انیمهمقالات انیمه

۱۰ حقیقت درباره میکاسا آکرمن (Attack On Titan)

میکاسا آکرمن، یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمه اتک آن تایتان و دومین سرباز مهم بشریت است. میکاسا آکرمن شخصیتی پیچیده، از لحاظ روانشناختی‌ست و شخصیتش آن جور که به نظر میرسد، ساده و تک بعدی نیست‌. در این مقاله میخواهیم نگاهی بیندازیم به ۱۰ حقیقت درباره میکاسا آکرمن و با هم آنها را مرور کنیم. با ویولت گیمرز همراه باشید.

10. میکاسا آکرمن، سعی میکند از تکنیک های لیوای آکرمن در مبارزه استفاده کند

احتمالاً کسی نیست که انیمه اتک آن تایتان را دیده باشد و نداند که لیوای آکرمن قوی ترین سرباز بشریت است. لیوای که از حرکات چرخشی و تکنیک هایی که فقط خودش آنها را بلد است در مقابل تایتان ها استفاده میکند. اما میکاسا پس از مشاهده‌ی این حرکات توسط لیوای، سعی میکند همان حرکات را تکرار کند و در این راه موفق هم نیز هست. در نگاه اول شاید متوجه انجام این حرکات توسط میکاسا نباشید، اما با کمی دقت کاملاً متوجه میشوید که این حرکت همان حرکتی‌ست که لیوای مقابل تایتان ها اجرا میکند.

او نیز به خوبی میتواند این تکنیک حرکت چرخشی را مانند لیوای، در مقابل تایتان ها اجرا کند.

9. میکاسا آکرمن، نمیتواند به تایتان تبدیل شود

میکاسا، یک آکرمن است. به همین دلیل او نمیتواند به تایتان تبدیل شود. میکاسا که خودش از دو رگ و طایفه آکرمن و یک قبیله‌ی آسیایی به اسم آزومابیتو است. میکاسا، به دلیل اینکه از خاندان الدیا نیست و نژاد و خاندانش به ریشه‌ی الدیایی برنمیگردد نمیتواند به تایتان تبدیل شود. در حقیقت هیچ آکرمنی نمیتواند به تایتان تبدیل شود، برای اینکه آنها اصلاً الدیایی نیستند که بتوانند تبدیل به تایتان بشوند.

8. شال گردن قرمز

شال گردن قرمز را احتمالا همه ما قضیه اش را میدانیم. میکاسا عاشق آن شال گردن است برای اینکه آن شال، او را یاد ارن می اندازد. ارن وقتی این شال گردن را به میکاسا داد که در بدترین شرایط زندگی و روحی اش قرار داشت. او که پدر و مادر خود را از دست داده بود و دزدیده شده بود توسط ارن نجات یافته بود. بعد از آن هم که ارن آن شال را دور گردن میکاسا پیچید و از آن وقت همیشه میکاسا آن شال را همراه خود داشت.

آن شال برای میکاسا نماد آرامش و یادآور ارن است. اما با این حال و عشق و وابستگی میکاسا به این شال، هاجیمه ایسایاما اعلام کرده بود زمانی که هوا خیلی گرم است، میکاسا آکرمن آن شال را در می آورد.

7. نام میکاسا

نام میکاسا از اسم یک ناو جنگی ژاپنی برداشته شده است. قضیه اینکه چرا ایسایاما اسم میکاسا را از روی ناو جنگی برداشته است خیلی جالب است. ایسایاما اعلام کرده بود که برای این من نام میکاسا را از روی یک ناو جنگی ژاپنی برداشته ام که باور دارم سری مانگایی که شخصیت اصلی زن آن نامش با یک ناو جنگی یکی باشد و از روی آن برداشته شود، آن سری موفق میشود و به موفقیت های زیادی دست پیدا میکند.

6. ساخت شخصیت میکاسا و منبع الهام جالب ایسایاما!

ایسایاما برای ساخت شخصیت میکاسا، از خانمی که قبل شروع‌ کار خود به عنوان مانگاکا با او در یک کار نیمه وقت کار‌ میکرد الهام گرفته است. ایسایاما خودش راجع به این موضوع میگوید: ایده‌ی شال گردن، مدل مو، مدل چشم و مدل ابروهای شخصیت میکاسا را از این خانم الهام گرفته است.

هاجیمه ایسایاما همچنین اعلام کرده بود که اول قرار بود به میکاسا ظاهری غربی، شکل باقی شخصیت های مانگا بدهد اما پس از دیدن این خانم از اینکار پشیمان شد و تصمیم گرفت که میکاسا را نیمه آسیایی خلق کند.

5. میکاسا آکرمن در بازار سیاه قیمت زیادی دارد

این حقیقت را احتمالاً همه ما میدانیم که میکاسا آخرین عضو باقی مانده از قبیله آسیایی آزومابیتو است. به همین دلیل و نادر بودن ژن میکاسا، در ۹ سالگی قاچاقچیان او را دزدیدند. در ۹ سالگی بعد از کشته شدن والدین میکاسا، خود شخص میکاسا دزدیده شد. قصد آنها این بود که میکاسا را در بازار سیاه بفروشند و واضحاً این جمله را گفتند که به دلیل کمیاب بودن ژن میکاسا، او میتواند در بازار سیاه با قیمت بالایی به فروش برسد. 

4. شخصیت میکاسا آکرمن، سخت ترین شخصیت برای ترسیم بوده است

میکاسا، شخصیتی منحصر به فرد برای طراحی، در مقایسه با دیگر شخصیت های این سری است‌. ایسایاما خودش گفته بود که برای من، میکاسا سخت ترین شخصیت برای ترسیم بوده است. این یعنی ایسایاما باید زمان بیشتری را برای ارائه‌ی ترسیم شخصیت میکاسا میگذاشت. میکاسا آکرمن در مقایسه با تمامی شخصیت های این سری، طراحی سخت تر و منحصر به فرد تری نسبت به باقی شخصیت ها داشته است.

3. آکرمن ها

میکاسا، لیوای و کنی، هر سه از خاندان آکرمن هستند. آکرمن ها ویژگی ای دارند که آنها را از باقی کسانی که درون دیوار ها زندگی میکنند متمایز میکنند. آکرمن ها از نژاد الدیا نیستند و هیچ‌گاه نمیتوانند به تایتان تبدیل بشوند. همچنین ویژگی خیلی مهم دیگر آکرمن ها این است که خاطرات آنها را حتی با قدرت تایتان بنیان گذار نمیتوان دستکاری کرد. برای همین همیشه پادشاه از آن میترسید که اسرار آن سوی دیوارها توسط آکرمن ها فاش شود و برای همین همیشه راه سلاخی آنها را ترجیح میداد! آکرمن ها هیچ نسبیتی به نژاد و خون الدیا ندارند و تبار خونی با افراد داخل دیوار ندارند.

2. میکاسا آکرمن، سنگین ترین شخصیت زن انیمه است

میکاسا، سنگین ترین شخصیت زن انیمه اتک آن تایتان است. او ۱۷۰ سانتی متر قد دارد و وزن او ۶۸ کیلوگرم است. میکاسا حتی از بسیاری از شخصیت های مرد این سری وزن بیشتری دارد! اما این وزن و سنگینی میکاسا نسبت به باقی شخصیت های این سری کاملاً منطقی‌ست. میکاسا قوی ترین شخصیت زن این سری‌ست و بدن تو تماماً عضلانی‌ست. این موارد باعث شده است که سنگین ترین بودن میکاسا خیلی هم غیرمنطقی و دور از ذهن به نظر نرسد.

1. تتوی روی دست میکاسا و حذف آن توسط استودیوی Wit

استودیو ویت بارها برخی از نکات به ظاهر جزئی اما مهم را تغییر یا حذف کرد. تتوی مچ میکاسا آکرمن نیز یکی از این موارد است. ایسایاما از اول انیمه در دیزاین میکاسا آکرمن پارچه ای را بر روی مچ او قرار داده است. در چپتر های آینده گفته شد این تتو نماد خاندان شرقی و مادری میکاساست. مادر میکاسا از او خواسته بود این تتو را به فرزندانش انتقال دهد. مادرش با این حال از او خواسته بود به علت خصومت های شاه با خاندان شرقی و خطرات دیگر این نشان را مخفی کند. با این حال میکاسا در کودکی این نشان خود را به ارن نشان داد که نشان از اعتماد بالای او به ارن دارد.

نظر شما مخاطبان ویولت گیمرز درباره میکاسا آکرمن و حقایق او چیست؟ میتوانید نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

آروین قربان پور

The best Arvin ever:)

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
گربه لیسا
گربه لیسا
2 سال‌ قبل

خسته نباشید 🙂 عالی بود

جالب ترین حقیقت میکاسا شال گردن بود که تو هوای گرم هم در میاره، چقدر تو این فصل گفتیم شالشو در آورده پس موضعی که نسبت به ارن داشته تغییر کرده 🙂 نگو هر وقت گرمش میشه درش میاره

#(AC)
#(AC)
2 سال‌ قبل

یک نکته جالب درباره شال میکاسا که هست اینه که در نسخه رنگی رسمی مانگا این شال سیاه رنگه و انیمه اونو قرمز کرده.

درباره شماره یک هم استودیو ماپا نسبت به ویت خیلی وفادارتر داره به تصویر می‌کشه.

ممنون بابت مقاله.

بهار عباسپور
عضو
2 سال‌ قبل

حقیقتا میکاسا جایگاه ویژه ای برام داره
دختری که درک خیلی بالایی از زندگی و معنای زندگی داره و از همون اول جایگاه خودش و تو این دنیای بی رحم شناخته
جمله این دنیا بی رحمه اما همچنان زیباست برای من یکی از زیباترین نقل قول های اتکه

به علاوه حقیقتا دلم خواست اون خانم زیبایی که منبع الهام چهره میکاسا بوده رو ببینم 😂❤️
ایده اون نوشتن کلمه قرمز توی تیتر با رنگ قرمزم جزئیات زیبایی بود :)) درکل اگه اشتباه نکنم نخ قرمز تو ژاپن نماد سرنوشته، مثل انیمه your name

مقاله به شدت جالبی بود، خسته نباشید :))

maya_nr
1 سال قبل

خیلی عالی بود واقعا خسته نباشید 🙂💜
فقط من هنوز یه چیزی هست که درمورد میکاسا میخوام بدونم ولی هنوز جوابی براش پیدا نکردم
رنگ چشمای میکاسا دقیقا چه رنگیه چون تو هر عکسی که میبینم یه رنگ متفاوته🥲💔

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  maya_nr
1 سال قبل

رنگ چشمای میکاسا مشکیه درست مثل رنگ موهاش

TATAKAE
TATAKAE
1 سال قبل

و اما جوری که تو ورژن چیپی‌اتک میکاسا تو اون اتاق ارمین که اتیش‌ ازش می‌بارید شالشو در نیاورد🗿

Asena
Asena
1 سال قبل

خیلی جالب بود و اینکه شال قرمز میکاسا نشانه عشق و وفاداری اون به ارن عه
مثل your name و ناروتو
شال قرمزی که هیناتا برای ناروتو درست کرد و موهای قرمز کوشینا که بخاطر اونا میناتو تونست بفهمه که دزدیدنش

آخرین ویرایش1 سال قبل توسط Asena
حسیم
حسیم
1 سال قبل

من تازه این انیمه رو شروع کردم به دیدن و فصل اول رو دیدم. گزینه 1 مربوط به کدوم قسمت هست؟

پویا سعیدی
پاسخ به  حسیم
1 سال قبل

مربوط به فصل چهارم سریال میشه.

بتچ
بتچ
11 ماه قبل

داداش هر کی مایع نخاعی واردش شه تبدیل تایتان میشه حتی میکاسا

حمیدرضا
حمیدرضا
8 ماه قبل

با سلام، فکر می‌کنم میکاسا هم الدیایی باشه، چون ارن به مسیر path احضارش میکنه، درست نمیگم؟
سوال دیگه اینکه انیمه، دقیقا مثل مانگا تموم خواهد شد؟
سپاس.