بررسی بازی

بررسی بازی Neon White

بازی Neon White مجموعه از ایده‌های خلاقانه‌ای است که محکم به هم جوش خورده‌اند. این عنوان رسالت خود را به عنوان یک بازی ویدیویی به سرحد کمال رسانده و المان سرگرمی را هدف خود قرار می‌دهد. امری که در کنار ویژگی‌های ساختاری مختلف، می‌تواند آن را به راحتی به یکی از بزرگترین غافلگیری‌های سال ۲۰۲۲ بدل کند. با بررسی بازی Neon White همراه ویولت گیمرز باشید.

Neon White عنوانی است که در ساختار آن تلفیقی از المان‌های اکشن-پلتفمرمینگ و شوتر اول‌ شخص مشاهده می‌شود. به گونه‌ای که در هسته گیم‌پلی و پیشروی مراحل آن، ماهیت اسپیدرانر به وضوح به چشم می‌آید. استودیو Angel Matrix وظیفه توسعه این بازی را برعهده داشته و شرکت Annapurna آن را در سال ۲۰۲۲ عرضه کرده است. این بازی در‌ابتدا تنها بر روی پلتفرم PC و نینتندو‌ سویچ در دسترس بود. اما با گذشت زمان و استقبال چشمگیر از آن، Neon White راه خود را به کنسول‌های پلی استیشن باز کرد. حال هم ناشر این عنوان قرار است تا آن را در تاریخی نامشخص در اختیار کاربران ایکس باکس قرار دهد.

بررسی داستان بازی Neon White

بازی Neon White داستان شخصیتی با نام مستعار White را روایت می کند. کسی که در گذشته یک قاتل حرفه‌ای بوده و حال قرار است تا به سبب گناهانش به جهنم برود. با این‌حال وایت به همراه دیگر گناهکاران به طور غیر‌منتظره‌ای به بهشت فراخوانده می شود. در حالی چیزی از گذشته فانی خود به خاطر نمی‌آورد. فرشتگان ماسکی مخصوص بر صورت هریک از این افراد می زنند و آنها را با نام Neons (نئون‌ها) خطاب می‌کنند. تنها شانس نئون‌ها برای رستگاری و سکونت در بهشت، شرکت در مسابقه‌ای سالیانه و نابودی شیاطینی است که در بهشت رخنه کرده‌اند. در نهایت یک نئون از میان این افراد به عنوان فرد برگزیده می‌تواند در بهشت ماندگار شود. در این میان شما در نقش نئون وایت در تلاش هستید تا ضمن پیروزی در این رقابت،‌ خاطرات از دست رفته خود را بازیابی کنید.

بررسی داستان بازی Neon White؛ کلیت داستان
نمایی از شخصیت های بازی Neon White

White در طول داستان با شخصیت‌های متعددی از جمله اعضای گروه‌ سابق خود روبه‌رو می‌شود. افرادی که بر‌خلاف او از رخداد‌های گذشته مطلع هستند ولی سعی در مخفی کردن حقایق از او دارند. تا به اینجا از کلیت داستان مطلع شدیم. اما بازی Neon White چطور داستان خود را بازگو می‌کند؟

بررسی داستان بازی Neon White؛ روایت و داستانگوییروند روایت و داستان‌گویی

Neon White داستان خود را بدون تکیه بر کات‌سین‌ها و به صورت دیالوگ‌های متعدد، به شکل یک Visual Novel‌ بیان ‌می‌کند. روایت داستان ممکن است در شروع کمی ناامیدکننده به نظر می رسد. اما با عبور از چپتر اول و افزایش عمق روابط شخصیت‌ها، داستان روند صعودی گرفته و روایت مرموز خود را تا انتها حفظ می‌کند. طنز خاص دیالوگ‌ها باعث جذابیت مکالمات شخصیت‌ها شده و روند داستان را از یکنواختی بیرون می‌آورد. شوخ طبعی به کار رفته در بازی باعث می‌شود تا کمتر عنوانی را سراغ داشته باشید که بتواند اینگونه باعث خنداندن شما در لحظات متعدد شود. Neon White از یک مکانیزم جالب برای مکالمات بین شخصیت‌ها استفاده‌ می‌کند. طوری که شما در هر مرحله با دریافت یک آیتم مخصوص به هر کاراکتر و اهدای آن، می‌توانید گفتگوی جدیدی را آغاز کنید. این روند در نهایت ذره‌ذره باعث کسب اطلاعات بیشتر و درنهایت بازیابی حافظه پاک‌شده شما می‌شود.

بررسی گیم‌پلی بازی Neon White

بررسی گیم‌پلی بازی Neon White

بازی Neon White دارای یک گیم پلی سریع و هیجان‌انگیز است که شما را تا انتها همراه خود نگه‌می‌دارد و یکنواخت نمی‌شود. درواقع در هر چپتر داستان یک مکانیزم یا سلاح جدید اضافه می‌شود که رکن جدیدی را به پیشروی در مراحل اضافه می‌کند. سلاح‌‌ها در بازی ‌Neon White به شکل کارت‌هایی هستند که می توانید از قابلیت‌های آنها استفاده کنید. اما شما تنها می‌توانید ۲ نوع کارت را به صورت همزمان حمل کنید که شما را مجبور به استفاده بهینه از آنها می‌کند. هر کارت یک ویژگی مخصوص را در دسترس قرار می‌دهد که در مقابل باعث از بین رفتن آن کارت می‌شود. برای مثال تفنگ Godspeed که نماینگر وینچستر است قابلیت Dash را دراختیار شما می‌گذارد.

ساختار و تنوع مراحل

بازی دارای ۱۲ چپتر و درمجموع ۱۲۵ مرحله است که شامل ۹۷ مرحله اصلی و ۲۸ مرحله فرعی می‌شود. شما باید مراحل اصلی را در مدتی زمانی مشخص به پایان برسانید تا با گرفتن رنگ Gold یا Ace جواز ورود به چپتر بعد را دریافت کنید. طراحی مراحل بازی Neon White به بهترین نحو ممکن صورت گرفته و شاهد مراحل متنوع و خوش‌ساختی هستیم. هر مرحله شامل یک یا چندین مسیر کوتاه‌تر است که فرایند تکرار مراحل برای بهبود رکوردها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. مراحل فرعی در این زمینه بعضا حتی بهتر از مراحل اصلی عمل کرده و هیجان بیشتری را شامل می‌شوند. برای نمونه در مراحل فرعی مربوط به شخصیت Yellow شما نمی‌توانید از قابلیت‌ ويژه سلاح‌های خود استفاده کنید. طوری که با تنها حذف یک المان، چالش به مراتب بیشتری را به مخاطبان القا می‌کند

بررسی داستان بازی Neon White؛ طراحی هنری
یکی از مکان‌های زیبای بازی Neon White از منظر هنری

بررسی گرافیک و طراحی بازی Neon White

بازی Neon White از یک طراحی ساده و درعین‌حال چشم‌نواز بهره می‌برد. تنوع محیط‌ها هم باعث شده تا شاهد انواع طراحی‌ها و رنگ‌بندی باشیم و بازی در این بخش از تنوع خوبی برخوردار است. به علاوه در طراحی شخصیت‌‌ها به وضوح شاهد الهاماتی از ‌آرت‌استایل انیمه‌ها هستیم که جذابیت خاصی به هریک از آنها داده است. از لحاظ فنی بازی Neon White تقریبا بی‌نقص ظاهر می‌شود. در طول تجربه خود تنها شاهد یک مورد افت فریم کوتاه و یک گلیچ ساده بودم. درکل بازی به طور روان و بدون هیچ مشکلی به‌صورت ۶۰ فریم بر روی PC متوسط من اجرا می‌شود.

بررسی موسیقی‌های بازی Neon White

بررسی موسیقی‌های بازی Neon White

گروه موسیقی Machine Girl وظیفه تنظیم ساندترک‌های بازی Neon White را برعهده داشته است. آلبوم موسیقی‌های بازی Neon White دارای دو بخش مجزا است که در مجموع ۵۱ عدد ترک را شامل می شود. ترک‌ها هرکدام به خوبی با بخش‌ها و مراحل مختلف سازگار هستند و تجربه ای جذاب را به ارمغان می‌آورند. برای نمونه تم موسیقی که هنگام صحبت با یک کارکتر پخش می‌شود، می تواند به خوبی بیان‌گر عواطف و شخصیت او باشد. با این حال در برخی مواقع ریتم سریع موسیقی با حرکات کندتر شخصیت مطابقت ندارد و می‌تواند باعث ناهماهنگی هرچند کوچک شود. درکل تعداد بالای ترک نه تنها از کیفیت آنها نکاسته، بلکه با تنوع بالای خود به عنوان مکملی برای گیم‌پلی بازی عمل کرده است. به گونه‌ای که لذت تجربه چندین باره مراحل و تکرار آنها را دوچندان می‌کند.

کیفیت صداگذاری شخصیت‌ها

کیفیت صداگذاری یکی از مواردی است که می توانید به وضوح در برخی مکالمات خود با شخصیت‌‌ها متوجه آن شوید. صداپیشگان معدود بازی هر‌یک توانسته اند تا به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهند. امری که می‌تواند به انتقال هرچه بهتر دیالوگ‌ها و تاثیرگذاری آنها کمک کند. در این مورد می توانم به طور خاص به صداپیشگان دو شخصیت Violet و Green اشاره کنم که در هر لحظه احساسات کارکتر خود را به خوبی منتقل ‌کرده‌اند. 

سخن پایانی

Neon White یکی از آن عناوین ناشناسی است که هرساله می‌آیند و صنعت سرگرمی را غافلگیر ‌می‌کنند. ایده‌های خلاقانه و جذاب سازندگان در کنار یکدیگر به بار نشسته و یک تصویر واحد خاص و زیبا را تشکیل می‌دهد. این اثر المان‌های خود را در جهت ارضای حس سرگرمی و هیجان مخاطبین‌اش به‌ کار ‌می‌بندد و به این هدف هم دست‌می یابد. بازی داستان را به پاشنه‌ آشیلی برای خود بدل نمی‌کند و روایت خوبی را در سطح مدنظر ارائه می‌دهد. با این‌حال تمرکز خود بر روی هسته اصلی‌اش را از دست نمی‌دهد. Neon White با گیم‌پلی سریع و درگیرکننده، و تلفیق آن با موسیقی‌های مناسب شما را انتهای ماجرا نگه می‌دارد و یک تجربه ناب هیجان‌انگیز را به ارمغان می‌آورد.

نمره بررسی بازی Neon White:

9.2 از 10

بررسی بازی Neon White براساس نسخه PC انجام شده است.

بسیار خرسندیم که تا انتهای بررسی بازی Neon White همراه وبسایت ویولت گیمرز بودید. نظر شما در خصوص بازی Neon White چیست؟ آیا شما این بازی را تجربه کرده‌اید؟ حتما در انتهای این بررسی، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران ویولت گیمرز به اشتراک بگذارید. همچنین برای مطالعه دیگر بررسی های وبسایت ویولت گیمرز می توانید بر روی بررسی بازی کلیک کنید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Samul
Samul
1 سال قبل

نقد زیبا و تمیزی بود
منم دارم بازیو میرم واقعا شاهکاره😄🔥