مقالات بازی

بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید

زمانی بود که تقریباً همه بازی‌های کنسول خانگی موجود در بازار دارای ویژگی‌های Co-op یا Split Screen (صفحه نمایش تقسیم شده) بودند. با افزایش محبوبیت بازی‌های آنلاین، با این حال، کسانی که به دنبال یک عنوان Co-Op کامل برای لذت بردن با دوستان هستند، اکنون گزینه‌های خود را به شدت محدود می‌دانند. در این مقاله به بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید می‌پردازیم. خوشبختانه، با این حال، هنوز هم برخی از توسعه دهندگان هستند که ارزشی در تقسیم صفحه نمایش محلی و چند نفره co-op می‌دانند.

اگرچه PS5 هنوز در مراحل اولیه نسل است اما در حال حاضر مجموعه نسبتا مناسبی را دارد. به طور گسترده به لطف سازگاری کنسول با عناوین PS4، بسیاری از این بازی‌ها مانند Sackboy: A Big Adventure و FIFA 22، خود را به یک صفحه مشترک محدود می‌کنند. اما تعداد زیادی عناوین دیگر با گزینه‌های تقسیم صفحه نیز وجود دارد.

ARK: Survival Evolved

بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید
بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید

عنوان ARK: Survival Evolved ممکن است گاهی اوقات شبیه به چیزی بین Minecraft و Jurassic Park باشد. همراه با دایناسورها و هنرهای دستی که نقش مهمی در بازی بقا اکشن ماجراجویی Studio Wildcard دارند. کسانی که به دنبال یک بازی مناسب هستند که به آنها امکان سواری دایناسورها را بدهد، ممکن است متوجه شوند که این یک عنوان مناسب برای آن‌ها است.

این عنوان پس از یک عرضه تا حدودی بی‌نظیر، طی چند سال گذشته پذیرای ویژگی‌ها و مکانیک‌های جدید زیادی بوده است. متأسفانه، در حالی که همکاری محلی دو نفره یکی از آنهاست، در حال حاضر فقط به صورت محلی یا روی سرورهای غیر اختصاصی عمل می‌کند. این نباید برای اکثر بازیکنان مشکل ساز باشد، اگرچه برای کسانی که قبلاً زمان زیادی را در یک سرور خاص به بازی اختصاص داده‌اند ممکن است ناامید کننده باشند.

Borderlands 3

بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید
بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید

سری Borderlands از زمان اولین نمایش خود در اواخر سال 2009 تغییر چندانی نکرده است. اگرچه این لزوماً چیز بدی نیست، زیرا آخرین نسخه همان گیم پلی قتل عام و غارت محور را ارائه می‌دهد که نسخه‌های قبلی را بسیار لذت بخش می‌کرد که این عالی به نظر می‌رسد.

بازی‌های Borderlands همیشه کار بسیار خوبی در ترکیب صفحه‌های تقسیم‌شده انجام داده‌اند و یک بار دیگر در Borderlands 3 وجود دارد. در حین بازی آنلاین، این امکان نیز وجود دارد که بازیکنان اضافی وارد تیم شوند، اگرچه حداکثر تعداد بازیکنان در هر زمان معین چهار نفر است.

Can’t Drive this

بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید
بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید

از برخی جهات، عنوان Can’t Drive This در واقع یک بازی ضد همکاری است، علیرغم اینکه بازیکنان یک صفحه نمایش یکسان دارند اما روشی که آن‌ها دارند فوق‌العاده نوآورانه است، به طوری که یکی از بازیکنان با استفاده از مجموعه‌ای از اجزای مدولار به سبک اتصال لوله‌ها، برای دیگری آهنگ و پازل ایجاد می‌کند.

آن‌ها این بازی را یک عنوان رقابتی co-op توصیف می‌کنند که با توجه به مکانیک‌های اصلی آن تا حدودی منصفانه به نظر می‌رسد. با این حال، این بازی بسیار سرگرم کننده است، هر چه که بخواهید آن را بنامید ارزش تجربه را دارد. مسلماً، با درگیر شدن چهار بازیکن، همه چیز می‌تواند به سرعت کمی گیج‌کننده شود. اما مسلماً این بخش بزرگی است که آن را برای بسیاری از بازیکنان جذاب می‌کند.

Chicory: A Colorful Tale

بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید
بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید

عنوان Chicory: A Colorful Tale یکی از بهترین بازی‌های مستقل از Undertale است و دارای یک حلقه گیم‌پلی ساده و در عین حال لذت بخش است. برخلاف بسیاری از دیگر بازی‌های چندنفره بزرگ روی PS5 که در آن‌ها انتخاب لحظه‌ای می‌تواند عواقب بزرگ و جبران‌ناپذیری داشته باشد، Chicory بسیار بخشنده است و بازیکنان به راحتی می‌توانند اشتباهات خود را جبران کنند.

همراه با جلوه‌های بصری پر جنب و جوش و جذاب، طبیعت کم خطر، آن به یک بازی عالی برای بازی به خصوص برای کودکان تبدیل می‌شود که شاید برای بازی‌های پیچیده‌تر مهارت ندارند. سهولت در آن، این عنوان را برای کسانی که با بازی های ویدیویی آشنایی ندارند، به یک نقطه پرش عالی تبدیل می‌کند. این دسترسی بی نظیر به بازیکنان این امکان را می‌دهد که استراحت کنند و روی به اشتراک گذاشتن این تجربه جذاب با دوست یا عزیزی که با آنها بازی می‌کنند تمرکز کنند. از بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید.

Children of Morta

بازی‌های روگ‌لایک بسیار زیادی در پلی‌استیشن 5 موجود است، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند خود را در رقابت با فرزندان مورتا نگه دارند. بازی اکشن RPG در اواخر سال 2019 منتشر شد و به لطف طراحی خارق‌العاده‌اش، طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داد.

گیم‌پلی اعتیاد آور است و صداگذاری و طراحی بصری کار فوق العاده‌ای را برای تکمیل یکدیگر انجام می‌دهند. روایت ارائه شده یک روایت جالب است و توجه به جزئیاتی که به فرهنگ و جهان‌سازی می‌شود با توجه به اندازه تیم توسعه فوق‌العاده چشمگیر است.

Dirt 5

عنوان Dirt 5 بدون شک یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای چند نفره است که در چند سال گذشته منتشر شده است و یکی از بهترین بازی‌ها برای لذت بردن با دوستان یا خانواده است. دارای انبوهی از ماشین‌ها، کورس‌های چالش‌برانگیز و انواع مختلفی از حالت‌ها و چالش‌های بازی است تا بازیکنان را ساعت‌ها در یک زمان مشغول نگه دارد.

بازی‌های مسابقه‌ای همیشه کار فوق‌العاده‌ای را در پیاده‌سازی اسپلیت اسکرین انجام داده‌اند و Dirt 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بازی دارای تعداد زیادی از گزینه‌های مختلف صفحه نمایش است و بر خلاف بسیاری از عناوین تقسیم صفحه نمایش دیگر، به جای حفظ نسبت تصویر اصلی و پر کردن فضای اضافی با نوارهای سیاه، میدان دید را متناسب با آن تنظیم می‌کند. بر همین اساس Dirt 5 یکی بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید.

Fifa 22

بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید

مانند بسیاری دیگر از شبیه‌سازهای ورزشی قدیمی، فرنچایز فیفا اغلب به دلیل عدم نوآوری و دلایل خوبی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. برای سال‌ها این موارد احساس می‌شد، اگرچه در مورد جدیدترین نسخه این مجموعه واقعاً اینطور نیست. فناوری HyperMotion به Fifa 22 کمک می‌کند تا مانند یک عنوان واقعی نسل بعدی احساس شود و آن را به یکی از واقعی‌ترین بازی‌های فوتبالی که تا کنون ساخته شده است، هم از نظر مکانیک و هم از نظر بصری آن تبدیل می‌کند.

حداکثر چهار بازیکن محلی می‌توانند بازی را به صورت آفلاین بازی کنند، در حالی که دو بازیکن به PSN متصل هستند می‌توانند با هم بازی کنند. فقط یکی از این بازیکنان باید یک حساب PS Plus داشته باشد و دیگری می‌تواند با فشار دادن دکمه مثلث به عنوان مهمان ملحق شود. Co-op محلی تقریباً در هر حالت بازی، از جمله Volta، Kick-Off، و FIFA Ultimate Team کار می‌کند.

It takes two

عنوان It takes two یکی بهترین عناوین Co-op و Split Screen که می‌توانید در PS5 تجربه کنید. It takes two برپایه و اساس گیم‌پلی Co-op ساخته شده و این عنوان موفق می‌شود تمام نظرات مثبت را به دست آورد. این بازی نیاز به تفکر منصفانه دارد. کار تیمی و همکاری را در بین بازیکنان خود ترویج می‌کند و شاید مهمتر از همه، بسیار سرگرم کننده است.

با توجه به اینکه بازی It Takes Two به دو بازیکن نیاز دارد، جای تعجب نیست که دارای حالت تقسیم صفحه محلی است. اگرچه، برای یک بازی با محوریت گیم پلی Co-op، فقدان گزینه افقی شاید کمی ناامید کننده باشد. خوشبختانه، این تنها چیزی است که در مورد بازی می تواند به این صورت توصیف شود. تقریباً همه چیز در به نظر می‌رسد که با یک تجربه دو نفره در ذهن طراحی شده است و نتایج بعدی واقعاً خودشان صحبت می‌کنند.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
jalal
jalal
1 سال قبل

مقاله بسیار خوبی بود. من فرزندان مورتا و It Takes Two رو بازی کردم که فوالعاده بودند و بنظرم بهترین بازی های co op پلی استیشن ۵ هستند. ممنون

علی امیری
علی امیری
1 سال قبل

ممنون، مقاله خوبی بود. فقط چرا اشاره ای به A Way Out نکردین؟!

آخرین ویرایش1 سال قبل توسط علی امیری