بررسی بازیتیترمقالاتویدئو

بررسی بازی Horizon Forbidden West | متنی و ویدیویی

بازی Horizon Forbidden West عنوانی زیبا و بسیار خوب است که در کمتر از یک هفته گذشته، منتشر شد. این بازی که ادامه عنوان Horizon Zero Dawn است، بعد از موفقیت رویایی بازی Horizon Zero Dawn، مشخص بود که نسخه بعدی این سری به یکی از مورد انتظار ترین عناوین سونی تبدیل خواهد شد. بعد از معرفی جذاب بازی Horizon Forbidden West بنظر میرسد که این بازی به احتمال زیاد انتظارات طرفداران رو برآورده خواهد کرد. بالاخره پس از چند ماه انتظار شرکت سونی این بازی زیبا رو برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و 5 منتشر کرده و در این ویدیو میخواهیم به بررسی این بازی بپردازیم تا ببینیم این بازی و دومین ماجرجویی ما با الوی، چه کیفیتی دارد. من سعید آقابابایی هستم، در ادامه با بررسی بازی Horizon Forbidden West به دو صورت متنی و ویدیویی با ویولت گیمرز باشید.

بررسی ویدیویی بازی Horizon Forbidden West

بررسی متنی هواریزن 2

به طور کلی باید بگویم عنوان Horizon Forbidden West از نظر داستانی عنوانی کاملا موفق است. بازی با جهانی زنده و پویا و داستانی جذاب که شاید ایرادات جزئی در مورد شخصیت پردازی برخی از کاراکتر ها داشته باشد اما در مجموعه باید گفت شاهد بخش داستانی قدرتمندی هستیم که ماجرای شخصیت اصلی این فرانچایز یعنی الوی را دنبال می کند که باید گروهی از همراهانش را در مسیر کشف راز یک بیماری مرموز و کشنده به سوی منطقه فوربیدن وست که در وقعه کالیفورنیای آخرالزمانی هستند رهبری کند. دنیای بازی هورایزن 2 هویت خاصی دارد. قبایل مختلفی در این جهان زیبا زندگی کرده که هر کدام ویژگی های یونیک و منحصر به فردی دارند که باعث می شوند دنیای بازی کاملاََ قابل باور باشد.

همینطور روند روایت کلی بازی تا آخر جذابیت خود را حفظ می کند و با مشخص شدن تدریجی راز های بازی همیشه موارد ناشناخته ای برای شما باقی خواهد ماند تا در بازی کشف کنید. کیفیت کلی شخصیت پردازی مخصوصاََ برای الوی که شخصیت اصلی بازی است، در کیفیت بسیار خوبی قرار دارد. مخصوصاََ که در بازی اول آن را شناختیم، حالا در بای دوم حس وابستگی بیشتری نسبت به الوی داریم. البته راجع به برخی از شخصیت های فرعی، شاهد این هستیم که با اینکه پتاسنیل بیشتری برای شخصیت پردازی آن ها وجود داشته، از این پتانسیل به صورت کامل استفاده نشده است.

horizon forbidden west

گرافیک هنری بازی

از منظر گرافیکی و از بعد هنری بدون شک سازندگان Horizon Forbidden West در استودیو گوریلا گیمز یک شاهکار به تمام معنا خلق کردند که در هر دو نسخه نسل هشتم و نهم واقعاََ قابل تحسین است. جالب اینجاست که نسخه پلی استیشن 4 به قدری بهبود یافته و زیباست که تفاوت چشمگیر و عظیمی نسبت به پلی استیشن 5 ندارد. این نسخه مانند بازی های نسل نهمی است. باید گفت که این عنوان نسبت به نسخه اول Horizon که خود نسبت به زمان خود بسیار جلو و فوق العاده بود، بسیار پیشرفت کرده است. اضافه شدن کلی انیمیشن های بی نظیر، محیط های متنوع و دنیای شگفت انگیز زیر آب و انواع و اقسام ربات های مخوف و جدید، باعث خلق عنوانی شده اند که از زیبا ترین بازی های تاریخ از نظر جلوه های بصری به حساب می آید.

در واقع قرار دادن عصر حجر در دنیایی با آخرین تکنولوژی های خلق شده باعث به وجود آمدن دنیایی شده است که با همراهی گرافیک هنری جذاب بازی و طراحی های هنری شگفت آور محیط های گوناگون و ربات های عجیب و غریب این دنیای خاص هویت مستقل خودش را پیدا کرده و با ترکیب خوب فضا سازی داستانی و گرافیک شاهکار تبدیل به اثری منحصر به فرد از نظر هنری شده است. اگر بخواهیم بررسی بازی Horizon Forbidden West را از نظر هنری انجام دهیم، این بازی یک شاهکار واقعی است.

بررسی هورایزن فوربیدن وست

بررسی بازی Horizon Forbidden West از نظر گرافیک فنی

در ابعاد فنی نیز اگر بخواهیم به بررسی بازی Horizon Forbidden West بپردازیم، باید گفت که این بازی در هر دو نسخه نسل هشتم و نهم عنوان قدرتمند و با ثباتی است. این بازی شما را با مواردی مانند باگ آزار نمی دهد. دنیایی بسیار بزرگ با جزئیات فراوان، نور پردازی عالی، مدل سازی عالی ربات ها و شخصیت ها به همراه تکسچر های با کیفیت همه از مواردی هستند که باعث می شوند بازی از همه لحاظ در سطح بسیار خوبی قرار بگیرد. هورایزن 2 از نظر گیم پلی یک عنوان اکشن ماجراجویی و اکشن نقش آفرینی جهان آزاد است. جسجتو و اکتشاف در دنیای عظیم بازی که حالا قابلیت رفتن به زیر آب نیز برای بازی طراحی شده، یکی از حیاتی ترین المان های گیم پلی بازی است. این مورد هم از نظر آیتم ها و قوی کردن شخصیت اهمیت دارد و هم از نظر کشف راز های داستانی بازی. ماموریت ها و مراحل ساختار و طراحی مناسبی دارند که باعث می شود بازی از نظر کلی روند بسیار لذت بخشی داشته باشد.

نمره بررسی بازی Horizon Forbidden West: 97 از 100

بسیار ممنونیم که تا آخر بررسی بازی هورایزن 2 ما همراه بودید. امیدواریم که از این بررسی بازی نیز لذت کافی را برده باشید. شما می توانید میانگین نمرات بازی Horizon Forbidden West را در وبسایت ویوکریتیک بخوانید. همچنین بسیار خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما در زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Ali984
Ali984
2 سال‌ قبل

درود بر آقای آقابابایی
نقدتون خیلی عالی بود. 👍 ممنون 🌹
ولی یادمه به نسخه اول 98 داده بودین (: فک می کردم این دیگه 100 بشه

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط علی امیری
آرین
آرین
پاسخ به  Ali984
1 سال قبل

سلام علی آقا، حالتون چطوره؟ چه خبرا؟
کم دادیم یه وقت چشم نخوره زیاد تو چشم نباشه.
1 نمره بابت چاق شدن ایلوی کم شده که وجدانا منطقی یه.

DDD
DDD
2 سال‌ قبل

اگر میخواید این سایت رو هم جعبه فن های مولتی اکانت مثل کوله ترین و محمد رضا ایکس باکس وان و رضا جباری فشارکی به فنا ندن بهتره سایتتون برای عضویت و نظر نیاز به شماره تلفن موبایل و کد ملی بشه البته که اینجوری بازدید سایت و نظر میاد پایین ولی به جاش کیفیتش مثل مهدکودک نوبفا نمیشه

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  DDD
2 سال‌ قبل

ممنون بابت اینکه ویولت گیمرز رو دنبال می کنید و کامنت میذارید. ببینید بخش عضویت وبسایت مدت هاست در حال طراحی هستش ولی به دلیل اینکه خیلی علاقه نداریم یک عضویت ساده و معمولی رو مثل تمام وبسایت ها برای اینحا اضافه کنیم، فعلا این امکان رو رونمایی و فعال نکردیم. در مورد فرمایشتون نسبت به اینکه شماره تلفن و کد ملی برای عضویت گرفته بشه هم باید عرض کنم که ما علاوه بر اینکه برای ارتقا و بهبود کیفیت محتوا هایی که به شکل های مختف تولید در وبسایت تولید می شود تلاش میکنیم، برای بهبود ارتباط ما با کاربران عزیز وکامیونیتی سایت و تبادل نظر کاربران در فضایی هرچه بهتر، آزاد تر، آسان تر، سریع تر و در نهایت سالم تر تلاش می کنیم. به همین دلیل، کامنت های وبسایت در حال حاضر به دلیل برخی مسائل قبل از انتشار روی سایت باید توسط تیم ویولت گیمرز تائید بشوند.

پس کامنت هایی که محتوای توهین آمیز، غیر اخلاقی یا مغایر با قوانین ما دارند، تائید نمی شوند که البته خداروشکر کاربران ویولت گیمرز بسیار محترم و خوب تشریف دارند و از 100 کامنتی که بر روی سایت ارسال می شود، ممکن است نهایتآََ یک یا دو کامنت به دلایلی که عرض کردم تایید نشوند. اما در خصوص اینکه دوستان بخواهند طرفداری برخی پلتفرم ها یا بازی ها یا هر چیز دیگر را در بخش کامنت ها بکنند، باید خدمتتون عرض کنم که ما در وبسایت به آزادی بیان اعتقاد داریم و این موضوع رو عملی کردیم. بنابراین هر گونه انتقاد، نظر یا پیشنهاد یا طرفداری از خوده وبسایت ویولت گیمرز، فعالیت ما، کاربران، کامنت های کاربران، بازی ها، شرکت ها و بقیه موضوعات آزاد است.

کاری هم به سایت های همسایه نداریم ما هرچه بیشتر سعی میکنیم که خودمون رو ارتقا بدیم و فضای بهتری برای شما کاربران عزیز فراهم کنیم. وبسایت های همسایه هرکاری انجام دهند به خودشون و کاربرانشون ربط داره و ما بر روی کیفیت کار خودمون تمرکز داریم.

باز هم سپاس از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

آرین
آرین
1 سال قبل

سلام
استاد خیلی بی‌معرفت اید، چرا ما رو از خودتون بی‌خبر گذاشتيد؟
ما فکر می‌کردیم دیگه نمی‌نویسد، دلتنگ شده بودیم.
خداروشکر، اتفاقی و شانسی دوباره رویتان کردیم!

مهدی
مهدی
1 سال قبل

اقای اقبابایی خیلی دلتنگتونم
مقالات و ویدو هاتون عالیه
کجا می تونم کار هاتون رو پیدا کنم
لطفا صفحه قبلی اینتاگرامتون رو بزارید