مقالات

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریریه و کاربران

در شرف پایان سال 1400 هستیم. سالی که با تمام فراز و نشیب‌هایی که برای هر یک از ما داشت در پله آخرش هست و به زودی زود وارد سال جدید می‌شویم. به همین خاطر در جدیدترین قسمت دورهمی به استقبال شما آمده‌ایم و می خواهیم نظر شما کاربران عزیز و خوب و نویسندگان و اعضای تحریریه ویولت گیمرز را در رابطه با موضوعی جذاب بدانیم. در جدیدترین قسمت دورهمی، می‌خواهیم بدانیم. بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 برای شما یا هر یک از اعضای تحریریه ویولت گیمرز، چه چیزی است؟ در ادامه همراه ویولت گیمرز باشید.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

علی حیدریان

بهترین بازی:

در سال 1400، بازی‌های زیادی رو مثل هر سال تجربه کردم. اما از آنجایی که در هر سال، عناوین با کیفیت زیادی منتشر نمی‌شوند، مثل همیشه از اول بازی کردن آثار خوب سال‌های گذشته بهتر از تجربه کردن برخی عناوین ضعیف جدید است.

در سال 1400 دوباره به انجام بازی های فرانچایز های محبوبم مثل BioShock، The Last of Us، Uncharted پرداختم. اما اگر بخواهم یک بازی جدید را که در 1400 تجربه کردم را نام ببرم، احتمالا عنوان BioShock است. فقط به این دلیل از کلمه احتمالاََ به کار میبرم چون انتخاب یک بازی، به عنوان بهترین بازی عمر بسیار سخت بوده می باشد.

از آنجایی که من عادت دارم چند بازی برترم را هر سال دوباره تجربه کنم و اگر بخواهم یکی از آنها را نام ببرم، با بهترین بازی عمر من برابر است. اگر BioShock بهترین بازی من نباشد، حداقل یکی از بهترین هاست و لیاقت دارد که آن را به عنوان بهترین بازی سال 1400، نام ببرم.

بدترین بازی: معمولاََ سعی میکنم به سراغ تجربه بازی‌های خوب بروم و بازی بدی را تجربه نکنم که بعداََ در لیست بد ترین ها از آن نام ببرم. اما به هر حال، ممکن است گاهی اوقات عنوانی را تجربه کنیم که برخلاف انتظارمان، ضعیف باشد. دو بازی Days Gone و Cyberpunk 2077 از آن بازی‌هایی هستند که از در ابتدای عرضه به دلیل مشکلات فنی، با نظرات منفی زیادی مواجه شدند. من در 1400، پس از اینکه چند سال از عرضه Days Gone و حدود یک سال از عرضه CyberPunk 2077 می گذشت، تصمیم گرفتم این دو عنوان را تجربه کنم. چرا که حدس می‌زدم که دیگر باید بهتر از قبل شده باشند و مشکلات فنی این بازی ها رفع شده باشد. من هر دو بازی، با مشکل فنی خاص و عجیبی مواجه نشدم. تقریبا سازناگان هر دو بازی، بیشتر باگ ها را رفع کرده بودند. من به شیوه های مختلف بازی Cyberpunk 2077 را تمام کردم و واقعا تجربه خوبی بود. طراحی بصری فوق العاده نایت سیتی، موسیقی های جذاب و امکانات بسیار زیاد و فوق العاده، تجربه ای لذت بخش را برایم فراهم ساخت. اما بازی Days Gone با اینکه مشکلات فنی زیادی نداشت، از دیگر بخش ها مشکلاتی بود که ربطی به باگ نداشتند. همانطور‌ که بسیاری از منتقدان و بررسی کنندگان گفتند، بازی Days Gone از آن بازی هایی است نهایتاََ ارزش یک بار‌ تجربه کردن را داشته باشد. بنابراین به دلیل مشکلات فراوان بازی Days Gone، این بازی بدترین بازی سال 1400 من می باشد.

بهترین فیلم: بنظرم مشاهده شاهکار The God Father به ده ها فیلمی که در سال 1400 منتشر شدند و شاید به سختی ارزش یک بار دیدن را داشته باشند، دارد. بازی فوق العاده آلپاچینو و دیگر بازیگران در کنار موسیقی، داستان و روایت بی نظیر، باعث شده تا این شاهکار، بعد از سال ها باز هم از یاد نرود و بتوان از آن به عنوان بهترین فیلم سال نام برد.

بدترین فیلم: فیلم Red Notice، از آن فیلم‌هایی است که فقط می‌خواهد با حضور سه بازیگر معروف، بفروشد. تقریبا هرچیزی در این فیلم اگر بسیار ضعیف نباشد، حداقل نزدیک سطح حرفه‌ای نیز نمی‌شود. به همین دلیل، فیلم Red Notice بد ترین فیلم سال 1400 من محسوب می شود.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

دانیال دامیان

بهترین بازی 1400: بازی Death Stranding

از نظر من بهترین بازی سال 1400 عنوان شاهکار و بی‌نظیر Death Stranding بوده است. عنوانی که ممکنه هر فردی که اون رو تجربه میکنه علاقه‌ای به بازی پیدا نکند، اما یکسری از افراد با تجربه این بازی یکی از بهترین تجربه‌های خودشون رو در دنیای این بازی سپری می‌کنند. این بازی شاهکار توسط یکی از افراد بزرگ و معروف در صنعت گیم، هیدئو کوجیما کارگردانی شده است. داستان بازی،گیم پلی جدید و عالی، طراحی بینظیر دنیای بازی، موسیقی، جزئیات بالای بازی و… باعث شد که این عنوان علاوه بر اینکه بهترین بازی که در سال 1400 تجربه کردم باشد یکی از بهترین تجربه های عمرم باشد. در آخر هم از شما کاربران تقاضا میکنم که با دید باز به تجربه این بازی بپردازید.

بدترین بازی 1400: بازی Cyberpunk 2077

بدترین بازی سال 1400 از نظر من ممکن است که با نظر خیلی از افراد تطابق نداشته باشد. بدون شک و تردید میگم که Cyberpunk 2077 نه تنها بدترین بازی 1400 برایم بود، بلکه یکی از بدترین تجربه های عمرم هم بود. با اینکه چند وقت از عرضه بازی گذشته بود و فکر میکردم که بازی خیلی بهتر شده باشه اما متاسفانه موقع تجربه، بازی واقعا ضعیف بود. این موضوع در حدی بود که از نظر من نباید واژه بازی را برای این عنوان بکار ببریم. البته که این عنوان برای یکسری از افراد تجربه خیلی خوبی بوده است.

بهترین فیلم 1400: Legend

بهترین فیلم سال 1400 از نظر من فیلم Legend (افسانه) با بازی تام هاردی است. در ابتدا با دیدن نقدهای این فیلم دید بدی نسبت به این فیلم داشتم تا حدی که فیلم رو تا چند سال بعد از انتشار که سال 2015 بوده است مشاهده نکردم. اما امسال با دیدن این فیلم واقعا لذت بردم و انتخاب من به عنوان بهترین فیلم سال این عنوان است.

بدترین فیلم 1400:

امسال به دلیل مشغله‌های زیاد، آنچنان تایمی برای دیدن فیلم های زیادی نداشتم. پس نمیتوانم عنوان بدی را برای امسال انتخاب کنم.

امیر رضا صادق مقدم

بهترین تجربه سینمایی: مغازه گوشه خیابان 1940

هیچ تجربی برای بنده، عظیم تر و بهتره از بازبینی مغازه گوشه خیابان، ساخته بزرگ ارنست لوبیچ نبوده، نیست و احتمالا نخواهد بود. اثری که با سادگی تمام در دل شما جای می‌گیرد و نمیتوانید به هیچ شکلی آن را بیرون کنید. یک عاشقانه آرام، دوست داشتنی و کاملا واقعی که از دل بر می آید و در دل جای می گیرد.

بدترین تجربه سینمایی: هالووین رستاخیز 2002

نمیدونم چه چیزی باعث شد که این آشغال رو ببینم، اما هر چه که بود در بالاآوردن من کمک بسیاری کرد و از این منظر شکرگزارش هستم. هالووین رستاخیز یک دنباله بسیار مزخرف و بدترین دنباله سری هالووین است. اثری که هر چه از هالووین بوده و هر چه که نبوده را نابود می کند. مایکل مایرز را به بازی میگیرد، لوری را در پرتگاه آشغالی پرت می کند و ما را با تلاش هایی احمقانه برای اَره بودن تنها می گذارد

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

سهند رشیدی

بهترینبازی:Ultrakill

عنوانی که تقریبا اواخر سال با آن آشنا شدم و به راحتی تمامی عناوین دیگری که در طول سال تجربه کرده بودم را کنار زد. با گیمپلی و مبارزات بی‌نهایت عمیق و موسیقی فوق‌العاده و ادای احترام شایسته ای به سری Doom.

بدترین بازی: Mirror’s Edge

یکی از ضعیف‌ترین و ناقص‌ترین عناوینی که تجربه کرده‌ام. مبارزات ابتدایی. آرت استایل بدون جذابیت. داستان سطحی. موسیقی نه چندان جذاب. تنها نقطه قوت آن مکانیک‌های پارکورش بودند که برای همان هم تنوع کافی در طراحی مراحل وجود نداشت.

بهترین فیلم: Fight Club

تقابل و نبرد هویتی بین دو شخصیت بی هویت! این بهترین راهی است که می‌توان ذهنیت دیوید فینچر را از Fight Club توصیف کرد. که با روایت بی‌نظیر، بازیگری فوق‌العاده و موسیقی عالی آن را به تکامل می‌رساند.

بدترین فیلم: Spider-Man No Way Home

تنها و تنها سایه‌ای از موفقیت های گذشته مارول که در کمال ناامیدی نمی‌تواند مشکلات فیلمنامه‌، بازیگری‌، شخصیت پردازی و روایت را بپوشاند. مارول تنها از خاطرات گذشته طرفداران برای پوشاندن مشکلات فیلمش استفاده کرد اما موفق نشد.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

پارسا قربانی مقدم

بهترین بازی 1400: رچت اند کلنک ریفت اپارت

به نظر من بهترین بازی 1400، بازی رچت اند کلنک ریفت اپارت است. این بازی با چالش های بسیار جذابی که دارد و محیط های جذاب و همچنین داستان خوب، تبدیل به یک بازی عالی شد. به نظر من این بازی بهترین بازی سال 1400 است.

بدترین بازی 1400: efootball

بدترین بازی سال 1400، قطعا بازی efootball بوده! این بازی به عنوان یک نسخه ی رایگان pes منتشر شد که گرافیک وحشتناک ضعیفی داشت و گیمپلی بسیار بد و پر از باگ. این بازی بدترین بازی سال 1400 از نظر من است

بهترین فیلم 1400: اسپایدرمن نوی وی هوم

به نظر من بهترین فیلم سال 1400 از نظر من اسپایدرمن نو وی هوم بود. یکی از بهترین فیلم‌های کمیکی در تاریخ! هر سه مرد عنکبوتی سینما و ویلن هایشان در این فیلم حضور دارند و حسی بسیار نوستالژی در طرفداران ایجاد میکنند. این فیلم از نظر من بهترین فیلم سال 1400 بوده است.

بدترین فیلم 1400: بلک ویدو

یکی از بدترین فیلم های سال 1400، فیلم بلک ویدو یا بیوه‌ی سیاه بود. این فیلم اصلا انتظارات را برآورده نکرد و بسیار بد بود و تبدیل شد به یک فاجعه! فاجعه ای که هرگز از یادها نمیرود!

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

رهام نقوی

بهترین بازی سال: بهترین بازی سال 1400 برای من Returnal است. Returnal از همان ابتدا با اتمسفری عالی مخاطب را غرق جهانش می‌کند. فضای تاریک و خاص بازی، برایتان تک تک لحظات تجربه بازی را لذت بخش می‌کند. وحشت همیشگی حاکم بر محیط را می‌توان در ریترنال به‌وضوح حس کرد. با پیش‌روی در بازی، متوجه خواهید شد که Returnal به خوبی مهارت‌های گیمینگ شما را به‌چالش می‌کشد و هم اینکه در پس‌زمینه، در حال روایت داستانی است که به مرور بیش از پیش شیفته آن می‌شوید و همین خود عامل دیگری است تا با وجود شکست‌های متوالی، انگیزه کافی برای تلاش مجدد را داشته باشید. Returnal یک تجربه بسیار ارزشمند است که فرقی نمی‌کند چند بار در برابر چالش‌های سخت و البته شیرین بازی شکست بخورید و کارتان را از ابتدا آغاز کنید؛ Returnal به قدری در عین سختی جذاب است که هرگز انگیزه خود را از دست نخواهید داد.

بدترین بازی سال: بدترین بازی سال ۱۴۰۰ برای من efootball است. efootball یک نسخه فاجعه بار برای سری pes است. در تک تک لحظات تجربه efootball باگ های عجیب و غریبی را مشاهده می‌کنید. efootball حتی در زمینه گیمپلی هم اثری ضعیف و خسته کننده است.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

آروین قربان پور

بهترین فیلم: بهترین فیلم 1400 برای من با اختلاف Shoeshine ویتوریو دسیکا بود.‌ واکسی دسیکا، برای من از تمام فیلم های دیگرش مثل دزدان دوچرخه و حتی اومبرتو دی در جایگاه بالاتری قرار میگیرد. حس و حال همراه کردن و دردسرهای این بچه ها برای به دست آوردن پول بی نظیر است. کاملاً حس میکنید که دغدغه‌ی شما هم با آنها یکی‌ست. حس و سبک نئورئالیسمی فیلم و سنجیدنش با باقی فیلم های دسیکا، کار بسیار لذت بخشی‌ست. برای من واکسی، نه فقط بهترین فیلم امسال بلکه بهترین فیلم ویتوریو دسیکا و یکی از بهترین تجربه های سینمایی‌ام است.

بدترین فیلم: بدترین فیلم 1400 برای من، Lux Æterna از گاسپار نوئه است. لوکس اترنا برای من فیلمی بی معنی، ضعیف و حس به ورطه‌ی تکرار افتادن سینمای گاسپار نوئه را زنده میکند. رنگ ها دیوانه وار پشت سر هم می آیند و دوربین گاسپار نوئه بار دیگر جنون را به تصویر میکشد. برای من دوباره و دوباره پرداختن به این مضامین، با تکنیک ها و کارهای تکراری سینمای گاسپار نوئه خسته کننده و دیوانه کننده‌ست. سینمای نوئه هدفمند است، هدف خودش را دارد و شاید هم گاهاً به هدفش میرسد اما پرداختش به این‌ مضامین، آن هم اینگونه و وقتی که به نظر من درگیر ورطه تکرار شده است، چیزی نیست که من دنبال آن باشم و از دیدنش لذت ببرم.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

مرتضی نیکسرد

بهترین فیلم: دارک نایت. روایتی واقع گرایانه از دنیای ابرقهرمانی به همراه ایفای نقش ماندگار هیث لجر و پایان بندی کلیشه شکن.

بدترین فیلم: لایو اکشن های اتک تایتان. نمی‌دونم چرا اصلا ژاپن باید از کاراکتر‌هایی که ملیتشون اکثرا ژاپنی نیست لایواکشن بسازه؟ دنیاسازی انیمه هایی مثل فول متال و اتک بیشتر غربیه و اگر بخواد لایو اکشنی هم ازشون ساخته بشه، بهتره خود هالیوود انجامش بده تا هم بازیگرای مرتبط تری انتخاب بشن و هم بودجه بیشتری در دست باشه.

بهترین بازی: رزیدنت اویل ریمیک 2. در عین وفاداری به نسخه کلاسیک، المان‌های جدیدی هم برای خودش داشت. فقط ای کاش حالت زپینگ نسخه کلاسیک هم داخل نسخه ریمیک وجود داشت.

بدترین بازی: رزیدنت ایول ریمیک 3، نمسیس اصلا اون جذبه و خطرناک بودن نسخه کلاسیک و حتی مستر ایکس ریمیک 2 را نداشت. برخی از لوکیشن‌ها ،دشمنان و پازل ها بدون هیچ منطقی حذف شده بودند. سیستم انتخاب نسخه کلاسیک می‌تونست به این ریمیک هم عمق بده که از روی تنبلی قرارش ندادن. زامبی هاش هم که اصلا فیزیکشون در حد نسخه دوم نبود. تنها نکته قوتش طراحی کاراکتر ها به خصوص کارلوس و برخی سکانس ها مثل آغاز بازی بود.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

رضا باروت کوبیان

بهترین فیلم: یک روز تابستانی درخشان‌تر از ادوارد یانگ، رئالیسم شاعرانه یانگ بعد از مدت‌ها باعث شد که سر یه فیلم گریه کنم، فیلمی که در کنار روایت عاشقانه و تنهایی یک پسر به شکلی مستند‌ گونه تصویری از تایوان دهه شصت رو به بهترین شکل به ما نشون میده.

بدترین فیلم: قهرمان ساخته‌ی اصغر فرهادی، فیلمی که با نماد پردازی‌های بیهوده و شخصیت پردازی‌های بسیار ضعیف و پر از حفره خودش ناامید کننده ترین فیلم امسال برای من بود.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

تدوینگر

بهترین فیلم: بهترین فیلم توئین پیکس بازگشت بود که خب سینماست، همون قدر فیلمه که فیلم‌های اون سال بودن و به نظر من بیشتر یک فیلم ۱۸ ساعته‌ست تا مجموعه تلویزیونی.

بدترین فیلم: بدترین فیلم هم برام نو وی هوم بود

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

علی بخششی

بهترین بازی: Yakuza 1

قرار گرفتن در ژاپن حدودا سال ۱۹۹۰ ،به خودی خود جذاب است، حال فرض کنید در این وسط، یک داستان احساسی با شخصیت‌های بی نظیر، تجربه‌تان را رقم بزند. به همین دلیل، این عنوان بهترین تجربه گیمینگ من در سال ۱۴۰۰ است.

بدترین تجربه :Hellblade

نمی‌توان نکات مثبت هل بلید را انکار کرد ولی به شخصه با این عنوان حال نکردم. گیم پلی تکراری، شخصیت دوست نداشتنی و موارد دیگر، باعث شد هل‌بلید برای من بدترین تجربه گیمینگ در سال ۱۴۰۰ باشد.

دورهمی 3: بهترین و بدترین بازی و فیلم در سال 1400 از نظر تحریره و کاربران

ارشا انصاری

بهترین بازی: WarCraft III

این بازی را روی لبتاپم بازی کردم. هم داستان شاهکاری داشت هم گیم پلی شاهکار. از اون دسته بازی‌هایی بود که با خودم میگفتم WoW. چجوری این بازی انقدر داستان فوق العاده‌ای داره و گیم‌پلی‌اش بعد از ۲۰ سال قدیمی نشده. همه چی تو بهترین سطحه!

بدترین بازی: Shadow Fighter

یه بازی موبایلی بود که شما فقط ضربه میزدی و میکشتی میرفتی جلو نه دمیج میخوردی نه چیزی. چالش صفر. تک تک مراحل هم یکسان. لول دیزاین هم نگم سنگین تره. واقعا نمیدونم هدف سازنده از ساختش چی بود.

بهترین فیلم: Green Knight

اگر ریواچ کردن ارباب حلقه ها و گادفادر رو فاکتور بگیرم.بهترین فیلم جدیدی که دیدم همین بود. این یه چیز استثنایی بود خصوصا از نظر روایت فوق‌العاده بود. روایت کنده ولی شما رو خسته نمیکنه. داستانش هم از کلیشه دوری می‌کرد و سعی میکرد خلاقانه عمل کنه.

بدترین فیلم: Mortal Kombat

این فیلم از همه نظر فاجعه تمام عیار بود. چه از نظر داستان و شخصیت پردازی که تمام معنا تهی و توخالی بودند. چه بازیگرها و چه کارگردانی که هدفی رو هم دنبال می‌کردند.

 

محمدرضا دیزج خلیلی

بهترین بازی سال: بهترین بازی که موفق به انجامش در سال 1400 شدم عنوان Rayman Legends بود. Rayman Legends با مکانیزم‌های قوی پلتفرمر، طراحی‌های چشم نواز و موسیقی‌های دلنشین کاملا موفق به سرگرم کردن من در کل ساعاتی بود که پای آن نشستم. اگر تا بحال موفق به تجربه‌اش نشدید تعطیلات امسال بهترین فرصت است.

بدترین بازی سال: متاسفانه از بین بازی‌هایی که امسال انجام دادم عنوان Doom Eternal اصلا مطابق سلیقه من نبود و اصلا من را جذب خودش نکرد. داستان معمولی و تکراری شدن تدریجی دو موردی بود که در ادامه من را از تجربه Doom Eternal باز داشت.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
#(AC)
#(AC)
2 سال‌ قبل

درود به همگی

بهترین فیلم امسال من، فیلم the green knight بود که روایتی جذاب از داستانی شبیه به هفت خان رستم بود.

بدترین فیلم: black widow، مارول با این فیلم به طرفدارانش توهین کرد.

بهترین بازی: عنوان مستقل و خیلی جذاب katana zero. با این بازی تجربه ای رو به دست آوردم که سال ها بود مثلش رو ندیده بودم.

امسال بازی های کمی تجربه کردم و هیچ کدوم بد نبودن.

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  #(AC)
2 سال‌ قبل

مرسی رفیق که توی دورهمی عیدمون شرکت کردی🌹

Amir Mohammad
2 سال‌ قبل

سلام به همگی.
بهترین فیلم امسالم مریج استوری با بازی اسکارلت جوهانسون بود.
بهترین بازی‌‌ای که کردم هم بتمن ارکام نایت بود از ثانیه به ثانیه اش لذت بردم.

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Amir Mohammad
2 سال‌ قبل

بسیارممنونم از تو دوست عزیز که در دورهمی عید ویولت گیمرز نظر خودتو منتشر کردی🌹

Javad Barshoeei
Javad Barshoeei
2 سال‌ قبل

سلام بر تمامی دوستان و اعضای تحریریه
اول اینکه سال نو رو به همگی عزیزان تبریک میگم.
بهترین بازی امسال: حقیقتا انتخاب بین بهترین بازی سال برای من خیلی سخت بود. چون عناوین بسیار با کیفیتی مثل Bioshock, God of War و RE2 رو تجربه کردم. ولی اگر بخوام یکی رو انتخاب کنم بدون شک Bioshock شاهکار استاد لوین هست.
بدترین بازی امسال: از بازی هایی که تجربه کردم لذت بردم.
بهترین فیلم: The Dark Night, با اختلاف بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ هست.

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Javad Barshoeei
2 سال‌ قبل

سلام بر تو دوست عزیز
مرسی ازت همچنین. ما هم توی تیم ویولت گیمرز عید نوروز رو به تو دوست خوبمون و دیگر کاربران تبریک میگیم🌹 امیدواریم که سال خوبی رو پیش رو داشته باشی. مرسی از اینکه در دورهمی ویولت گیمرز شرکت کردی💜