بازیمقالات بازی

ترسناک ترین بازی های تاریخ! 🔞 (معرفی+عکس)

ترسناک ترین بازی های تاریخ یکی از جذاب ترین موضوعات در حوزه بازی های ویدیویی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. در واقع از ابتدای روی کار آمدن صنعت گیم و سینما، یکی از پرطرفدار ترین سبک های هردو صنعت، سبک ترسناک بوده است. افراد زیادی در تمامی نقاط جهان علاقه زیادی به این سبک دارند. پس اگر شما هم جزء این دسته طرفداران هستید، حتما در ادامه با ویولت گیمرز با معرفی ترسناک ترین بازی های تاریخ همراه باشید.

در طول تاریخ بازی های ترسناک زیادی منتشر شده اند. بعضی از انها برای گیمرها تبدیل به شاهکار شدند؛ برخی دیگر نیز نتوانستند جایی در دل هواداران باز کنند. بنابراین امروز تصمیم به تهیه لیستی از ترسناک ترین بازی های تاریخ گرفتیم تا هوادارن سبک ترسناک بتوانند به راحتی بازی مورد علاقه خود را پیدا کنند.

توجه: این لیست رتبه بندی خاصی ندارد.

Silent Hill P.T ترسناک ترین بازی تاریخ

– سری silent hill

یک سری بازی کلاسیک که توس کیچیرو تویاما خلق شده است. سری  Silent Hill (و دنباله‌های متعدد آن)، به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های تاریخ شناخته میشوند. عنوانی که جهنم فیزیکی و روانی را در هم می آمیزد. هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست، و هر شخصیت دارای بسیاری از شیاطین درونی برای مواجهه در آن شهر متروکه بخصوص است.

کل بازی میزبان دشمنان ترسناکی است که فقط می توانید امیدوار باشید که هرگز در کابوس های شما ظاهر نشوند. تجلی وحشتناک ترس های آلسا، در سایلنت هیل، کله هرمی معروف و پرستاران محبوب سایلنت هیل 2، و والتیل هولناک سایلنت هیل 3، از جمله مواردی هستند که میتوان به انها در این سری اشاره کرد.

اکثر بازی‌های Silent Hill قابلیت یک تجربه مجدد عالی را نیز ارائه می‌دهند، درصورتی اگر ذهن شما بتواند آن را مدیریت کند. هر بازی آنقدر زیرمتن، تحلیل روانشناختی و ارجاعات عمیقی به فرهنگ پاپ در آن زمان دارد.

بهتر از این،  همانطور که میدانیم بازسازی Silent Hill 2 نیز در دست ساخت است. بنابراین اکنون زمان بهتری برای تجربه مجدد یکی از نسخه های این سری است.

بازی ترسناک Until dawn

– بازی Until Dawn

بازی Until Dawn توسط سازندگان بازی The Dark Pictures Anthology ساخته شده است. (که دارای عناوین ترسناک دیگری مانند Little Hope, Man of Medan, و House of Ashes است). هر یک از این بازی‌ها، از جمله Until Dawn، از یک روایت قوی پیروی می‌کنند که در آن باید تصمیماتی بگیرید که بر نتیجه داستان و شخصیت‌هایی که ملاقات می‌کنید، تأثیر بگذارد. بازی until dawn نیز در لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ ما قرار میگیرد.

در حالی که بازی‌های Anthology بر اساس فرمول Until Dawn ساخته می‌شوند، این بازی ترسناک در سال 2015 منتشر شده است.  Until Dawn شکل یک اسلشر نوجوان را به خود می گیرد، فرمولی که همه ما عادت کرده ایم در فیلم های ترسناک کلاسیک و هالووین ببینیم و آن را به یک بازی تعاملی و مبتنی بر داستان تبدیل می کند.
روایت این بازی کاملا آشنا است و خاص نیست، اما تجربه اسلشر کلاسیک را در بر می گیرد و شما را کارگردان می کند، زیرا سعی می کنید تا آنجا که ممکن است شخصیت ها را زنده نگه دارید. یا می توانید به طور هدفمند مطمئن شوید که همه چیز از بین می رود. شما در طول بازی این کار را بارها می کنید.

برای این عنوان اخیراً یک دنبله معنوی با نام The Quarry نیز ساخته شده است. در حالی که بنظر من بازی Until Dawn بازی بهتری نسبت به ان است.

معرفی بازی ترسناک dead by daylight

– Dead by Daylight

وقتی صحبت از ترسناک ترین بازی های تاریخ چند نفره به میان می‌آید، ما مملو از گزینه‌های خوبی نیستیم. با این حال، Dead by Daylight یکی از ترسناک ترین بازی های تاریخ در سبک چند نفره است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم. بااینکه فرمول بازی جدید نیست، اما مسلماً بسیار بهتر از اقتباس های دیگر ساخته شده است.

بازی Dead by Daylight یک عنوان ترسناک نامتقارن است که چهار بازمانده را در مقابل یک قاتل قرار می‌دهد – قاتل اغلب چهره‌ای آشنا از شصخیت های معروف عناوین ترسناک دارد‌ بیشتر محتوای آن شامل همکاری‌های لایسنس دار با فرنچایزهای مختلف ترسناک برای آوردن هر چه بیشتر شخصیت‌های دوست‌داشتنی به این عنوان است، و مواجهه منظم با شخصیت‌های شرور و شخصیت‌های ترسناک کلاسیک بخشی از سرگرمی Dead by Daylight است.

عنوان Dead by Daylight یکی از بهترین راه‌ها برای هر طرفدار سبک ترسناک برای رسیدن به سبک مورد علاقه خود است. اگر از قبل طرفدار این عنوان هستید یا قصد دارید بازی را برای اولین بار تجربه کنید، حتما این عنوان را فراموش نکنید.

– بازی Phasmophobia

یکی دیگر از برترین عناوین ترسناک چندنفره، Phasmophobia است. این بازی مستقل در سبک شکار ارواح است که سازندگان به تور متداول ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند. یک روز، حتی ممکن است شاهد انتشار نسخه Early access آن باشیم!

بازی, شما و تیم قابل اعتمادتان از محققان ماوراء الطبیعه را به خانه‌ها و مکان‌های مختلف (از جمله زندان و اردوگاه) می‌رساند تا به دنبال ارواح در کمین بگردید. تیم در این بازز دوستان شما خواهند بود (یا یک لابی تصادفی، یا هیچ کس، این به شما بستگی دارد). از آنجایی که شما در این بازی خود را بی‌معنا می‌ترسانید، متوجه می‌شوید که بازی Phasmophobia وقتی در معرض فریادهای خون‌ریز دوستان ترسیده‌تان باشید، بسیار سرگرم‌کننده است.

عنوان Phasmophobia را می توان در VR نیز بازی کرد و که این تجربه ماوراء طبیعی را حتی فراگیرتر می کند. به نظر من بازی Phasmophobia در VR بسیار ترسناک تر نیز هست. بنابراین این عنوان نیز در لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ ویولت گیمرز قرار میگیرد.

outlast ترسناک ترین بازی تاریخ

– بازی Outlast

بازی دیگری که مرتباً شما در ان سعی میکنید بدوید، پنهان مشوید و هرلحظه آرزو می کنید که همه چیز زودتر تمام شود، بازی Outlast است. Outlast از یک فرمول کلیشه‌ای برای عناوین ترسناک پیروی می‌کند، اما بازی با جامپ اسکیرهای فراوان و دشمنان مثله‌شده‌اش با موفقیت، وحشت زیادی را برمی‌انگیزد. این یکی از همان بازی هایی است که نمی خواهید به تنهایی ان را در تاریکی بازی کنید.

در Outlast، شما مایلز آپشور، یک روزنامه نگار تحقیقی هستید. مایلز پس از دریافت یک خبر ناشناس مبنی بر اینکه آزمایش‌های غیرانسانی در Mount Massive Asylum در حال انجام است، خود را به بیمارستان روانی می‌برد تا ببیند چه خبر است. بگذارید به شما بگویم، که همه چیز به این سادگی نیست.
استودیو Red Barrels یک بازی با ظاهری متمایز ایجاد کرد و آن را با زوایای هوشمندانه دوربین و آزمایش‌های عجیب و غریب زیادی که Outlast را از ابتدا تا انتها به یک بازی وحشی تبدیل می‌کند، ترکیب کرده است تا درنهایت به یکی از ترسناک ترین بازی های تاریخ تبدیل شود.

بازی Dead Space

– معرفی یکی از ترسناک ترین بازی های تاریخ؛ Dead space

یک بازی ترسناک علمی تخیلی دیگر، یک سفینه فضایی آرام و نگران کننده دیگر، یک پیروزی دیگر برای بازی های ترسناک. تنها چیزی که من به طور مداوم در این عنوان ترسناک علمی تخیلی  می‌بینم، فضاسازی و ساختن تعلیق است.

به عنوان آیزاک کلارک، شما در یک سفینه فضایی به ظاهر رها شده به دنبال دوست گمشده خود هستید. با این حال، شما (بدیهی است) تنها نیستید. Dead Space به جای فرار و پنهان شدن از چشم بیگانگان، بیشتر به نبرد متکی است و آن را نسبت به دیگر بازی های ترسناک علمی تخیلی در این لیست متمایز می کند.

حتی با وجود حمام خون از تکه تکه شدن بیگانگان روی دستان شما، ماهیت آزاردهنده Dead Space هرگز از بین نمی رود.
البته همانطور که میدانیم نسخه بازسازی شده Dead Space به تازگی منتشر شده است که میتوانید ان به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های تاریخ تجربه کنید.

– Little Nightmares

عناوین Little Nightmares (و Little Nightmares 2) هر دو بازی‌هایی هستند که واقعاً معنای «ترسناک دلپذیر» بودن را در بر می‌گیرند. هر دو عنوان این سری در سبک پلتفرمر گیج‌کننده‌ اما با سیستم گیم‌پلی بسیار ساده. این بازی از نظر روایت و طراحی، فوق‌العاده جذاب بنظر میرسد و کنار گذاشتن آن‌ از لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ دشوار است.

در بازی Little Nightmares، شما در نقش six هستید و به نوعی در دنیای عجیب و شوم Maw قرار گرفته اید. گرسنه، تنها و ترسیده، باید راه خود را از طریق سطوح مختلف طی کنید و در تلاش برای فرار از دنیای تاریک، وهم انگیز و از نظر ساختاری عجیب و غریب Maw عبور کنید.
این عنوان و دنباله آن هر دو نسبتا کوتاه و شیرین هستند. حتی وقتی به جایی که خطر در کمین است عادت می‌کنید، کابوس‌های کوچولو کمتر شما را اذیت میکنند اما هرگز از نظر احساسی برای پایان آن آماده نخواهید بود.

bloodborne بلادبورن

– bloodborn

من واقعاً بازی های ترسناک زیادی بازی نمی کنم. عنوان Bloodborne یک بازی ترسناک به سبک سنتی نیست، ولی مطمئناً مبارزه با آن وحشتناک است، به گونه‌ای که سایر بازی‌های نمی‌توانند کاملاً مطابقت داشته باشند. شما در این بازی میزبان جانوران دست‌ساز، هیولاهای آسمانی، و دیگر ظلم‌ها است که مستقیماً از رویاهای بد بیرون آمده‌اند.  در یک نقطه، شما با موجودی مبارزه می کنید که ممکن است شبح دقیق مرگ از نظر کتاب مقدس نیز باشد.  با این حال، اکثراً یک شب را در شهری می گذرانید که گرفتار طاعون و ناکامی های مردم است، که به وضوح به مثابه زشتی هایی که خیابان های غرق در خون را تعقیب می کنند و قربانیان آنها را به احشاء تبدیل می کنند، درک می کنید.

عنوان Bloodborne همان چیزی است که ما نیاز داریم تا در لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ قرار دهیم. جالب است بدانید ما در ویولت گیمرز، به بازی های سخت نیز پرداخته ایم. در مقاله سخت ترین بازی های تاریخ، بازی BloodBorne در میان رتبه های دیگر حضور دارد. پیشنهاد می شود این مقاله را هم مطالعه بفرمائید.

Alan wake از ترسناک ترین بازی های تاریخ

– Alan Wake

ادای احترام الهام‌گرفته Remedy به Twin Peaks و The Twilight Zone، مستحث قرار گیری در لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ است. مفهوم اصلی فراداستانی آن (نویسنده، آلن ویک با تاریکی درونی خود در دنیایی که توسط کلماتش ساخته شده است، جنگ می‌کند) با فضایی خارق‌العاده، شخصیت‌های ثانویه به یاد ماندنی و پیچش‌های صخره‌ای یک معمای تلویزیونی بزرگ تقویت می‌شود.

لزوماً مانند بازی‌های دیگر این فهرست شما را وحشت‌زده نمی‌کند، اما میتواند عنوانی بسیار ترسناک برای هرکسی باشد. نه به ترس و وحشت، بلکه به ایده‌های ناراحت‌کننده و این حس همیشگی که همه چیز به اندازه کافی “تاریک” است.

BioShock

– Bioshock

عنوان Bioshock به عنوان جانشین معنوی System Shock در نظر گرفته شد و بسیاری از جنبه‌های نمادین مجموعه را به بهترین شکل ادامه داد. گزارش‌های صوتی، هک، عناصر RPG ، که در اینجا حول دستکاری ژنتیکی می‌چرخند.   مسلماً این عنوان اول شخص شوتر که بزرگترین گام را برای سری رو به جلو برداشته است، اما Bioshock به بازیکنان مجموعه‌ای از سلاح‌ها و قدرت‌های متنوع و خلاقانه هدیه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای نبرد خود برنامه‌ریزی کنند تا بیشترین بهره را از محیط خود ببرند.

در عین حال، عناصر ترسناک آن به شدت الهام گرفته شده و سکانس‌های نقاشی که با عناصر صدا و سایه بازی می‌کنند، کمک زیادی می‌کنند، که اغلب منجر به گیر افتادن پلیر در صحنه‌ای وحشتناک می‌شود.  صداگذاری، به همین ترتیب، یکی از نمادین ترین ویژگی های این ژانر است. اگر Bioshock را بازی کرده باشید، مطمئناً می توانید صدای خواهران کوچک را برای دهه های آینده در ذهن خود بشنوید.

– Inside

اسن همان عنوانی است که در لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ به شما می چسبد.  چه منظره صوتی باشد یا تصویر، شوک ناشی از یک جامپ اسکیر خوب یا ترکیب یک صحنه ترسناک دوست دارد راه هایی برای نفوذ به مغز شما پیدا کند و شما را در شب بیدار نگه دارد.
ممکن است شما مدت ها پیش عنوان inside را تجربه گرده باشید اما اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد از آن زمان تاکنون در ذهن شما خواهد ماند.  دهلیز عظیم موج شوک، صفوف زامبی ها در شهر، شیرجه عمیق در تاریکی، وحشت سکانس پایانی: همه اینها میتواند مدت ها بازیکن را مورد ازار قرار دهد.

رزیدنت ایول

– Resident Evil 2

اولین رزیدنت اویل پر از اتمسفر ترسناک بود، حتی اگر اتفاقاً دارای رابط کاربری افسانه‌ای درهم و برهم و صداپیشگی دست و پا چلفتی باشد که به عنوان نمادی از خود مجموعه در نظر گرفته شد.  از سوی دیگر، Resident Evil 2 با کنترل‌های بهتر و تنظیمات بسیار گسترده‌تر، گیم‌پلی اصلی را که در نسخه اصلی ایجاد شده بود، بهبود می‌بخشد.  در حالی که اولین بازی بازیکنان را در عمارت و امکانات متصل به آن محدود می کرد، دنباله آن اولین فرصت ما است تا ببینیم که عفونت T-Virus در دنیای بیرون چقدر بد شده است.  و مانند اولین ورودی در این سری، بازی این کار را با انداختن بازیکن مستقیم به یک دنیای اکشن اما با مقدمه کوچک انجام می دهد. و شما را مستقیماً به جان مبارزه برای بقا می اندازد.  این سکانس‌های اولیه در واقع جزو بهترین‌های بازی هستند، زیرا بازیکن ابزار لازم برای مبارزه با بسیاری از دشمنان را ندارد و باید به سادگی برای جان خود بجنگد تا زمانی که بیشتر داستان فاش شود.  و در مد واقعی رزیدنت اویل، بازی میزبان معرفی هیولاهای نمادین است – شاید مهم‌ترین آن، اولین ورود Licker بود که مطمئناً به عنوان منبع کابوس اواخر دوران دهه 90 دوران پلی استیشن عمل کرد.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

😍 به به
مقاله مخصوص خودمه. عاشق Silent hill 2 هستم. متاسفانه هنوز نتونستم بازی Outlast 2 رو تجربه کنم ولی نسخه یکش که خیلی ترسناک بود. رزیدنت ایولا هم که کلا عالین👌🏻