مقالات بازی

بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ🌿

حیف است که اگر گیمر باشید و بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ را تجربه نکرده باشید. قطعا بازی های آخرالزمانی حضور پر رنگی در لیست برترین بازی های تاریخ دارند. اگر شما هم از طرفداران آثار آخرالزمانی هستید، این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است. پس همراه مجله ویولت گیمرز و معرفی بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ باشید.

البته قبل از مطالعه ادامه مقاله صبر کنید! یک موضوع مهم برای شما طرفدار بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ، وجود دارد. ما در ویولت گیمرز به صورت تخصصی و جداگانه، به ترسناک ترین بازی های تاریخ نیز پرداخته ایم. پس اگر از طرفداران این بازی ها هستید، همین الان آن را نیز بخوانید!

معرفی سبک آخرالزمانی در بازی های ویدیویی

بازی های آخرالزمانی بازیکنان را در دنیایی قرار می دهند که در اثر یک رویداد فاجعه بار نابود شده است. اتمسفر این بازی ها معمولا تاریک و خطرناک هستند. داستان بیشتر بازی های آخرالزمانی درباره تلاش برای بقا، اتفاقات مختلف در دنیای آخرالزمانی و یا تلاش برای نجات بشریت و ساخت دنیایی جدید می باشد. از آنجایی که بازی های آخرالزمانی زیادی ساخته و منتشر شده اند، انتخاب بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ برای تجربه کردن، کمی چالش برانگیز است. به همین دلیل برای شما در این مقاله به معرفی بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ می پردازیم.

توجه: این مقاله دارای رتبه بندی نمی باشد.

بررسی بازی The Last of Us Part II

1. The Last of Us Part II: بهترین بازی آخرالزمانی تاریخ

The Last of Us Part II که توسط Naughty Dog توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است، یک بازی ترسناک بقا است که در دنیایی پسا آخرالزمانی جریان دارد. شخصیت اصلی بازی دختری را به نام الی است. الی در این بازی به دنبال زنده ماندن و البته گرفتن انتقام جان عزیزان اش می باشد. دنیای بازی The Last of Us توسط یک بیماری همه‌گیر قارچی(کوردیسپس) به نابودی کشیده شده است.

این بازی دارای گرافیک خیره کننده، گیم پلی فوق العاده و داستانی بسیار جذاب می باشد. دلیلی که لست آو آس پارت 2 در صدر لیست بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ قرار دارد، کیفیت بالای آن است. اگر تاکنون این بازی را تجربه نکرده اید، متاسفانه تجربیات شما در بازی های ویدویی کاملا ناقص می باشد. پس بهتر است هرچه سریع تر به تجربه The Last of Us Part II که یکی از برترین بازی های کل تاریخ است بپردازید.

همچنین باید بدانید که کامل ترین نقد و بررسی فرانچایز Last of us تاریخ در ویولت گیمرز نوشته شده است. پس حتما بررسی بازی The Last of Us Part II و بررسی سریال The Last of Us را بخوانید. از آنجایی که این بازی انحصاری پلی استیشن است، اگر پلی استیشن ندارید پس حتما بهترین بازی های مشابه The Last of Us را بخوانید.

Fallout 4

2. Fallout 4

Fallout 4 یک بازی اکشن نقش آفرینی پساآخرالزمانی است. این بازی توسط استودیو Bethesda Game Studios ساخته و توسط Bethesda Softworks منتشر شد. بازی در دنیایی پسا آخرالزمانی که توسط یک جنگ هسته ای ویران شده است، اتفاق می افتد. گیمر ها می توانند شخصیت خود را آن طور که دوست دارند بسازند. مثلا ظاهر، جنسیت و حتی قدرت ها و امکانات توسط هر گیمر به طور منحصر به فردی طراحی می شود. فالوت 4 یک بازی جهان باز است. پس در آن می توانید به هر کجای این جهان بزرگ نابود شده بروید.

گشت و گذار در محیط بازی گاهی به مناظری زیبا و جمع آوری آیتم های مختلف و گاهی به مبارزاتی سخت برای شما تبدیل می شود. پس باید حواس تان به سلاح ها و مهماتی که دارید باشد. موجودات جهش یافته، گروه ها و قبیله های مختلف از انسان ها و خوراکی های سمی و … همه می توانند برای شما به عنوان یک تهدید حساب شوند. این بازی جذاب، قطعا یکی از بهترین بازی های پساآخرالزمانی تاریخ می باشد که می توانید تجربه کنید. در صورت تمایل، داستان بازی Fallout یا راز های بازی Fallout را هم ببینید.

3. Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 Remake یک عنوان ترسناک بقا بوده و قطعا یکی از بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ است. سازنده و ناشر رزیدنت ایول 4 ریمیک، Capcom می باشد. داستان این بازی درباره لئون(لیان) اس کندی است که سعی می کند دختر رئیس جمهور را از یک فرقه مرموز در اروپا(اسپانیا) نجات دهد. گیم پلی بازی هیجان انگیز و البته چالش برانگیز است و معماهای زیادی برای حل و دشمنان مختلفی از جمله انواع زامبی ها برای مبارزه کردن دارد.

در یک جمله، گرافیک بازی واقعا فوق‌العاده است. شخصیت ها و محیط‌های بازی به صورت دقیق و با کیفیت عالی مدل سازی شده اند. علاوه بر گرافیک، موسیقی نیز عالی می باشد. موسیقی متن جذاب بازی Resident Evil 4 Remake به افزایش تاثیرگذاری اتمسفر بازی کمک می کند. در نهایت، Resident Evil 4 Remake یک بازسازی(ریمیک) عالی از یک نسخه کلاسیک آن است که مطمئناً طرفداران این سری از آن لذت خواهند برد.

horizon forbidden west یکی از بهترین بازی های آخرالزمانی

4. Horizon Forbidden West یکی از بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ

Horizon Forbidden West یکی از بهترین بازی های پساآخرالزمانی تاریخ بوده که در سال 2022 منتشر شد. استودیو سازنده بازی Guerrilla Games و ناشر آن Sony Interactive Entertainment است. هورایزن فوربیدن وست(به معنی افق غرب ممنوعه) یک بازی اکشن ماجراجویی(ادونچر) می باشد. داستان این بازی دنیایی را نشان می دهد که در آن ماشین ها و ربات ها به قدرت رسیده اند. این موضوع باعث شده است بخش بزرگی از انسان ها از بین بروند و در طی سال ها و پیش آمدن برخی حوادث، کسی از زمان گذشته چیزی یادش نمانده باشد. به همین دلیل انسان ها دوباره به سلاح های سرد و زندگی قبیله ای روی آورده اند.

دشمنان شما در این بازی ربات ها و برخی قبیله های دشمن هستند. بازی Horizon Forbidden West جهان باز است. پس شما می توانید به هر کجای جهان زیبای آن سفر کنید و ربات ها، سلاح ها و راز های جدیدی کشف کنید. ما در ویولت گیمرز به بررسی بازی Horizon Forbidden West به صورت متنی و ویدیویی پرداختیم. حتما آن را ببینید.

Rage 2 در مقاله بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ

5. Rage 2

Rage 2 یک بازی تیراندازی اول شخص جهان باز است که توسط Avalanche Studios و id Software توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks منتشر شد. در واقع این بازی را نمی توان در صدر بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ قرار داد. بازی Rage 2 بیشتر یک عنوان پساآخرالزمانی معمولی است که می تواند با برخی موارد جدیدی که دارد، شما را سرگرم کند. بازی در دنیایی پس از آخرالزمانی اتفاق می افتد که یک سیارک بیشتر بشریت را نابود کرده است. گیمر ها نقش یک تکاور را در بازی به عهده دارند.

گیم پلی این بازی در محیطی جهان باز با گرافیک بسیار خوب، طراحی شده است. در طی داستان بازی Rage 2، شما نبرد های مختلف و سریعی(گیم پلی تیراندازی سرعتی) را با سلاح ها و قدرت های مختلف تجربه خواهید کرد که قطعا از آن ها لذت خواهید برد. رنگ بندی ها و طراحی هنری جذاب و زنده است که به پویایی بیشتر بازی کمک می کند. موسیقی، یکی از نقاط مثبت بازی Rage 2 می باشد که مقدار زیادی به تجربه بهتر گیم پلی کمک می کند.

داستان بازی Rage 2 خوب می باشد اما تمرکز اصلی بازی، داستان آن نیست. Rage 2 بیشتر بر روی ارائه تجربه خوبی از گیم پلی تیراندازی اول شخص تمرکز کرده است. به طور کلی، Rage 2 یکی از بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ بوده و سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های تیراندازی اول شخص هستید، این بازی ارزش تجربه کردن را دارد.

Days Gone

6. Days Gone در بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ

زندگی در دنیایی نابود شده که زامبی های وحشتناک آن را پر کرده اند، سخت اما هیجان انگیز است. بازی Days Gone یک تجربه متفاوت از بهترین بازی های پساآخرالزمانی تاریخ را به شما می دهد. این تجربه متفاوت شامل داستانی احساسی، نبرد های نفس گیر با تعداد زیادی از زامبی ها یا انسان های دشمن و حتی موتور سواری می شود. در واقع تنها وسیله نقلیه شما در جهان این بازی، موتور است که هیجان خاصی دارد. اما همیشه موتور سواری در بازی نیز لذت بخش نیست. مخصوصا وقتی بنزین شما تمام شود و در بین تعداد زیادی از دشمنان و زامبی ها گیر بیوفتید.

این بازی توسط استودیو SIE Bend توسعه یافته و توسط سونی اینتراکتیو اینترتینمنت(Sony Interactive Entertainment) منتشر شده است. اگر دوست دارید با این بازی بیشتر آشنا شوید، پس بررسی بازی Days Gone را در ویولت گیمرز بخوانید.

دویژن 2 در بهترین بازی های پساآخرالزمانی تاریخ

7. Tom Clancy’s The Division 2

دیدن نام یک بازی از شرکت Ubisoft در بین بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ، شاید برای شما هم جالب باشد. یوبیسافت که چند سالی است نزدیک ساختن بازی های عالی نشده، اما یک بازی خوب پساآخرالزمانی منتشر کرده است. Tom Clancy’s The Division 2 یکی از بازی های بسیار خوب آخرالزمانی می باشد. دویژن 2(Tom Clancy’s The Division 2) یک بازی تیراندازی سوم شخص است که داستان اش در شهر واشنگتن دی سی رخ می دهد. گیمر باید در این شهر با گروه ها و دشمنان مختلف مبارزه کند.

گیم پلی بازی شامل co-op می شود. شما می توانید تا با حداکثر سه دوست دیگر خود این بازی را تجربه کنید. اما متاسفانه اتصال به سرور های دویژن 2 در ایران به راحتی امکان پذیر نیست. زیرا یوبیسافت این بازی را در ایران تحریم کرده است و برای تجربه بازی، باید از فیلترشکن استفاده کنید. بهترین DNS های ایکس باکس و بهترین DNS برای PS4 و PS5 دو مقاله خوب ویولت گیمرز است که می تواند به شما کمک کند. اما احتمال اینکه با دی ان اس هم نتوانید به سرور های بازی وصل شوید بالاست. پس بهتر است فقط زمانی به تجربه بازی بپردازید که مطمئن شوید می توانید تحریم ها را دور بزنید.

از نظر گرافیک، Tom Clancy’s The Division 2 واقعا در سطح خوبی قرار دارد. کافی است تعدادی از تصاویر آن را ببینید تا متوجه گرافیک چشم نواز بازی بشوید.

بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ؛ the last of us remastered

8. The Last of Us Remastered در بهترین بازی های پساآخرالزمانی تاریخ

بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ با The Last of Us Part II شروع شد. اما الان به نسخه اول این فرانچایز می پردازیم. نسخه دوم که در ابتدا درباره آن صحبت شد، ادامه مستقیم همین نسخه اول است. بازی The Last of Us یکی از موفق ترین و بهترین بازی های تاریخ می باشد. این بازی توانست در سال انتشار خود یعنی 2013 از بازی های بزرگی همچون GTA V و Bioshock Infinite جلو بزند و نه تنها پرافتخار ترین بازی سال بلکه پرافتخار ترین بازی تاریخ شود.

محبوبیت فوق العاده این بازی باعث عرضه نسخه بهبود یافته(Remastered) در سال بعد از انتشار، برای پلی استیشن 4 شد. فروش و استقبال بی نظیر از The Last of Us هیچگاه به پایان نرسید و باعث شد تا حتی دو سال بعد از عرضه نسخه دوم این بازی، دوباره یک نسخه بهبود یافته اساسی(Remake) برای نسل بعدی کنسول های سونی یعنی PS5 منتشر شود. در ادامه نگاهی کوتاه به ریمیک لست آو آس و نیز تصویری از آن خواهیم داشت:

بهترین بازی سال 2022

The Last of Us Part I

همانطور که در تصویر مشاهده می شود، این بازی از گرافیک بالایی برخوردار است. به همین دلیل فقط برای کنسول قدرتمند پلی استیشن 5 منتشر شد. اما پیشنهاد می کنیم که هر دو نسخه ریمستر و ریمیک را تجربه کنید؛ چون هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند. ما هر دو بازی را در یک رتبه از بهترین بازی های پساآخرالزمانی تاریخ قرار دادیم. چون در واقع تمام نسخه های The Last of Us یک داستان دارند. صرفا گرافیک و برخی جزئیات متفاوت است.

همچنین در نظر داشته باشید منظور از The Last of Us Part I همان بازی The Last of Us Remake می باشد. اما این ریمیک با اسم پارت 1 منتشر شد.

back4blood

9. Back 4 Blood یکی از بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ

بازی Back 4 Blood، یکی از بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ به صورت چند نفره است. سبک این عنوان تیراندازی اول شخص می باشد. این بازی که توسط Turtle Rock Studios ساخته و در سال 2022 منتشر شد. در بازی Back 4 Blood گیمر باید با انبوهی از زامبی‌ها و هیولا های مختلف مبارزه کند و زنده بماند. در بک فور بلاد(Back 4 Blood) تعداد دشمنان بسیار زیاد و فرصت برای کشتن آن ها کم است. همین موضوع سرعت گیم پلی بازی را بالا برده و آن را هیجان انگیز تر می کند. گیم پلی بازی با اسلحه های مختلف بیش از پیش لذت بخش می شود.

گیم پلی این بازی، بر روی co-op یا حالت چند نفره در مقابل کامپیوتر متمرکز است. شما می توانید تا با حداکثر 4 دوست خود به جنگ با تعداد زیادی از زامبی ها و دشمنان بروید. همکاری و بازی گروهی، به جذابیت گیم پلی می افزاید. موسیقی و صداگذاری بازی در وضعیتی متوسط قرار دارند. این دو مورد مقداری به جذاب تر شدن گیم پلی کمک می کنند، اما پتانسیل بیشتری نیز برای بهتر شدن داشتند. گرافیک بازی Back 4 Blood نیز در حد معمولی می باشد. در واقع گرافیک بازی نه آنقدر شگفت انگیز است و نه آنقدر خسته کننده.

در نهایت اگر از طرفداران بازی های co-op و تیراندازی اول شخص هستید، بهتر است Back 4 Blood را تجربه کنید.

Dying Light 2: Stay Human

10. 2 Dying Light

Dying Light 2 یک بازی اکشن نقش آفرینی می باشد که استودیو Techland آن را ساخته است. Dying Light 2 شما را در دنیایی پساآخرالزمانی قرار داده که باید در محیط های خطرناک ماموریت انجام دهید و با زامبی ها بجنگید. گیم پلی بازی خوب و گرافیک و موسیقی آن معمولی است. Dying Light 2 با باگ ها و کمبود های زیادی منتشر شد. همین موضوع دلیل اصلی نمرات پایین آن است.

باگ ها و برخی کمبود های بازی پس از انتشار آپدیت های مختلف، تا حدودی برطرف شده است. پس وضعیت فعلی بازی برای یک تجربه آخرالزمانی مناسب می باشد. اگر در بین بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ به دنبال یک عنوان اول شخص جنگی با کمی پارکور می گردید، Dying Light 2 برای شما ساخته شده است.

جمع بندی بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ

تشکر فراوان که تا پایان بهترین بازی های آخرالزمانی تاریخ ویولت گیمرز همراه بودید. این مقاله به صورت هفتگی بروزرسانی دریافت خواهد کرد. پس لطفا در روز های آینده باز هم به ویولت گیمرز برگردید. همچنین پیشنهاد می کنیم بازی های ممنوعه در ایران و جهان را به عنوان مقاله بعدی خود برای مطالعه برگزینید. این یک مقاله بسیار خوب و کامل، درباره بازی های ممنوع شده در سراسر دنیا است و به دلایل ممنوعیت شان می پردازد. علاوه بر این، با کلیک بر روی مقالات بازی، سایر مطالب گیمینگ ما را مشاهده کنید.

در انتها لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره این مقاله در بخش نظرات به ما بگویید. شما تاکنون چه بازی های پساآخرالزمانی را تجربه کرده اید؟ تجربیات با ما و دیگر کاربران در نظرات، به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی امیری
علی امیری
11 ماه قبل

خسته نباشید آقای حیدریان، عالی بود. به نظرم با اختلاف سری The Last of Us به خصوص نسخه دوم بهترین های آخرالزمانی هستن و آخرالزمان رو خیلی خوب و واقع گرایانه و پرجزئیات به تصویر کشیده بودن.
پ.ن: مگه Resident Evil 4 هم آخرالزمانی محسوب میشه؟!