تیترمقالاتمقالات سینمایی
داغ

نفرین واقعی فیلم ارواح خبیثه – Poltergeist

وقتی دختری را که با ارواح ساکن در یک تلویزیون ارتباط برقرار می کند، حیاط خلوتی که تبدیل به استخری از اسکلت های گل آلود می شود، جانور-گرگ-دیو که در کمد زندگی می کند و نبوغ استیون اسپیلبرگ را با هم ترکیب می کنید.فرمولی عالی برای ترسناکی پرفروش به دست می آورید. فرمولی که اثری به نام ارواح خبیثه را خلق میکند. اما داستان این فیلم و حاشیه های آن تنها به این فرمول بسنده نیست و فراتر از آن میرود. با ویولت گیمرز همراه باشید تا سری به نفرین فیلم ارواح خبیثه و اتفاقاتی که برای بازیگران این اثر افتاد بیاندازیم.

فیلم اصلی Poltergeist( ارواح خبیثه ) به کارگردانی توبی هوپر و تهیه کنندگی اسپیلبرگ که در سال 1982 اکران شد. فوراً به موفقیت دست یافت و به عنوان یکی از شاهکار های سینمای ترسناک دهه هشتاد آمریکا در نظر گرفته می شود. تمرکز این فیلم بر فریلینگ‌ها، خانواده‌ای از طبقه متوسط ​​(به رهبری کریگ تی نلسون جوان و باهوش) است که با وقوع تعدادی رویداد ماوراء الطبیعه و شرورانه در خانه‌شان در کالیفرنیا و ربوده شدن دخترشان کارول آن، از طریق او، زندگی آنها زیر و رو می‌شود. کمد اتاق خواب توسط گروهی از ارواح که تحت کنترل یک دیو هیولایی به نام “جانور” هستند.

با موفقیت Poltergeist، اتفاقاتی  وحشتناک برای بازیگران این اثر به وجود آمد که برخی آن به عنوان نفرین تعبیر می کنند.

چهار بازیگر در طول فیلمبرداری این سری و بلافاصله پس از آن درگذشتند

بخش اعظم  برای نفرین ادعا شده از مرگ چند بازیگر سرچشمه می گیرد. در مجموع، چهار بازیگر در طول فیلمبرداری سریال و بلافاصله پس از آن جان باختند. دو مورد از این مرگ‌های غم‌انگیز بسیار غیرمنتظره و گیج‌کننده بودند. بسیاری از طرفداران را به گمانه‌زنی در مورد پیامدهای وهم‌آور این سه‌گانه سوق داد.

هدر اورورک

نقش کارول آن فریلینگ، نقطه کانونی جوان این مجموعه را هدر اورورک بازی کرد. تنها شش سال سن داشت که اولین فیلم Poltergeist اکران شد. O’Rourke با موهای بلوند، ظاهر عروسکی و چشمان درشت و کنجکاو تماشاگران را مجذوب خود کرد. اما متأسفانه، در سال 1987 به اشتباه بیماری کرون برای او تشخیص داده شد. سال بعد، اورورک دوباره بیمار شد.علائم او به طور اتفاقی به آنفولانزا نسبت داده شد. یک روز بعد، او سقوط کرد و دچار ایست قلبی شد. اورورک پس از انتقال با هواپیما به بیمارستان کودکان در سن دیگو، طی یک عمل جراحی برای اصلاح انسداد روده جان خود را از دست داد و بعداً تصور شد که او از یک ناهنجاری مادرزادی روده رنج می برد.

دومینیک دان

دومینیک دان، که نقش خواهر بزرگتر اصلی دانا فریلینگ را بازی می کرد. به سرنوشتی به همان اندازه غم انگیز و پیش بینی نشده دچار شد. در سال 1982، دان از شریک زندگی خود، جان سوینی جدا شد. در نوامبر همان سال، او در خانه دان حاضر شد و از او درخواست کرد که دوباره بیکدیگر بپیوندند. هنگامی که او نپذیرفت. سوینی گردن دان را گرفت. او را تا زمانی که بیهوش شد خفه کرد.و او را رها کرد تا در مسیر خانه اش در هالیوود بمیرد. سوینی به شش سال و نیم زندان محکوم شد.اما پس از سه سال و هفت ماه آزاد شد.

جولیان بک و ویل سامپسون

مرگ دو بازیگر دیگر، اگرچه تاسف بار بود، اما غیرقابل پیش بینی یا مرموز نبود. نقش واعظ شیطانی کین از Poltergeist II را جولیان بک بازی کرد. در سال 1983، بک به سرطان معده مبتلا شد. که بلافاصله پس از پایان کار در قسمت دوم سریال، جان او را گرفت. پس از اینکه ویل سامپسون، بازیگر نقش تیلور شمن بومی آمریکا، پس از انجام پیوند قلب و ریه، که درصد بقای بسیار کمی داشت، درگذشت. همین فیلم با تراژدی بیشتری روبرو شد.

اتفاقات عجیب دیگر

نفرین فیلم ارواح خبیثه Poltergiest

مرگ بازیگران تنها عوامل تکثیر نفرین نبودند، زیرا افسانه‌های عجیب و غریب و ترسناک دیگری در اطراف مجموعه فیلم وجود دارند. جوبت ویلیامز که در دو فیلم اول نقش مادر دایان فریلینگ را بازی می کرد.ادعا کرد که کارگردان اسپیلبرگ اصرار داشت که از اسکلت های واقعی انسان به عنوان وسیله ای برای صرفه جویی در هزینه استفاده کند. (در آن زمان، آنها ارزان تر از اسکلت های پلاستیکی بودند). دعای ویلیامز هرگز تأیید نشده است. اما تا به امروز در افسانه های پیرامون نفرین فیلم ها ادامه دارد.

در نهایت، سامپسون، پزشک واقعی که به دلیل شرایط ذکر شده در بالا درگذشت.در تلاشی برای جلب نظر بیشتر همه افراد درگیر، یک شب پس از تیراندازی یک جن گیری واقعی انجام داد. فقط می توان تصور کند که این چه احساسی را در سایر بازیگران ایجاد کرده است.

نظر شما دوستان ویولت گیمرزی در مورد نفرین فیلم ارواح خبیثه چیست؟ آیا این فیلم را دیده اید؟ خوشحال میشویم اگر نظراتتان را برای ما و دیگر دوستان ویولت گیمرزی به اشتراک بگذارید.

 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیرحسین قشقایی
2 سال‌ قبل

واقعا مقاله ی باحالی بود ‌وتونست خیلی خلاصه داستان فیلم رو پوشش بده ولی تنها نکته ای که واقعا لرز به تن من انداخت نفرین شدن بازیگران بود