آنالیزتیترمقالاتمقالات بازیویژه

هر آنچه از بازی Dying Light 2: Stay Human میدانیم

همانطور که میدانیم زمان کمی تا به انتشار بازی Dying Light 2: Stay Human مانده است. و حال زمان آن رسیده که بار دیگر برای دویدن و پارکور، غوغا، ضرب و شتم این، عنوان جهان باز هیجان زده شویم.

نسخه دوم این بازی ابتدا در E3 2018 معرفی شد و باعث هایپ و هیجان زیادی میان گیمر ها شد. استودیو بازیسازی Techland وعده 100ها ساعت محتوا، با یک کمپین 15 الی 20 ساعته را می دهد، که این وعده ها باعث هایپ زیاد این بازی برای اکثر گیمرها میشود. اما در این مقاله ما سعی میکنیم به بررسی بازی Dying Light 2: Stay Human و هر آنچه از بازی Dying Light 2 تا به امروز میدانیم، بپردازیم. در ادامه با ویولت گیمرز همراه ما باشید.

– تاریخ عرضه بازی Dying Light 2: Stay Human

تاریخ انتشار بازی Dying Light 2 بار دیگر به تعویق افتاد و به 15 بهمن 1400 منتقل شد. این یک تاخیر دیگر برای بازی است، این عنوان با توجه به تاخیر قبلی قرار بود در تاریخ 7 دسامبر 2021 منتشر شود. اما به تاخیر انداخته شد. این دومین تاخیر بازی خواهد بود. زیرا بازی از ابتدا برای عرضه در سال 2019 در نظر گرفته شده بود. این بازی پس از عرضه برای کنسول های نسل هشتمی و نهمی پلی استیشن و اکس باکس و همچنین نینتندو سوییچ در دسترس خواهد بود

Dying Light 2: Stay Human
هر آنچه از بازی Dying Light 2 میدانیم

– نسخه دوم بازی Dying Light دقیقا 15 سال بعد از بازی اول رخ میدهد.

15 سال پس از سقوط آخرالزمان زامبی ها، تمدن قدیمی سقوط در این بازی سقوط کرده است. این بار مبارزه برای منابع در این بازی بسیار وحشیانه تر خواهد بود. گفته میشود در Dying Light 2 Stay Human که تمدن این بازی “به دوران تاریکی بازگشته است” که در محیط شهر به خوبی منعکس میشود. این عنوان دنیایی باز برای کاوش در ساختمان‌های شهری مدرن را با معماری قرون وسطایی را به شما ارائه میدهد و این فرصت را خواهید داشت که از توانایی‌های پارکور خود به همراه یک قلاب برای عبور از آنها استفاده کنید.

در مورد اینکه در نقش چه کسی بازی خواهید کرد، آخرین به روز رسانی نشان میدهد که شما یک “زائر سرگردان” به نام Aiden Caldwell هستید که “به عنوان یک ارتباط بین سکونتگاه های پراکنده شناخته میشود”. داستان Dying Light 2 که گفته می شود در قالبی برای یادگیری رازهای گذشته خود و یافتن “کسی که از دست داده اید” روایت میشود که از قبل جذاب تر به نظر می رسد. در طول مسیر، شما با گروهی از بازماندگان این تمدن آشنا خواهید شد که به نام Night Runners شناخته می‌شوند و به مردم و گروه‌های مختلف کمک میکنند.

– گیم پلی این عنوان یک تجربه لذت بخش خواهد بود

در کنار اخبار مربوط به تاریخ انتشار بازی، Techland گیمپلی های متنوعی از این عنوان منتشر کرده است. این گیمپلی ها و تریلرها بارها گیمپلی این بازی مورد انتظار را نشان داده اند. اگه بخواهیم این تریلرها را در نظر بگیریم این عنوان قطعا یکی از عناوین مورد انتظار آینده خواهد بود.

با دنیایی پر از “مبارزات وحشیانه و برخوردهای غیرمنتظره”، با استفاده از انواع مهارت های رزمی، ساخت و ساز و “سلاح های خلاقانه” با دشمنان چالش برانگیز مقابله خواهید کرد. شما طی تجربه این عنوان با تعداد زیادی از ساکنان روبرو خواهید شد که همگی نظرات و روابط خود را دارند. با وجود جناح‌هایی که برای قدرت رقابت می‌کنند، هر تصمیمی که می‌گیرید بر دنیای اطراف شما تأثیر می‌گذارد.

سه گروه Survivors، Peaceeepers و Renegades از جناح مختلف در دنیای بازی هستند که برای داشتن یک مقام در جهان خود تلاش می کنند و هر گروه انگیزه ها و رویکردهای خاص خود را دارند. Survivors برای ایجاد مناطق امن تلاش می کنند و سعی می کنند خود را با هر موقعیتی وفق دهند. از سوی دیگر Peaceeepers به عنوان “سربازان وفاداری که می خواهند نسخه قانون و نظم خود را تحمیل کنند و همه را در مسیر خود زیر پا بگذارند” توصیف می شوند. در نهایت، Renegades از زندانیان سابق تشکیل شده است که به یک “سرهنگ بی رحم” خدمت می کنند و به دنبال حکومت بر شهر هستند. به شما بستگی دارد که به چه کسی کمک کنید یا مانع شوید، اما همانطور که پیش تر گفته شد اعمال شما بر جهان و ساکنان آن تأثیر می گذارد.

در خارج از این جناح ها، باید با راهزنان و قانون شکنی هایی که هیچ علاقه ای به همکاری با شما ندارند نیز مبارزه کنید. البته در Dying Light 2، شب زمان مناسبی برای کسی نیست. وقتی خورشید غروب می‌کند، انواع ویروس‌ها و زامبی‌های آلوده به بازی بیرون می‌آیند. با اِلمان های اکشن های زیاد پارکور و رویکردهای تاکتیکی، تریلر نشان می دهد که چگونه ماجراجویی پیش رو مجموعه ای از مهارت های مختلف را متناسب با سبک بازی دلخواه شما ارائه می دهد.

در جریان مراسمGamescom 2021، استودیو Techland توانایی‌های پارکور پیشرفته و همچنین پاراگلایدر جدید را به نمایش گذاشت که به شما امکان می‌دهد به روش‌های جدیدی در سراسر نقشه پرواز کنید. در طول این ویدئو، ما همچنین نگاهی با جناح دیگری نیز آشنا شدیم؛ جناحی که از زره‌های خانگی عجیب و غریب به سبک قرون وسطی استفاده میکردند.

Dying Light 2: Stay Human
هر آنچه از بازی Dying Light 2 میدانیم

– دشمنان متنوع بازی نسخه بعدی عنوان Dying Light

شما نمی توانید یک بازی به نام Dying Light 2 بدون حضور خود مردگان متحرک داشته باشید. در بالا این بند شما concept art را از این عنوان مشاهده میکنید که یک دشمن Peacekeeper آلوده را به نمایش می‌گذارد، ک۶ اولین نشانگر بزرگ برای حضور زامبی های مختلف در این عنوان است. اخیراً، آخرین تریلر گیم‌پلی به ما نگاهی اجمالی به برخی دیگر از تهدیدات که با آن روبه‌رو خواهد بود را به ما نشان داد

جناب Tymon Smektała، طراح اصلی بازی Dying Light 2، در این باره توضیح می دهد:

«ما تمام این چرخه زندگی آلوده را در بازی داریم. «آلوده‌ها به‌عنوان یک ویروس شروع می‌شوند، یعنی فردی که تازه گاز گرفته شده و تازه آلوده شده است، بنابراین هنوز آثاری از انسانیت نشان می‌دهند، و در این مرحله بسیار سریع، بسیار خطرناک هستند – به هر قیمتی از آفتاب دوری می‌کنند. اما پس از مدتی در آن حالت، آنها به چیزی تبدیل می شوند که ما Biters می نامیم، که زامبی های معمولی شما هستند. آهسته آهسته حرکت می کنند و اگر بتوانند، سعی می کنند شما را بگیرند و آلوده کنند یا بخورند، اما نور خورشید برای آنها خطرناک است و آنها به سرعت و چابکی دیگر ویروسی ها نیستند.

ویولت گیمرز

«و اگر Biters برای مدت طولانی یا زیر نور ماوراء بنفش در آفتاب بمانند، تبدیل به دژنرات می شوند. زامبی‌های در حال پوسیدگی که بسیار ضعیف هستند و تکه‌های گوشت از آن‌ها می‌ریزد، بنابراین آنها واقعاً برای شما خطرناک نیستند. اما هنوز هم باید مراقب آنها باشید زیرا Dying Light 2 یک بازی سیستمیک است و خیلی چیزها به صورت اضطراری اتفاق می‌افتند. و البته، مسیر تکاملی متفاوتی برای افراد آلوده وجود دارد که در آن به فرار تبدیل می شوند، که خطرناک ترین و افراطی ترین شکارچیان شب هستند. اگر آنها را دیدید، فقط باید بدوید. هیچ دعوای با آن افراد وجود ندارد زیرا آنها فقط شما را خواهند کشت.»

اما صبر کنید؛ استویدو Techland همچنین Consept Art بیشتری را منتشر کرد و یکی از آرت ها یک پارک ویران را به نمایش گذاشت (که در بالا مشاهده می‌کنید) که بدون شک مکانی برای شیوع پلیدی ها است. توضیحات همراه این اثر هنری به شرح زیر است:

بازیکنان مستقیماً مسئول شکل‌دهی دنیای Dying Light 2 هستند. انتخاب‌های بازیکن بر کل مناطق، نواحی، مناطق شهر تأثیر می‌گذارد. Dying Light 2 اغلب شما را مجبور به تصمیم گیری در محل می کند و نتیجه ممکن است غیرمنتظره باشد. این صحنه خاص دقیقاً همین را نشان می دهد. چگونه یک کار خوب می تواند به نابودی ختم شود. این پارک که زمانی منطقه‌ای پرجنب‌وجوش بوده، اکنون در میان ویرانه‌ ها قرار دارد.»

– نسخه دوم بازی Dying Light بسیار بیشتر از یک بازی در سبک RPG خواهد بود

یکی از شگفت‌انگیزترین چیزها در مورد رونمایی Dying Light 2 اعلام این بود که Chris Avellone – یک نویسنده مشهور بازی که به خاطر کارش بر روی تعداد زیادی از بازی‌های RPG، از جمله Divinity: Original Sin 2 تا Fallout: New Vegas شناخته شده است؛ به Techland در طراحی این بازی کمک کرده است. داستان بازی، که اکنون بسیار جاه طلبانه تر از داستان خطی Kyle Crane در Dying Light است.

در Dying Light 2، طرح اولیه یک موجودیت آلی و واکنشی است که می تواند در چندین بار جهش پیدا کند، بسته به اینکه چگونه تصمیم می گیرید به موقعیت ها در آخرالزمان زامبی پاسخ دهید. دوباره باید به این اشاره کنیم که اعمال شما بر دنیای اطراف شما تأثیر می گذارد، از سطح تهدید جمعیت گرفته تا کمبود منابع.

Dying Light 2: Stay Human
هر آنچه از بازی Dying Light 2 میدانیم

در مصاحبه اخیر با Official Xbox Magazine، طراح ارشد بازی Dying Light 2، جناب تایمون اسمکتالا توضیح داد که Dying Light 2 چگونه به تصمیمات خوب و بد شما واکنش نشان می دهد و این واقعیت که بازی راه های خاصی را برای رفع یک اشتباه پرهزینه به شما امکان می دهد:

“من فکر می کنم بزرگترین چیز توانایی تغییر دنیای اطراف شما خواهد بود. لحظه ای که تصمیم می گیرید یا عملی را در بازی انجام می دهید و می بینید که دنیا تغییر کرده است، می بینید که ما چه قدرتی به شما می دهیم. تایمون اسمکتالا، طراح اصلی Dying Light 2 می گوید: از اقدامات گرفته تا تصمیماتی که می گیرید. “بنابراین گاهی اوقات در لحظات حیاتی برای روایت که احساس می کنیم فضایی برای شما وجود دارد که به گذشته فکر کنید و متوجه شوید که شاید کاری که تصمیم گرفتید انجام دهید آن چیزی نبود که واقعاً می خواستید انجام دهید، حتی اگر این کار “خوب” نباشد. چند مورد وجود دارد که ما به شما فرصت می دهیم آن تصمیمات را بازنویسی کنید.”

اسمکتالا در ادامه به مجله Official Xbox Magazine گفت:

«اینطور نیست که بتوانید به لحظه تصمیم برگردید و فقط آن را تغییر دهید. “شما باید کارهای اضافی انجام دهید، مانند انجام چند ماموریت اضافی، تا مواردی را که فکر می کنید اشتباه کرده اید، اصلاح کنید. اما جدا از آن موارد نادر، همه تصمیمات دائمی هستند.”

– نقشه و دنیای بازی این بازی

طبق گفته Techland در مصاحبه اخیر با WCCFTech، اندازه نقشه Dying Light 2 چهار برابر بزرگتر از بازی قبلی این سری خواهد بود. دنیای Dying Light 2 پر از سازه‌های متروکه خواهد بود که تنها برای مبارزه و چالش‌های پارکور مناسب هستند، زیرا می‌توانند بسیار کاربردی نیز باشند. برخی از آنها با کمک شما می توانند به نانوایی، مزرعه کدو، مدرسه و سایر عناصر خانه سازی تبدیل شوند.

Dying Light 2: Stay Human
هر آنچه از بازی Dying Light 2 میدانیم

تایمون اسمکتالا، طراح اصلی بازی، در ویدئوی اخیر Dying 2 Know More درباره نحوه عملکرد این سازه ها در سیستم هم ترازی شهر بحث کرد. او توضیح داد:

وقتی یک سازه متروکه را مرمت می‌کنید، به یک ساختمان کاربردی تبدیل می‌شود. “این شروع به ارائه فرصت‌های جدید زیادی به شما می‌کند. ممکن است فروشندگانی وجود داشته باشند که آیتم‌های منحصربه‌فردی را به شما پیشنهاد می‌دهند یا ممکن است برخی از ماموریت‌ها یا کلکسیون‌های جدید، یا شاید NPC‌هایی که می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید که معمولاً منجر به ماجراجویی‌های جدید می‌شوند.” برای مثال می‌توانید زمین‌های تمرین را بازیابی کنید، که ممکن است به شما این امکان را بدهد که سلاح‌های عجیب و غریب را آزمایش کنید یا در مسیرهای جنگی عجیب شرکت کنید که به شما کمک میکند «از مهارت‌های خود در موقعیت‌های دیوانه‌کننده و شدید استفاده کنید».

در این مقاله ما سعی کردیم به بررسی بازی Dying Light 2: Stay Human و هر آنچه از بازی Dying Light 2 میدانیم، بپردازیم. نظر شما راجب این عنوان چیست؟ به نظر شما بازی Dying Light 2 در سال جاری عملکرد خوبی خواهد داشت؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا
علیرضا
2 سال‌ قبل

ممنون از شما مطلب جالب و خوبی بود