انیمهتیترمقالات انیمه

نقد انیمه spy x family – خانواده ی دوست داشتنی آدمکش، ذهن خوان و جاسوس!

نقد انیمه spy x family: بعید به نظر میرسد در شبکه های اجتماعی و صفحات مربوط به اثار انیمه ای حضور داشته باشید، اما به طور مداوم به یک دختر کوچولوی مو صورتی و تیکه کلام هایش در انیمه spy x family برنخورده باشید! آنیا و خانواده تقلبیش سلاطین تمام و کمال بهار امسال بوده اند. انیمه ای که در مدت زمان کوتاه به محبوبیتی فراگیر رسید. بسیاری از انیمه های مشهور سال ها برای رسیدن به این محبوبیت تلاش کرده اند.

در نقد انیمه spy x family دلایل این محبوبیت را بررسی میکنیم. همچنین به خلاصه داستان، شخصیت های انیمه spy x family و … نیز میپردازیم. با نقد انیمه spy x family همراه ما باشید.

خلاصه داستان انیمه spy x family: داستان خانواده ای متشکل از یک ذهن خوان، یک جاسوس بین المللی و یک قاتل حرفه ای

داستان انیمه spy x family از جایی شروع میشود که توایلایت، جاسوس بین المللی ماموریتی را برای صلح شرق و غرب و جلوگیری از جنگی جهانی اغاز میکند. تنها راه نزدیکی به سوژه ی مد نظر او نفوذ به یک مدرسه در قالب یک خانواده است. پس ماموریت او برای تشکیل خانواده طی یک هفته اغاز میشود. دومین شخص این خانواده ی تقلبی، آنیا دخترک ذهن خوان و بامزه ی داستان و نماد این سری است. و سومین و اخرین شخص خانواده، یور فورجر، مادر خانواده است. او نیز مانند دو عضور دیگر خانواده رازی برای خودش دارد. این راز شغل مخفی او به عنوان آدم کش اوست! این سه هرکدام به خاطر هدف خود وارد این خانواده میشوند و ماجراهای زیادی را رقم میزنند.

نقد انیمه spy x family انیمه spy x family انیمه جاسوس خانواده

نقد انیمه spy x family

به عنوان یکی از دوست داران مانگا و انیمه spy x family باید اعتراف کنم این انیمه به هیچ عنوان داستان نو و یا خارق العاده ای ندارد. داستان آدم هایی که به علت موقعیت مجبورند کنار یکدیگر قرار بگیرند اما در طول زمان به یک خانواده ی حقیقی تبدیل میشوند بار ها تکرار شده. پس دلیل این حجم محبوبیت انیمه spy x family در چیست؟ دلیل این محبوبیت کاراکتر های خاص، دوست داشتنی و به یادماندنی این اثر هستند. این کاراکتر ها با وجود این که پرداخت ویژه یا … ندارند اما از بامزه ترین و جالب ترین کاراکتر های انیمه ای طی سال های گذشته هستند.

نقد انیمه spy x family انیمه spy x family انیمه جاسوس خانواده

 محبوبیتی به واسطه ی کاراکتر های دوست داشتنی

هرکدام از سه کاراکتر اصلی مخلوطی از کلیشه و غیر کلیشه اند. یور آدمکشی ترسناک است که اسمش لرزه بر اندام مافیای شهر می اندازد. اما در زندگی واقعی زنی ساده و حساس است که با حماقت ها و سادگیش موقعیت های کمیک فراوانی را به وجود می آورد. لوید که کاملا یاداور قامت کاراکتر 007 است مردی تنهاست که تمام کار هایی که برای خانواده تقلیبش انجام میدهد را با عبارت به خاطر صلح جهانی! توجیه میکند. و در آخر آنیا و نماد این سری و یکی از محبوب ترین کاراکتر سال های اخیر. دخترکی که بین دروغ ها و نقاب های اطرافیانش تنها کسی است که تمام و کمال حقیقت را میداند! و به جای فرار از دست این آدم های عجیب هیجان زده میشود انگار که برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش به جهان واقعیت آمده است! شخصیت بانمک آنیا دل اکثر دنبال کنندگان دنیای انیمه را به دست اورده.

نقد انیمه spy x family انیمه spy x family انیمه جاسوس خانواده

کاراکتر های فرعی، سرگرم کننده اما نه چندان درخشان

این انیمه جزو آن دسته آثاریست که کاراکتر های فرعی چندان زیادی ندارد. در نقد انیمه spy x family باید گفت کاراکتر های فرعی موجود هم چندان پرداخت جالبی ندارند و اکثرا به یادماندنی نیستند. شاید جالب ترین کاراکتر فرعی و به یادماندنی ترین آن ها یوری برادر یور باشد که دایی این خانواده تقلبی محسوب میشود. شیفتگی زیاد او نسبت به خواهرش موقعیت های کمیک و فان فراوانی را به وجود می آورد. همچنین انگیزه ی او نیز همانند لوید ساخت جهانی بهتر است اما دقیقا مسیری مخالف او انتخاب کرده است که نکته جالبی است. انسان هایی با انگیزه یکسان به علت سیاست در جایگاه دشمن یکدیگر قرار میگیرند. درکل چندین کاراکتر فرعی بانمک و دوست داشتنی در اثر وجود دارند اما کمابیش سه شخصیت اصلی بهترین کاراکتر های اثر هستند.

نقد انیمه spy x family انیمه spy x family انیمه جاسوس خانواده

نقد انیمه spy x family: داستانی خلق شده توسط دستیار نویسنده ی اتک تایتان!

شاید در نگاه اول داستان انیمه بسیار سرراست و ساده به نظر برسد اما این گونه نیست. با جلو تر رفتن داستان و به خصوص مانگای اثر مفاهیمی مانند جنگ، آثار آن در زندگی انسان ها و شهروندان عادی و…بررسی میشوند. شخصیت لوید مثالی برای شخصیست که در جنگ همه چیز خود را از دست داده و اکنون همه چیز از جمله هویت خود را کنار گذاشته است تا بچه ای به سرنوشت خودش دچار نشود. همچنین داستان انیمه در خلق فضایی که برگرفته از جنگ سرد و چند دهه جنگ ابرقدرت ها پشت پرده است موفق بوده . نکته جالب این است که مانگاکای اثر اقای تاتسویا اندو سال ها دستیار هاجیمه ایسایاما خالق انیمه اتک تایتان بوده است. به گونه ای که خود ایسایاما آرتی برای این اثر طراحی و در پیامی از آن تمجید نمود.

نقد انیمه spy x family انیمه spy x family انیمه جاسوس خانواده

یکی از بهترین فاکتور ها در این انیمه صداگذاری به شدت عالی کاراکتر هاست. همین صداگذاری های عالی باعث شده امروزه وویس های زیادی از کاراکتر های این انیمه در شبکه های اجتماعی دست به دست شود. همچین باید گفت آرت استایل و انیمیشن بسیار روان و زیباست. در حقیقت دو استودیو بزرگ ویت و کلاور ورکس به زیبایی هرچه تمام تر این اثر محبوب را تقدیم مخاطبان کرده اند تا اثر هیچ نقطه ضعفی در بخش فنی نداشته باشد.

نقد انیمه spy x family انیمه spy x family انیمه جاسوس خانواده

نتیجه گیری نهایی

در نتیجه گیری نقد انیمه spy x family باید گفت این اثر یکی از بهترین اثار امسال است. انیمه با ترکیبی از کلیشه ها و روایت آن به شیوه ای غیر کلیشه ای موفق شد دل بسیاری از مخاطبین را به دست اورد. همچنین کاراکتر های بامزه و خلاقانه اثر بسیاری را شیفته ی این خانواده تقلبی در ظاهر اما حقیقی و دوست داشتنی کرد. انیمه spy x family شاید بی نقص و کاملا نواورانه و خلاقانه نباشد اما بدون شک از دوست داشتنی ترین آن هاست. و مطمنا با پخش نیم فصل دوم آن و جلو تر رفتن مانگا بیش از پیش نام آن را خواهیم شنید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پویا سعیدی
عضو
1 سال قبل

یک سریال کمدی بسیار خوبیه،گاهی از رمق می افتاد اما به تجربه کلی آسیبی نمی‌زد و جذاب بود.
به شخصه بزرگترین نقطه قوت این انیمه رو کاراکتر های جذابش می‌دونم.
در نهایت واکو واک و دیگر هیچ.

Arvin.44
Arvin.44
1 سال قبل

بررسی خیلی خوبی بود، خسته نباشید:)
انیمه خوبیه واقعا:) آنیا خیلی بامزه ست:)))))
از لحاظ فنی هم واقعا حرف نداره