اخبار بازی

شاون لیدن: بازی ها باید بر اساس احساسات شما طبقه بندی شوند

به اعتقاد شاون لیدن، بازی های ویدیویی که توسط ژانرهای رایج یا مکانیک های اصلی توصیف می شوند، صنعت را عقب نگه داشته است. مدیرعامل سابق Sony Interactive Entertainment فکر می کند بهتر است بازی ها را بر اساس احساسات آنها طبقه بندی کنید تا با دکمه هایی که فشار می دهید.

طبق گزارش منتشر شده توسط رسانه Axios، رئیس سابق پلی‌استیشن معتقد بود که طبقه بندی دقیق امروز ممکن است یکی از مشکلات اصلی صنعت باشد و مانع از جذب افراد جدید به سرگرمی های تعاملی شود.

لیدن توضیح می دهد:

یکی از موانع ما در تجارت بازی های ویدیویی این است که ما همچنان محتویات خود را با مکانیک اصلی آن توصیف می کنیم. این یک بازی تیراندازی است. این یک بازی مسابقه ای است.

به نظر او روش بسیار بهتر این است که به مخاطب بگویید این یا آن بازی دقیقاً چه احساساتی را به شما ارائه می دهد. نکته لیدن این است که برخی از پروژه ها روز شما را روشن تر می کنند یا شما را می خندانند. در حالی که برخی دیگر باعث می شوند احساس بدتری داشته باشید، مانند The Last of Us Part 2. در حالی که داستان هایی مانند آنچه در Spider-Man: Miles Morales یافت می شود ممکن است ما را کمی امیدوارتر کند.

رئیس سابق پلی‌استیشن می گوید:

ما باید عنوان های خود، مالکیت معنوی و خروجی خلاقانه خود را بیشتر در زمینه احساسی که در شما ایجاد می کند، توصیف کنیم

با این حال، لیدن پیشنهاد نمی کند که طبقه بندی های معمول ژانر برای بازی ها را به طور کامل کنار بگذاریم. او فقط اشاره می کند که لزوماً نباید محدود به مرزهای ترسیم شده باشد که توسط مکانیک های گیم‌پلی ایجاد شده است.

وی افزود:

ما باید بیشتر از آنکه فقط با فشار یک دکمه عمل کنیم، به آن نگاه جامع تری داشته باشیم

نظر شما راجع به صحبت های شاون لیدن چیست؟ آیا با صحبت های او موافق هستید؟ فراموش کنید نظرات خود را برای ما بنویسید. همچنین شما میتوانید دیگر اخبار بازی را از اینجا مشاهده کنید

 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آرین
آرین
1 سال قبل

سلام
بنظر ما همون تقسیم‌بندی قبلی درسته چون ساختاری‌تره.