اکس باکس

بهترین بازی های ایکس باکس وان | معرفی 10 بازی ویژه Xbox که باید تجربه کنید!

نسل هشتم بازی های ویدئویی، به طور حدودی در سال ۲۰۱۳ شروع و تا سال ۲۰۲۰، یعنی زمان عرضه کنسول های نسل ۹، ادامه داشت. شرکت مایکروسافت در این دوران، با گسترش استدیو های داخلی خود، سبب این شده است که آثار انحصاری ایکس باکس پیشرفت قابل توجهی کنند. حال، با بررسی ۱۰ تا از بهترین بازی های ایکس باکس وان از دید سایت ویوکریتیک، همراه ما باشید. 

 10- Forza horizon 5

اعتیاد آورترین بازی سال | بررسی بازی Forza Horizon 5

سری فورتزا همواره به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در دوره های مختلف شناخته می‌شود. این فرنچایز جذاب به بهترین شکل از کاستی های سری Need for Speed استفاده کرده و خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های ریسینگ مطرح کرده است. نسخه پنجم از مجموعه آرکید این فرنچایز یعنی Forza horizon 5 در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و تحسین منتقدان و مخاطبان را در پی داشت و بدون شک، یکی از بهترین بازی های ایکس باکس وان در نسل ۸ و تا اینجای نسل ۹ محسوب می‌شود.

بازی Forza horizon 5 به شما امکانات و قابلیت های مختلفی می دهد. امکاناتی که شاید خیلی از آن ها را در سایر بازی ها پیدا نکنید! شخصی سازی کامل ظاهری و فنی ماشین ها، موضوعی است که در آن رقیب ندارد. در فورتزا هورایزن 5 تغییرات و شخصی سازی های ظاهری بر روی بخش فنی هم تاثیرگذار هستند. مثلا انتخاب یک اسپویلر، می تواند بر روی تعادل، سرعت و وزن ماشین شما تاثیر بگذارد. جالب است بدانید که تعداد ماشین های این بازی ریسینگ به بیش از 500 مورد می رسد.

9- it takes two

داستان کامل بازی It takes two

در رتبه نهم بهترین بازی های ایکس باکس وان، به یکی از برترین آثار سال گذشته میلادی یعنی ساخته جدید آقای جوزف فارس می‌رسیم. عنوانی کو آپ ۲ نفره بسیار جذاب که از دید اکثر مراسم های معتبر گیمینگ از جمله گیم اواردز به عنوان برترین بازی سال انتخاب شد. شما در این عنوان به سفری پا می‌گذارید که قدم به قدم و لحظه به لحظه آن زیبا و به یاد ماندنی است. دقت داشته باشید که حتما باید به همراه فرد دیگری این عنوان را تجربه کنید و اتمام آن به صورت تک نفره (Solo) ممکن نیست.

 

8- Batman:Arkham collection

بهترین بازیهای پلی استیشن 3، بهترین بازی های play station 3

این کالکشن، شامل ۲ نسخه Batman :Arkham City و Batman:Arkham Asylum و در واقع، ۲ نسخه ابتدایی سه گانه مشهور استدیو راک استدی است. در نسخه Asylum، شما در نقش بتمن به تيمارستان ارکهام می‌روید و با اشرار آنجا مبارزه میکنید و در نسخه ارکهام سیتی هم سراغ شهر پر از جرم و جنایت مجموعه بتمن می‌روید. بدون شک، بیشتر از هرچیزی، گیم پلی مثال زدنی این عنوان در کنار فضا سازی بی نظیر ش، باعث این می‌شود که بتمن ارکهام کالکشن لیاقت حضور در لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان را داشته باشد.

7- Forza horizon 4

و باری دیگر فورتزا! فرنچایز فورتزا اینقدر با کیفیت و جذاب است که نباید از حضور پررنگ آن در لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان، تعجب کنید! جالب است بدانید قبل از نسخه چهارم آن، از لحاظ نمره نسخه سوم قرار می‌گیرد ولی چون لیست مان شلوغ میشد، آن را نگذاشتیم. بر خلاف نسخه سوم که در کشور استرالیا بود، این نسخه در کشور انگلیس روایت میشد. بیش از هرچیزی سیستم تغییر فصول این عنوان باعث درخشش فورتزا هورایزن ۴ شد. 

6- Overwatch

Overwatch

و اما می‌رسیم به تنهه بازی مولتی پلیر و آنلاین لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان. عنوان Overwatch که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اینقدر موفق بود که توانست در مراسم گیم اواردز عنوان شاهکار انچارتد ۴ را کنار بزند، حال خودتان فکر کنید که این عنوان چه انقلابی در سبک خودش بوده است !! کیفیت و نوآوری این عنوان اینقدر بالا بود که بازی هایی نظیر ایپکس لجندز از آن الهام گرفت.

5- Red dead redemption 2، بهترین بازی ایکس باکس وان بنظر بسیاری از گیمر ها

بهترین بازی های پلی 4

مگر می‌شود نامی از بهترین بازی های ایکس باکس وان یا هر پلتفرم دیگری در میان باشد و ما حرفی از راک استار و بازی هایش نزنیم؟ در رتبه پنجم برترین بازی های ایکس باکس در نسل ۸، عنوانی شاهکار با نام Red dead redemption 2 قرار دارد. این بازی در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و در آن سال با ریبوت عنوان گاد اف وار وارد رقابت شد. شما در این بازی، به دوران وسترن و غرب وحشی حدودا سال های ۱۹۰۰ سفر میکنید. جزئیات تاریخی در رد دد۲ اینقدر بالا است که در بعضی مدارس کشور های آمریکایی از آن برای آموزش تاریخ استفاده می‌شود!!

به نظر بسیاری از بازیکنان، عنوان Red Dead Redemption 2 را باید زندگی کرد. این عنوان از یک بازی در سال ۲۰۱۸ چیزی بیشتر است. اگر باور نمی کنید، کافیست با چند مورد از بهترین راز های بازی Red Dead 2 آشنا شوید. این راز ها به شما نشان خواهند داد که سازندگان تا چه اندازه بر روی ساخت این بازی تمرکز داشته اند.

4- Hades

Hades

بدون شک بازی های ایندی (مستقل) نقش بسزایی در پیشرفت گیمینگ داشته اند. این عناوین با وجود بودجه کمی که در پروسه ساخت خود دارند، ولی تاثیر زیادی در بازی های بزرگ تر از خود می‌گذارند. در رتبه چهارم لیست برترین بازی های ایکس باکس وان، چیزی نیست جز شگفتی سال ۲۰۲۰ یعنی Hades.همانطور که گفتیم، این عنوان در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و حسابی بازی های بزرگ آن سال همچون Last of us part 2 و Ghost of tsushima را به چالش کشاند. به طوری که در خیلی از مراسم ها، بالاتر از این دو اثر قرار داشت.

3- Bioshock Infinite

BioShock

سه گانه بایوشاک که خالق آن آقای کن لوین است، یکی از اتمسفریک ترین بازی های تاریخ محسوب می‌شود. منظور از اتمسفر یک بازی، فضا سازی آن است. بعد از دو نسخه اول که در شهر رپچر و زیر آب جریان داشت، این نسخه در شهری با نام کلمبیا و در اوج آسمان روایت میشد. همچون دو نسخه اول، جادو و اسلحه های مختلف، ستون گیم پلی این عنوان را تشکیل می‌داد. در کنار این موارد‌، شما در بایوشاک اینفینیت شاهد شخصیت های به یاد ماندنی همچون الیزابت هستید که همراه شما در این سفر زیبا است.

2- Eldan ring

جدید ترین عنوان لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان، Eldan ring است. ساخته استاد میازاکی و استدیو فرام سافتور که شما را در جهان زیبا و خیالی خودش غرق می‌کند چند روز پیش عرضه شد و لقب برترین عنوان سولز تاریخ را که سالها در اختیار بازی بلادبورن بود، به خودش اختصاص داد. سبک سولز، یک سبک ابداعی توسط آقای هیدتاکا میازاکی است که در آن گیمر، به چالش کشیده می‌شود ولی پس از اتمام بازی، حسی از قدرت و توانایی به فرد القا می‌شود. خوشبختانه به دلیل عملکرد عالی بازی های سولز، ما شاهد افزایش طرفداران این سبک بوده ایم. بازی Elden Ring به قدری زیبا و خوب است که از نظر منتقدان و کاربران ویولت گیمرز به عنوان بهترین بازی سال 2022 شناخته شد.

1- Grand Theft autoV

Grand Theft Auto V

قطعا خیلی از شما انتظار داشتین که این عنوان را در رتبه اول لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان ببنید. که خب این امری طبیعی است زیرا فرنچایز GTA، بزرگ ترین مجموعه بازی AAA داستان محور تاریخ به شمار می‌رود و هر نسخه از آن انقلابی بزرگ در سبک جهان باز(Open world) است.

نسخه پنجم این سری محبوب ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای کنسول های نسل هفت و هشت منتشر شد و بعد از گذشت ۱۰ سال ،شاهد حضور آن در نسل ۹ هستیم. در واقع استاندارد های این عنوان که بیش از ۱۰ سال پیش عرضه شده است، اینقدر بالا است که آن را هم اکنون نیز به یک شاهکار بی نظیر تبدیل می‌کند. بازی GTA V که پنجمین نسخه اصلی از این فرنچایز محسوب میشود، بدون شک سرگرم کننده ترین عنوان لیست ما محسوب می‌شود.

نظر شما درباره این لیست چیست؟ به نظر شما چه عناوین دیگری میتوانستند در این لیست حضور داشته باشند؟ و چه عناوین نیز جایگاه آنها در این لیست نبود؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید و در ادامه با ویولت گیمرز همراه ما باشید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
EldenSouls
1 سال قبل

خوبه

arthur morgan
arthur morgan
9 ماه قبل

red dead on top:)