تیترمقالاتویژه

داستان کامل بازی It takes two

با سلام خدمت کاربران عزیز رسانه ویولت گیمرز، در این مقاله میخواهیم به داستان کامل بازی It takes two بپردازیم. بازی It takes two در تاریخ 26 مارس 2021 منتشر شد. این عنوان توانست میانگین نمره 94 را در وبسایت ویوکریتیک کسب کند. همچنین این بازی توانست به طور میانگین نمره 89 را در متاکریتیک کسب کند. با ویولت گیمرز همراه باشید.

داستان کامل بازی It takes two

داستان کامل بازی It takes two

این بازی، داستان یک زوج به اسامی «کودی» و «مِی» را روایت می‌کند که قرار است به زودی طلاق بگیرند. این دو تصمیم می‌گیرند قضیه را سر میز شام برای دخترشان «رز» تعریف کنند تا او نیز از این موضوع باخبر شود. وقتی که رز خبر جدایی پدر و مادرش را می‌شنود، بدون هیچ واکنشی اعلام می‌کند که به اتاق خوابش می‌رود تا کمی استراحت کند ولی به جای اتاق خواب، به انبار رفته و یک کتاب قدیمی راهنمای خانواده به نام «کتاب عشق» را برمی‌دارد. در کنار این کتاب، دو عروسک چوبی را می‌بینیم که توسط رز ساخته شده و به گفته‌ی خودش، آن‌ها را از روی ظاهر والدینش طراحی کرده است.

زمانی که رز از شدت ناراحتی، شروع به گریه و زاری می‌کند، پدر و مادرش را می‌بینیم به خواب فرو می‌روند. مدتی بعد از خواب بیدار شده و در کمال تعجب می‌بینند که تبدیل به همان عروسک‌های چوبی شده‌اند که رز ساخته است. سپس کتاب عشق تبدیل به یک کتاب سخنگو شده و خود را «دکتر حکیم» معرفی می‌کند. او به کودی و می می‌گوید که اگر می‌خواهند دوباره به شکل طبیعی خودشان بازگردند، باید رابطه‌شان با یکدیگر را درست کرده و با هم کنار بیایند.

چند دقیقه‌ای می‌گذرد و این زوج، خودشان را به انبار می‌رسانند تا با دخترشان صحبت کنند اما در آن‌جا با جاروبرقی قدیمی خانه‌شان مواجه می‌شوند. این جاروبرقی به خاطر قدیمی بودنش، قبلا توسط کودی و می دور انداخته شده و حالا قصد دارد انتقام خود را از این دو نفر بگیرد. مبارزه جذابی بین این زوج و جاروبرقی شکل می‌گیرد و در نهایت می‌توانند جاروبرقی را از سر راه خود بردارند.

مدتی از ماجراجویی گذشته تا این که کودی و می، این بار به جعبه ابزار قدیمی خانه‌شان برخورد می‌کنند. این جعبه ابزار مدت‌ها پیش به خاطر وزن زیادی که داشت، مورد توجه قرار نگرفته و مثل جاروبرقی قدیمی، دور انداخته شده است. حالا قصد دارد کودی و می را به سزای اعمالشان برساند. این مبارزه که به مراتب، سخت‌تر از مبارزه با جاروبرقی است، با پیروزی کودی و می به اتمام می‌رسد. با نابود شدن جعبه ابزار، وسایلی که داخل آن بودند نیز آزاد خواهند شد.

این زوج در ادامه خودشان را به پنجره بالای انبار رسانده و توسط یک دوربین شکاری، داخل خانه‌شان را نگاه می‌کنند. آن‌ها در این قسمت، بدن‌های نیمه‌جان خود را مشاهده می‌کنند که دوباره دکتر حکیم ظاهر می‌شود. او دوباره تأکید می‌کند تا زمانی که روابطشان را با یکدیگر درست نکرده‌اند، نمی‌توانند به بدن خود بازگردند. وقتی که دکتر حکیم غیب می‌شود، مِی این نظریه را مطرح می‌کند که ممکن است این طلسم بتواند توسط دخترشان رز باطل شود. یعنی رز باید چند قطره اشک روی عروسک‌های چوبی کودی و می بریزد تا آن‌ها دوباره به شکل عادی خود بازگردند.

آن‌ها در ادامه به درخت وسط حیاط رسیده و توسط شاخ و برگ‌های آن، از درخت بالا رفته تا به یک درب چوبی می‌رسند. هنگامی که مِی، این درب را می‌کوبد، می‌بینیم که هر دو توسط سنجاب‌های داخل تنه درخت، دستگیر می‌شوند. سنجاب‌ها سپس این زوج را در یک محفظه شیشه‌ای انداخته و دو زنبور جنگجو را به جانشان می‌اندازند اما کودی و می بعد از هر بار که توسط زنبورها کشته می‌شوند، به خاطر طلسمی که روی آن‌ها صورت گرفته، دوباره به زندگی بازمی‌گردند. هنگامی که سنجاب‌ها این قدرت‌های فراطبیعی را از این دو نفر می‌بینند، تصمیم می‌گیرند تا از آن‌ها به نفع خودشان استفاده کنند. آن‌ها از این زوج می‌خواهند تا زنبورهای مزاحم داخل تنه درخت را از آن‌جا بیرون کرده و همچنین ملکه زنبورها را نیز نابود کنند. سپس وسایل مخصوصی را به کودی و می می‌دهند تا بتوانند از خودشان در برابر زنبورها دفاع کنند.

داستان بازی It takes two

داستان بازی It takes two_ داستان کامل بازی it takes two

مدتی از مبارزه با زنبورها می‌گذرد که یک سوسک بالدار به طرف این زوج حمله‌ور می‌شود و آن‌ها می‌توانند به کمک وسایلی که از سنجاب‌ها گرفته بودند، سوسک را زمین بزنند. بعد از این پیروزی، کودی و می از سوسک می‌خواهند تا آن‌ها را به مکان ملکه زنبورها برده تا در عوض، به او غذاهای خوشمزه بدهند. سوسک نیز وسوسه شده و تصمیم می‌گیرد این پیشنهاد را قبول کند. او کودی و می را به پشت خود سوار کرده و به طرف لانه ملکه زنبورها راهی می‌شود. هنگامی که به ملکه می‌رسند، می‌بینند که ملکه فقط یک ربات است.

حالا مبارزه بعدی شروع می‌شود و پس از نابود شدن ربات، می‌بینیم که از داخل بدنش، یک زنبور چاق بیرون می‌آید. این زنبور برای کودی و می افشا می‌کند که از سنجاب‌ها دستور گرفته تا به این کندو نفوذ کند و منابع تغذیه زنبورها را دزدیده و برای سنجاب‌ها ببرد. در همین حین، دوباره زنبورها از راه می‌رسند که کودی، می و زنبور چاق پا به فرار می‌گذارند. آن‌ها در آخرین لحظه، با شلیک به مخزن شهد گل‌ها، کندو را به همراه زنبورها نابود می‌سازند.

این زوج بعد از فرار از کندو، به صورت اتفاقی با سنجاب‌ها برخورد می‌کنند‌. سنجاب‌ها که می‌بینند کودی و می به این زنبور چاق کمک کرده‌اند، آن‌ها را خیانتکار دانسته و با هواپیما دنبالشان می‌کنند. تعقیب و گریز جذابی بین این زوج و سنجاب‌ها صورت می‌گیرد که می‌توانند با پشت سر گذاشتن سنجاب‌ها، خودشان را به اتاق خواب دخترشان رز برسانند اما در لحظه‌ای که قصد دارند به جلو رفته و با دخترشان صحبت کنند، یک میمون اسباب‌بازی به نام «مون‌بابون» سد معبر کرده و آن‌ها را به خاطر این که به دخترشان اهمیت نمی‌دهند، سرزنش می‌کند.

چند دقیقه بعد، کودی و می توسط مون‌بابون داخل یک سفینه فضایی کشیده می‌شوند. حالا وقت مبارزه با این میمون فرا رسیده که آن‌ها می‌توانند او را نیز از سر راه خود بردارند. هنگامی که مون‌بابون روی زمین می‌افتد، کودی و می بالای سرش می‌روند و میمون به عنوان آخرین خواسته‌اش، از آن‌ها می‌خواهد دیگر کاری نکنند که دخترشان اشک بریزد و کودی و می نیز این قول را به میمون می‌دهند.

پایان داستان بازی It Takes Two

بهترین بازی سال 2021

آن‌ها از ایستگاه فضایی خارج شده و دخترشان را می‌بینند که مشغول نوشتن یک نامه است. سپس به جلو می‌روند تا خودشان را به رز نشان دهند اما هر کاری می‌کنند، رز نمی‌تواند آن‌ها را ببیند و یا حتی لمس کند. پس تصمیم می‌گیرند با تکان دادن وسایل اطراف، توجه او را جلب کنند. حالا مِی پیشنهاد می‌دهد تا اسباب‌بازی مورد علاقه دخترشان که یک فیل کوچک به نام «کیوتی» می‌باشد را خراب کنند تا رز اشک بریزد و طلسم را باطل کند. حالا کودی و می به سرزمین اسباب‌بازی‌ها رفته و با عبور از موانع و معماهای متفاوت، خودشان را به کیوتی می‌رسانند. آن‌ها بر خلاف میل و خواسته‌ی خود، این اسباب‌بازی را تکه‌تکه کرده و سپس آن را جلوی چشمان رز می‌اندازند.

رز که می‌بیند اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش به این صورت تکه‌تکه شده، از شدت ناراحتی شروع به گریه و زاری می‌کند. کودی و می نیز به زیر چشمان دخترشان می‌روند تا اشک‌های رز، روی آن‌ها ریخته و طلسم باطل شود اما بر خلاف تصورات می‌بینیم که آن‌ها هنوز به شکل طبیعی خود بازنگشته‌اند. حالا این زن و شوهر به طور کامل ناامید شده و هر یک در گوشه‌ای زانوی غم بغل گرفته‌اند. در همین لحظه متوجه نامه‌ای می‌شوند که رز نوشته است ولی هنگامی که می‌خواهد نامه را بخوانند، دکتر حکیم ظاهر شده و نامه را به 4 قسمت تقسیم می‌کند. دکتر به آن‌ها می‌گوید که اگر خواستند این 4 قسمت از نامه را به دست بیاورند، باید به 4 منطقه مختلف سفر کرده و مأموریت‌هایی را انجام دهند. اسامی این 4 مکان به شرح زیر است:

  1.  داخل ساعت دیواری خانه
  2.  یک کوهستان برفی
  3.  گل‌خانه کودی
  4.  استیج کنسرت مِی

با پیدا کردن هر یک از قسمت‌های نامه، این زوج متوجه اشتباهات خود شده و به مرور با هم کنار می‌آیند. آن‌ها اکنون فهمیده‌اند که به وظایف و تعهدات زناشویی خود به درستی عمل نکرده و حتی برای دخترشان نیز ارزش قائل نبوده‌اند.

هنگامی که آخرین قطعه از نامه پیدا می‌شود، کودی و می اعتراف می‌کنند که احساسات‌شان نسبت به یکدیگر دوباره بیدار شده و هنگامی که یکدیگر را می‌بوسند، دکتر حکیم آن‌ها را به شکل واقعی‌شان بازمی‌گرداند. حالا این زوج در دنیای واقعی، آن 4 قسمت از نامه‌ی رز را کنار یکدیگر قرار داده و پس از خواندن آن، متوجه می‌شوند که دخترشان آن‌ها را ترک کرده، چون فکر می‌کند او مقصر اصلی طلاق والدینش می‌باشد. همچنین در نامه نوشته که به ایستگاه اتوبوس می‌رود تا برای همیشه والدین خود را ترک کند. خوشبختانه کودی و می به سرعت خودشان را به ایستگاه اتوبوس می‌رسانند و پس از عذرخواهی از دخترشان، دوباره رز را به خانه بازمی‌گردانند.

در نهایت خواهیم دید که این خانواده، جاروبرقی و جعبه‌ابزار را تعمیر کرده، مون‌بابون را به محفظه فضایی‌اش در اتاق رز بازگردانده، قطعات پاره‌پاره شده‌ی کیوتی را دوباره به هم چسبانده، گلخانه را تعمیر کرده و آن کتابی که خودش را دکتر حکیم معرفی کرده بود، در غرفه کتاب قرار داده‌اند.

بهترین بازی سال 2021

بررسی بازی It takes two _ داستان It takes two

بازی It takes two توانست در رویداد The Game Awards 2021 عنوان بهترین بازی سال را کسب کند. همچنین در ادامه با کلیک میتوانید بیوگرافی کارگردان بازی یعنی جوزف فارس را مشاهده کنید.

نظرات خودرا درباره داستان کامل بازی It takes two در زیر همین پست با ما  به اشتراک بگذارید. آیا از داستان بازی It takes two راضی بودید؟

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Arman
Arman
2 سال‌ قبل

مقاله خوبی بود. بنظرم امسال با اینکه نسبتا بازی های خوبی نیومد اما بازی It takes two واقعا حقش بود که بهترین بازی سال بشه.

Amir ali
Amir ali
2 سال‌ قبل

خیلی بازی جذاب و سرگرم کننده ای بود

Shayan gamer
Shayan gamer
2 سال‌ قبل

واقعا جالب بود ممنون

Ashkkan
Ashkkan
2 سال‌ قبل

داستان بازی it takes two نسبتا خوبه و بازی واقعا سرگرم کنندست. اما در سطح بهترین بازی یک سال شدن نیست

علی
علی
2 سال‌ قبل

داستان بازی it takes two از نظر کلی خیلی جذاب بود و پلیر سرگرم میشد.

Mohsen
Mohsen
1 سال قبل

داستانش خوب بود ولی کاش می‌گفتید که داستان رو از کانال GameNewNews کپی کردید

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Mohsen
1 سال قبل

سلام دوست عزیز
وقتتون بخیر
تمامی مطالب و مقالات سایت ویولت گیمرز یونیک و اختصاصی هستند. دابلیکیت مقالات رو معمولا هیچ سایتی به دلیل الگوریتم های موتور های جستجو و کاهش اعتبار نزد کاربران انجام نمی دهد. داستان بازی های سایت ویولت گیمرز هم کاملا اختصاصی هستند. اما برخی از این داستان ها در ابتدا با همکاری برخی دوستان گردآوری شده و سپس با توجه به قالب، قوانین و قواعد سایت ویولت گیمرز به مرحله آماده سازی نهایی رسیده و سپس با تصاویر/ویدیو های یونیک برای تائید نهایی ارسال می شوند. در مرحله آخر نیز در صورت تائید دبیران و سردبیر ویولت گیمرز مقاله منتشر خواهد شد یا اصلاحیه های لازم به نویسنده مربوطه اعلام می شود.
مقاله پیش روی شما نیز توسط دانیال دامیان از روی مقاله آقای علی وکیلی که از دوستان ما هستند، با اطلاع قبلی گرفته و دچار تغییراتی شده و سپس در سایت منتشر شده است. کانالی هم که اشاره کردید متعلق به همکار ما می باشد.
سپاس از اینکه سایت ویولت گیمرز را دنبال می کنید و برای ما کامنت می گذارید:)