شود. به هر حال، این نوع داستان نمی‌تواند شامل پرش‌های زمانی بلند مدت باشد، بنابراین شما به طور طبیعی با قهرمان داستان ارتباط بیشتری دارید زیرا هر دوی شما هر چیزی که اتفاق افتاده را تجربه می‌کنید. همچنین می تواند آسیب فیزیکی یا روحی شخصیت اصلی را برجسته کند زیرا آنها زمانی برای استراحت از ماموریت خود ندارند. در این مقاله به سراغ 7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد میرویم، همراه ویولت گیمرز باشید

Metal Gear Solid

Metal Gear
7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

قبل از وقایع اصلی عنوان Metal Gear Solid، شخصیت Liquid Snake و بقیه گروه تروریستی Sons of Big Boss یک تاسیسات دفع اتمی در جزیره Shadow Moses را تصرف کردند. کار Solid Snake این است که به مکان نفوذ کند و تروریست‌ها را متوقف کند.

این ماموریت آسان نیست زیرا قهرمان داستان باید با دشمنان زیادی از جمله یک سری جنگجوی ویژه که توانایی‌های باورنکردنی دارند، مقابله کند. با این حال Solid Snake به نوعی موفق می‌شود نقشه‌های آنتاگونیست را خنثی کند و قوی‌ترین اعضای آن‌ها را در یک شب شکست دهد. روایت داستان و پیچش‌های داستانی در Metal Gear Solid به خوبی توسط هیدئو کوجیما انجام شده است.

Luigi’s Mansion

Luigi
7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

لوئیجی، شخصیت اصلی در طول بازی به وضوح وحشت زده است. از نظر او، ترسیدن قابل درک و منطقی است زیرا او باید یک عمارت جن زده را کشف کند.

خوشبختانه او فقط باید برای یک شب با تمام ارواح درگیر شود. زیرا این تمام زمانی است که برای تکمیل هدفش طول می‌کشد. مسلماً نمی‌دانید که فقط یک شب گذشته است، زیرا به سختی می‌توان فهمید که در داخل ساختمان قدیمی غبارآلود چقدر زمان می‌گذرد. فقط باید به پروفسور E. Gadd اعتماد کنید که حقیقت را می‌گوید.

Until Dawn

Until dawn
7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

از نظر فنی، Until Dawn دارای دو شب است زیرا یک پیش‌درآمد کوتاه وجود دارد که یک سال زودتر از بقیه بازی اتفاق می‌افتد. با این حال، بخش اصلی ماجرا در یک شب رخ می دهد. به طور مشخص، از غروب تا سپیده دم طول می‌کشد.

خیلی چیزها در آن دوره نسبتا کوتاه اتفاق می.افتد. با ملاقات گروهی از دوستان در یک اقامتگاه بزرگ در کوهستان شروع می‌شود. وقتی متوجه می‌شوند که تنها آن‌ها نیستند، همه چیز به سرعت برای قهرمان‌ها به سمت جنوب پیش می‌رود. آنها سپس شب را صرف تلاش برای زنده ماندن می‌کنند. Until Dawn یکی از بهترین داستان‌هایی را دارد که در طول یک شب رخ می‌دهد.

Resident Evil 2

Resident Evil
7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

اکثر نسخه‌های اولیه رزیدنت اویل، قهرمانان داستان باید با یک یا دو شب ترسناک روبرو شوند. برای لئون و کلر هم در RE2 و هم در بازسازی آن، آن‌ها باید یک شب زنده بمانند تا بتوانند به امنیت برسند.

داستان برای هر دو شخصیت خوب شروع می‌شود. لئون برای اولین روز خود به عنوان افسر پلیس راکون سیتی آماده می‌شود در حالی که کلر برای دیدن برادرش به شهر می‌رود. با این حال، تا شب خیابان‌ها پر از زامبی ها می‌شود. خوشبختانه، هر دو شخصیت بازماندگان بسیار خوبی هستند، بنابراین آنها می‌توانند بسیاری از هیولاها را دفع کنند.

Oxenfree

Oxenfree
7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

این بازی با محوریت روایت در مورد نوجوانی به نام الکس است که با دوستانش به جزیره مرموز Edwards می‌روند. قرار است یک سفر سرگرم کننده باشد، اما دقیقاً به این شکل نیست. در چند ساعت اول حضور در آنجا، الکس متوجه می‌شود که در یک جزیره معمولی نیستند.

اتفاقات فراطبیعی در اطراف او رخ می‌دهد و الکس بقیه شب را صرف کشف رمز و راز پشت آن می‌کند. می‌توانید استدلال کنید که این بازی کمی بیشتر از یک شب طول می‌کشد زیرا در روز بعد خونریزی می‌کند. نتیجه‌گیری در ساعات اولیه صبح اتفاق می‌افتد، بنابراین هنوز هم باید به عنوان یک بازی در یک شب حساب شود.

Outlast

Outlast
7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

ستاره Outlast، مایلز آپشور روزنامه نگاری است که برای یک داستان از تیمارستان Mount Massive دیدن می‌کند. اما وقتی به آنجا می‌رسد، متوجه می‌شود که همه کارکنان کشته شده‌اند. در حالی که مایلز قصد ندارد دچار همان سرنوشت شود، هیچ راه آسانی وجود ندارد. او تمام شب را صرف تلاش برای فرار از تیمارستان وحشتناک و تمام هیولاهایی می‌کند که در آن مکان پرسه می‌زنند.

این داستان برای مایلز، احتمالاً خیلی طولانی‌تر از یک شب به نظر می‌رسد زیرا او حتی هیچ سلاحی برای دفع هیولاها ندارد. اگر او چندین روز در آن پناهگاه گیر کرده بود، قهرمان داستان شانسی نداشت.

Batman: Arkham City

Batman
7 بازی که داستان‌ آن‌ها در یک شب رخ می‌دهد

در سرتاسر سری Batman Arkham، قهرمان عنوان دوست دارد کارش را در یک شب تمام کند. منطقی است زیرا او فقط شب‌ها شنلش را می‌پوشد و در روز مشغول تجارت بروس وین است. با این حال در شهر آرکام، به نظر می‌رسد که حتی بتمن هم برای تکمیل ماموریت خود در یک شب تلاش می‌کند.

تمرکز اصلی او این است که هوگو استرنج را از کشتن همه افراد در شهر آرکام متوقف کند و سم کشنده بدنش را درمان کند. ناگفته نماند که دسته ای از آنتاگونیست‌های ثانویه وجود دارند که باعث مزاحمت می‌شوند و شوالیه تاریکی تنها کسی است که می تواند آنها را متوقف کند. او هنوز هم فقط به یک شب نیاز دارد.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments