آنالیزتیترمقالاتمقالات بازیویژه

چرا بازی Forza Horizon 5 میتواند اعتیاد آورترین بازی سال 2021 باشد؟

بازی های ویدیویی به گونه ای طراحی شده اند که اعتیاد آور و لذت بخش باشند. از روزگار بازی های آرکید تا به امروز، جایی که تعامل ثابت بطور پیوسته درحال رخ دادن است. اطمینان از اینکه بازی ها همیشه چیزی برای علاقه مند نگه داشتن بازیکنان بطور مداوم داشته باشد از جمله وظایف هر استودیو بازی سازی است. حال پیش خودتان بررسی کنید اعتیاد آورترین بازی سال 2021 چیست؟

بیاید به Forza Horizon 5 اشاره کنیم. این بازی احتمالاً یکی از اعتیاد آور ترین بازی‌ هایست که ما در طول امسال بازی کرده‌ ایم. تقریباً در هر ثانیه از تجربه این عنوان، چیزهای بی‌شماری برای جلب توجه شما وجود دارند و به بهترین شکل ممکن این چیزها را ارائه داده میشوند. در ادامه ما به بررسی بازی Forza Horizon 5 و دلایلی که این بازی میتواند اعتیاد آورترین بازی سال ۲۰۲۱ است! میپردازیم.

اعتیاد آورترین بازی سال | بررسی بازی Forza Horizon 5

مکانیک رانندگی در بازی Forza Horizon 5

بیایید ابتدا از واضح ترین و مهم ترین دلیل اغاز کنیم یعنی مکانیک زیربنایی. رانندگی در Forza Horizon 5 قطعا تجربه‌ای شاد برای شما خواهد بود. نحوه تصادف خودروها، حس سرعت، مکانیک های دریفت و موارد دیگر تضمین می کند که حرکتی ساده از نقطه a به b اساساً سرگرم کننده باشد.

از نظر فنی، مکانیزم‌های رانندگی بازی (مثل دیگر بازی های سری Horizon) به صورت جزئی، شبیه‌سازی و به همین ترتیب، در نهایت تعادل کاملی را بین دو طرف ایجاد می‌کنند تا یک تجربه مسابقه‌ای کاملاً منحصربه‌فرد ارائه دهند که برای یک مسابقه عظیم جذاب باشد.

محتوا بازی Forza Horizon 5

البته این یک نکته بسیار مهم و همچنین به نفع بازی است. در Forza Horizon 5 کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. زیرا اکثریت محتوای بازی قریب به اتفاق واقعاً خوب طراحی شده اند. تا زمانی که در حین رانندگی در سراسر جهان بازی آگاهانه از هر فعالیتی اجتناب کنید، قطعا خودتان باعث شید بازی برای شما کسل کننده باشد.

فورزا هورایزن 5

طراحی جهان باز بازی Forza Horizon 5

چیز دیگری که بازی‌های جهان باز همیشه فکر میکنند که جهان باز بودن تنها ملاک برای یک بازی عالی است. در طول سال‌ها بازی‌هایی که جهان‌ عظیمی داشته‌اند، کم نبوده‌اند، اما نتوانسته‌اند تأثیر آنچنانی بر بازیکنان بگذارند، زیرا طراحی دنیای آنها معمولا ساده یا فراموش‌شدنی بوده است. مطمئناً در مورد Forza Horizon 5 اینطور نیست.

مکزیک در این عنوان نه تنها عظیم است، بلکه به زیبایی نیز طراحی شده است. این یک نقشه بسیار متنوع با تعدادی بیوم است، در حالی که رویدادهای پویایی مانند چرخه روز/شب، فصول، و مکانیک آب و هوا هم وجود دارند. رانندگی در اطراف مکزیک، کشف بیش از 500 جاده آن، و دیدن مناظر و صداهای بسیار متفاوت و از نظر بصری خیره‌کننده، دلیل بزرگی است برای اینکه چرا Forza Horizon 5 چنین تجربه قانع‌کننده‌ای دارد.

فعالیت های جهان باز بازی Forza Horizon 5

از مسابقات خاکی گرفته تا مسابقات بین‌المللی، از مسابقات خیابانی تا رویدادهای عمومی، Forza Horizon 5 انواع مختلفی از رویدادهای مسابقه‌ای دارد که در جهان باز خود برای سرگرم کردن بازیکنان پراکنده شده‌اند، اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد. در سراسر مکزیک تعداد زیادی فعالیت کوچک سرگرم‌کننده وجود دارد که در خود دنیا جای گرفته‌اند و به جای رویدادهای مسابقه‌ای، سرگرمی‌های کوچکی را ارائه می‌دهند. Speed traps، علائم خطر، مناطق رانش همگی دنیای Forza Horizon 5 را مملو از فعالیت‌های کوچک و سرگرم‌کننده میکنند.

اعتیاد آورترین بازی سال | بررسی بازی Forza Horizon 5

BONUS BOARDS

تقریباً تا زمانی که بازی‌های مسابقه‌ای جهان باز وجود داشتند، شکستن رکوردها در بازی‌های مسابقه‌ای جهان باز به یک نوع بوده است، اما تعداد کمی از آن‌ها به خوبی Forza Horizon 5 احس خوب رکوردشکنی را انتقال می‌دهند.

مانند نسخه های پیشین، دارای چندین رکورد جایزه است که در سراسر جهان پراکنده شده است (به طور دقیق 250) که بین fast travel boards (که قیمت fast travel boards را کاهش می دهند) و XP boards (که به XP پاداش می دهند) تقسیم شده است. و رانندگی و شکار هر یک از رکوردها احتمالا یکی از سطحی ترین فعالیت های اعتیاد آور در کل بازی است. البته دلیل آن این است که برخی از این موارد هوشمندانه و در جای درستی گرفته اند و هر کدام چالش ها و پازل های کوچکی را برای بازیکنان ارائه می دهند. دیدن یک تابلوی جایزه روی پشت بام یک ساختمان کوچک و سپس فهمیدن نحوه رسیدن به آن یک چالش کوچک سرگرم کننده است، و Forza Horizon 5 این کار را بارها و بارها و بارها انجام می دهد که هرگز قدیمی نمی شود.

تنوع و تعداد ماشین های بازی Forza Horizon 5

البته نکته‌ی اصلی و مهم Forza Horizon 5 (یا هر بازی مسابقه‌ای) ماشین‌ها است، و تقریباً مانند هر بازی دیگر Forza، این عنوان جدید هم در این بخش کاملاً چشمگیر است. فهرست خودروهای Forza Horizon 5 با بیش از 500 خودرو در دسته‌ها، دوره‌های مختلف، گسترده شده‌اند و چیزی ذاتاً سرگرم‌کننده را به شما ارائه میدهند. چیزی که به شما کمک می کند این واقعیت است که شما هرگز زمان زیادی را نمیتوانید بدون باز کردن قفل یک ماشین جدید صرف کنید. به این معنی که حس پیشرفت معنادار هرگز از بین نمی رود.

شخصی سازی ماشین ها

شخصی سازی همیشه یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت Forza بوده است، و Forza Horizon 5 نیز در این ویژگی از خودش عقب نمانده است! در حالی که تجربه این بخش کاملا اختیاری است، کسانی که مشغول تجربه آن شوند ممکن است در باتلاقی بینهایت گرفتار شوند.

از ارتقاء گرفته تا tuning، این بازی گزینه‌های زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا ماشین‌های خود را به دلخواه شخصی‌سازی کنند. و بازی همیشه پاداشی برای شما در قبال این کار کنار گذاشته است. البته، مکانیک‌های شخصی سازی زیادی نیز وجود دارد که میتوان به آن اشاره کرد. تمامی این ویژگی ها بازی را به اعتیاد آورترین بازی سال 2021 درکنار عناوین موفق دیگر تبدیل میکند.

اعتیاد آورترین بازی سال | بررسی بازی Forza Horizon 5

مکانیک های شخصی سازی

ویرایشگر و دیگر مکانیک های شخصی ساطس در Forza Horizon 5 فوق العاده است. قوی، فریبنده و عمیق و همچنین بسیار انعطاف پذیر هستند. صرف نظر از مدت زمانی که با آن می گذرانید، به راحتی می توانید ظاهری عالی برای ماشین خود ایجاد کنید. با توجه به گستره وسیع ابزارهای موجود، موجب میشوند شما زمان زیادی را صرف شخصی سازی ماشین خود بکنید. این به خودی خود بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنید اعتیاد آور است. البته اشتراک گذاری این پروژه ها با دیگر کاربران این بخش را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

کسب مهارت های مختلف در بازی Forza Horizon 5

یکی از راه‌هایی که Forza Horizon 5 گیم‌پلی ثانیه به ثانیه خود را به همان اندازه اعتیادآور و لذت‌بخش می‌کند، مهارت‌ها و امتیازات مهارتی آن است. دریفت‌ها، مهارت‌های هوایی، near misses، تخریب پذیری محیط پیرامون و… به بازیکنان امتیازات مهارتی می‌دهد که به ارتقاء سطح بازیکن کمک می‌کنند. بطور قطع تماشای نمایش آن اعداد روی صفحه و پر کردن نوار XP بسیار رضایت‌بخش است. به شما قول میدهم این کار در بازی Forza Horizon 5 هرگز قدیمی نمی شود.

بخش مولتی پلیر

مطمئناً می‌توانید Forza Horizon 5 را بدون انجام بخش مولتی پلیر بازی کنید و همچنان یک بازی اعتیادآور داشته باشید. اما همانطور که معمولاً در این نوع بازی‌ها اتفاق می‌افتد، بخش مولتی پلیر همه چیز را بسیار بهتر می‌کند. رویدادهای مهمی مانند Eliminator، مسابقات منظم با پلیرهای واقعی، تابلوهای امتیازات و ایجاد بازی های خصوصی، همگی جز مکانیک‌های مولتی پلیر این بازی هستند. این محتوای آنلاین کمک میکند که بازیکنان در بازی غوطه ور شوند. و همانطور که میدانید خود این مکانیک ها بازی را به طور کلی متنوع تر می کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی بازی Forza Horizon 5 و دلایلی که این بازی یکی از اعتیاد آورترین بازی سال ۲۰۲۱ است، پرداختیم. نظر شما کاربران ویولت گیمرز پیرامون این عنوان چیست؟ بنظر شما واقعا این بازی اعتیاد آور است؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. همچنین شما میتوانید نقد و بررسی بازی Forza Horizon 5 را از اینجا مطالعه کنید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
J.C
J.C
2 سال‌ قبل

نمیدونم چرا خیلی بازی Forza Horizon 5 به دلم نمیشینه

البته ریسینگ باز هستما ولی فورزا خیلی برام جذابیتی نداره

در هر صورت مرسی از نویسنده های ویولت گیمرز برای مقالات