تیترمقالاتمقالات بازی

بهترین بازی های نقش آفرینی که نباید از دست بدهید!

جمع بزرگان!

سبک نقش آفرینی از قدیمی ترین سبک ها در بازی های ویدیویی است. این ژانر مخصوصا در کشور ما بسیار محبوب است و قطعا بسیاری از شما این نوع بازی ها را تجربه کرده اید. با ویولت گیمرز همراه باشید تا شما را با 5 تا از بهترین بازی های RPG آشنا کنیم.

5. Yakuza: Like a Dragon

بهترین بازی های نقش آفرینی:Yakuza: Like a Dragon

بازی نقش آفرینی Yakuza: Like a Dragon توسط استودیو Ryu Ga Gotoku Studio ساخته شده است. این بازی توسط سگا در سال 2020 ابتدا برای پلتفرم پلی استیشن عرضه شد. این نسخه از فرنچایز یاکوزا اندکی بعد در همان سال برای پلتفرم های ویندوز ایکس‌باکس وان ایکس‌باکس سری ایکس/اس عرضه شد.

گیم‌پلی بازی یک هجویه به تمام معنا از بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی ژاپنی است و خودش، خودش را دست می‌اندازد! مثلا یک شخصیت خیابانگرد با پاشیدن ارزن روی دشمن، کبوترها را احضار می‌کند تا او را بزنند! و یا زمانی که لباس خاص Musician تنتان باشد، با پرتاب آلبوم موسیقی‌تان به سمت دشمن به او حمله می‌کنید. از این قبیل حمله‌های من‌درآوردی و بامزه روحیه طنز بازی را بالا می‌برد. از لحاظ داستانی نیز این بازی به نوعی بهترین داستان را در مجموعه یاکوزا روایت کرده و چنان بازی های دیگر این سری،این بازی نیز داستان بسیار قوی دارد. و البته، نکته ای که شاید کمتر در نقدهای این بازی به چشم می خورد، قابلیت تجربه بخش داستانی این بازی به صورت CO-OP تا سقف 2 نفر به صورت آفلاین است که آن را به بازیِ خاص این مقاله تبدیل می کند.

4. Bloodborne

بهترین بازی های نقش آفرینی:Bloodborne

بازی Bloodborne توسط استودیوی افسانه ای فرام سافتور توسعه یافته است. این بازی در سال 2015 توسط سونی کامپیوتر انترتینمنت به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد. بلادبورن همکاری دوم هیدتاکا میازاکی با سونی پس از Demon’s Souls بود که حالا از گیم پلی نسبتا سریع تر و اتمسفری کریه تر(!) بهره می برد. این بازی از لحاظ گیم پلی بسیار با سری سولز متفاوت است به صورتی که به کل در بازی شما توانایی دفاع نداشته و بهترین دفاع شما،در واقع حمله شماست.

البته با وجود گیم پلی متفاوت، بلادبورن هنوز هم یک بازی سخت و هنوز هم یکی از بهترین بازی های RPG است. حتی خود شوهی یوشیدا رئیس سابق استودیوهای پلی استیشن برای تمام کردن این بازی از فرام سافتور کمک خواسته بود! او پس از عرضه بازی در مصاحبه جالبی گفته بود که جهت دریافت راهنمایی بابت شکست برخی باس‌های بازی و دیدن پایان‌های مختلف، به یکی از تهیه‌کنندگان بلادبورن ایمیل ارسال کرده است. البته که طبیعتا یوشیدا با استودیوی From Software ارتباط نزدیکی داشته، اما این چیزی از خنده‌دار بودن ماجرا کم نمی‌کند و باری دیگر به یادآور این می‌شود که عناوین فرام سافتور، واقعا پیچیده و چالش‌برانگیز هستند.

3. Witcher 3:Wild Hunt

بهترین بازی های نقش آفرینی:Witcher 3

بازی نقش آفرینی The Witcher 3: Wild Hunt در سال 2015 توسط سی دی رد پراجکت ساخته شده است. این بازی RPG توسط همین شرکت در همان سال برای پلتفرم های ویندوز، PS4 ، اکس‌باکس وان منتشر شد.در سال 2019 نیز این بازی برای نینتندو سوئیچ عرضه شد و هم اکنون نسخه نسل نهمی آن در حال ساخت است.

ویچر 3 هنوز هم بعد از 5 سال جزو شاهکارهای گرافیکی محسوب می شود. توجه به جزئیات در این بازی بسیار بالاست. برای مثال حرکت باد به زیبایی شاخه‌های درختان و یا اشیاء آویزان را تکان می‌دهد، حرکت کردن در آب موج‌های زیبایی روی آن ایجاد کرده و اثر جادوهای مختلف گرالت نیز روی دشمنان منحصربه‌فرد است.

2. The Elder Scrolls V: Skyrim

 

یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی تاریخ، The Elder Scrolls V: Skyrim است. در سال 2011 توسط استودیو بتسدا ابتدا برای پلتفرم های مایکروسافت ویندوز، اکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳ عرضه شد. اسکایریم هم اکنون به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ شناخته می شود.

بدون شک اسکایریم یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ است. زیرا بازی نقش آفرینی بتسدا بعد از 10 سال،هنوز هم جامعه کاربری بسیار فعال و سرزنده ای دارد. به عنوان یکی از بهترین بازی های RPG تاریخ، اسکایریم شاید بهترین گرافیک را نداشته باشد، اما گیم پلی درگیر کننده و عمیق این بازی چنان اعتیاد آور است که نمی توانید آن را به راحتی رها کنید! همچنین بازی The Elder Scrolls V: Skyrim توانست بطور میانگین نمره 95 را در ویوکریتیک کسب کند.

 

1. Persona 5

اینجا نه حرفی از Persona 5 Royal است،نه Persona 5 Strikers.باور کنید خود نسخه اصلی آن قدر شاهکار هست که شما را پای خود نگه دارد! بازی Persona 5 در سال 2016 در ژاپن برای پلتفرم پلی استیشن 4 و کمی بعد،در سال 2017 در آمریکای شمالی و اروپا عرضه شد.

جالب است بدانید که به صورت کلی سری پرسونا خود اسپین-آف فرنچایز مگامی تنسی است و از لحاظ فروش،پرسونا 5 با 3 میلیون نسخه فروش،پرفروش ترین بازی این فرنچایز بزرگ و محبوب به شمار می رود. گیم پلی بازی Persona 5 مانند نسخه های قبلی این سری به صورت نوبتی است و انیمیشن های مبارزات بسیار نرم و روان ساخته شده اند.

امیدوارم شما دوستان ویولت گیمرزی از این مقاله لذت برده باشید. قطعا تعداد بهترین بازی های نقش آفرینی و سبک RPG بسیار فراتر از این لیست است پس اگر بازی خاصی را می شناسید که در این مقاله معرفی نشده،حتما آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

علیرضا درویشی

Evil is Evil. Lesser, greater, middling… Makes no difference. The degree is arbitrary. The definition’s blurred. If I’m to choose between one evil and another… I’d rather not choose at all

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
گربه لیسا
گربه لیسا
2 سال‌ قبل

از بین این ها فقط اسکایریم رو تجربه کردم که تجربه فوق‌العاده ای بود، خسته نباشید 🙂

Surena
Surena
2 سال‌ قبل

عالی بود
ویچر‌ به نظر من رتبه اول 👌

Ashkan
Ashkan
2 سال‌ قبل

عالی بود
بلادبورن به نظر من رتبه اول👌

ℳᎯℋⅅᏐ
ℳᎯℋⅅᏐ
2 سال‌ قبل

به مولا سید لیست خوبی بود خسته نباشی
از بین اینا فقط اسکایریم و ویچر رو بازی کردم
ویچر که برام شاهکار بود
اسکایریم هم گیم حقیه
بلکه بلاد بورن رو هم تجربه کردم
به مولا که عالی نواختی

آرین
آرین
2 سال‌ قبل

سلام
وجود بازی‌ای مثل Yakuza و توجه بهش لیست شمما رو محبوب و دوست‌داشتنی می‌کنه.