آنالیزتیترمقالاتمقالات بازیویژه

هر آنچه از بازی Sifu تا به امروز میدانیم

همانطور که میدانیم عنوان Sifu یک عنوان فایتینگ و روایی سوم شخص است که توسط استودیو Sloclap در دست توسعه قرار دارد و انتظار میرود تجربه ای سخت و لذت بخش برای گیمر ها فراهم کند. این عنوان در تاریخ 19 بهمن برای پلتفرم های مختلف و رایانه های شخصی از طریق Epic Games عرضه میشود. بعد از بازی Absolver، ساخته قبلی استودیو Sloclap، این سازنده در حال بازگشت با عنوان Sifu است.  این بازی نیز همانند عنوان قبلی این استودیو بر نبرد تن به تن اما با روایت و ساختار روشن تاکید می کند. در این مقاله ما به بررسی بازی Sifu و هر آنچه از Sifu میدانیم، میپردازیم. پس در ادامه با بررسی بازی Sifu از این نگاه همراه ویولت گیمرز باشید.

– داستان

داستان سیفو لایه‌لایه است اما به شکلی ساده ارائه خواهد شد. در واقع خانواده شما کشته شده‌اند و باید انتقام بگیرید. پنج قاتل مسئول هستند و هر کدام دارای طیفی از اراذل و سربازان هستند که سعی می کنند شما را متوقف کنند. شان در ساخت پیش‌نمایش هدف است و در The Club که در آن مبارزات زیرزمینی و «Burning Party» برگزار می‌شود، پاتوق می‌کند. سطوح بازی از نظر ماهیت نسبتاً خطی هستند که به محکم نگه داشتن تجربه این عنوان کمک می کند. برخلاف عنوان Absolver، این بازی دارای هیچ بخش آنلاینی نخواهد بود.

– Detective Board and Clues

با در نظر گرفتن این موضوع، Sifu چند جنبه شبیه به عناوین سرکش دارد. Detective Board از همان ابتدا باز است و اطلاعاتی در مورد هر هدف ارائه می دهد. همانطور که در هر سطح جدید سرمایه گذاری می کنید، سرنخ ها و جزئیات جدیدی نیز به این بخش اضافه می شود. به عنوان مثال، کلوب درهای قفل شده ای دارد که به کارت کلید نیاز دارند – این کارت متعاقباً برای اجرای بعدی شما به صفحه اضافه می شود. در حالی که استفاده بالقوه از Detective Board، جدای از سرعت بخشیدن به گیمپلی بازی،  می‌توان از آن برای باز کردن میانبرها در اجراهای مراحل بعدی استفاده کرد.

-‌ آموزش

قبل از اینکه بخواهید انتقام خانواده خود را بگیرید، تمرین مهم است. دسترسی به ساختمان آموزشی چوبی در پایگاه شما، یک دوجو مجازی را برای مبارزه با حریف هوش مصنوعی باز می کند. می‌توانید رفتار حریف را روی حالت منفعل تنظیم کنید تا ترکیب‌های مختلف را آزمایش کنید یا برای درد واقعی تهاجمی کنید (که برای تمرین زمان‌بندی و جاخالی مفید است).

بررسی بازی Sifu

هر آنچه از بازی Sifu میدانیم

– مبارزه

در مورد مبارزه واقعی، چیزهای زیادی برای تحسین این بازی وجود دارد. شما یک حمله سبک و یک نوع حمله سنگین دارید. با فشار دادن ترکیب مناسب این دکمه ها ترکیبات خاصی انجام می شود؛ مانند ضربات چندگانه که به یک ضربه به عقب یا ضربه به سر تبدیل می شود. حرکات ویژه مانند جارو کردن حریف و سپس حمله به آنها روی زمین. پاری ها، که دریچه هایی ایجاد می کنند تا دشمن را از خود دور کنند یا آنها را در یک جهت معین (یا به سمت دشمنان دیگر) پرتاب کنند. و جاخالی دادن همه اینجا همراه با حملات دوی سرعت است.

همه این‌ها به‌طور باورنکردنی پاسخ‌دهنده به نظر می‌رسد و حملات دارای وزن و تأثیری گذاری مناسبی در پشت خود هستند؛ که بسته به اینکه ضربه محکمی زده باشید یا مسدود شده باشد، متفاوت است. همچنین دشمنان را می توان به دیوارها کوبید که باعث آسیب دیدگی آنها می شود و دریچه ای برای مجازات بیشتر آنها ایجاد می کند. همچنین فوکوس متر وجود دارد که به آرامی در طول زمان ایجاد می شود. نگه داشتن L2 کمی زمان را کاهش می دهد و امکان اجرای برخی حملات ویژه قوی (مانند شکستن صورت حریف یا اجرای یک حرکت قدرتمند) را فراهم می کند.

– سلاح و استفاده از محیط

سلاح ها، هر زمان که در دسترس باشند، اغلب می توانند تفاوت در هر نبردی را ایجاد کنند. شما عصا، لوله‌ها و تیغه‌هایی دارید که سلامت قوی و آسیب‌های ساختاری را از بین می‌برند، اما گاهی اوقات، برداشتن یک بطری یا شیشه و کوبیدن آن به سر دشمن میتواند ایده‌آل باشد. پرتاب سلاح نیز از دیگر راه ها برای حمله به مهاجمین است؛ اما حتی اگر چیزی در اطراف وجود نداشته باشد، می‌توانید از فاصله ایمن، زیرپایی‌ها و دیگر اشیاء محیطی را به دشمنان بزنید. بنابراین اگر به نظر می رسد که ایستادن روی زمین شما کار نمی کند، سعی کنید نزدیکی را برای یک یا دو اکولایزر بررسی کنید.

–  Structure Meter

به همراه نوار سلامتی شما، Structure Meter نیز وجود دارد. مانند Sekiro، این Structure Meter هنگام آسیب دیدن یا مسدود کردن حملات ایجاد می‌شود. دراز کشیدن بر روی چند ضربه سنگین و عقب‌نشینی باعث می‌شود که بسیار سریع ساخته شود. هنگامی که ساختار حریف شکسته شد، می‌توانید از یک حرکت ترکیبی برای از بین بردن آنها استفاده کنید. این به بازیابی مقدار کمی از سلامت کمک می کند و در دویدن های طولانی تر مفید است. با این حال، اگر مراقب نباشید، دشمنان نیز می توانند ساختار شما را بشکنند.

– بدون سفارشی سازی حملات

یکی دیگر از جنبه‌های متمایز Sifu نسبت به بازی Absolver، عدم سفارشی‌سازی حملات است. در حالی که توانایی‌ها و ترکیب‌های جدید را می‌توان باز کرد، نمی‌توانید تک تک حرکات را تغییر دهید تا در دنباله‌های سفارشی اجرا شوند. به این ترتیب، هدف تمرکز بر تسلط بر سبک مبارزه (که مبتنی بر پاک می کونگ فو است) همراه با ایجاد رویکرد خود با مهارت ها و آمارهای مختلف است.

بررسی بازی Sifu

– مهارت های بازشدنی و ارتقای آمار

با شکست دادن دشمنان و به دست آوردن XP، شخصیت شما می تواند مهارت های مختلفی را به دست آورد. حملات فوکوس مانند 360 Swing Focus به شما اجازه می دهد تا در هنگام استفاده از چوب چندین دشمن را از بین ببرید در حالی که Thigh Cut Focus ران دشمن را با یک سلاح تیغه ای برش می دهد. حرکات دست برهنه شامل ضربات تعقیب و گریز برای تعقیب دشمن تحت فشار و کوبیدن آنها می باشد. Raining Strikes همه چیز در مورد زدن یک سری ضربات سریع برق آسا است. شما همچنین مهارت های کاربردی مانند استفاده از پاری برای گرفتن وسایل پرتاب شده، Duck Strike برای حرکت رو به جلو و غیره دارید.

هر مهارت را می توان قبل از احیا کردن دوباره، باز کرد اما برای باز کردن دائمی قفل در یک اجرا به XP اضافی نیاز دارد. در حین بازی، می‌توانید قفل ارتقاء وضعیت خاصی از حرم‌ها را باز کنید، مانند افزایش ساختار، سلامت اضافی بازیابی شده در هنگام برداشتن، بازنشانی شمارنده مرگ به صفر و غیره. همه چیز به XP گره خورده نیست – برخی از ارتقاء آمار ممکن است به امتیاز خاصی برای باز کردن نیاز داشته باشند. دستاوردهای EXP، هزینه‌های مهارت و گزینه‌های ارتقاء آمار هنوز به طور کامل اصلاح نشده‌اند، بنابراین ممکن است برخی چیزها در بازی نهایی تغییر کنند.

– تنوع دشمنان بازی Sifu

تنوع دشمنان در نیمه اول فصل دوم بازی بسیار مناسب است. بسیاری از این دشمنان معمولی  جز دشمنان خشن شما بودند. به هر حال استاد نبودند، بلکه بیش از آن که می‌توانستند خودشان را در یک دعوا مدیریت کنند. اگرچه دشمنان منحصر به فرد بیشتری به سرعت ظاهر می شوند. به محض ورود به باشگاه و اعزام تعدادی از افراد کم سن و سال، بلافاصله با دشمن چابکی که در ضربات پایین و جارو کردن تخصص داشت، مبارزه به چشم میخورد. همچنین می‌توان انتظار دشمنان بزرگ‌تری و قوی تری را در این عنوان داشت. و نه فقط اینکه از برخی دشمنان ضعیف و کسل کننده.

– Intimidation

یکی از نکات جالبی که در پیش نمایش این بازی دیده شد، توانایی ترساندن دشمنان است. در حالی که می‌توانید انتخاب‌های دیالوگ متفاوتی داشته باشید (که به نظر نمی‌رسد بر حمله یا عدم حمله دشمنان تأثیری بگذارد)، گاهی اوقات شکست دادن مخالفان می‌تواند باعث شود که حریف بازمانده از بین برود. اینکه چقدر این موضوع در طول داستان رایج است باید دید، اما هنوز هم یک چروک کوچک در سناریوهای مختلف مبارزه است.

– مرگ، رستاخیز و پیری در بازی Sifu

قلاب کلیدی دیگر برای Sifu، مرگ یا بهتر است بگوییم، توانایی زنده شدن از مرگ است. قبل از بلند شدن، می توانید قفل یک مهارت را باز کنید و برتری کسب کنید. با این حال، پس از رستاخیز پیر می‌شوید – پیری مداوم می‌تواند منجر به افزایش آسیب شود (از آنجایی که کم کم استاد می‌شوید) اما سلامت کلی را کاهش می‌دهد. تعداد مرگ‌های انباشته شده نیز به تعداد سال‌هایی که با هر رستاخیز به دست می‌آیند اضافه می‌کند.

خوشبختانه، به نظر می رسد از بین بردن دشمنان قدرتمند شمارنده را کاهش می دهد و یک قفل باز وجود دارد که می تواند آن را به طور کامل بازنشانی کند. با این حال، شما جاودانه نیستید و هنگامی که همه احیاهای شما تمام شد، مرگ اجتناب ناپذیر است. تهیه‌کننده اجرایی، پیر تارنو تأیید کرد که چندین اجرا لازم است تا بازیکنان بتوانند تمام اسرار بازی را کاملاً درک کنند.

بررسی بازی Sifu

هر آنچه از بازی Sifu میدانیم

– تو شکست ناپذیر نیستی

با توجه به مهارت های شخصیت بازی در کونگ فو و تنها با هر مرگ و باز کردن قفل، قوی تر می شود اما این بازی آنچنان که فکر میکنید ساده نیست. چندین دشمن به طور همزمان به شما حمله می کنند، و کوبیدن به دیوار یا قرار دادن ساختار شما در آستانه شکستن بسیار آسان است. دانستن اینکه از کدام حرکات استفاده کنید، زمان بندی بازی های خود و اجتناب از حملات قوی تر نیز نیاز به تمرین دارد.

به این ترتیب، ایده خوبی است که به حرکت در اطراف محیط خود ادامه دهید، آیتم های مختلف را برای پرتاب به سمت دشمنان پیدا کنید، برخی از آنها را از تعادل خارج کنید و ابتدا اهداف ضعیف تر را اولویت بندی کنید. خوشبختانه، دشمنان همیشه آماده نبرد با شما در برخی بخش‌ها نخواهند بود، بنابراین می‌توانید در شروع مبارزه دست بالا را به دست آورید.

– سیستم مورد نیاز بازی Sifu

سیستم مورد نیاز در رایانه شخصی برای Sifu هنوز به طور کامل اعلام نشده است و تنها  اطلاعاتی با حداقل الزامات در دسترس است. یک پردازنده Intel Core i5-7300U 3.5 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم و Nvidia GeForce GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870 یا DirectX 11 GPU برای حداقل سیستم مورد نیاز این عنوان اعلام شده است. بر اساس تجربه های  شخصی برخی افراد در پیش نمایش این بازی، حتی با سخت افزار متوسط ​​​​مانند GeForce GTX 1080، عملکرد با اکثر تنظیمات روی High بسیار خوب و بدون هیچ مشکلی بوده است. در حالی که بهینه سازی و پرداخت بیشتر هنوز در حال انجام است.

– قابلیت 4K/60 FPS در PS5

در حالی که preview این بازی روی رایانه شخصی دردسترس بود، اما باید به عملکرد PS4 و PS5 بازی Sifu اشاره کرد. طبق گزارش ها، این بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه در هر دو پلتفرم پلی استیشن اجرا می شود و PS5 قادر به خروجی با وضوح 4K است. پشتیبانی DualSense هنوز مشخص نشده است، اما من قطعاً می توانم انواع مختلفی از بازخورد لمسی را مشاهده کنم که بسته به ضربات وارد شده استفاده می شود. جزئیات بیشتری در مورد آن جبهه هنوز فاش نشده است، بنابراین باید منتظر بمانیم.

در این مقاله ما سعی کردیم هر آنچه از بازی Sifu میدانیم بپردازیم. در این مقاله جنبه های مختلفی از عنوان sifu که ما از درباره آنها میدانیم، در نظر گرفته شد. نظر شما راجب بازی Sifu چیست؟ بنظر شما این عنوان موفق خواهد شد؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. همچنین در ادامه با ویولت گیمرز برای دیگر مقالات همراه باشید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدرضا
محمدرضا
2 سال‌ قبل

عالی

Gamer1995
Gamer1995
2 سال‌ قبل

بسیار عالی. منتظر بررسی بازی Sifu از ویولت گیمرز هستیم