اخبار بازی

رئیس Xbox Game Studios: همه بازی ها نباید اثری لایو سرویس باشند

علی رغم شکست های بی شمار در ژانر لایو سرویس، بسیاری از شرکت ها به شکلی یا روشی به دنبال این مدل بازی ها هستند. Xbox Game Studios با عناوین لایو سرویس مانند Sea of Thieves و حتی Fallout 76 در عملکرد مطلوبی قرار دارد. اما طبق گفته مت بوتی (Matt Booty) این بدان معنا نیست که آن ها عجله دارند که هر بازی یک بازی در حال پیشرفت و برقرار باشد.

رئیس Xbox Game Studios در مصاحبه با وب‌سایت گاردین گفت:

ما هیچ دستور و فرمانی نداریم که بگوید هر بازی باید یک بازی در حال پیشرفت و برقرار باشد. دنباله Psychonauts و Double Fine Productions به عنوان یک نمونه ارائه می شود. مکن است یک Psychonauts 3 وجود داشته باشد ، اما من نمی خواهم به تیم شفر بگویم که آن را بسازد. با دانستن تاریخچه بازی هایی که او می سازد، فکر نمی کنم او قرار باشد بازی ای بسازد که دارای فصل باشد و به مدت پنج سال ادامه داشته باشد.

حتی با موفقیت بازی هایی مانند Sea of Thieves و Halo Infinite در مدل لایو سرویس، مت بوتی می گوید که Xbox همچنان عناوین مستقل را ارزیابی می کند:

عنوان Sea of Thieves طول عمر بالایی دارد و ما قصد داریم بخش چند نفره Halo Infinite را در فصول مختلف شروع کنیم اما به Compulsion Games، استودیوی ما در مونترال، گفته نشده است كه بخواهید چیزی را بسازید كه دارای فصلی یا شش قطعه DLC یا موارد دیگر باشد. اما هیچ اختیاری وجود ندارد که آنها مجبور شده باشند بفهمند که چگونه می توان فصلی را برای آن بازی طراحی کرد.


البته این را می توان در Halo Infinite نیز مشاهده کرد که علی رغم داشتن فصل ها و یک پلتفرم در حال تکامل، هنوز هم یک کمپین نسبتاً قدرتمند را ارائه می دهد. در حال حاضر، Xbox Game Studios برای سالهای آینده چیزهای زیادی در دست ساخت دارد، از Fable بعدی و Forza Horizon 5 گرفته تا Perfect Dark ، State of Decay 3 و Avowed.

نظر شما درباره صحبت های مت بوتی چیست؟ فراموش نکنید نظرات خود را برای ما بنویسید. همچنین شما میتوانید دیگر اخبار بازی را از اینجا مشاهده کنید

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سهند رشیدی احمدآبادی
2 سال‌ قبل

با حضور استدیو های زنیمکس مدیا عناوین داستان محور اکس باکس بیش از پیش افزایش میابن . Halo که همیشه در کنار کمپین فوق العاده اش مولتی پلیر فوق العاده هم داشته و Sea of Thieves در حال حاضر بسیار موفق عمل میکنه و همیشه تو صدر پر فروش های استیم هست . اکس باکس تعادل خیلی خوبی بین بازی های داستان محور و بازی های سرویس محور برقرار کرده و حتی این تعادل کمی به سمت داستان محور ها متمایله

محمدرضا دیزج خلیلی
محمدرضا دیزج خلیلی
پاسخ به  سهند رشیدی احمدآبادی
2 سال‌ قبل

آره دقیقا، مایکروسافت یک تعادل و توازن خیلی خوبی را بین بازی های لایو سرویس و مستقل و داستانی رعایت کرده و سعی بر پوشش هر سلیقه ای را داره