اکس باکسبهترین مقالات بازی و سینمامقالاتمقالات آموزشیمقالات بازیمنتخب سردبیر
داغ

همه چیز در رابطه با اکانت های ظرفیتی ایکس باکس

به یک گیمر ایرانی خیلی ظلم می شود!! گیمر ایرانی با توجه به گران شدن روز افزون دلار ، کمبود قطعات PC ، قیمت غیر معقول و بسیار غیر منطقی کنسول های خانگی و…. یک PC اسمبل می کند یا یک کنسول خانگی تهیه می کند. گیمر خوشحال است که بالاخره می تواند به تجربه بازی مورد علاقه اش بپردازد. اما با دیدن قیمت بازی های مختلف بر روی پلتفرم های مختلف تمام آرزوهایش دود می شود. کاربران PC که راه فراری به نام بازی های کرکی دارند. برای کاربران کنسول های نیز راه حلی به نام اکانت های ظرفیتی ایکس باکس با دو ظرفیت هوم و ظرفیت غیر هوم وجود دارد. که در ادامه به شکل مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

اما کسانی که کنسول های خانگی تهیه کردند به امید بازی کردن بازی های آنلاین با دوستانشان به طور کامل نا امید می شوند. پس به فکر خرید سرویس هایی مانند Xbox game pass و PS now می افتند اما با توجه به قیمت دلار ، سرویس 15 دلاری گیم پس و 10 دلاری اپی اس ناو هم آن ها را مجدد نا امید می کند. اما نگران نباشید راه هایی هست که بتوانید به صورت قانونی بازی ها و اشتراک دو کنسول مایکروسافت و سونی را بخرید بدون این که برای شما خطری داشته باشد و از بن شدن بترسید. امروز در این مقاله قصد معرفی اکانت های ظرفیتی ایکس باکس را داریم.

انواع اکانت های ظرفیتی ایکس باکس:

اکانت های ظرفیتی
اکانت های ظرفیتی ایکس باکس شامل دو بخش هوم و غیر هوم می شوند.

توضیح اکانت های ظرفیتی ایکس باکس بسیار ساده است. آن ها به دو دسته هوم و غیر هوم (عادی) تقسیم می شود که به طور کلی ظرفیت هوم برای استفاده به صورت آفلاین می باشد و ظرفیت غیر هوم یا عادی برای استفاده به صورت آنلاین است که به صورت مفصل به توضیح این دو ظرفیت در ادامه متن می پردازیم.

1. ظرفیت هوم:

اکانت های ظرفیتی
برای استفاده از اکانت هوم کافیست آن را روی کنسول خود هوم کنید.

اولین ظرفیت ، ظرفیت هوم است. در این ظرفیت کاربر می تواند که به صورت آفلاین به تجربه بازی های مختلف بپردازد. اما این مطلب شامل سرویس های اشتراکی مانند Game pass و… نمی شود زیرا باید لایسنس اشتراک شما چک شود و حتما باید آنلاین باشید. و برای هوم کردن یک اکانت کافیست آن را بر روی کنسول خود هوم کنید که آموزش آن را به صورت تصویری می توانید در ادامه متن ببینید.

1. به Setting بروید.

اکانت های ظرفیتی

2. به بخش General و سپس به بخش personalization بروید.

اکانت های ظرفیتی

3. به بخش My home Xbox بروید.

اکانت های ظرفیتی

4. بر روی گزینه ی Make this my home Xbox کلیک کنید.

پس از پایان این مرحله شما موفق به هوم کردن اکانت ظرفیتی خود شدید و از این پس از این اکانت می توانید به صورت هوم استفاده کنید.

مزایای ظرفیت هوم:

+ قابلیت استفاده به صورت آفلاین

+ عدم نیاز مجدد به ورود اکانت خریداری شده

معایب ظرفیت هوم:

– قابلیت هوم کردن یک اکانت فقط 5 بار در سال

– اندکی قیمت بالاتر نسبت به ظرفیت غیر هوم

– فروش سخت تر به دلیل قانون 5 بار هوم کردن در سال

– عدم توانایی استفاده از سرویس های اشتراکی به صورت آفلاین

نکته ی مهم : در مرحله 4 اگر مشاهده کردید که نمی توانید اکانت را هوم کنید یعنی قبل از شما بر روی 5 کنسول دیگر هوم شده، می توانید با مراجعه به بخش Learn more و پاسخ دادن به سولاتی که پرسیده می شود یک بار دیگر فرصت هوم کردن اکانت بر روی کنسول خود را بدست آورید.

2. ظرفیت غیر هوم:

اکانت های ظرفیتی
برای استفاده از ظرفیت غیر هوم بر روی کنسول باید آنلاین باشید.

می رسیم به دومین ظرفیت یک اکانت که به آن غیر هوم یا عادی می گویند. برای استفاده از این نوع اکانت ها چه بازی و چه سرویس های اشتراکی باید حتما و حتما آنلاین باشید و به هیچ صورت نمی شود که از این نوع اکانت ها برای استفاده به صورت آفلاین استفاده کرد. روش استفاده از این نوع اکانت ها به این صورت است که هنگامی که می خواهید از سرویس اشتراکی یا بازی خریداری شده خود استفاده کنید کافیست ابتدا به اکانت خریداری شده sing in کنید سپس به اکانت خود برگردید و از اشتراک یا بازی خود استفاده کنید.

مزایای ظرفیت غیر هوم:

+ فروش راحت تر

+ استفاده بر روی کنسول ها بدون محدودیت بر خلاف ظرفیت هوم

+ اندکی ارزانتر نسبت به ظرفیت هوم

معایب ظرفیت غیر هوم:

– استفاده فقط به صورت آنلاین

چگونگی خرید اکانت های ظرفیتی ایکس باکس

در خرید اکانت های ظرفیتی از فروشگاه ها بسیار وسواس به خرج دهید.

برای خرید اکانت های ظرفیتی در ایکس باکس با سرچ در گوگل و یا جست و جو کردن در تلگرام می توانید فروشگاه های مختلفی را بیابید و بازی یا اشتراک مورد نظر خود مانند Game pass و… را تهیه کنیدو اما به این نکته توجه داشته باشید که از فروشگاه معتبر و با سابقه خرید کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است بن شوید و اگر کنسول ایکس باکس شما بن شود به دلیل قوانین سفت و سخت مایکروسافت کنسول شما دیگر به هیچ صورت قابل استفاده نمی باشد و راهی برای رفع بن کنسول وجود ندارد. پس حتما به این نکته دقت کنید و صرفا به ارزانتر بودن آن توجه نکنید.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی قیمت ایکس باکس، از آخرین قیمت کنسول های نسل نهمی ایکس باکس مطع شوید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیر
امیر
2 سال‌ قبل

عالی🔥🔥

Ayda
Ayda
2 سال‌ قبل

بسیار جامع‌ و کامل بود👌

Sahel
Sahel
2 سال‌ قبل

احسنت

Mohammad
Mohammad
2 سال‌ قبل

عالی بود🔥🔥🔥

Sahel
Sahel
2 سال‌ قبل

عالی بود

Ayda
Ayda
2 سال‌ قبل

بسیار آموزنده و مفید بود👏👏

Mehrun
Mehrun
2 سال‌ قبل

مختصر و مفید بود ممنون

mahsa
mahsa
2 سال‌ قبل

عالی بود♡♡♡

Mosa
Mosa
1 سال قبل

خیلی ممنون بابت توضیحات. آیا میشه دوتا آکانت همزمان هوم کرد؟

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Mosa
1 سال قبل

درود بر شما دوست عزیز
بله شما میتونید چند اکانت ظرفیتی ایکس باکس رو بر روی کنسول خودتون هوم کنید. روش هوم کردن اکانت ها هم در توضیحات این مقاله با تصویر آموزش داده شده است.
همچنین امکان استفاده از اکانت های ظرفیتی Xbox مختلف به صورت همزمان وجود دارد. یعنی شما می توانید به صورت همزمان، از هوم، سوییچ یا غیر هوم و کامل به صورت همزمان استفاده کنید. محدودیت یا تفاوتی در بین این استفاده نیز در بین اکانت ایکس باکس گیم پس و بازی های معمولی وجود ندارد.
بسیار ممنونم از اینکه سایت ویولت گیمرز رو دنبال و مقالات ما رو مطالعه می کنید🌹

پرهام
پرهام
1 سال قبل

سلام ببخشید اگر دیتای بازی ظرفیتی رو دیتاش رو تا 24 ساعت دانلود نکنم دیگه نمی تونم دانلود کنم؟

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  پرهام
1 سال قبل

سلام وقتت بخیر پرهام جان
شما می تونید دیتای بازی ها رو در هر مدت زمانی که دوست داشتید دانلود کنید. اکانت های ظرفیتی ایکس باکس، صرفا مثل یک مجوز بازی هستند که به سرور های مایکروسافت میگن که شما بازی رو دارید و میتونید اون رو دانلود و به انجامش بپردازید. اما درباره زمان دانلود، خوشبختانه محدودیتی ندارد. اگر سوال دیگری بود درخدمتم. مرسی از اینکه مقالات ویولت گیمرز رو مطالعه میکنی🌹

Hesam
Hesam
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید شنیدم که اگه اکانت ضرفیتی غیر هوم پشت سرهم خریداری کنید (هر چند ماه) مایکروسافت متوجه میشه و کنسول رو بن می‌کنه درسته؟