انیمهمقالات انیمه

انیمه بوروتو 🦊🍜🍥 چرا باید بوروتو را ببینیم؟

بوروتو دنباله مستقیمی بر مجموعه محبوب ناروتو است که با فاصله کمی بعد از پایان مجموعه اصلی ساخته شده است. در وهله اول شاید پیشنهاد به تماشای بوروتو با توجه به جو منفی پیرامون آن برای بسیاری از خوانندگان عجیب باشد. از فیلرها تا نقدهای منفی بسیار زیاد گرفته تا عدم رضایت اولیه خالق مجموعه یعنی جناب کیشیموتو از ساختن آن و… از جمله دلایل زیادی هستند که میتوانند شما را از تماشای انیمه بوروتو منصرف کنند. اما باید گفت که بوروتو با وجود تمام این مشکلات همچنان جذابیت های زیادی را در دل خود جای داده است و میتواند میراثی ارزشمند برای طرفدران این مجموعه باشد. جذابیت هایی که با بازگشت خالق این مجموعه یعنی کیشیموتو سنسی و شروع آرک داستانی جدید بیشتر نیز میشوند. با ویولت گیمرز همراه باشید تا به شرح این دلایل و جذابیت ها بپردازیم.

انیمه و مانگای بوروتو

انیمه بوروتو چگونه ساخته شد؟

اما قبل از شروع بهتر است با داستان ساخت این انیمه جنجالی آشنا شوید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که این مقاله بخش هایی از داستان اصلی مجموعه ناروتو را اسپویل خواهد کرد. ایده ساخت یک دنباله بر مجموعه بزرگ ناروتو هیچ وقت ایده جناب کیشیموتو نبوده است. در ابتدا کیشیموتو سنسی در نظر داشته است که رونمایی از شخصیت بوروتو در چپتر پایانی سری اصلی و زمانی که شخصیت ناروتو اوزوماکی به رویای دیرینه خود که هوکاگه شدن باشد دست پیدا کند رقم بخورد. اما محبوبیت و فروش این مجموعه به اندازه ای بود که ناشر اصلی مانع این کار شد و پیشنهاد ساخت یک مجموعه دیگر بر اساس شخصیت بوروتو را داد. کیشیموتو که مخالف این ایده بود پیشنهاد ناشران را رد کرد و از دستیار سابق خود خواست تا بر روی داستان بوروتو اوزوماکی کار کند.

به این ترتیب شروع ساخت مجموعه بوروتو کلید خورد و مدتی بعد ساخت انیمه تلویزیونی آن نیز تایید شد. انیمه ای که بخاطر فیلرها و خطوط داستانی غیر مرتبط با داستان اصلی همواره انتقادات زیادی را از سوی هواداران و منتقدان دریافت کرد. البته لازم به ذکر است که جناب کیشیموتو بعد از پایان پروژه جدید خود یعنی Samurai 8 به داستان برگشت و از چپتر 52 ایشان وظیفه نوشتن ادامه داستان را برعهده دارند.

بوروتو رو حتما بدون فیلر ببین!!

اولین و مهم ترین نکته ای که در تماشای انیمه بوروتو باید به آن دقت کنید. این است که به هیچ وجه تمام قسمت های آن را نبینید!! زیرا فیلرها و قسمت های غیرمرتبط با مانگا چیزی حدود 80 درصد از انیمه را شکل داده اند!! قسمت هایی که در میان آن ها قسمت های بسیار کمی را میتوان یافت که ارزش دیدن داشته باشند. پس پیشنهاد میشود که یک راست به سراغ خط اصلی داستان بروید! و تنها این خط داستانی را دنبال کنید. شرح قسمت های اصلی بوروتو که باید ببینید به این صورت است:

قسمت 19 تا 23 _ قسمت 39 _ قسمت 53 تا 58 _ قسمت 61 تا 66_ قسمت 106 تا 111 _ قسمت 148 تا 151 _ قسمت 181 تا 189 _ قسمت 193 تا 208 _ قسمت 212 تا 220 _ قسمت 282 تا 293

قسمت هایی که بخشی از آن ها فیلر و بخشی از آن ها کنون است. به عبارتی نیاز نیست که این قسمت ها را بصورت کامل ببینید!

قسمت 1 _ قسمت 18 _ قسمت 24 _ قسمت 59 _ قسمت 93 تا 95 _ قسمت 157 _ قسمت 192 _ قسمت 210 تا 211

همانطور که مشاهده کردید از 290 قسمت انیمه بوروتو تنها کافی است که 72 قسمت آن را بطور کامل تماشا کنید! همچنین اگر علاقه دارید که بعد از پایان انیمه ادامه داستان را از مانگا دنبال کنید باید از چپتر 67 شروع به خواندن کنید. حالا نوبت آن است که به شرح دلایلی که شما را مجاب به دیدن انیمه بوروتو میکند بپردازیم.

1، یکی از بهترین پروتاگونیست های شونن!!

بوروتو اوزوماکی

مقایسه بوروتو اوزوماکی با پدرش یعنی ناروتو از همان شروع داستان همواره یکی از جنجالی ترین بحث های میان طرفداران بوده است. و در هر دو طرف عده زیادی هستند که سعی دارند ثابت کنند کدام مجموعه پروتاگونیست بهتری دارد. در اینجا ما نیز در همان سمتی قرار میگیریم که میگویند بوروتو نتنها پروتاگونیست به مراتب بهتری از ناروتو است بلکه یکی از غیرکلیشه ای ترین و بهترین پروتاگونیست های شونن است! اکثر پروتاگونیست های شونن با وجود جذابیت های زیادی که دارند همواره گرفتار فرمول ها و کلیشه های شونن هستند که شاید در برخی موارد برای بینندگان خسته کننده و تکراری شود.

بعنوان مثال خود شخصیت ناروتو با وجود جذابیت هایی که دارد همواره مسیر ثابتی را در طول داستان دارد و تغییر و تحولات او بسیار کم هستند. یا اینکه ناروتو از همان زمان کودکی اش رویای بزرگی مانند هوکاگه شدن را در سر داشت و با شعار همیشگی تلاش کن و تسلیم نشو مشکلاتش را پشت سر میگذاشت و به سختی ها غلبه میکرد و یا همیشه سعی در کمک کردن به دیگران داشت. اما در شخصیت بوروتو بجای تمرکز بر روی اهداف شاهد تمرکز بر روی احساسات درونی خود شخصیت هستیم و باورها و اهداف این شخصیت بصورت متناوب در طول داستان شکل میگیرند. همین ها باعث میشوند که روابط این شخصیت با خانواده و جامعه اطرافش بسیار پیچیده تر و عمیق تر باشد. و هم تغییر تحولات بسیار گسترده تری را از او در طول داستان ببینیم.

2، نسل قدیم شینوبی ها در کنار نسل جدید

شخصیت های بوروتو

مطمنا یکی از اولین دلایلی که باعث میشود طرفداران به سراغ بوروتو بیایند دیدن دوباره شخصیت های قدیمی و تجربه دوباره آن حس نوستالژی دنیای ناروتو است. با اینکه بسیاری از شخصیت های نسل گذشته حضور و یا تاثیر آنچنان خاصی در داستان جدید ندارند. اما برخی دیگر از نقش های کلیدی مانند ساسکه، ناروتو و شیکامورو نتنها همچنان جذابیت های گذشته خود را حفظ کرده اند. بلکه اکنون با چالش های جدیدی نیز مواجه شده و یا درگیر حوادث و اتفاقاتی نیز میشوند که حتی در طول داستان اصلی نیز برایشان سابقه نداشته است.بعنوان مثال دوگانگی ساسکه و ناروتو بر سر وظایفشان بعنوان یک پدر و یک شینوبی جهت مراقبت از مواضع دهکده از چالش های جذاب انیمه است که بخوبی بلوغ این شخصیت ها را نشان میدهد.

در این حال بخش بزرگی از جذابیت های بوروتو نیز به شخصیت های نسل جدید آن برمیگردد. شخصیت هایی که با وجود تفاوت ها و شباهت های جالبی که به پدران و یا دیگر شخصیت های نسل گذشته دارند. همچنان هویت و اهداف مختص به خودشان را حفظ کرده اند. تضعیف قدرت شخصیت های قدیمی و پیشرفت چشمگیر قدرت شخصیت های جدید شاید در ابتدا به مزاج برخی از طرفداران قدیمی مجموعه خوش نیاید. اما در عمل همین امر باعث میشود تا شخصیت های جدید از زیر سایه سنگین شخصیت های قدیمی بیرون بیایند و تاثیر و نیاز آنان در داستان بیشتر از قبل حس شود.

3، داستان دنباله دار و جذاب انیمه بوروتو!

داستان بوروتو

بدون شک در کنار شخصیت های جذاب یکی دیگر از جذابیت های انیمه ناروتو همواره داستان جذاب آن بوده است. داستانی که شاید فکر کنید بعد از ناروتو شیپودن به پایان کار خودش رسیده باشد. اما جالب است که بدانید بسیاری از خطوط داستانی انیمه ناروتو در اینجا نیز ادامه دارند! و یا اینکه جواب بسیاری از سوالاتی که ممکن است در ناروتو برایتان پیش آمده باشد را در بوروتو خواهید یافت! بعنوان مثال ادامه خط داستان خاندان اوتسوتسوکی که در پایان انیمه ناروتو سوالات بی جواب زیادی را به جا گذاشته بودند. و یا برملا شدن رازهایی از چگونگی شکل گیری چاکارا از جمله مواردی هستند که به درک بیشتر شما از دنیای ناروتو کمک خواهند کرد.

اما وابستگی و ادامه خطوط داستانی قبلی تنها بخش جذاب داستانی بوروتو نیست و این انیمه بصورت مجزا نیز جذابیت های داستانی خاص خود را دارد. موضوعی که شاید در ابتدای داستان به علت شباهت های زیاد به ناروتو و تکراری بودن آنچنان حس نشود. اما با پیشروی در داستان و دیدن پازل های داستانی بیشتر به ارزش های آن پی خواهید برد. همچنین یکی دیگر از جذابیت های داستانی که بخصوص در آرک جدید به وضوح قابل به مشاهده است باریک شدن مرز بین قهرمان و ضدقهرمان است. موضوعی که حتی در خود ناروتو نیز به این صورت وجود نداشت و جبهه گیری در داستان را بسیار سخت میکند.

4، خلق برخی از هیجان انگیزترین نبردهای تاریخ انیمه در کنار موسیقی جذاب

باریون مود ناروتو

از انیمه ناروتو به لطف مبارزات بسیار هیجان انگیز خود همواره بعنوان یکی از بهترین انیمه های مبارزه ای یاد میشود. خبر خوب این است که استدیو پیروت در انیمه بوروتو نتنها آن کیفیت سابق را حفظ کرده بلکه با افزایش کیفیت انیمیشن ها و نرخ فریم ریت کیفیت آن را حتی بیشتر از قبل نیز کرده است! البته جذابیت نبردها تنها در کیفیت فنی آنان خلاصه نشده و برخی از مبارزات از نظر سناریو و فیلمنامه نیز کیفیت قابل قبولی را دارند. تا جایی که یکی از نبردهای این انیمه واکنش های بسیار زیادی را در شبکه های اجتماعی از خود نشان داد.

موسیقی و صداگذاری یکی دیگر از جذابیت های این انیمه هستند. در بوروتو برای هر حرکت جوتسو صدای خاصی در نظر گرفته شده است که کیفیت بالایی را دارند. اما این صداگذاری ها زمانی هیجان انگیزتر میشوند که در برخورد با جوتسوهای دیگر صدای رعشه و یا برخورد های سریع را ایجاد میکنند. برخوردهایی که به خودی خود بعنوان یک موسیقی متن عمل کرده و هیجان و تنش مبارزات را دو چندان میکنند. همچنین تم ها و موسیقی متن شخصیت ها و نبردها نیز کیفیت بسیار قابل قبولی را از خود نشان میدهند.

5، بازگشت کیشیموتو و وعده برای خلق داستانی بهتر !

کیشیموتو در بوروتو

با اینکه اوکیو کوداچی تا زمانی که وظیفه نوشتن داستان بوروتو را برعهده داشت تحولات و پیرنگ های جذابی را پدید آورد. اما باید گفت که بی شک بعد از بازگشت جناب کیشیموتو به داستان جذابیت های این اثر دو چندان شده است. کیشیموتو سنسی با درس گرفتن از اشتباهات گذشته خود همواره سعی کرده است که بسیاری از اشتباهاتی را که در انیمه ناروتو به آن دچار شده بود را در بوروتو جبران کند. بعنوان مثال او همیشه به ناتوانی خودش در خلق شخصیت های مونث قوی در مقایسه با سایر شونن ها اقرار کرده بود. مشکلی که در بوروتو و با خلق شخصیت های مونث جذابی مانند ایدا و سارادا کمرنگ تر از قبا بنظر میاید.

همچنین بر طبق وعده های جناب کیشیموتو او بعد از ناروتو بدنبال خلق داستانی است که بتواند از نظر کیفیت بهتر از ناروتو باشد. موضوعی که شاید در Samurai 8 محقق نشد اما بی شک داستان بوروتو اوزوماکی بستر بسیار مناسبی برای تحقق این وعده است. وعده ای که بعد از شروع آرک جدید یعنی بوروتو دو گردآب آبی بیشتر از قبل چشم انتظار تحقق آن هستیم.

بوروتو و ناروتو

از اینکه با ویولت گیمرز در این مقاله همراه بودید از شما سپاس گذاریم. نظر شما همراهان ویولت گیمرز در رابطه با انیمه بوروتو چیست؟ شما چه دلایل دیگری برای تماشا و یا حتی عدم تماشای آن دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

چگونه بوروتو را بدون فیلر ببینیم؟

برای بدون فیلر دیدن بوروتو باید قسمت های مانگا کنون رو ببینید! برای مشاهده لیست این قسمت ها کلیک کنید.

چند درصد از انیمه بوروتو فیلر است؟

نزدیک به 80 درصد این انیمه را فیلرها تشکیل داده اند!

آیا دیدن بوروتو بعد از ناروتو واجب است؟

بله بوروتو بسیاری از خطوط داستانی ناروتو را ادامه میدهد.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments