تیترمقالات انیمه

معرفی مانگای Tomie | اثری از استاد وحشت

جونجی ایتو ملقب به استاد وحشت بی شک مهم ترین مانگاکای ژانر وحشت در مانگا است. مردی که نامش پیوندی کلیدی و ناگسستنی با این ژانر دارد. مانگای Tomie بعنوان اولین و بلندترین اثر او میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شروع آثار وی باشد. این مانگا در رابطه با ماجراهای دختر زیبا و جوانی به نام تومی است که با کمک زیبایی و قدرت های ماورالطبیعی خود قربانیانش که تحسین کنندگان او هستند را به مرز جنون میرساند.  با ویولت گیمرز در معرفی مانگای Tomie همراه باشید تا به معرفی این مانگا بپردازیم.

tomie
نام: Tomie
مانگاکا : جونجی ایتو
ژانر: درام، ترسناک، شوجو، ماوراطبیعی
تعداد چپتر: 20
وضعیت انتشار: پایان یافته

معرفی مانگای Tomie

داستان

داستان از جایی آغاز می‌شود که خبر مرگ وحشیانه تومی همکلاسی های او را در شوک فرو برده است. اما به ناگهان در حالی که همه در غم از دست دادن این دختر زیبا هستند سر و کله تومی که طبق خبرها بدنش از هم بریده شده بود در کلاس درس پیدا میشود. در اینجا با اینکه در ابتدای کار تمام کلاس از دیدن دوباره او بسیار شوکه میشوند اما واکنش های بعدی و قبول کردن این اتفاق توسط اعضای مدرسه بسیار عادی نمایان میشود.

نکته مهمی که پیش از شروع آثار ایتو باید بدانید این است که نوع اتفاقات داستانی و تصمیماتی که شخصیت های او در مانگاهایش میگیرند کمی به دور از منطق است. و البته این مولفه جالب او باعث میشود که آثار او بسیار عجیب و غریب و خاص باشند. و همچنین این نکته باعث میشود که او آثارش را همان گونه که در ذهن خود دارد به پیش ببرد. اما به هر حال این ویژگی در آثار او باعث شده که او مخالفان خود را نیز داشته باشد. پس اگر قصد دارید که از آثار جونجی ایتو لذت ببرید نباید به دید منطق به اتفاقات نگاه کنید. البته باید این نکته را نیز  خاطر نشان کرد که مانگای تومی به نسبت برخی دیگر از مانگاهای او به مانند اوزوماکی کمتر این ویژگی او را در خود دارد. 

بعد از بازگشت تومی به مدرسه و رقم خوردن اتفاقاتی که بدنتان را مور مور میکند چپتر اول به پایان میرسد. و البته اینکه این پایان ماجرا نیست. در واقع مانگای Tomie یک داستان واحد ندارد بلکه در هر چپتر به ماجراهای جدید از تومی و شخصیت های جدید میپردازد. شخصیت هایی که در دام او به مرز جنون میرسند.

خشونتی دیوانه وار

یکی از نکات هیجان انگیز این مانگا که میتواند طرفداران ژانر وحشت و بخصوص وحشت جسمی (Body horror) را شیفته خود کند جنون دیوانه وار جونجی ایتو در به تصویر کشیدن خشونت است. این مانگا سرشار از لحظاتی است که اعضای بدن قطع و یا سوزانده میشوند. و ایتو آنان را با جزییات کامل به تصویر میکشد. مانگای تومی سرشار از جامپ اسکرها و اتفاقات عجیب و غریب است که ناگهان بر سر مخاطب خراب میشوند و همراه با فضای عجیب و رازآلود خود لحظه ای را از هیجان  کم نمیکند. و اما یکی دیگر از نکات مثبت مانگای تومی استفاده عالی از مکان های مختلف و تنوع مکانی عالی است.

بیمارستان ها، ساختمان های متروکه، کوه های دورافتاده و … مانگای Tomie از هر مکانی که بتواند بصورت ناخداگاه ترس و اضطراب را در شما بیدار کند استفاده می‌کند. و البته با کمک سبک طراحی خاص ایتو است که این اظطراب و ترس دو چندان می‌شود. با معرفی مانگای Tomie با ویولت گیمرز همراه باشید.

شخصیت ها

همان گونه که در قبل گفتیم تنها شخصیت ثابت این مانگا خود تومی است. و دیگر شخصیت ها قربانیان او هستند که در هر چپتر با شخصیت های قربانی جدیدی سر و کار داریم. شخصیت تومی شخصیت مرموزی میباشد که با زیبایی خود همه را به دام خود میندازد. اما او تنها شیطان حاظر در این ماجرا نیست بلکه شیاطین دیگری نیز در این مانگا حضور دارند و آن ها خود قربانیان تومی هستند. قربانیان تومی و یا بطور کل قربانیان در آثار ایتو معمولا افرادی هستند که طمع و حسادت و یا خشم  و بطور کل ویژگی های پلید انسانی آن ها را فرا میگیرد و به نابودی و فروپاشی میرساند. ایتو این فرایند را از طریق به تصویر کشیدن نابودی و یا دگرگونی بدنشان تکمیل می‌کند. این یکی از مولفه های اصلی آثار ایتو است. 

tomie

طراحی

جنوجی ایتو بی شک از نامی ترین و چیره دست ترین مانگاکاها در زمینه طراحی است. مانگای تومی بعنوان اولین اثر او شاید به زیبایی برخی از آثار دیگر او به مانند اوزوماکی نرسد. اما همچنان مانگای تومی نیز در این زمینه بسیار موفق عمل میکند. نکته جالب در رابطه با طراحی های این مانگا در این است که کیفیت طراحی با هر چپتری که جلو میرود پیشرفت چشمگیری میکند. بطوری که در چپترهای آخر میتوان پیشرفت قابل توجه ای را در این زمینه مشاهده نمود. طراحی او نکته ای است که باعث میشود آثارش فضا سازی و اتمسفر بسیار خوبی را دارا باشند.

ایتو تمام اتفاقات ناگوار مانند دگرگونی و فروپاشی بدنی و قتل های ناگوار را با جزییات کامل برایمان ترسیم می‌کند. همچنین ترسیم حالات چهره شخصیت هام به خوبی بیان گر حالات آن هاست. خشم، ترس و …. بخوبی در هر صفحه به تصویر کشیده میشود. اما چهره خود تومی که بعنوان یک شخصیت زیبا با زیبایی خود همه را به دام می اندازد به همان اندازه زیبا، مرموز و شیطانی است. چهره ای که تا مدت ها از ذهنتان بیرون نخواهد رفت.

tomie

آثار دیگر جونجی ایتو

 

جونجی ایتو کارنامه کاری خود را با مانگای تومی از اواخر دهه هشتاد آغاز کرد. از آن زمان تا به امروز ایتو موفق به انتشار 39 عدد مانگا شده است. مانگاهای او اکثرا شامل داستان های کوتاه هستند اما آثار بلند تری نیز در کارنامه او دیده می‌شود. از آثار معروف دیگر ایتو می‌توان به مانگای اوزوماکی اشاره کرد که به احتمال زیاد مشهور ترین اثر او تا به امروز است. همچنین طبق اخبار قرار است که امسال اقتباسی از مانگای اوزوماکی توسط شبکه adult swim عرضه شود. از آثار دیگر ایتو بجز تومی و ایزوماکی  می‌توان به مانگاهای معمای گسل آمیگارا، جیو، صندلی انسانی و سنسور اشاره کرد. 

TOMIE

از اینکه با ویولت گیمرز در معرفی مانگای Tomie همراه بودید از شما سپاس گذاریم، نظر شما دوستان ویولت گیمرزی در مورد این مانگا چیست؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سهند رشیدی احمدآبادی
2 سال‌ قبل

من اولین بار با ایشون سر یه بازی به اسم World of Horror که با الهام از کار های ایشون ساخته شده بود با مانگا هاش آشنا شدم و به شدت فضاسازی جذابی دارن. ممنون بابت معرفی دقیقا میخواستم یکی از اثارشون رو شروع کنم به خوندن

مبین
مبین
پاسخ به  سهند رشیدی احمدآبادی
1 سال قبل

ام میشه چند تا اثار دیگه ایشون بهم معرفی کنید
منم خیلی از کار هاشون خوشم میاد

Jio
Jio
پاسخ به  مبین
1 سال قبل

UZUMAKI
The Enigma of Amigara Fault
Sensor
Human chair

#(AC)
#(AC)
2 سال‌ قبل

به نظر جالب میاد ، حتما میخونم.
ممنون بابت معرفی.

ندا
ندا
1 سال قبل

سلام کجا میتونم مانگاشو بخونم؟ چون انیمه ش تا قسمت ۲ اومده فقط