مقالاتمقالات سینمایینقد فیلم و سریال
داغ

نقد سریال جیران | عاشقانه ای در دل تاریخ

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی که تا کنون سه قسمت از این سریال پخش شده را در این مقاله مورد بررسی قرار میدهیم.با نقد سریال جیران  و ویولت گیمرز همراه باشید.

قبل از جیران ، سریال شهرزاد از همین کارگردان در شبکه نمایش خانگی پخش شد و استقبال بسیار خوبی هم داشت و تا حدودی سریال موفقی هم در ژانر خودش بود . حال این کارگردان سراغ سریالی تاریخی و عاشقانه رفته است.سریال جیران در دوره ی قاجار و زمان ناصرالدین شاه جریان دارد و بعد از زمانی است که امیر کبیر به قتل رسیده .

گریم و فضاسازی

گریم های سریال شاید خیلی اقراق شده هستن ! طوری که انگار ما در زمان حال هستیم و انگار نه انگار که قضیه مربوط به صد و خورده ای سال پیش است . گریم هیچجوره نشان دهنده ی افراد صد سال پیش نیست . از گریم که بگذریم به فضا سازی سریال می رسیم که تا حدودی موفق تر بوده و حداقل توانسته است که فضای نسبی دوره قاجار را بسازد و ظاهراً خیلی دور از آن زمان نیست . فضاسازی مانند گریم نیست ! گریم خیلی جلوتر است و فضا سازی معقول تر است . فضاسازی حداقل مثل گریم جلو نمی زند .

نقد سریال حیران ساخته حسن فتحی

بازیگران

بازی بازیگر ها بد است ! به جز چند نفری که بازی قابل قبول تری ارائه می دهند ، مانند : مریلا زارعی ، پریناز ایزدیار ، امیرحسین فتحی .
بهرام رادان نیز پتانسیل بهتر در آوردن تقشش را دارد و احتمال می دهم در ادامه بتواند نقش را بهتر ایفا بکند . متاسفانه باری بازیگر ها در بعضی از پلان ها یا سکانس ها به قدری در این سه قسمت بد می شد که با خودم می گفتم انگار نه انگار که یک کارگردان با تجربه و خوبی مثل حسن فتحی کارگردان این سریال هست یا انگار نه انگار که اکثر این بازیگر ها چندین سال است که جلوی دوربین هستند .

سریال جیران بسیار روی بخش عاشقانه ماجرا تمرکز کرده و انگار بعضی از موارد دیگر رو فراموش کرده ! مثلا زمانی که شاه می خواهد به شکار برود ، ما به هیچ وجه در راه ، با شاه همراه نمی‌شویم ! اینکه این مسیر رفتن شاه به پیش جیران و شکار و … را نمی بینیم و فقط قراره برسیم به بخش عاشقانه و دیدار سریع خدیجه و شاه ، باعث میشود سریال کمی یکنواخت و تکراری بشود .

سریال جیران، عاشقانه ای در میان تاریخ

با توجه به انتشار قسمت های جدید سریال ، این مقاله بروزرسانی خواهد شد و شاهد پرداخت بیشتری، به این سریال خواهیم بود. به دلیل پخش شدن تعداد کمی از قسمت ها ، زیاد درباره فیلمنامه و کارگردانی ( مخصوصا دوربین ) زیاد حرفی نزدم . اما در قسمت های جلوتر حتما به این دو مورد مهم می پردازم .

این هم از نقد سریال جیران. نظر شما دوستان ویولت گیمرزی در مورد نقد سریال جیران چه می باشد؟ آیا از این سریال راضی هستید؟ خوشحال میشویم اگر نظرات خود را برای ما و دیگر دوستان ویولت گیمرزی به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
karen
karen
2 سال‌ قبل

ممنونم از نویسنده گرامی برای نقد سریال جیران. من کمی ازسریال جیران رو دیدم واقعا سریال خوبی نبود. حتی قسمت اولشم خیلی خسته کننده بود.