بازیپلی استیشنتیترمقالات بازی

بهترین بازی های پلی استیشن پلاس؛ معرفی کامل

بازی های پلی استیشن پلاس، سرویس جدید سونی آنقدر جذاب هستند که باعث شده تا شما از این مقاله بازدید نمائید. پس سلام خدمت همه شما کاربران عزیز و محترم ویولت گیمرز؛ امیدواریم خوب و خوش باشید. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل، به معرفی بهترین بازی های پلی استیشن پلاس بپردازیم. سرویس فوق‌العاده ای که از دل PS Now و PS Plus قدیمی بیرون آمد. از آنجایی که ممکن است تاکنون با سرویس پلاس سونی آشنا نشده باشید، در ابتدا به معرفی این سرویس می پردازیم. سپس به سراغ بهترین بازی های Play Station Plus می رویم. پس حتما در ادامه با وب سایت ویولت گیمرز همراه باشید.

قبل از معرفی بهترین بازی های پلی استیشن پلاس، یک پیشنهاد خوب برای تان داریم. شاید شما با بهترین فروشگاه های خرید بازی پلی استیشن آشنا نباشید. یا اینکه بازی های خود را با قیمتی کمی گران تر بخرید. ما در ویولت گیمرز بهترین فروشگاه های خرید اکانت ظرفیتی PS4 و PS5 را برای شما معرفی کردیم. همچنین اگر نمی دانید اکانت ظرفیتی دقیقا چیست و چطور ارزان تر است، بر روی آن مقاله کلیک کنید.

اگر هم از سرویس ایکس باکس گیم پس استفاده می کنید، مقاله ای جدا برای آن داریم. پس بهترین بازی های گیم پس را نیز حتما بخوانید.

پلی استیشن پلاس چیست؟ بهترین بازی های PS Plus چه هستند؟

شرکت سونی طی ماه های گذشته، بروزرسانی اساسی را برای سرویس های خود انجام داده است. در طی این تغییرات، سرویس PlayStation now به طور کامل منحل شده و به جای آن شاهد مدل های متفاوتی از PlayStation Plus هستیم. سرویسی که به بهترین شکل جای خالی Now را پر کرده است. پلی استیشن پلاس جدید سونی شامل سه مدل می‌شود که به این شکل است:

پلاس اسنشال که شامل ویژگی های عادی پلاس است و هرماه حدود ۳ بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل امکان تجربه آنلاین بازی ها را در اختیار شما می‌گذارد. قیمت آن برای مدل های یک ماه، سه ماه و ۱۲ ماه به ترتیب ۱۰، ۲۵ و ۶۰ دلار است.

پلاس اکسترا در کنار امتیازات اسنشال، به شما یه کاتالوگ عظیم شامل بیش از ۴۰۰ بازی Ps4و Ps5 می‌دهد که همگی امکان دانلود دارند و قیمت آن برای مدل های یک ماه، سه ماه و ۱۲ ماه به ترتیب ۱۵، ۴۰و۱۰۰ دلار است.

پلی استیشن پرمیوم بالاترین مدل پلاس است که در کنار امتیازات اسنشال و اکسترا، به شما یک کاتالوگ شامل ۳۰۰ بازی کلاسیک(عناوین Ps1,Ps2,Ps3) می‌دهد. نکته ای که وجود دارد این است که بازی های پلتفرم Ps3 قابلیت دانلود ندارند و تنها به صورت آنلاین و استریم میتوانید آنها را تجربه کنید و این کار نیازمند یک اینترنت بسیار قوی است. قیمت این اشتراک برای مدل های ۱ ماه، ۳ ماه و ۱۲ ماه به ترتیب ۱۸، ۵۰ و۱۲۰ دلار است.

امروز، نگاهی به کاتالوگ عظیم مدل های مختلف پلی استیشن پلاس خواهیم داشت و تعدادی از بهترین بازی های پلی استیشن پلاس را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- مجموعه Farcry

معرفی بهترین بازی های PS Plus

مجموعه وسیعی از این فرنچایز محبوب در سرویس پلی استیشن پلاس قرار دارد. نسخه های ۳،۴،۵ و New dawn همگی در سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا در دسترس هستند. دلیل اصلی که این مجموعه را در بین بهترین بازی های پلی استیشن پلاس قرار داده ایم، در واقع نسخه های ۳و۴ هستند که از آنها به عنوان بهترین نسخه های مجموعه یاد می‌شود. نسخه سوم در جزیره ای واقع در اقیانوس آرام جریان دارد و نسخه چهارم هم شمارا به سرزمینی خیالی برگرفته از کشور نپال می‌برد. نسخه های مختلف مجموعه فارکرای به شما جهانی بسیار بزرگ می‌دهد و شمارا در این جهان آزاد می‌گذارد و آزادی عمل زیادی به شما می‌دهد. عناوین فارکرای از لحاظ داستانی به یکدیگر ارتباطی ندارند و به همین دلیل شما می‌توانید از هرکدام از نسخه ها، این مجموعه را آغاز کنید.

۲- مجموعه Assassin’s creed

اساسینز کرید از بهترین بازی های پلاس

دومین اثر از یوبی یوبیسافت در بین بهترین بازی های پلی استیشن پلاس، مجموعه بسیار محبوب اساسینز کرید است که اتفاقا در کشورمان نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد. اگر تا حالا این مجموعه رو تجربه نکرده اید، حالا فرصت خوبی برای تجربه آن است زیرا اکثرا نسخه های اساسینز کرید در پلی استیشن پلاس اکسترا در اختیار شما است. اساسینز کرید شمارا به یک ماجراجویی طولانی در دل تاریخ و به مناطقی از جمله فلورانس، ونیز، سواحل کارائیب و مصر و یونان باستان می‌برد. نسخه های موجود در پلاس شامل کالکشن اتزیو(نسخه های ۲،BrotherhoodوRevelation) ریمستر۳، نسخه ۴یا همان بلک فلگ، یونیتی، سیندیکیت، اوریجینز، اودیسه و نسخه های فرعی چین،هند و روسیه و Freedom cry می‌شود که همگی در پلی استیشن پلاس اکسترا قرار دارند و می‌توانید حتی ماه ها از تجربه آنها، لذت ببرید.

۳- معرفی بازی Final Fantasy 7 Remake؛ یکی از بهترین بازی های پلی استیشن پلاس

فاینال فانتزی در PS Plus

فاینال فانتزی، پر فروشترین مجموعه بازی (فرنچایز) نقش آفرینی ژاپنی محسوب می‌شود و نسخه هفتم، محبوب ترین نسخه مجموعه است. شخصیت پردازی شگفت انگیز، داستان احساسی زیبا و گرافیک عالی در نسخه ریمیک باعث شده است که این عنوان، یکی از بهترین بازی های پلی استیشن پلاس باشد. نسخه ریمیک این عنوان به علاوه نسخه Intergrade (بهینه شده برای Ps5) همگی در رده پلی استیشن پلاس اکسترا موجود هستند ولی اگر علاقه‌مند به تجربه نسخه اصلی این عنوان هستید، باید رده پرمیوم را داشته باشید. در آخر باید گفت که تجربه این عنوان به علاقه مندان سبک نقش آفرینی ژاپنی و طرفداران بازی های داستانی با شخصیت های گیرا، توصیه می‌شود.

۴- بازی Stray

stray در سرویس پی اس پلاس

زمانی که Stray در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، هیچکس فکر نمی‌کرد که یک بازی ایندی(مستقل) با بودجه محدود به چنین موفقیتی دست پیدا کند. اهمیت این کار زمانی نمایان تر میشود که متوجه می‌شویم که این بازی، نخستین تجربه استدیو B12 در ساخت یک بازی ویدیویی محسوب می‌شود. در Stray شما در نقش یک گربه ولگرد در دنیایی آخرالزمانی و سایبرپانکی به ماجراجویی می‌پردازید تا خانواده خود را پیدا کنید. روایت داستان جذاب، گرافیک بسیار خوب برای یک بازی مستقل و گیم پلی سرگرم کننده، همگی باعث می‌شود که طی ۵ الی ۶ ساعت تجربه Stray، اوقات بسیار خوبی را داشته باشید. Stray به عنوان یکی از بهترین بازی های پلی استیشن پلاس، در رده اکسترا پلاس قرار دارد.

۵- بازی Desperados 3

بازی دسپرادوس 3 در پلی استیشن پلاس

ما در لیست بهترین بازی های پلی استیشن پلاس سعی کردیم که بازی های با کیفیتی را از سبک های مختلف به شما معرفی کنیم. دسپرادوس ۳، یکی بازی در سبک مخفی کاری تاکتیکی(tactical stealth game) محسوب می‌شود. در این دسته از اثار، بازی بدون اینکه جهان باز باشد، به شما یک آزادی عمل فوق‌العاده جهت انجام ماموریت می‌دهد. مجموعه های دیگری هم مانند هیتمن و اسنایپر الایت را می‌توانیم در این رده بندی قرار دهیم. دسپرادوس به صورت مرحله ای است و در هر مرحله، شما وظایف خاصی دارید که با انواع و اقسام وسایل و ابزار ها، می‌توانید آنرا انجام دهید. اینکه ماموریت را تمام مخفیانه انجام دهید یا از همان اول مانند یک تیرانداز ماهر همه را بکشید، انتخاب خودتان است. فقط یادتان باشد که Desperados 3 یک بازی سلیقه ای و البته سخت محسوب می‌شود و اگر به تجربه آن مایل هستید، حتما ابتدا ویدیو و بررسی هایی را از بازی تماشا کنید. دسپرادوس ۳ در رده پلی استیشن پلاس اکسترا قرار دارد.

۶- بازی Heavy rain از بهترین بازی های سرویس Play Station Plus

Heavy Rain در Play Station Plus

زمانی که از بهترین بازی های پلی استیشن پلاس حرف میزنیم، نمی‌توان از حداقل یکی از آثار دیوید کیج بزرگ سخنی نگفت. به این دسته از آثار اصطلاحا درام تعاملی(Interactive drama) می‌گویند. در واقع در این بازی ها ما گیم پلی خاص و عمیقی نداریم بلکه شاهد یک داستان به شدت قوی هستیم که با تصمیمات خودمان جلو می‌رود. در واقع هر تصمیم و کاری که انجام می‌دهیم در روند بازی تاثیر دارد و سرانجام به یک پایان منحصر به فرد خودمان می‌رسیم. هر کدام از آثار دیوید کیج یک پیام مهم در اختیار دارند. مثلا Heavy rain از شما سوال می‌پرسد که چقدر حاضرید برای کسی که دوستش دارید فداکاری کنید؟ و این پیام به بهترین شکل ممکن به نمایش در می آید. دیگر بازی های اون نیز پیام های متفاوتی دارند. Heavy rain و Beyond two souls(دیگر ساخته های دیوید کیج) در رده پلی استیشن پلاس پرمیوم قرار دارند ولی اگر این رده را در اختیار ندارید، می‌توانید Detroit become human را تجربه کنید که جدید ترین ساخته کیج است و در رده اکسترا هم قرار دارد.

۷- مجموعه یاکوزا 

فرانچایز یاکوزا در سرویس پلاس

یاکوزا یک مجموعه نقش آفرینی ژاپنی متمایز و شاهکار است. این مجموعه نسبت به رقیبان خود مانند پرسونا و فاینال فانتزی کمتر دیده شده است اما کمی از آنها ندارد. چیزی که باعث شده است آن را در بین بهترین بازی های پلی استیشن پلاس قرار دهیم، شخصیت پردازی و روایت داستان شاهکار آن است. شخصیت اصلی مجموعه یعنی کیریو کازوما(Kiryu kazuma) به شدت کاریزماتیک است و شما را محو خودش می‌کند. مجموعه یاکوزا از نسخه زیرو تا نسخه های جدیدش، سال‌های مابین ۱۹۸۰ تا زمان حال را روایت می‌کند که به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است. در اغلب نسخه های یاکوزا شاهد داستانی کلیشه ای هستیم، اما این داستان کلیشه ای به طوری روایت می‌شود که شمارا تا آخر بازی نگه میدارد. در کنار این موارد، یاکوزا دارای جهانی بسیار پویا است. دهها رستوران و مغازه متفاوت از یکدیگر که هر کدام خدمات متفاوتی را به مانند دنیای واقعی ارائه میدهند، سبب شده است که دنیا و جهان یاکوزا بسیار چشم نواز و زیبا باشد. خوشبختانه، همه نسخه های یاکوزا در پلاس موجود هستند. نسخه زیرو در کنار ۱ و ۲ و جدید ترین نسخه آن یعنی Like dragon در رده اکسترا و نسخه های ۳و۵و۶ که ریمستر شده اند، در رده پرمیوم قرار دارد. جاجمنت که یک بازی فرعی از مجموعه است هم در رده اکسترا است.

۸- Ghost recon wildlands 

بازی Ghost Recon Wildland PS Plus

به یاد داشته باشید که شما میتوانید اشتراک پلی استیشن پلاس خود را با یکی از دوستانتان به اشتراک بگذارید. در این صورت، حتما سری به بازی های چند نفره و کواپ(Coop) بزنید. بازی های چند نفره زیادی در پلاس وجود دارد اما یکی از بهترین انها Ghost recon wildlands است. دنیای بزرگ با زیست بوم های مختلف یکی از ویژگی های این بازی است. البته اینها دلایلی نیست که این بازی را در بین بهترین بازی های پلی استیشن پلاس قرار دادیم. اصلی دلیل آن، حس همکاری شگفت انگیزی است که در صورت تجربه بازی با دوستتان، نصیب شما می‌شود. فرض کنید  ماموریتی را باید انجام دهید، شما با پهپاد دشمنان را علامت زده و دوستتان با اسلحه اسنایپ آنها را میزد و ماموریت را انجام می‌دهد. یا در ماموریتی دیگر باید به یک کامیون در حال حرکت حمله کنید و مثلا شما رانندگی میکنید و دوستتان تیراندازی می‌کند. همه اینها باعث می‌شود تجربه گوست ریکان وایلدلندز در کنار دوستانتان تجربه بسیار مفرحی باشد. البته تاکید میکنیم که بازی را به صورت تک نفره تجربه نکنید. برای تجربه بهتر این بازی آنلاین، حتما مقاله بهترین DNS ها برای پلی استیشن را بخوانید.

 ۹- بازی Returnal

Returnal پلی استیشن پلاس

ریترنال یک بازی برای عاشقان سبک شوتر سوم شخص و البته روگ لایک( Rogue like) است. در این بازی به دلیل سختی زیاد، شما قطعا بارها خواهید مرد ولی به لطف ساختار روگ لایک، شما در هر ران، شاهد یک محیط متفاوت نسبت به قبل خواهید بود. با اینکه بازخورد مخاطبان نسبت به ریترنال متفاوت بود، ولی این بازی در مراسمات گیمینگ موفق ظاهر شد. فقط یادآوری می‌کنیم که تجربه ریترنال نیازمند تجربه و دقت زیادی است و به درد هرکسی نمی‌خورد. ریترنال در پلی استیشن پلاس اکسترا قرار دارد و یکی از سخت ترین آثار در بین بهترین بازی های پلی استیشن پلاس است. بازی ریترنال انحصاری پلی استیشن 5 می باشد و توسط استودیو هوسمارک ساخته شده است. برای آشنایی بیشتر با استودیو های سونی، پیشنهاد می شود معرفی کامل استودیو های پلی استیشن را نیز مطالعه بفرمائید.

۱۰- بازی Shadow of the colossus یکی از بهترین بازی های پلی استیشن پلاس

 Shadow of the colossus از بهترین بازی های پلاس

آخرین ساخته فومیتو اوئدا، کارگردان مشهور ژاپنی، کاملا لیاقت حضور در بین بهترین بازی های پلی استیشن پلاس را دارد. ساخته ای خاص که با سلیقه هرکسی جور نیست. در Shadow of the colossus ما شاهد دیالوگ خاصی نیستیم و شخصیت اصلی صامت است. ولی با این حال بازی به بهترین شکل ممکن پیام خودرا منتقل می‌کند. داستان و پیام آن مهم ترین ویژگی بازی نیست بلکه گیم پلی و روند بازی است که آنرا به اثری منحصر به فرد تبدیل کرده است. در بازی، شما باید ۱۶ کلوسی(غول های بازی) را شکست دهید. شکست دادن هر کلوسی، شیوه منحصر به خود را می‌طلبد. هر کلوسی به شکل موجود خاصی است. در ظاهر آنها دشمنان شما هستند ولی در کل، این موجودات نگهبانان سرزمین هستند. تضاد بین اینکه کلوسی ها دشمن هستند یا دوست سبب می‌شود بازی به سبک احساسی پیش برود و بعد از شکست دادن هر کلوسی حس خاصی به شما القا شود که در بازی های دیگر یافت نمی‌شود. در آخر باید گفت تجربه این بازی برای هر سلیقه ای مناسب نیست و بهتر از قبل از تجربه آن، ویدئو هایی را از بازی تماشا کنید. Shadow of the colossus در پلی استیشن پلاس اکسترا قرار دارد.

بازی های جدید پلی استیشن پلاس

شرکت سونی، به صورت ماهیانه بازی های جدیدی را به پلی استیشن پلاس می آورد. همچنین برخی بازی ها را نیز از این سرویس حذف می کند. به همین دلیل PS Plus نیز مانند Xbox GamePass مایکروسافت، یک سرویس کاملا پویا است. ما نیز در وب سایت ویولت گیمرز، به صورت هفتگی و ماهیانه، به بروزرسانی این مقاله خواهیم پرداخت. پس حتما در آینده دوباره به همین مقاله سر بزنید تا با بازی های خوب دیگری که در سرویس پلاس قرار دارند آشنا بشوید. همچنین اگر تمایل داشتید، در ویولت گیمرز با بهترین بازی های PS4 هم آشنا شوید. در این مقاله بازی های خوبی را به شما معرفی کرده ایم!

بسیار خوشحالیم که شما هم تا مقاله معرفی بهترین بازی های پلی استیشن پلاس، با ویولت گیمرز همراه بودید. آیا شما تا به حال از این سرویس محبوب و مفید سونی استفاده کرده اید؟ به نظر شما، بهترین گیم هایی که در PS Plus قابل دسترسی هستند کدام اند؟ حتما نظرات و پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در زیر همین مقاله با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments