اخبار سینمامقالات سینمایی
داغ

نمرات فیلم گزارش فرانسوی | سمفونی رنگ و قاب

چند روز پیش، فیلم گزارش فرانسوی در سینما ها اکران شد و نمرات این اثر نیز، طبق معمول منتشر شد. با ویولت گیمرز همراه باشید تا سری به نمرات این فیلم بیاندازیم و ببینیم که فیلم جدید وس اندرسن از چه کیفیت نسبی برخوردار است.

نمرات فیلم گزارش فرانسوی :

متاکریک : 75 (  از 48 نقد )

راتن تومیتوز : 74 % ( از 153 نقد )

The Independent 10 /10

همچون بهترین فیلم های اندرسون، گزارش فرانسوی هم کاملاً نفیس و هم به طرز فریبنده ای پیچیده است، فیلمی که مانند بهترین ظروف، از نظر طعم و مزه حتی غنی تر هم است.

RogerEbert.com 10 /10

شاید توضیح این فیلم سخت باشد، اما تماشای آن بسیار سرگرم کننده است. این فیلم یک اثر هجوآمیز با سرعت  در مورد دنیایی است که بسیار کند تغییر نمیکند.

FILM 10/10

گزارش فرانسوی یک موشک سواری است که به روح سینمایی شما می رود ، کلمه ای هیجان انگیز در یک انفجار با شکوه که هم شیرین است و هم خوش طعم.

VAIRETY 10/10

در گذشته ، این کارگردان به ساخت فیلم های عروسکی بیش از حد مبتکرانه متهم شده بود و در حالی که او بسیاری از ترفندهای مورد علاقه خود را تکرار می کند. بازی با نسبت ابعاد ، شخصیت پردازی در ترکیبات متقارن ، آشکار کردن یک ساختمان بزرگ در سطح مقطع پیچیده. این بار اما به نظر می رسد دنیایی کامل وجود دارد که فراتر از لبه های دقیق کنترل شده قاب است.

 The Telegraph 10/10

گزارش فرانسوی وس اندرسون مانند چهار فیلم در یک فیلم است  و شامل ایده های کافی برای حداقل شش فیلم دیگر هم است.


IndieWire 8/10

نتیجه یک انفجار دوست داشتنی و آزاد شده از زیبایی شناسی آندرسن است که همیشه در یک بسته راضی کننده نیست ، اما هرگز به اندازه کافی کند و کسل کننده نمی شود تا جذابیت جذاب خود را از دست بدهد و همیشه هدف خود را حفظ می کند.

The Guardian 8/10

ممکن است در اوج دستیابی به موفقیت های او نباشد اما برای یک لحظه لذت بردن و برای خنده ، این یک درمان است.

THE WARP 7.9 /10

نتیجه بسیار چشمگیر و شکل وحشتناکی پراکنده است. یک قطعه هنری فریبنده که همیشه سرگرم کننده است اما همچنین بسیار رنج آور است. که تعجب می کنید آیا این داستان به صورت احساسی تر  با داستان های کاملاً کشیده تری مثل “هتل بزرگ بوداپست” و ” قلمرو طلوع ماه ” ارتباط برقرار می کند یا  “خانواده اشرافی تننبام ” انجام میدهد.

SCREENDAILY 7/10

با وجود ساخت عالی و نفیس ، گزارش فرانسوی زیر جریان احساسی اب زیر کاه زیادی ندارد که باعث میشود فیلم های اندرسون فراتر از تمرینات فکری باشند.

THE IRISH TIMES’ SCORES 6/10

گزارش فرانسوی یک اثر دوست داشتنی است. اما گرفتن آن به اندازه  گرفتن یک مشت آب غیرممکن است.

NEW YORK POST’S SCORES 5/10

فیلم اندرسون از طریق یک پیش درآمد و سه قسمت روایت می شود که داستان های این انتشارات عجیب و غریب را زنده می کند. آنها به سختی مخاطب را درگیر می کنند زیرا ما شاهد نمایش کل لیست تماس های تلفن همراه کارگردان برای حدود 15 ثانیه هستیم.

SAN FRANCISCO CHRONICLE’S SCORES 2.5 / 10

امضای هنری غیرقابل انکار است ،30 ثانیه بعد، می دانید که در حال تماشای یک فیلم وس اندرسون هستید. اما به نظر می رسد که ارتباط انسانی اندرسون کوتاه شده است، به طوری که کنایه او اکنون جهان را دور می زند و به تعمق کنایه آمیزی از کار خودش تبدیل می شود. این یک بن بست است و جالب نیست.

از بازیگران گزارش فرانسوی میتوان به بیل مری ، فرانسیس مک دورمند ، تیموتی شالامی ، آدرین برودی و جفری رایت اشاره کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده کارگردان معروف ، وس اندرسن است. از آثار معروف او میتوان هتل بزرگ بوداپست ، خانواده اشرافی تنبتام، راشمور و آقای فاکس شگفت انگیز را نام برد. این اثردر تاریخ 22 اکتبر ( 30 مهر ) در سینما اکران شده است. داستان این فیلم روایتگر کارکنان یک مجله اروپایی در یک شهر تخیلی فرانسوی است که تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کنند و به بزرگداشت سه واقعه مهم یک دهه گذشته‌شان بپردازند. این سه واقعه عبارتند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری…

نظر شما دوستان ویولت گیمرزی در مورد این فیلم چیست؟ چقدر به این فیلم امید دارید؟ بهترین فیلم وس اندرسن از  نظر شما چیست؟ خوشحال میشویم اگر نظراتتان را با ما و دیگر دوستان ویولت گیمرزی به اشتراک بگذارید.

 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا عدالتی
2 سال‌ قبل

واقعا خوشحال شدم
مورد انتظار ترین فیلم من برای امساله
معلومه موفق هم بوده
ممنون ازت امیر رضا