مقالات بازی

9 شوتر اول شخص با بهترین داستان

در جدیدترین مقاله وبسایت ویولت گیمرز، امروز به سراغ معرفی 9 شوتر اول شخص با بهترین داستان رفته‌ایم. بهترین بازی های تیراندازی اول شخص معمولاً به دلیل گیم‌پلی‌شان مورد تحسین قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، روایات آن‌ها معمولاً مورد بحث قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال، عناوینی مانند GoldenEye و Battlefield از طریق داستان گویی، ژانر را متحول نکردند. در واقع، بسیاری از داستان‌ها، موضوعاتی هستند که به تعداد و فقط بهانه‌ای برای عملی هستند که در حال رخ دادن است.

خوشبختانه، همه عناوین FPS داستان‌های یک بعدی را بیان نمی‌کنند. چندین بازی در این ژانر روایت‌های عمیق و جذابی دارند. ممکن است ذهن شما به دنبال عناوین نقش‌آفرینی اول شخص مانند Fallout و Deux Ex باشد. اما فقط آن‌ها نیستند، زیرا تیراندازهای خالصی نیز وجود دارند که داستان‌های جذابی دارند.

Call of Duty: Modern Warfare 2

9 شوتر اول شخص با بهترین داستان
9 شوتر اول شخص با بهترین داستان

روایات بازی‌های Call Of Duty همیشه برجسته نیستند. در واقع، آن‌ها اغلب می‌توانند داستان‌های قابل پیش بینی باشند. اما Modern Warfare 2 داستانی قوی با چندین پیچش و چرخش به یاد ماندنی ارائه می‌دهد و به همین دلیل یکی از انتخاب‌های 9 شوتر اول شخص با بهترین داستان است.

فرض این است که روابط بین ایالات متحده و روسیه عالی نیست. با این حال، اقدامات ولادیمیر ماکاروف که مرتکب تیراندازی دسته جمعی در فرودگاه روسیه می‌شود و برای آمریکا پاپوش می‌دوزد، ماجرا را بدتر کرده است. در طول بازی شما کنترل چندین شخصیت مختلف را دارید. اهداف آن‌ها ردیابی ماکاروف و پایان دادن به جنگ با روسیه است.

Far Cry 6

9 شوتر اول شخص با بهترین داستان
9 شوتر اول شخص با بهترین داستان

با اینکه نسخه‌های دیگری مانند Far Cry 3 نیز لایق قرارگیری در این لیست بودند اما این دفعه به سراغ Far Cry 6 رفتیم. ششمین بازی شماره‌دار Far Cry در جزیره‌ای خیالی به نام یارا جریان دارد. از نظر بصری مکان زیبایی است. با این حال، به دلیل دیکتاتورش آنتون کاستیلو، بهترین مکان برای زندگی نیست. او با مشت آهنین بر این مکان حکومت می‌کند.

شما به عنوان Dani Rojas بازی می‌کنید و هدف شما کمک به ایجاد یک گروه قوی برای شورش علیه شرور است. خط داستانی شورش در سری Far Cry رایج است، اما این یک نسخه واقعا خوب به دلیل صحنه‌های قدرتمند و شخصیت‌های پویا است.

Halo 3: ODST

9 شوتر اول شخص با بهترین داستان
9 شوتر اول شخص با بهترین داستان

این که کدام بازی Halo به طور کلی بهترین کمپین را دارد قابل بحث است، اما ODST بزرگترین داستان مستقل را دارد. در آن، شما به عنوان یک گروه از Orbital Drop Shock Troopers بازی می‌کنید. در ابتدای بازی، آنها نتوانستند به دو حرف اول خود عمل کنند، زیرا آنها Orbital Drop ناموفق داشتند.

برای این قسمت از ماجراجویی، شما به عنوان تازه کار تیم بازی می‌کنید که در شهر جوی معروف به New Mombasa بدون هم تیمی در اطراف فرود می‌آید. بنابراین، شما باید منطقه را جستجو کنید و به دنبال سرنخ‌هایی در مورد متحدان گمشده خود باشید. کل ماجرا مانند یک رمز و راز گیرا است که بسیار متفاوت از رفتارهای معمول نجات دهنده جهان Master Chief و Cortana است. به همین دلیل یکی از انتخاب‌های 9 شوتر اول شخص با بهترین داستان است.

Metro 2033

9 شوتر اول شخص با بهترین داستان
9 شوتر اول شخص با بهترین داستان

قبل از وقایع مترو 2033، اروپای شرقی متحمل هولوکاست هسته‌ای شد که باعث شد همه جای زمین قابل سکونت باشد. بنابراین، بازماندگان در زیر زمین در تونل‌های مترو زندگی می‌کنند. قهرمان داستان، آرتیوم، باید راه خود را از طریق سیستم تونل گسترده باز کند تا پیام مهمی را ارائه کند.

به طور طبیعی، در طول مسیر، بسیاری از چیزها به اشتباه می‌افتند که منجر به چندین لحظه شدید و غافلگیرکننده می‌شود. کل فرضیه بر اساس رمانی به همین نام است. این دقیقاً مشابه منبع اصلی آن نیست، اما یک اقتباس لذت بخش است و داستان بسیار قانع کننده است. Metro 2033 یکی از 9 شوتر اول شخص با بهترین داستان است.

Deathloop

در این مرحله، بازی‌های حلقه زمانی بسیار خوبی وجود داشته است و Deathloop یکی از بهترین‌هاست. شخصیت اصلی بازی Colt Vahn است که روز بی‌پایان خود را با بیدار شدن در ساحل آغاز می‌کند. سپس او به سرعت متوجه می‌شود که برای شکستن حلقه زمان، باید هشت نفر را به قتل برساند.

او باید همه آنها را در یک روز بیرون بیاورد، وگرنه زمان دوباره تنظیم می‌شود. فرض اصلی جالب است، اما داستان واقعی با قاشق به شما داده نمی‌شود. برخی از جالب ترین عناصر داستان در لاگ‌ها و فایل‌های صوتی پنهان شده‌اند. در مجموع، آن‌ها یک داستان جذاب را ایجاد می‌کنند.

Prey

در سراسر Prey مدیر تحقیقات صنایع TranStar، مورگان یو را کنترل می‌کنید. عنوان فانتزی قهرمان در طول بازی معنای خاصی ندارد، زیرا ایستگاه فضایی که آنها روی آن کار می‌کنند توسط یک نیروی بیگانه به نام Typhon تسخیر شده است. یو یکی از تنها بازماندگان است، بنابراین خلاص شدن از شر موجودات منحصر به فرد به عهده آن‌هاست.

این فرض اصلی داستان است، اما کل داستان را بیان نمی‌کند. موارد خیلی بیشتر کاهش می یابد و انتخاب‌های شما در طول بازی بر نحوه انجام همه چیز تأثیر می‌گذارد.

Bioshock Infinite

در BioShock Infinite شما در نقش مردی به نام بوکر دویت بازی می‌کنید. او به شهری در آسمان به نام کلمبیا فرستاده می‌شود تا زن جوانی به نام الیزابت را نجات دهد. با این حال، سرگرمی واقعی پس از نجات آغاز می‌شود زیرا دو شخصیت خود را در میان یک جنگ طبقاتی می‌یابند که در شهر آینده‌نگر در حال شکل گیری است.

شاید به نظر اصلی‌ترین یا جذاب‌ترین داستانی نباشد که تا به حال گفته شده است، اما همانطور که در طول بازی متوجه می‌شوید، داستان بسیار بیشتری در این روایت وجود دارد. همه جذاب ترین جنبه‌ها حول دو شخصیت اصلی دوست داشتنی می‌چرخد که با صداگذاری باورنکردنی زنده می‌شوند و به همین دلیل یکی از انتخاب‌های 9 شوتر اول شخص با بهترین داستان است.

Wolfenstein: The New Order

سری Wolfenstein از دهه 80 شروع شده و چندین ریبوت متفاوت داشته است. به عنوان مثال، The New Order به عنوان شروع سری در دهه 2010 عمل می‌کند. این به طور کامل Wolfenstein را تغییر نمی‌دهد زیرا حاوی چندین عنصر از بازی‌های قدیمی است. با این حال، بیشتر از عناوین اولیه روی داستان تمرکز دارد.

این بازی در یک جهان جایگزین اتفاق می‌افتد که در آن نازی‌ها در جنگ جهانی دوم پیروز شدند و متعاقباً جهان را تسخیر کردند. در دهه 1960، B.J Blazkowicz از مبارزه دست نکشید زیرا او و گروهی از متحدانش سعی در متوقف کردن رژیم نازی داشتند. این یک روایت جالب و تاریک را ایجاد می‌کند که ادامه می یابد.

Half-Life

تعداد کمی از بازی‌های FPS به نوآوری Half-Life هستند. در آن زمان، Half-Life مجموعه کامل از تمام ویژگی‌های عناوین تیراندازی بود. Half-Life همه چیز را با گنجاندن پازل و پلتفرم کردن تغییر می‌دهد. همچنین شامل داستانی است که بسیار بهتر از آن چیزی است که عناوین FPS در آن زمان ارائه می‌کردند. داستان حول محور یکی از بهترین قهرمان های صامت، گوردون فریمن می‌چرخد.

او معمولاً یک فیزیکدان عالی است، اما در شروع این بازی به طور تصادفی پورتالی را به بعد دیگری باز می‌کند. در نتیجه، دسته ای از موجودات مرگبار وارد می‌شوند و هرج و مرج در مرکز تحقیقاتی Black Mesa رخ می‌دهد. این به فریمن بستگی دارد که خودش آشفتگی را حل کند. توسعه‌دهندگان به‌نوعی روایت را با یک قهرمان بی‌صدا و بدون کات‌سین درگیر کردند. Half-Life یکی از انتخاب‌های 9 شوتر اول شخص با بهترین داستان است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments