رویدادمقالاتمقالات انیمه
داغ

بهترین انیمه های 2021 | نظرسنجی بهترین انیمه های سال گذشته

سال 2021 از آن سال های پربار برای طرفداران انیمه های سریالی در سراسر جهان بود. میتوان گفت طرفداران هیچ ژانری در این سال دست خالی نماندند. طرفداران اثار اکشن Tokyo Revengersو 86 و نیم فصل اول فصل اخر Attack titan را داشتند. طرفداران اثار درام هم موفق به تماشای اثار ارزشمندی چون to your eternity و  فصل دوم beastars شدند. حتی طرفداران اثار رمنس هم یکی از بهترین سال های تاریخ این ژانر را با fruits basket و horimiya پشت سر گذاشتند. در این بین تحریریه ویولت تصمیم گرفت بهترین انیمه های سال 2021 را در لیست بهترین انیمه های سال 2021 به مخاطبانش ارائه دهد. با ما همراه باشید تا در این لیست به بررسی بهترین انیمه های 2021 بپردازیم.

بهترین انیمه های سال از نظر شما 

تیم ویولت گیمرز جهت افزایش مشارکت با مخاطبانش تصمیم به برگزاری برترین های سال کرده است و با توجه به استقبال بالای شما مخاطبان امسال نظرسنجی بخش انیمه نیز برگزار گردید. حتما ما را در جریان گزینه انتخابی خود قرار دهید. این مشارکت علاوه بر بالا رفتن جنبه رقابت باعث فراهم شدن لیست محبوب ترین اثار سال برای مخاطبین عزیز فارسی زبان نیز میشود.

بهترین انیمه 2021 از نظر شما؟

View Results

Loading ... Loading ...

بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱ 

به رسم هرسال ویولت در شب های ماه اسفند هرشب از چندین رتبه مدنظر اعضای تحریریه رونمایی میکند و در پایان ماه عنوان برتر نیز معرفی میشود. امیدواریم طی شب های پیش رو به مانند سالی که گذشت همراه تیم ویولت باشید و با برنامه های ویژه اخر سال ما همراه باشید.

Boruto: naruto next generations .25

حقیقت غیر قابل انکار این است که سری بوروتو هرگز نتوانست به محبوبیت عنوان ناروتو برسد. استودیوی منفور پیروت به جای شکیبایی جهت جلو رفتن روند طبیعی مانگا شروع به ساختن فیلر های ضعیف و بی کیفیت کرد به گونه ای که هفتاد درصد انیمه فعلی را قسمت های فیلر تشکیل میدهد! تا این که نوبت به سال ۲۰۲۱ رسید که استودیو تصمیم به کاور بخش گسترده ای از مانگا کرد. و موفق به خلق بهترین قسمت های این سری دویست قسمتی شد. از انجا که مانگای بوروتو مسیر جذابی را درپیش گرفته است احتمال بالا این اثر در سال های اینده موفقیت های بیشترین را با وفاداری به مانگا کسب کند.

البته که ضعف های این اثر غیرقابل ایراد است اما فایت های بسیار جذاب و ویژگی های بصری بوروتو در سال گذشته به علاوه رشد بخش داستانی و بلوغ کاراکتر ها و اپیزود های باکیفیت و بسیار پرسروصدای این اثر باعث شد تصمیم به حضور ان در لیست بهترین انیمه های 2021 کنیم. شاید نسل بعد ناروتو لایق یک فرصت دوباره باشد

24. My Senpai Is Annoying

کمدی رمنس های انیمه ای به چنین جایگاهی در قلب مخاطبانشان رسیده اند که تصور سالی بدون آن ها غیرممکن است. این انیمه هم جزو آن اثاریست که اگر بدون توقع خاصی به پایش بنشینید به احتمال زیاد لذت میبرید. یه داستان بانمک و شخصیت های بانمک تر که باعث خلق یک انیمه به شدت فان شده است. ژانر اصلی انیمه اسلایس اف لایف است اما رگه های یک کمدی رمانتیک دوست داشتنی در آن به چشم میخورد. رمنس بین کاراکتر های متفاوت و متضاد همیشه جالب است درست مثل این انیمه و زوج اصلیش. اگر از انیمه های جدی خسته شده اید یا دلتان چند ساعت سرگرمی میخواهد این انیمه انتخاب جالبیست هرچند به علت روند کند و نداشتن خط داستانی برجسته امکان خستگی مخاطب وجود دارد.

 

That Time I Got Reincarnated as a Slime /23

ایسکای ! ژانری که این روزها همه جا به چشم میخورد!‌ ( در تعریف ایسکای باید گفت: ژانری که شخصیت اصلی به علت یک حادثه به جهان دیگری منتقل میشود) و بین صدها دست از اثار این دسته گاها اثار ماندگاری پا به عرصه میگذارند. اثاری که ثابت میکنند این ژانر اشباع شده هنوز پتانسیل ها و قابلیت های فراوانی دارد ! درست به مانند موشکو تنسی و ری زیرو که خود را به عنوان پرچمداران این دسته ثابت کرده اند. تناسخ من به عنوان…. شاید بهترین انیمه سال ۲۰۲۱ نباشد اما قطعا در لیست بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱ حضور دارد!‌ داستان مفرح و سرگرم کننده و کاراکتر های جالب کلیشه های ترکیب شده با خلاقیت تیم تولید و لایت ناول محبوب و جالبی که پشت اثر قرار دارد دست به دست هم داده اند تا شاهد یکی از بهترین ایسکای های سال های اخیر باشیم! 

platinum end /22

انیمه ای که میتوان به آن لقب نااامید کننده ترین اثر سال را داد!‌ سازندگان انیمه بسیار پراوازه و محبوب دفترچه مرگ شروع به ساخت یک اثر جدید کردند. اثری که از قبل از حضورش هایپ فراوانی در اطرافش وجود داشت که مدیون اثر قبلی نویسنده اش بود. چند قسمت اول توجه مخاطبان را با کاراکتر های جالب و ایده جذابش جلب کرد. اما متاسفانه تا مشخص شدن ایرادات پرشمار اثر زمان چندانی نیاز نبود! باگ های داستانی و ضعف شخصیت پردازی ( خصوصا نقش اول) و پایان بندی بد باعث شدن این اثر پرپتانسیل نتواند بهترین خود باشد. اما به هرحال نقش فرعی های جالب و ایده بکر اثر باعث حضور آن در لیست بهترین انیمه های ۲۰۲۱ شده است. بهتر است خودتان اثر را امتحان کنید و با سلیقه خود در باره آن قضاوت کنید.

21/Don’t Toy With Me, Miss Nagatoro

انیمه ای که بدون شک میتوان آن را یکی از جذاب ترین کمدی های سال دانست. داستان دختر با اعتماد به نفس و مرد آزار و سال بالایی خجالتی و نه چندان اجتماعیش برخی از فان ترین لحظات انیمه های سال ۲۰۲۱ را رقم زد. البته باید گفت که این انیمه جنجال های بسیاری نیز داشت به شکلی که بسیاری درخواست کنسل شدن آن را داشتند که با توجه به محبوبیت انیمه به جایی نرسید. این رام کام ( رمنس کمدی ) با شخصیت های دوست داشتنی، داستان ساده اما بانمک، موقعیت های کمدی دوست داشتنیش قشر عظیمی را مشتاق ماجراجویی های هفتگی سنپای و ناگاتارو ساخت. زوج هایی با شخصیت های متضاد همیشه برای مخاطبان جذاب بوده اند و رابطه بامزه و شیطنت امیز ناگاتارو و سنپای جزو این دست روابط جذاب است.

درکل ناگاتارو سان انیمه ایست که به راحتی میتواند در هر اپیزودش بیست دقیقه فان و لذت بخش را به مخاطبش بدهد. و هدف از ساختش نیز همین است.

20 / Kingdom season 3

کینگدام عنوان مانگای پر افتخار و محبوبیست که میتوان گفت نسخه انیمه آن هرگز به محبوبیت عنوان پرافتخار مانگا نرسید. البته با این حال باز میتوان آن را انیمه قابل احترامی دانست که یک داستان بسیار جذاب تاریخی را تقدیم مخاطبش میکند. به علاوه شخصیت عمیق و جالب که مخاطب را با خود همراه میکنند. چیزی که این اثر را خاص میکند بدون شک داستان سیاسی جذاب و زیرلایه های جذاب آن است که به زیبایی مخاطب را با دنیای تاریک آن اشنا میکند. داستان انیمه کینگدام درباره پسریست که تلاش میکند امپراطوری چین را پس از تاریخی پانصدساله دوباره متحد کند. از نظر ما کینگدام از اندرریتد ترین و بهترین انیمه های 2021 است.

19/ wonder egg priority

اثری که نباید گول ارت استایل زیبا و اتمسفر کودکانه اش را بخورید. واندر اگ بدون شک دارای یکی از دارک ترین و عمیق ترین مفاهیم بین اثار لیست بهترین انیمه های 2021 است. این انیمه با خودکشی بهترین دوست نقش اصلی اغاز میشود و از همان اول مواضع را با مخاطب مشخص میکند. اگر صرفا بحث ارت استایل را در نظر بگیریم واند اگ را شاید حتی بتوان یکی از سه اثر برتر سال دانست به علاوه کرکتر دیزاین فوق العاده زیبا که در طراحی کرکتر اصلی مشخص است. متاسفانه پایان بسیار ضعیف مانع از رسیدن اثر به تمام پتانسیل هایش شد اما بدون شک با این حال واندر اگ از بهترین انیمه های سال 2021 است هرچند متاسفانه آن را نیز کنار platinum end باید جز اثار لیست بهترین انیمه های سال بدانیم.

18 / mieruko chan

ژانر ترسناک ژانری مهجور در میان انیمه های سریالیست. شاید هر چندسال یک بار شاهد یک اثر به معنای واقعی ترسناک باشیم. میرکو چان شاید توقع شمارا تمام و کمال از یک اثر ترسناک برطرف نکند اما تاحدی این کمبود را التیام میبخشد. داستان انیمه به شدت جالب و خلاقانه است. دختری که برای حفظ زندگیش باید بی تفاوت از کنار تهدید های فراطبیعی و ترسناک گذر کند. صحنه های ترسناک و جامپ اسکر ها به اندازه کافی ترسناک هستند که مخاطب از انتخابش پشیمان نشود. داستان بسیار جذاب و کاراکتر اصلی جالب و  ژانر خاص باعث حضور در لیست بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱ شده است.

17/  komi can’t communicate

و بالاخره محبوب ترین کمدی سال طبق نظر مخاطبان که یکی از محبوب ترین کاراکتر های مونث سال را نیز معرفی کرد. انیمه کومی نمیتواند برقرار کند درباره دختر بسیار زیباییست که از کوچک ترین برقراری ارتباط با دیگران عاجز است. و پسری که به خاطر علاقه ای که به او پیدا کرده است میخواهد به او کمک کند و این ارتباط تبدیل به برخی از بامزه ترین و دوست داشتنی ترین لحظات انیمه های امسال میشود. ارت استایل بسیار زیبا و منحصر به فرد و کمدی دلچسب و تمرکز رو دو کاراکتر اصلی از دلایلیست که این انیمه در لیست بهترین انیمه های سال 2021 حضور دارد.

16/ my hero academia season 5

فصل پنج مای هیرو میتوانست بهترین فصل این عنوان محبوب باشد اگر استودیو بونز در خط داستانی اثر دست نمیبرد. ارک مای ویلن با تمرکز بر شروران این اثر محبوب فضای انیمه را از آن حالت همیشه کلیشه ای شرور مقابل قهرمان خارج میکرد و اجازه میداد جنبه های تاریک این دنیای بزرگ را ببینیم. اما خشونت بی پروای این فصل استودیو بونز را از از دست دادن قشر کم سن و سال مخاطبان اثر ( که تعدادشان کم نیست) ترساند. به طوری که سانسور ها و دست کاری های زیادی را در اثر شاهد بودیم . با این حال بازهم اثر به استاندارد های همیشگی مای هیرو وفادار ماند. به علاوه که در بزرگ ترین وظیفه اش موفق شد: اماده سازی مخاطب برای بهترین و جذاب ترین فصل مای هیرو فصل ششم و ارک وار. استاندارد های همیشگی اثر دلیل حضور آن در لیست بهترین انیمه های 2021 شده است.

15/Blue Period

اثری که عمیقا زیباست. Blue Period علاوه بر ارت استایل و زیبایی های بصری فراوان مفهوم عمیق و زیبایی را به مخاطبش میرساند. رویا چیست؟ چه جایگاهی در زندگی ما دارد؟ تلاش و استعداد چطور؟ انیمه جزو دسته اسلایس اف لایف نیز قرار میگیرد. مخاطب شاهد زندگی جوانانیست که میخواهند در این جهان شلوغ جایگاه خود را پیدا کنند. پسری که برخلاف استعداد کمش در نقاشی تنها زمانی که مشغول به این کار است احساس زندگی میکند. به علاوه نقش اول زن دختریست که الهام بخش او برای حرکت در این مسیر میشود. به علاوه تعداد بسیار زیادی کاراکتر فرعی که رویاها و انگیزه های خود را دارند. دیدن این اثر برای همگان میتواند الهام بخش و جذاب باشد. و بدون شک جزو بهترین انیمه ها امسال و بهترین انیمه های ۲۰۲۱ است.

14/Mars red

و بدون هیچ شکی خاص ترین و از بهترین انیمه های امسال‌! مارس رد برخلاف دیگر اثار نه اثری اوریجینال است نه اقتباس از مانگا و لایت ناول. بلکه اقتباس از یک نمایشنامه بسیار جذاب است و دلیل فضای نامانوس و تئاترگونه اش نیز همین است. کیفیت بصری اثر محشر و در برخی موارد نامانوس است. اما اگر از انیمه های معمول خسته شده اید یا از علاقمندان دنیای ادبیات هستید مارس رد انتخاب محشری است. حتما به این اثر خون اشامی و شاعرانه ( که به انتخاب ما از بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱ است) شانسی برای تماشا بدهید

13/ Horimiya

مانگای هوریمیا احتمالا محبوب ترین مانگای عاشقانه ی فعلی است. اما متاسفانه استودیو منفور کلاور ورک اینجا هم عادت بد خلاصه سازی انیمه ها را ترک نکرد ( که متاسفانه بلای وحشتناکی سر اثر محبوب پرامیسد نورلند اورد‌! ) اما با این حال درونمایه اثر همچنان تماشایی و بسیار دوست داشتنیست. هوریمیا یکی از واقع نگرانه ترین و دوست داشتنی ترین داستان های عاشقانه چند سال اخیر را درباره دو شخص از دو دنیای متفاوت روایت میکند. دختری محبوب و اجتماعی و پسری با دو هویت متفاوت. بدون شک هوریمیا از بهترین انیمه های سال ها اخیر و از بهترین انیمه های 2021 است. کاراکتر های هوری و میامورا قطعا تا مدت ها پس از تماشای انیمه ( و ترجیحا خواندن مانگا )‌ در ذهن مخاطب باقی میمانند.

12/ vivy fluorite eye’s song

بدون کوچک ترین شکی از لحاظ ارت استایل و هویت بصری ویوی بهترین انیمه سال 2021 است. ناسلامتی ویوی اثریست که باعث شد ویت استودیو به هوای ساخت آن فصل چهارم اتک تایتان را رها کند!‌ و نتیجه کار هم بسیار زیبا و تحسین برانگیز درامد. داستان رباتی که در مواجهه با جهان انسانی دارای عواطف و احساسات میشود داستان جدیدی نیست اما همیشه زیبایی های خودش را دارد. به همین دلیل میتوان ویوی را تا حدودی اثری کلیشه ای اما عمیقا زیبا و جذاب دانست که میتواند برای همه جذاب باشد. تمام این موارد دست به دست هم داد و باعث حضور ویوی در لیست بهترین انیمه های سال 2021 شد.

11 / moriarty the patriot 

بزرگی گفت همه داستان های تاریخ بارها گفته شده اند اما همه آن ها از همه زوایا گفته نشده اند ! عبارتی که برای این انیمه کاملا صدق میکند. تا به حال بی شمار اقتباس از شرلوک هلمز دیده ایم. حتی بسیاری از شرلوک را دارای بیشتری اقتباس ها طی تاریخ میدانند.  اصلا چقدر این رقیب مرموز شرلوک را میشناسیم؟؟ این کاراکتر پرپتانسیل لایق بیشتر از این هاست. انیمه موریاتی وطن پرست برای پاسخ به این سوال ساخته شده است. تمرکزش بر موریاتی جوان است که تصمیم بر ریشه کن کردن اختلاف طبقاتی در جامعه به شدت اشرافی زده انگلستان کرده است. موریاتی وطن پرست دارای تعداد زیادی بازی و رقابت فکری و سوالات فلسفی و سیاسی و یکی از بهترین ضدقهرمان های تاریخ است. موریاتی وطن پرست بدون شک از بهترین انیمه های سال 2021 است بلکه لایق چنین رتبه بالایی در لیست بهترین انیمه های 2021 نیز است.

10/ Dr. Stone season 2

(( انقدری که از دکتر استون اطلاعات علمی یاد گرفتم طی سال های مدرسه نگرفتم ! )) جمله ای که از بسیاری تماشاچیان دکتر استون خواهید شنید. داستانی خلاقانه و منحصر به فرد با یک اجرای عالی و نتیجه اش شده اثری باارزش به اسم دکتر استون! دنیایی را تصور کنید که تمام ساکنین این کره خاکی طی تابش نوری عجیب به سنگ تبدیل شده اند ! در همین حین سنکو نابغه ۱۸ ساله احیا میشود و خود را در میان انبوهی مجسمه بی جان میابد. داستان به همین اندازه ساده و کوبنده اغاز میشود. مخاطب همراه سنکو وارد این دنیای اخرالزمانی میشود و به دنبال دلایل این انقراض میگردد. و در نهایت حتی به شواهدی میرسد که با استفاده از آن میتواند به این نابودی سه هزارساله پایان دهد.

دکتر استون در فصل دوم درخشان تر از پیش بازگشت. تمام نقاط قوت فصل اول در فصل دوم پررنگ تر شد و معدود نقاط ضعف نیز  کم رنگ تر از پیش شد. همه این موارد شگفت انگیز باعث شد تا تصمیم بگیریم فصل دوم دکتر استون را در لیست بهترین انیمه های سال 2021 قرار بدهیم

 

تحریریه ویولت گیمرز

مطالبی که این پروفایل به عنوان نویسنده آن ها است، در واقع مقالات اساسی و مهم وبسایت ویولت گیمرز بوده و از نظر کل تیم تحریریه می باشند.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
21 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
گربه لیسا
گربه لیسا
2 سال‌ قبل

خسته نباشید 👌
امسال سال بسیار خوبی برای انیمه ها بود و انتخاب بهترین ها واقعا سخته، ولی خب برای من اودد تاکسی، موشوکو تنسی، اتک و ری زیرو جز بهترین آثار سال بودند. به امید یک سال بهتر در 2022

علی حیدریان
سردبیر
2 سال‌ قبل

با اینکه همه دوستان در جریان هستن خیلی اهل انیمه نیستم ولی به هر حال دوستان زیادی علاقه دارن و پیگیر انیمه های مختلف هستند. دم همه کاربرای ویولت گیمرز که رویداد های ویولت گیمرز شرکت می کنند گرم.

تشکر فراوان از تیم تحریریه انیمه سایت مخصوصاََ از آروین جان، رضای بامرام و بهار عزیز😁

#(AC)
#(AC)
2 سال‌ قبل

به‌به
واقعا فکرشو نمی‌کردم برا انیمه هم این کارو بکنید. دمتون خیلی گرم.

Mobin-07
Mobin-07
2 سال‌ قبل

پارت 1 فصل 4 اتک با اینکه خیلیی خوب بود ولی! بهترین انیمه سال گذشته برای من قطعا فصل دوم ری‌زیرو بود فصل اول هرچقدر خوب بود فصل دوم چندین برابر بهتر بود از کرکتر اکیدنا تا پرداخت خیلی خوبی که به امیلیا و شخصیت های جدید مثل گارفیل و خواهرش داشت و توئیست آخر فصل و فایت های خفنش و…… (چه تئوری های خفنی هم برای ادامه‌ش هست)
از اون طرف فصل 5 مای هیرو و فصل دوم موریارتی و‌طن پر‌ست برای من خیلی نا امید کننده بودن
فصل پنجم مای هیرو که اوایلش روند خیلی کند و خسته کننده ای داشت و اواخر فصل هم که وارد یکی از بهترین آرک های مانگا یعنی مای ویلن آکادمی شد بونز خرابش کرد
فصل دوم موریارتی و‌طن پر‌ست هم فصل اولش عالیی بود اما فصل دومش خیلی خرابش کردن و با از همه چیز سرسری می‌گذشت
موشوکو تنسی هم فصل دومشو که ندیدم اما با فصل اولش هیچجوره ارتباط نگرفتم :))
86 هم که من خیلی دوستش دارم و انیمه واقعا خفنی بود پارت دومش هم که شاهکار کرد (در انتظار اپیزود بعدی پارت 2 :_( )
جوجوتسو کایزن هم که انیمه خوبی بود آرتش خیلی خوب بود و فایت های خیلی خوبی داشت اما اصلا چیزی به اسم داستان و شخصیت پردازی نداشت :)))

karen
karen
2 سال‌ قبل

سپاس از برگزاری بهترین انیمه سال 2021، ولی واقعا بهترین انیمه فقط اتکک

Makima
Makima
2 سال‌ قبل

خیلی ممنون بابت لیست، انیمه re Zero بنظرم نتنها اینکه جز بهترین انیمه های سال 2021 هست بلکه جز بهترین انیمه هایی است که تا به امروز ساخته شده خوبه که تو نظرسنجی اوله

نکته عجیب هم حضور انیمه موشوکو تنسی بین بهترین انیمه های سال 2021 هست، این انیمه واقعا در حد انیمه re Zero نیست اصلا

رضا باروت کوبیان
پاسخ به  Makima
2 سال‌ قبل

درود بر شما، در فوق العاده بودن RE ZERO که شکی وجود نداره، ولی موشوکو تنسی هم واقعا فوق العادست، از نظر روایت داستان، کیفیت انیمیشن ها، جهان سازی و شخصیت پردازی واقعا حرف های زیادی برا گفتن داره، بنظرم طبیعیه که جز بهترین انیمه های سال 2021 باشه

علیرضا
علیرضا
2 سال‌ قبل

سطح انیمه دربرابر سطح گیم و سینما واقعا پایینه. مخصوصا این اتک که اصلا فازشو درک نمیکنم چیه اینقدر اورریتده

Makima
Makima
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

خخخخخخخخ، جالب بود جناب

اگه این انیمه ها نبودن گیم و سینما از رو چی باید اسکی میرفتن جالب بود، محض اطلاع به بازی هایی که از روی برزرک الهام رفتن (مثل آثار میازاکی و فینال فانتزی و….) و فیلم هایی که از انیمه ها اسکی رفتن مثل (تلقین =پاپریکا قوی سیاه =پرفکت بلو، نصف فیلم های هیولایی مدرن = انیمه اوانگلیون) نگاهی بیندازید، البته این ها صرفا چند تا مثال است

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Makima
2 سال‌ قبل

جناب الان بایوشاک از کدوم انیمه اسکی رفته؟ سایلنت هیل؟ لست آو آس؟ خیلی از فیلم های بزرگ هم همینطور. فردا یهو بیا بگو پدرخوانده رو از روی کتابش نساختن از روی انیمه اتک بوده.

گوتی و بهترین های سینما رو شنیده بودیم ولی بهترین انیمه سال 2021 ؟ گرچه سایت ویولت گیمرز خیلی عالیه و خوبه که همه چیو میذارن کاری ندارم ولی میگم دوست عزیز اشتب میزنی سطح انیمه خیلی پایینتر از سطح گیم و سینماس

Makima
Makima
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

ما که نگفتیم همه گفتیم خیلی ها
بازی های ویدیویی که همش در حال اسکی رفتن هستند مثلا همین بایوشاک از فیلم هایی مثل قلب فرشته و کتاب 1984 اورول اسکی رفته، سایلنت هیل هم که یک کپی سطحی از کتاب the mist استفان کینگ هستش، و لست هم از فیلم جایی برای پیرمرد ها نیست

حالا شما دوتا گیم رو نام ببر که بجز لایو اکشن و کلا مسائل تجاری روی عرصه هنر تاثیر گذار باشن،
ممنونم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Makima
2 سال‌ قبل

بسیار عالی آفرین
منم نگفتم این بازیا از این فیلما اقتباس نکردن. دارم میگم از انیمه. وقتی میگی خیلیا یعنی الان نصف بیشتر بازیا باید از روی انیمه ها اسکی رفته باشن.
همین بایوشاک، لست و سایلنت هیل هنری بودن نخ تجاری. اگر از بحث اقتباس بکشیم بیرون هنر رو بخوام بگم، همون آثار میازاکی بازی ساز هنری هستن.

Makima
Makima
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

چرا اگه یه فهرست بلند درست کنیم می‌بینیم که نصفشون کپی هستند، بخصوص بازی های هک اند اسلش
بازی های میازاکی که همه از روی برزرک اسکی رفتن

راجر ابرت : بازی های ویدیویی هنر نیستند

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Makima
2 سال‌ قبل

راجر ابرت؟ بجای اینکه از حرف راجر ابرت مایه بذاری که باطله، خودت بایوشاک رو بازی کن متوجه میشی هنر هست یا نه. بعد همش داری از آثار میازاکی و هک اند اسلش میگی. این عناوین آره ممکنه نزدیک انیمه باشن. ولی دنیای بازی ها خیلی بزرگ تر از این حرفاس که بخوای با چند تا بازی بگی مشابه انینه هستن. کجای آثار تاد هاوارد، نیل دراکمن، کن لوین اسکی از انیمس؟ آخه انیمه؟ یه چیزی بگو آدم خندش نگیره.

Makima
Makima
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

من بایوشاک بیکران رو بازی کردم با اینکه در بین بازی های رایانه ای جواهری است اما در مقابل سینما و الخصوص انیمه ها واقعا هیچ حرفی برا گفتن نداره، راجر ابرت هم یکی از بزرگترین منتقدان سینما هست، شما میتونی یه بازی ساز رو پیدا کنی که گفته باشه گیم هنره؟ یا یه گیم که بر روی سینما و انیمه تاثیر گذار بوده باشه؟ تو انیمه ها که مثال های اینچنینی زیاده و فیلم ها و بازی ها زیاد ازشون اسکی رفتن

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Makima
2 سال‌ قبل

اولا که بایوشاک های قبلی رو هم باید انجام بدی تا بتونی نظر بهتری بودی چون شاید بشه گفت اونا سطحشون بالاتره. یعنی نسخه یک. دوما تازه الان معلوم شد که درکی از بازی ها ندارید وگرنه اصلا اینطوری نمی گفتید. اینکه بایوشاک در برابر انیمه ها حرفی برای گفتن نداره مثل جوک هست. این همه بازی همچون الماس خالص دارن بالای هرچی هنره میدرخشن بعد اینطوری میگی؟ :/ بله خیلی بازی ساز ها یا منتقدین بازی های ویدیویی هستن که گفتن گیم هنره. بعد در مورد اسکی خدمتت بگم وقتی بازی کامل ترین و بهترین هنره، کم پیش میاد ازش اسکی برن چون اصلا در حدش نیستن و پتانسیل کپی کردن یا اسکی رفتن رو ندارن!

makima
makima
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

همچنین دوست عزیز بنظر من شمام درک درستی رو از انیمه ها ندارین این رو از جوک آخر جمله تون یعنی (بازی کامل ترین و بهترین هنره) متوجه شدم، که این احتمال را میده که شما تا الان بجز گیم نه انیمه دیدین نه فیلم و نه هیچ هنر دیگری، برای شروع پیشنهاد میکنم از همین فهرست بهترین انیمه های سال 2021 شروع به دیدن کنین
بایوشاک 1 رو در حد چند ساعت بازی کردم و بعد دراپ کردم اگه ته هنر گیم اینه که دیگه واویلا و اگر بازی سازی یا منتقد سرشناسی بوده که گفته باشه ویدیو گیم هنره خوشحال میشم که اسم ایشون و محاصبه مربوطه را بگین تا ما هم استفاده کنیم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  makima
2 سال‌ قبل

راه دور نریم از همین آقای حیدریان توی ویولت گیمرز گرفته تا آقای آقابابایی تا هرچی منتقد و بازی ساز داخلی و خارجیه میگن گیم هنره!

اگر من فیلم ندیده بودم نمیگفتم سطح فیلم خیلی بالاتر از انیمس پس بهتره شما کمی فیلم ببینید. دوما که انیمه هم تا دلتون بخواد از آثار میازاکی انیمه ساز گرفته تا بقیه دیدم و همه سطحن در برابر گیم و سینما

بعد تازه مشکل اصلی اینه شما نه تنها از بازی درکی نداری. بلکه از سینما و کلا هرچی هنره درکی نداری. اومدی کارتون کودکان رو اسمشو گذاشتی هنر بعد میگی از گیم و سینما بالاتره

Makima
Makima
پاسخ به  علیرضا
2 سال‌ قبل

خب حرف منم اینه که شما یه منبع بیار که یه منتقد چنین حرفی زده باشه شما فقط میگین که هر چی منتقده خارجی و داخلی چنین حرفی زده ولی مدرکی رو برای حرفتون نمیارین

اگه آثار میازاکی سطح هستند پس چطور یه کارگردان بزرگ سینما مثل آکیرا کوروساوا که از نظر خیلی از مجله های معتبر سینمایی جز 10 کارگردان برتر تاریخ سینما هست میاد میگه من در حد میازاکی نیستم!! یا چطور وقتی از منتقدان جهان خواستن که بهترین فیلم های قرن 21 رو انتخاب کنن انیمه شهر اشباح جز 5 اثر سینمایی برتر قرن و بالاتر از خیلی از بزرگان سینما قرار گرفت؟

البته منم یک زمانی در گذشته به انجام بازی های رایانه ای مشغول بودم ولی بعد از مدتی که دیدم وسیع تر شد و به سینما و بعد انیمه روی آوردم، بعدش هم شما چرا هی داری گیم رو به سینما میچسبونی؟ البته بعید میدونم که شما هم درک درستی از انیمه داشته باشین و یک بار دیگه پیشنهاد میکنم با همین بهترین انیمه های سال 2021 شروع کنین

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Makima
2 سال‌ قبل

مدرک چیه میگم همه همینطورن اسم منتقدای اینجا رو هم آوردم که بهترینا هستن. من طرف سینما هم هستم انیمه سطحه چی میگی؟ شما درک درستی از سینما و گیم ندارین اومدین از انیمه میکشین بالا. انیمه؟؟؟ خدایی خندم میگیره که انیمه رو هنر میدونین و از گیم و سینما بالاتر

عجبا
واقعا متاسفم برای سطحتون من با شما دیگه صحبتی ندارم چون کاملا سطح و درکتون مشخصه که انیمه رو از سینما و گیم بالاتر میدونین واقعا جای تاسف داره

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Makima
2 سال‌ قبل

دوست عزیز کاری به بحث شما با ایشون ندارم ولی در اینکه بازی های ویدیویی هنر هستند و بسیاری از عناوین این هنر، صرفاََ جنبه تجاری ندارند حتی یک درصد هم شکی وجود نداره و قطعاََ همینطوره. مرسی که کامنت میذارید و ویولت گیمرز رو دنبال می کنید.