بازیرویدادمقالات بازی

بهترین بازی سال 2022

بهترین بازی سال 2022 چیست؟ هر کس نظر متفاوتی با دیگری دارد. با این حال، همین تفاوت نظرات است که برگزاری همین رویداد ها را جذاب می کند. امسال نیز مثل سالیان گذشته، در فصل زمستان میزبان شما عزیزان در بهترین های سال هستیم. برعکس بازی های سال 2021 که بیشترشان ضعیف بودند، خوشبختانه در 2022 شاهد بازی های بسیار قدرتمند تر و بزرگ تری بودیم. برخی از بازی های بزرگ و پرطرفدار همچون God of War: Ragnarok برخلاف برخی از شایعات، دچار تاخیر جدید و طولانی نشدند و بالاخره در سال 2022 به دست طرفداران خود رسیدند.

پس از دریافت بازخورد های مختلف از صد ها هزار بازدیدکننده ویولت گیمرز در طول این سال ها، تصمیم به ایجاد تغییرات جدیدی در بهترین های سال به منظور افزایش جذابیت آن و رضایت شما عزیزان گرفتیم. رویداد بهترین بازی سال 2022 ویولت گیمرز با سال های گذشته تفاوت ها و پیشرفت هایی دارد. اولین تفاوت، نسخه ویدیویی اعلام برندگان می باشد تا اگر خیلی اهل خواندن نیستید، در نهایت بهترین بازی های سال 2022 هنگام اعلام برندگان، بتوانید از ویدیوی این رویداد لذت ببرید. دومین تفاوت مهم اعلام برندگان مختلف در رشته های متفاوت می باشد. یعنی امسال علاوه بر اعلام بهترین بازی سال 2022، بهترین بازی های سال را از جنبه های دیگر نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی بهترین بازی های سال 2022

سال 2022 در صنعت بازی های ویدیویی، همانطور که انتظار می رفت بسیار درخشان ظاهر شد. یکی از دلایل کیفیت بالای صنعت بازی های ویدیویی در سال 2022، انتشار بازی های بزرگی همچون God of War: Ragnarok، Elden Ring بود. شایعات مختلفی مبنی بر انتشار عنوان گاد آو وار رگناروک در سال 2023 در فضای مجازی پخش شده بود که خوشبختانه جعلی از آب در آمدند. برخی از بازی البته برخی دیگر از بازی هایی که قرار بود در سال 2022 منتشر شوند، با تاخیر مواجه شدند. در ادامه بهترین بازی سال 2022 به این موارد بیشتر می پردازیم:

sony nintendo microsoft

بررسی عملکرد کنسول های گیمینگ در 2022

برخلاف پلی استیشن، سال 2022 برای ایکس باکس یک فاجعه تمام عیار بود. این کنسول تقریبا هیچ بازی انحصاری کامل قدرتمندی در 2022 ارائه نکرد. بسیاری از عناوینی که قرار بود در این سال منتشر شوند، با اخیر مواجه شدند. برای مثال، می توانیم به تاخیر یکی از بازی های بزرگ ایکس باکس یعنی استارفیلد اشاره کنیم. عنوانی که با تاخیر های اعلام شده، بنظر می رسد که در سال 2023 منتشر شود. علاوه بر این بازی، امیدواریم که بالاخره این تاخیر های فراوان بازی های دیگر Xbox در 2023 به سر برسند و شاهد انتشار چند بازی قدرتمند و مورد توجه از این پلتفرم باشیم.

از سوی دیگر، پلی استیشن در سال 2022 پادشاهی کرد. سونی با انتشار بازی های مختلف و پرطرفدار انحصاری توانست دل هواداران خود را شاد کند. بازی هایی همچون Horizon Forbidden West، God of War Ragnarok، Gran Turismo 7، Stray، Sifu تنها مورد از انحصاری های فوق‌العاده پلی استیشن بودند که در سال 2022 به دست گیمر ها رسیدند.

نینتندو نیز عملکرد متوسط رو به ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت. تاخیر نسخه جدید زلدا به سال 2023، یکی از اخبار ناراحت‌کننده این شرکت برای هواداران این بازی بود. اما اگر با نینتندو و سیاست های جالبی که دارد آشنا باشید، می‌دانید که به هر حال فروش خود را پیش می برد و طرفداران خود را حفظ می کند.

جوایز بهترین بازی های سال 2022

همانطور که در مقدمه اشاره شد، امسال با جوایز بیشتری همراه شما هستیم. علاوه بر انتخاب بهترین بازی سال 2022 از نظر تحریریه و شما کاربران عزیز، قرار است در بخش های دیگر نیز برنده اعلام نمائیم. این بخش ها شامل موارد زیر می شوند که هرکدام انتخاب برنده ای مجزا خواهد داشت:

  • بازی مستقل
  • اجرا
  • موسیقی و طراحی صوتی
  • گرافیک هنری
  • گرافیک فنی
  • داستان و روایت
  • گیم پلی

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما تفاوت موسیقی با طراحی صوتی و داستان با روایت را درک می کنیم. همه این موارد به خوبی در کامل ترین مقاله آموزش نقد و بررسی به طور مفصل توضیح داده شده اند. اما امسال، برای کنترل بیشتر روی برگزاری، کیفیت بازی ها در هر دو بخش مجموعاََ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بهترین بازی سال 2022 از نظر کاربران ویولت گیمرز

بهترین بازی سال 2022 کاربران ویولت گیمرز: Elden Ring

بهترین بازی سال 2022 از نظر شما چیست؟

  • Elden Ring (36%, 562 Votes)
  • God of War Ragnarok (19%, 288 Votes)
  • Horizon: Forbidden West (15%, 232 Votes)
  • Stray (8%, 120 Votes)
  • The Last of Us Part I (6%, 95 Votes)
  • Midnight Fight Express (5%, 71 Votes)
  • Immortality (3%, 53 Votes)
  • Gran Turismo 7 (3%, 50 Votes)
  • Sifu (3%, 41 Votes)
  • Call of Duty: Modern Warfare II (2%, 31 Votes)

Total Voters: 1,543

Loading ... Loading ...

نظرسنجی پس از یک هفته برقراری(از 8 الی 15 اسفند 1401) به اتمام رسید.

بالاخره پس از یک هفته برقراری نظرسنجی و ثبت صد ها رای شما عزیزان، شاهکار Elden Ring بهترین بازی سال 2022 از نظر کاربران ویولت گیمرز شد. همانطور که در نظرسنجی بالا مشاهده می شود، بعد از Elden Ring، بازی های God of War Ragnarok و Horizon Forbidden West به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. خوشبختانه روند تعداد رای های نظرسنجی های بهترین بازی سال ویولت گیمرز نیز در طی سال ها صعودی بوده و امسال بیشتر از سال های گذشته رای در این نظرسنجی ثبت شد.

در ادامه به معرفی بهترین بازی های سال 2022 در رشته های مختلف و همچنین بهترین بازی سال 2022 از نظر تیم تحریریه می پردازیم. پس همچنان با ویولت گیمرز همراه باشید.

داستان کامل بازی God Of War

بهترین بازی های سال 2022 در بخش های مختلف از نظر تیم تحریریه ویولت گیمرز

  • بهترین بازی مستقل: Stray
  • بهترین اجرا: کریستوفر جاج؛ نقش کریتوس در بازی God of War: Ragnarok
  • بهترین موسیقی و طراحی صوتی: Elden Ring
  • بهترین گرافیک هنری: Elden Ring
  • بهترین گرافیک فنی: God of War: Ragnarok
  • بهترین داستان و روایت: Elden Ring
  • بهترین گیم پلی: God of War: Ragnarok

بهترین بازی سال 2022 از نظر تیم تحریریه ویولت گیمرز

بالاخره به بهترین بازی سال 2022 از نظر منتقدین تیم تحریریه سایت ویولت گیمرز رسیدیم. پس بیائید تا بدون فوت وقت به معرفی بهترین بازی های سال 2022 به ترتیب از نظر تحریریه ویولت گیمرز بپردازیم:

Stray بهترین بازی سال

5. Stray

بازی Stray، لذت بازی کردن در نقش یک گربه بامزه و دوست داشتنی را به شما هدیه می دهد. ماجراجویی ما در بازی Stray، فراتر از چیزی است که قبل از انتشار، فکرش را می کردیم. کیفیت بالای صداگذاری، نورپردازی نئونی چشم نواز و معما های جالب، برخی از مواردی هستند که سازندگان به خوبی آن ها را پیاده سازی کرده اند. به طور کلی Stray یک بازی خلاق، با کیفیت و لذت بخش است که در رتبه پنجم بهترین بازی سال ویولت گیمرز از نظر تیم تحریریه قرار میگیرد.

بهترین بازی سال 2022

4. The Last of Us Part I

تجربه ابرشاهکار لست آو آس را با گرافیک نسل نهمی و امکانات جدید تر بر روی پلی استیشن 5، هدیه ناتی داگ در سال 2023 به گیمر ها بود. بازی The Last of Us حتی بر روی پلی استیشن 3، آنقدر فوق‌العاده است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. داستان زیبای سفر جول و الی با روایت خارق العاده ای که دارد، باعث می شود تا هر گیمری این اثر هنری را تحسین کند. ترکیب چنین داستان و روایت با گرافیک فنی و هنری و موسیقی شاهکار، خلق یک بازی بی نظیر را ممکن ساخته است. حال در سال 2023، استودیوی ناتی داگ سونی، گیمر ها با یک ریمیک عالی از این ابرشاهکار، شگفت زده کرد.

horizon forbidden west

3. Horizon Forbidden West

ماجراجویی جدید الوی در غرب ممنوعه، تجربه فوق العاده ای است که بازی Horizon Forbidden West در اختیار مان قرار می دهد. عنوانی که از هر نظر چند پله از نسخه قبلی خود یعنی Horizon Zero Dawn بالاتر است. اختلاف این بازی با نسخه قبلی خود، در کنسول نسل نهمی سونی یعنی PS5 بیشتر به چشم می خورد.(بررسی بازی Horizon Forbidden West در ویولت گیمرز را مطالعه کنید.) گرافیک چشم نواز، ربات ها و قابلیت های جدید و داستانی مناسب، برخی از ویژگی های خوب این بازی هستند.

داستان کامل بازی گاد اف وار

2. God of War: Ragnarok

بازی گاد آو وار رگناروک، ادامه فوق‌العاده ای برای God of War (2018) بود. استودیوی سانتامونیکای سونی، باز هم توانست در خلق یک گاد آو وار خوب دیگر موفق ظاهر شود. این بازی که به صورت میان نسلی به دست هواداران خود رسید، با استقبال خیلی خوبی مواجه شد. از نظر کیفیت، این بازی نسخه بهبود یافته و پیشرفته‌تر گاد آو وار 2018 می باشد. گرافیک بیشتر، امکانات جدید تر و برخی ویژگی های جالب داستانی و گیم پلی که شاید اشاره به آن ها اسپویل محسوب شود، از برخی تغییرات و بهبود های این بازی هستند.

برنده بهترین بازی سال 2022 ویولت گیمرز

1. بهترین بازی سال 2022 تحریریه ویولت گیمرز: Elden Ring

کمتر پیش می آید یک بازی بتواند در سطح شاهکار Elden Ring ظاهر شود. عنوانی که از تجربیات فراوان میازاکی و دیگر اعضای فرام سافتور در طول سال ها، در خلق یک اثر سولز به تکامل رسیده است. الدن رینگ، اولین بازی سولز نیست، اولین بازی جهان باز یا اولین بازی ساخته شده توسط استودیوی فرام سافتور هم نیست؛ اما کامل ترین آن هاست. پس قطعا آخرین بازی این استودیوی فوق العاده، علاوه بر برنده شدن در نظرسنجی کاربران ویولت گیمرز، لایق برنده شدن بهترین بازی سال 2022 از نظر تیم تحریریه ویولت گیمرز نیز می باشد.

بسیار خوشحالیم که بار دیگر در سالی دیگر، با بهترین بازی سال همراه شما عزیزان بودیم. امیدواریم که بهترین بازی های سال 2022 ویولت گیمرز رضایت شما را کرده باشد. ما همواره به پیشنهادات و انتقادات مفید و سازنده شما نیازمندیم؛ پس حتما در بخش نظرات پایین همین صفحه نیز از ما یاری فرمائید.

تحریریه ویولت گیمرز

مطالبی که این پروفایل به عنوان نویسنده آن ها است، در واقع مقالات اساسی و مهم وبسایت ویولت گیمرز بوده و از نظر کل تیم تحریریه می باشند.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی حیدریان
سردبیر
1 سال قبل

خوشحالم که امسال هم بهترین بازی های سال ویولت گیمرز رو داریم جلو میبریم. دم همه بچه های تحریریه و دوستانی که از سایت بازدید میکنن گرم. امیدوارم از محتوا و مطالب سایت در طی یک سال اخیر راضی بوده باشید.

همایون
همایون
1 سال قبل

بهترین بازی سال 2022 برای من God of War Ragnarok بود، واقعا بازی خوبیه. گرچه الدن رینگ رو هنوز تجربه نکردم ولی تعریفشو زیاد شنیدم.

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  همایون
1 سال قبل

حتما تجربه کن شاهکاره

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  همایون
1 سال قبل

دو صد سپاس برای ارسال نظرت همایون عزیز. پس سعی کن حتما elden ring رو تجربه کنی چون واقعا یک اثر هنری فوق العاده ای هستش که مشابه و رقیب نداره.

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

خسته نباشید. واقعا از شاهکار Elden Ring لذت بردم. فوق العاده بود. قطعا بهترین بازی سال 2022 این بازی هستش. برای من نه تنها بهترین 2022، بلکه یکی از بهترین بازی های تاریخ هست.

رها
رها
1 سال قبل

سلام
تاپ تری بهترین گیم های سال ۲۰۲۲ من:
3. Last of us
2. Horizon
1. God of war
البته خیلی بازی های خوب دیگم بازی کردم ولی خب اینا یه چیز دیگن😍

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  رها
1 سال قبل

سلام بر تو رها جان، بازی های شاهکاری توی لیست تاپ تری بهترین بازی های سالت هست. بنظر میرسه که علاقه زیادی به سبک اکشن ادونچر داری. مرسی بابت نظرت.

مجید
مجید
1 سال قبل

در بین بهترین بازی های سال ۲۰۲۲ واقعا برای من تجربه بازی Horizon Forbidden West بی نظیر بود. خیلی از این بازی لذت بردم. بازی Stray هم اثر جذابی بود که برای یک استودیوی مستقل خیلی خوبه. درکل خسته نباشید. همینطور با قدرت ادامه بدید.

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  مجید
1 سال قبل

درود بر تو مجید آقای گل. دقیقا درست اشاره کردی، بازی Horizon Forbidden West یک گیم فوق العاده بود. بنظر میرسه که گوریلا گیمز فقط با استفاده از تمام بازخورد ها و تجربیات نسخه قبلی تونسته این بازی زیبا و خوب رو خلق کنه. آره Stray هم خوب بود. هرچند بهترین بازی مستقل سال شاید برای من Stray نباشه اما به هر حال سازنده هاش واقعا گیم ارزشمندی ساختند. مرسی ازت بابت نظراتت. چشم حتما با همراهی شما عزیزان با انرژی و قدرت بیشتری میریم سراغ 2023:))

Roham rh22hr
Roham rh22hr
1 سال قبل

امسال شاید سال پرباری برای ویدئو گیم نبود. اما رقابت بین گاد اف وار و الدن رینگ برای من خیلی جذاب بود. یه جاهایی با خودم میگفتم گاد اف وار بهترین بازی ساله و بعدش میگفتم نه لعنتی الدن رینگ بهترینه. و این لوپ همینطوری برای من امسال اتفاق میوفتاد!! خسته نباشید با دوست خوبم علی حیدریان و بقیه برو بچه های تحریریه

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Roham rh22hr
1 سال قبل

رهام واقعا دیگه چه انتظاری از سال 2022 داشتی که میگی پربار نبود؟😂 بجز شاهکار هایی که توی لیست بهترینا هستن خیلی بازی های دیگه هم منتشر شدن‌ ولی مثل اینکه سطح انتظارت خیلی کهکشانیه. ولی خب حتی اگه بگیم 2022 خیلی هم عالی نبود، حداقل از سال فاجعه 2021 بهتر بود. پارسال اگه یادت باشه یه بار خواستیم کلا بهترین بازی سال رو انجام ندیم چون واقعا سال فاجعه ای بود😂
در هر صورت دمت گرم بابت همراهیت رفیق

علی حیدریان
سردبیر
1 سال قبل

مرسی از اینکه ویولت گیمرز رو دنبال میکنی دانیال جان؛ و همچنین نظرت:)

J.C
J.C
1 سال قبل

سلااام سلام. مثل اینکه یکم دیر رسیدم:/ البته فرقی نداره چون انتخاب منم برای بهترین بازی سال 2022 الدن رینگ بود×_+

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  J.C
1 سال قبل

درود بر یار وفادار😁 دیر یا زود نداره، کامنت در هر صورت با ارزشه😂 عالی و تشکر از همراهی و کامنتت

Danyal damayn
Danyal damayn
1 سال قبل

به به دوباره به تایم انتخاب بهترین بازی سال توسط شما مخاطبین عزیز رسیدیم😍

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Danyal damayn
1 سال قبل

هومم البته ۲۱ ساعت پیش که کامنت گذاشتی تایم نظرسنجی تموم شده بودا، ولی بازم دمت گرم که ویولت گیمرز رو دنبال میکنی و نظرتو به اشتراک میذاری.

Javad Barshoeei
Javad Barshoeei
1 سال قبل

و منی که توی کل سال ۹۹٪ از اینا رو تجربه نکردم😅

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Javad Barshoeei
1 سال قبل

عیب نداره مهم نیته😂😂
هرچند امیدوارم در ادامه حتپا تجربشون کنی، چون گیمای خیلی خوبی توی 2022 منتشر شد.

Javad Barshoeei
Javad Barshoeei
پاسخ به  علی حیدریان
1 سال قبل

چندتا از عناوین مثل سیفو و الدن رینگ رو تجربه کردم؛ اما بعد وقت نکردم و پاکشون کردم😂😂
البته یه دلیل دیگه هم اینه که نمیتونم از یه گیمی دل بکنم:
s2.uupload.ir/files/hollow_knight_menu_e8oe.png

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  Javad Barshoeei
1 سال قبل

عالی😂 بازم خوبه. آره هالونایت هم که عالیه👌🏻 امیدوارم وقت کنی تمام بهترین بازی های ۲۰۲۲ رو پلی بدی

جلال
جلال
1 سال قبل

سلام – بهترین بهترینها فقط گاد آف وار است.

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  جلال
1 سال قبل

سلام. مرسی از نظر جلال عزیز❤️‍🔥 ممنونم از اینکه ویولت گیمرز رو دنبال میکنی😃