سینمامقالات سینمایی

بهترین فیلم های عاشقانه جهان | هوا را از من بگیر خنده ات را نه

در مقاله قبلیم و پیش از نگارش بهترین فیلم های عاشقانه جهان ( بهترین فیلم های ترسناک تاریخ ) درباره استفاده از احساسات همگانی بشری برای انتقال مفاهیم گسترده در سینما صحبت کردیم. ترس، غم، شادی و…. احساساتی که ماهیت زندگی مارا تشکیل میدهند هرچند در حقیقت هیچ کدام آنان به پیچیدگی احساس عشق نیست. فلاسفه درباره ماهیت این احساس سال ها فلسفه چیدند و شاعران شعر ها سرودند. هرچند در نهایت عشق کماکان ماهیت راز آود و اسمانی خود را حفظ کرد. سینماگران هم تصمیم به امتحان شانس خود برای به تصویر کشیدن این احساس وصف ناشدنی گرفتند. کم تر عناوین سینمایی پیدا میشود که در بطن داستانش نگاه، لمس و داستانک عاشقانه ای وجود نداشته باشد. حال بعضی از این عناوین عشق را موضوع اصلی فیلم خود برگزیدند و در تاریخ ماندگار شدند. در این مقاله به مرور بهترین فیلم های عاشقانه جهان به انتخاب ویولت گیمرز میپردازیم.

10. نمی شود صحبت از بهترین فیلم های عاشقانه جهان باشد و پای موسیقی در میان نباشد: La la land

La La Land

لالالند(La La Land) فیلم پر آوازه دیمن شزل جوان، اثری است در ستایش موسیقی، لس آنجلس و تاریخ هالیوود. اما قلب تپنده فیلم، رابطه عاشقانه سرزنده و دوست داشتنی میا و سباستین است. استون و رایان گسلینگ پیش از این شیمی عالی خود را دو اثر مشترک پیشین خود نشان دادند و شزل هم با استناد به همین شیمی آن دو را به عنوان رویاپرداز های پرشور و کله شق فیلم خود انتخاب کرد. نامزدی اسکار هردوی آن ها برای فیلم (و برد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن) درست بودن تصمیم او را نشان میدهد.

داستان فیلم در لس آنجلس زمان حال می گذرد. میا دختری است که رویای بازیگری را در سر دارد. او برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به رویای خود، در کافی شاپ برادران وارنر مشغول به کار است. سباستین نیز پسر جوانی شیفته موسیقی جاز می باشد. دست سرنوشت باعث دیدار چند باره آن ها میشود. اما چیزی که باعث جاودان شدن لالالند شده، پایان درخشان آن است. پایان بندی فیلم باعث میشود لالالند همواره در لیست بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ حضور داشته باشد.‎

9. حتی اگر مجبور شم تا جهنم بروم باز از دیدنت پشیمان نیستم: Atonement

Atonement یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

فیلمی که قلب ملیون ها نفر در سراسر جهان را شکست! وقتی صحبت از این فیلم باشد به موارد زیادی میشود اشاره کرد. مثلا لباس سبز نایتلی که به یکی از معروفت ترین طراحی لباس های تاریخ سینما شهرت دارد. پرداخت زیبای فیلم به مقاله جنگ، یکی دیگر از این موارد است. شیمی هر دو بازیگر اصلی، واقعا عالی می باشد. موسیقی متن به زیبایی هرچه تمام تر با احساسات مخاطب بازی می کند. تمام این موارد باعث شده است که برای حضور فیلم Atonement در لیست بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ، هیچ حرفی نماند.

8. از اولش میدونستم نمیتونیم دوست باشیم: When Harry Met Sally

When harry met sally

اگر بخواهم حال خوب کن ترین اثر از لیست بلند بالای بهترین فیلم های عاشقانه جهان را معرفی کنم، بدون تردید این اثر را انتخاب میکنم! فیلمی دوست داشتنی که خط داستانی ساده ای را دنبال می کند. آیا مرد و زن میتوانند فارق از روابط عاشقانه، دوستی خالصی با هم داشته باشند؟ یکی از منتقدین در وصف این اثر گفته است وودی النی ترین فیلمی که الن آن را نساخته است. به نظر من، این بهترین تعریف ممکن برای فیلم می باشد. کاریزمای بیل کریستال و گرمای وجود مگ رایان باعث ترکیب فوق العاده دوست داشتنی شده که تماشای آن بر همه واجب است.

7. بیا بایکدیگر زخم هایمان را شفا دهیم: Silver Linings Playbook

Silver Linings Playbook

این اثر به معنای واقعی کلمه، همه چیز تمام است! بازی تمام بازیگران معرکه بوده و رابرت دنیرو یکی از بهترین نقش های دهه اخیر خودش را به نمایش میگذارد. هرچند این فیلم در نهایت متعلق به لارنس و کوپر است. دو شخصیت عجیب و با مشکلات روانی مخصوص به خودشان که تصمیم میگیرند برای رسیدن به اهدافشان باهم همکاری کنند. در هیاهوی ماجراجویی دوست داشتنی که دارند، به شناخت جدیدی از خودشان میرسند و به انسان های بهتری تبدیل میشوند. این فیلم در جوایز اسکار هم سربلند بود و اسکار بهترین بازیگر زن و فیلمنامه را به دست آورد.

6. با چشم های من به جهان نگاه کن: City lights

یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان در تمام تاریخ سینما، City lights می باشد

مگر جادوی عشق چیزی بجز از خود گذشتگی است؟ چاپلین در یکی از ماندگارترین آثارش به این موضوع میپردازد و به ساده ترین حالت ممکن، به این سوال کامل ترین جواب ممکن را میدهد. جایی که عاشق ساده دل داستان، از تمام هست و نیست خود میگذرد تا روشنایی های شهر را به معشوق نابینایش نشان دهد. کمدی فیلم به مانند پرده ای دل انگیز فیلم را دربر دارد. بعید است سراغ بهترین فیلم های عاشقانه جهان بروید و با اسم این اثر ماندگار رو به رو نشوید. در حقیقت بین انتخاب این فیلم یا اثر دیگر و کم تر دیده شده چاپلین لایم لایت مردد بودم. در نهایت تصمیم به انتخاب این فیلم گرفتم. چرا که درونمایه این فیلم تماما عشق است و لایم لایت سقوط یک ستاره. هرچند دیدن هردو به شدت به شما کاربران عزیز ویولت گیمرز پیشنهاد میشود.

5. بهترین فیلم های عاشقانه جهان، در نهایت تنهاییم: Her

Her

از ابتدا به ما گفته اند انسان موجودی اجتماعی می باشد. اما واقعیت این است انسان موجودی اجتماعی و در عین حال تنهاست. این تنهایی چیزی نیست که پیشرفت تکنولوژی و رسیدن به دنیایی بدون بیماری و جنگ، بتواند آن را حل کند. کاراکتر واکین فینیکس مردی درونگراست که وقتی در تنهایی خود دست و پا میزند، وارد ارتباط عاطفی با هوش مصنوعی به اسم سامانتا میشود. اما آیا یک هوش مصنوعی میتواند گرمای وجود یک انسان را به ارمغان بیاورد؟ هرچقدر هم باهوش، اما آیا میتواند عشق به معنای انسانیش را درک کند؟ her احتمالا متفاوت ترین اثر لیست بهترین فیلم های عاشقانه جهان باشد.

4. شاید از ذهنم پاکت کرده باشم اما بیرون انداختن تو از قلبم داستان دیگری داشت: Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

رقیب her برای عجیب ترین فیلم لیست بهترین فیلم های عاشقانه جهان! این فیلم فیلمنامه پیچیده در عین حال بی نقصی در ابعاد حافظه و احساس ادمی دارد. آیا عشق حسی محدود به خاطرات ماست یا چیزی فراتر از این حرف ها؟ میتوان دوبار عاشق یک شخص شد؟ جیم کری و ویلسنت در Eternal Sunshine of the Spotlesss Mind درخشان هستند. هیچ صفت دیگری نمیتواند هنرنمایی این دو بازیگر توصیف کند. کریستین دانست نیز با احتمالا بهترین نقش آفرینی کارنامه اش در فیلم حضور دارد. مهم نیست به فیلم های عاشقانه علاقه دارید یا نه، بعید است این فیلم در شگفت زده کردن شما ناکام بماند.

3. فیلم Casablanca، شاهکاری تمام عیار در بهترین فیلم های عاشقانه جهان

شاهکار Casablanca، اثری ماندگار در بین بهترین فیلم های عاشقانه جهان

ما هم عجب زمانی رو برای عاشق شدن انتخاب کردیم، دقیقا وقتی همه دنیا داره از هم فرو می پاشه!

فیلم هایی وجود دارند که با واژه ی تاریخ انقضا بیگانه اند و کازابلانکا یکی از آن ها می باشد. فیلمی که هنوز که هنوز است دیالوگ های آن دهان به دهان میچرخد. برگمان و بوگارت بعد از سال ها هنرنمایی و خرمنی از نقش های به یادماندنی هنوز با کاراکتر های خود در این فیلم شناخته میشوند. کازابلانکا عملا بهترین نمونه از کلیشه محبوب مردی میان عشق و وظیفه است و هنوز بعد از گذشت بیش از نیم قرن قدرت جادو کردن مخاطبش را دارد.

2. واقع گرایانه ترین داستان عشق پرده ی تفرقه Before Trilogy

Before Trilogy

سه گانه Before احتمالا واقع گرایانه ترین داستان عاشقانه تاریخ سینماست. این سه گانه با فاصله ای حدود 11 سال تولید شده و به همین خاطر چهره و نوع بازی بازیگران حتی گذر زمان در یک رابطه عاشقانه را نشان میدهد. هنگام تماشای این فیلم شاهد تماشای صحبت های دو جوان هستیم که از دست سرنوشت با هم همسفر شده اند و در این میان هم خودشان هم مخاطب متوجه این میشوند که آن ها نیمه گم شده یکدیگرند. قسمت اول کاملا عشق و شور جوانیست اما داستان در دو قسمت دیگر متفاوت تر میشود. این سه گانه عاشقانه فوق العاده، در بهترین فیلم ها برای تعطیلات نیز معرفی شده است. اگر در تعطیلات هستید و به دنبال فیلم های این چنینی می گردید، پیشنهاد می شود آن مطلب را نیز مطالعه کنید.

در نهایت، به اثر منتخب ما به عنوان رتبه ی اول لیست بهترین فیلم های عاشقانه جهان میرسیم.

1. بهترین فیلم های عاشقانه جهان، سروده بی همتای شاعر شرقی: In the Mood for Love

بهترین فیلم عاشقانه جهان In the Mood for Love

اگر نگاه غرب به عشق را یک رمان بلند در نظر بگیریم، نگاه شرقی یک شعر لطیف و عمیق است. در این صورت چه شخصی بهتر از وونگ کار وای شگفت انگیز برای سرودن این قطعه عاشقانه می باشد؟ در این فیلم رنگ ها بازیگرند و صداها تصویرگر. کار وای بدون کوچک ترین صحنه جنسی، آتشین ترین اثر عاشقانه ی ممکن را میسازد. دو کاراکتر تنها که همسرانشان دور از چشم آن ها خیانت کرده اند، همدم یکدیگر میشوند. اما بستر فرهنگی اطرافشان بزرگ ترین مانع این عشق آتشین است و عشق قربانی پاکدامنی میشود. هیچ فیلمی از این شعر پر احساس کار وای مناسب تر برای رتبه اول بهترین فیلم های عاشقانه جهان نیست.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments