تیترمقالاتمقالات بازی
داغ

10 حقیقتی که احتمالا درباره جهان Cyberpunk 2077 نمی دانستید!

با صرف نظر از انتقادات پیرامون شرکت CD Projekt Red هنگام عرضه بازی Cyberpunk 2077؛ نمی توان این واقعیت را انکار کرد که این بازی یک روایت درخشان دارد که طرفداران را تا انتها درگیر خود نگه می دارد. در ادامه با بررسی ۱۰ حقیقتی که احتمالا درباره جهان بازی Cyberpunk 2077 و Night city نمیدانید، همراه ویولت گیمرز باشید. پس در ادامه به بررسی بازی Cyberpunk 2077 از این زاویه میپردازیم.

در واقع، دنیای Cyberpunk 2077 آنقدر غنی، پرجزئیات و متنوع است که تنها گشت و گذار در این دنیا، شما را ساعت ها مشعول میکند. با در نظر گرفتن این موضوع و همانطور که پیش تر گفته شد؛ در این مقاله به 10 حقیقتی که احتمالا درباره Cyberpunk 2077 نمی دانستید، خواهیم پرداخت.

جهان بازی Cyberpunk2077
بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

1- برنامه ریزان واقعی شهری، برای کمک به تهیه نقشه Nigth City به این پروژه ملحق شدند

استفاده از برنامه ریزان واقعی اولین حقیقت، از ۱۰ حقیقت بازی Cyberpunk 2077 به حساب می آید. جهان Night City به راحتی یکی از واقعی ترین و پر جنب و جوش ترین محیط های یک بازی ویدیویی است. و بدون شک یکی از بزرگترین ویژگی های این عنوان است. از همان ابتدا مشخص بود که CD Projekt Red تلاش زیادی کرده است تا اطمینان حاصل کند که این منطقه تا حد ممکن واقعی باشد.

در واقع، آن‌ها حتی تا آنجا پیش رفتند که برنامه‌ریزان شهری واقعی را استخدام کردند. این کار آنها، باعث شد که وقتی نوبت به توسعه یکی از مسکونی‌ترین شهرهای بازی های ویدیوئی برسد؛ هیچ  کم و کاستی وجود نداشته باشد. این یک ایده خوب از طرف استودیو CD Project بود که توانست به تکامل هرچه بهتر جهان این بازی کمک کند.

2- الهامات زیادی پشت نام Night City در Cyberpunk 2077 وجود دارد

نام Night City نیز داستان های زیادی در پیشینه خود دارد. این اسم برای جهان سایبرپانک از آثار ویلیام گیبسون الهام گرفته شده است. رمانی که در سال 1984 برای اولین بار عبارت‌های Cyberpunk و Cyberspace را ابداع کرد. Night City بطور متداول در رمان‌های متعدد او دیده می‌شود. پس میتوان نتیجه گرفت رمان های او، الهام‌بخش اصلی استودیو CD Projekt Red است.

Night City همچنین نام یک رایانه BBS (سیستم تابلوی اعلانات) بود که از اواخر دهه 80 تا اوایل دهه 90 در استرالیا کار می کرد. این رایانه تا هنگامی که اینترنت در سراسر جهان فراگیر نشده بود؛ مورد استفاده قرار میگرفت.

بررسی بازی Cyberpunk 2077
Night city در Cyberpunk 2077

3- Akira ، Ghost In The Shell و Blade Runner به عنوان الهاماتی عظیم عمل کردند

این مورد هم یکی از حقایق جالب بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ است. و حتما باید در لیست 10 حقیقت بازی Cyberpunk 2077 به آن اشاره میشد. البته، هیچ بازی آینده‌نگر بدون چند الهام از سینما و کتاب و دیگر عناوین ویدئو گیم کامل نمی‌شود. که Cyberpunk 2077 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دنیای Night City قطعاً از معماری Blade Runner الهام گرفته است. همچنین جنبه‌های مختلف جهان این عنوان نیز از Akira  و Ghost In The Shell نیز در کنار بلید رانر الهاماتی گرفته اند. برای مثال Yaiba Kusanagi CT-3X در بازی، اشاره مستقیمی به دوچرخه معروف Akira دارد.

4- New United States و Free States ممکن است به زودی باهم وارد جنگ شوند

با در نظر گرفتن طبیعت متضاد و سایر وقایع و ارتباطاتی که در سایبرپانک 2077 مشاهده کردیم؛ دور از انتظار نیست که دو ابر قدرت جهان به زودی وارد جنگی بزرگ شوند. این اطلاعات از یک هوش مصنوعی/تحلیلی دریافت شده که پیش بینی میکند، به احتمال 74 % طی سال 2080 این دو ابرقدرت با یک دیگر درگیر می شوند. این جنگ برای جهانی به تاریکی و خشونت جهان سایبرپانک 2077 به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

Night city در Cyberpunk 2077
بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

5- شبکه راه آهن پر سرعتی تمام شهر های ایالات آزاد را به یکدیگر متصل کرده است

نایت کراپ که یکی از بزرگ ترین شرکت های جهان سایبرپانک است برنامه ای برای احداث راه آهن بین قاره ای طی سال 2078 را در دستور کار خود قرار داده است. این شبکه، نایت سیتی و شیکاگو را به یکدیگر متصل میسازد که البته با توجه به تفاوت جغرافیای جهان سایبرپانک با واقعیت چندان اتفاق بزرگی نیست.

6- جهان بازی Cyberpunk 2077 به دلیل یک رویداد نامشخص تقریبا 30 درصد از جمعیت خود را از دست داده است

یکی از عجیب‌ترین چیزها در مورد تاریخ Night City این است که تقریباً 30 درصد از جمعیت آن در سال 2076 بدون هیچ دلیلی ریشه‌کن شدند. بنابراین از بین رفتن جمعیت کلان این شهر یکی از 10 حقیقت بازی Cyberpunk 2077 است، که بسیار رازآلود بیان میشود. باید به این اشاره کرد که در جهان این بازی هیچ اشاره ای به دلیل رخداد این واقعه نشده است.

این اتفاق مطمئناً بسیار عجیب است. به هر حال، این واقعیت صرف اینکه هیچ کس به چنین رویداد بزرگی در یک شهر پرجمعیت توجه نمی کند؛ بسیار مشکوک است. با توجه به این که 30 درصد، نزدیک به 3 میلیون نفر را شامل می شود؛ باید نوعی اطلاعات وجود داشته باشد که از مردم پنهان شده است. اما همانطور که اشاره شد هیج اطلاعاتی از این واقعه دردسترس نیست.

7- جهان سایبرپانک ۲۰۷۷ به زودی یک چاپگر سه بعدی خواهد داشت که با خواندن ذهن مردم اشیاء مختلفی را بسازد

چاپگرهای سه بعدی در حال حاضر وسایل بسیار هیجان انگیزی هستند؛ اما دنیای Cyberpunk 2077 توانسته است پیشرفت ها را حتی بیشتر کند. همانطور که از یک آینده تحت سلطه شرکت ها و فناوری انتظار می رود.

این را می توان در این واقعیت مشاهده کرد که به زودی یک چاپگر سه بعدی در این جهان عرضه می شود. این چابگر احتمالا می تواند ذهن افراد را اسکن کند و هر شیئی را که به آن فکر می کنند را به واقعیت تبدیل کند. با توجه به برخی اطلاعات موجود در بازی،احتمالا باید منتظر این فناوری فوق العاده در دنباله ای از Cyberpunk 2077 باشیم.

10 حقیقت بازی Cyberpunk 2077

8- قطب جنوب در سال 2067 برای اولین بار تبدیل به یک سکونتگاه انسانی شده است

همیشه در باور مردم و با تکیه بر منطق قطب جنوب به عنوان مکانی در نظر گرفته می‌شود که حیات انسان در آن غیرممکن است. با این حال، Cyberpunk 2077 توانسته است این غیرممکن را نیز ممکن سازد. یعنی در جهان سایبرپانک ۲۰۷۷ انسان میتواند در این منطقه زندگی آسوده ای داشته باشد!

در این دنیا، اولین سکونتگاه انسانی در قطب جنوب در سال 2067 ایجاد شده؛ که البته یک مکانی ساده و کوچک است که جهان بازی را بیش از پیش پررنگ می‌کند. البته، ایده واقعی زنده ماندن در قطب جنوب ممکن است برای اکثر مردم گیج‌کننده باشد. اما با توجه به ماهیت عجیب و غریب اکثر مردم در این جهان احتمالا افرادی زنده در قطب جنوب، امری امکان پذیر است.

9- کوسه ها در جهان بازی Cyberpunk 2077 منقرض شدند

احتمالا یکی از عجیب ترین حقایق راجب جهان سایبرپانک ۲۰۷۷، انقراض کوسه ها در این جهان است. با این حال و با توجه به اینکه در هر جامعه، بهره برداری بی رویه و بدون هیچ حد و مرزی آسیبی جدی به آن جامعه خواهند رساند؛ جهان بازی Cyberpunk 2077 نیز از این قاعده مستثنی نیست. و جهان این بازی شامل آشفتگی زیادی در اکوسیستم خودش است.

متکی بر این واقعیت که کوسه‌ها در سال 2067 منقرض شدند؛ واقعاً اکوسیستم جهان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ چقدر آشفته است. این آشفتگی دلیلی جز اجازه دادن به شرکت‌ها برای گسترش فعالیت های زیستی بی حد و مرز ندارد. که در جهان واقعی و زندگی ما نیز به همین شکل است.

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷
بررسی بازی Cyberpunk 2077 | جهان Night city در Cyberpunk 2077

10- آنفولانزای پرندگان یک مشکل بزرگ در جهان بازی Cyberpunk 2077 است

حتی در مکانی آینده نگر مانند Night City نیز این چنین مشکلاتی وجود دارد. این واقعیت برای بسیاری از مردم بسیار تعجب برانگیز است. طبق برخی شواه وجهان Night City سه بار تحت تأثیر اپیدمی آنفولانزای پرندگان قرار گرفته است. احتمالا آخرین مورد آن در سال 2016 رخ داد و حدود 12000 نفر را نابود کرد.

با تفکر بر این واقعیت که دنیایی مانند Night city در Cyberpunk 2077 که گرفتار طاعونی به این شکل میشود؛ متوجه واقعیتی تلخ و ظاهرا طنز مواجه میشویم. واقعیتی که سراع هردنیایی چه پیشرفته و چه عقب مانده میرود.

در این مقاله سعی کردیم به 10 حقیقتی که احتمالا درباره جهان بازی Cyberpunk 2077 نمی دانید به پردازیم؛ همچنین به بررسی بازی Cyberpunk 2077 از ایم زاویه هیجان انگیز پرداختیم. نظر شما راجب دنیای بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ نظرات خود را پیرامون جهان Night City برای ما کامنت کنید. همچنین شما میتوانید دیگر اخبار بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ را از اینجا دنبال کنید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments