تیترسینمامقالات سینمایی

حقایق سریال توئین پیکس _ حقایق جالب و عجیب از سریال توئین پیکس

توئین پیکس ساخته دیوید لینچ و مارک فارست یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مجموعه های تلویزیونی تمام ادوار است. داستان این سریال با ورود یک مامور ویژهFBI به نام کوپر به شهر خیالی توئین پیکس آغاز می‌شود. با اینکه کوپر در ابتدا برای حل پرونده قتل یک دختر نوجوان پا به این شهر می‌گذارد اما با پیشروی خطوط داستانی  و طی تحقیقات و زندگی کوپر در این شهر رازها و سوالات بیشتری نیز در رابطه با این شهر مرموز و مردمانش ایجاد می‌شود. سریال توئین پیکس سرشار از اتفاقات مرموز و عجیب و لحظات کمدی، سوررئال و ترسناک است و می‌تواند بینندگانش را در دنیای اسرار آمیز خودش غرق کند. سریالی که منبع الهام بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی بعد از خودش و  بسیاری از بازی های ویدئویی مانند آلن ویک بوده است.  با ویولت گیمرز در حقایق سریال توئین پیکس همراه باشید.

دیوید لینچ و پاسخ منفی به رهبر اتحاد جماهیر شوروی!!

لینچ در توئین پیکس

سریال توئین پیکس از همان اوایل پخش به لطف رویکرد متفاوتش با سریال های قبل از خود به محبوبیت زیادی در آمریکا و اروپا دست پیدا کرد. محبوبیت زیاد این سریال سبب شد تا بسیاری از چهره های مشهور جهان نیز علاقه خود را به این سریال ابراز کنند. یکی از این چهره های مشهور  آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی یعنی میخائیل گورباچف بود. گورباچف در طی یک تماس تلفنی که با جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا داشت از او خواست که پایان سریال را از لینچ بپرسد و به او بگوید. و البته که لینچ از گفتن پایان سریال به گورباچف خودداری کرد. از دیگر چهره های سیاسی مشهور و هوادار این سریال می‌توان به ملکه الیزابت دوم اشاره کرد.

کتاب های منشتر شده از توئین پیکس

کتاب های توئین پیکس

شاید این امر که سریالی بر اساس یک کتاب ساخته شود عادی باشد اما قطعا این که چندین کتاب از روی یک سریال ساخته شوند مورد نادری است!. محبوبیت بالای این سری و استقبال طرفدارن سبب این  شد که تا به امروز شش کتاب صوتی و متنی از این سریال منتشر شود. خاطرات پنهان لارا پالمر که توسط دختر دیوید لینچ یعنی جنیفر لینچ نوشته شده است اولین کتاب منتشر شده از این سری است که بین فصل اول و دوم این سریال منتشر شد. این خاطرات  از نگاه خود لارا روایت می‌شود و ما را با زندگی او از تولد دوازده سالگی تا آخرین روزهای عمرش آشنا می‌کند. با اینکه صفحات آخر این خاطرات مفقود شده اند اما طبق گفته دیوید لینچ خوانندگان با دقت کردن در سرنخ های موجود در این کتاب می‌توانند به هویت قاتل پی ببرند.

این کتاب به مدت شش هفته در صدر پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داشت. کتاب های دیگر این سری عمدتا توسط برادر فارست و یا خود لینچ نوشته شده است و شامل موضوعات مختلف دیگری  مانند زندگی نامه کوپر یا تاریخچه توئین پیکس است.

نام اولیه سریال

حقايق سریال توئین پیکس

 دیوید لینچ در ابتدا نام دیگری را بجای توئین پیکس برای این سریال در نظر داشت. این نام اولیه مسیر شمال غربی نام داشت و حتی قرار بود که داستان بجای ایالت واشنگتن در داکوتای شمالی جریان یابد. اما آهنگ ساز این سریال آنجلو بادلامنتی که سابقه همکاری زیادی را با دیوید لینچ در فیلم هایی مانند بلوار مالهالند یا مخمل آبی داشت او را از انتخاب این نام منصرف کرد. او به لینچ گفت “میدونی لینچ، این اسمیه که وقتی تو مدرسه گرامر میخوندم میگفتن. تو نمیتونی از این اسم استفاده کنی.” لینچ و بادلامنتی ماجراهای جالب دیگری را نیز با یکدیگر در خلال ساخت این سریال داشتند. بعنوان مثال بادلامنتی در حالی تم لورا را ساخت که لینچ به مدت بیست دقیقه در گوش او زمزمه های عجیب جنگلی می‌کرد!. 

الهام از شایعات مربوط به مرگ مرلین مونرو

مرلین مونرو

قبل از اینکه لینچ و فراست به سراغ ساخت توئین پیکس بروند توسط کمپانی برادران وارنر برای ساخت یک فیلم از کتاب زندگی مخفیانه مرلین مونرو استخدام شده بودند. در این کتاب به موضوعات جنجالی مانند دست داشتن جان اف کندی و برادرش در مرگ مرلین مونرو پرداخته شده است. با این که این فیلم هیچگاه ساخته نشد اما این پروزه باعث آشنایی بین لینچ و فراست و در ادامه الهاماتی در ساخت سریال توئین پیکس شد. لینچ از  ایده مرگ  یک دختر بلوند و محبوب مانند مرلین مونرو که شایعات و رازهای زیادی پیرامون مرگ او و روابطش با مردان  وجود دارد برای شخصیت لورا و مرگش  استفاده کرد. در ادامه با حقایق سریال توئین پیکس با ویولت گیمرز همراه باشید.

حضور تصادفی باب در سریال توئین پیکس

توئین پیکس

اگر سریال توئین پیکس را دیده باشید میدانید که شخصیت باب یکی از مهم ترین و البته یکی از ترسناک ترین شخصیت های این سریال است. با این حال باید گفت که حضور او در سریال از قبل مقرر نشده بود و او کاملا تصادفی به جمع شخصیت های این سریال پیوست. در انتهای قسمت اول سریال یعنی زمانی که سارا پالمر از دیدن چیزی وحشت زده شده بود تصویر فرنک سیلوا بازیگر شخصیت باب به طور تصادفی در آیینه پشت سر او ثبت شد. فرنک سیلوا طراح صحنه آن قسمت بود و افتادن چهره اش در آیینه کاملا تصادفی بود. اما این تصویر عجیب و غریب مورد پسند لینچ قرار گرفت و او بعدها فرنک سیلوا را در نقش باب وارد سریال کرد. از دیگر شخصیت هایی که بصورت کاملا تصادفی به سریال اضافه شدند می‌توان به مرد تک دست اشاره کرد.

همچنین بخوانید: حقايق فیلم شاتر آیلند

نقش خانواده در ساخت سریال!!

سریال توئین پیکس

همان گونه که قبل تر گفتیم دختر لینچ و برادر فراست در تهیه و نوشتن کتاب های توئین پیکس نقش داشتند اما این تنها حضور خانواده عوامل سازنده در تولید این سریال نبود. بعنوان مثال پسر لینچ نقش نوه خانم ترموند یا همان پسر کوچک را ایفا کرد. همچنین پدر فراست نقش دکتر شهر و پسر مسئول تیم بازیگری نقش لئو را ایفا کردند. با اینکه در سریال روابط بسیاری از خانواده ها سست و یا مرگ بار است اما بنظر میرسد در پشت صحنه جو خانوادگي دوست داشتنی وجود داشته است.

دیوید لینچ شیفته بازیگری شریل لی بود

شریل لی

از آنجا که سریال توئین پیکس با پیدا شدن جنازه لارا پالمر آغاز می‌شود پس ما در ابتدا خیلی شاهد حضور بازیگر این شخصیت یعنی شریل لی نیستیم و تنها چندین عکس از او در قالب این شخصیت می‌بینیم. اما لینچ که بشدت شیفته بازیگری شریل لی بود تصمیم گرفت شخصیت دختر عموی لارا یعنی مدی را تنها برای نگه داشتن این بازیگر در سریال خلق کند!. مریل شرلی تا پیش از حضور در این سریال تنها در تئاتر های محلی ایفای نقش کرده بود. همچنين اسم کوچک دختر عموی لارا در سریال از شخصیت مدلین در فیلم سرگیجه هیچکاک و فامیلی او یعنی فرگوسن از شخصیت جان در همان فیلم بود. دیوید لینچ از طرفدارن آلفرد هیچکاک و فیلم سرگیجه است و این انتخاب نام ادای دینی به آن فیلم بود.

توئین پیکس و بلوار گمشده در یک جهان مشترک جریان دارند!

بلوار گمشده

دیوید لینچ ها بارها در طی مصاحبه های مختلف خود ثابت کرده است که علاقه ای به صحبت کردن یا رمز گشایی فیلم هایش برای هواداران ندارد. اما لینچ برخلاف عادت همیشگی خود در یک مصاحبه اعلام کرد که فیلم بلوار گمشده و سریال توئین پیکس در یک جهان قرار دارند. هر دوی این آثار مضامین مشترکی مانند اختلال چند شخصیتی، رازها و میان برها در زمان و مکان را در خود دارند. فیلم بلوار گمشده شش سال پس از پایان فصل دوم سریال پخش شد. این فیلم در زمان اکران واکنش های متفاوتی را از سوی منتقدان داشت. بسیاری آن را یک اثر بی معنی و بسیاری دیگر آن را یک اثر خاص و متفاوت توصیف کردند. با حقایق سریال توئین پیکس با ویولت گیمرز همراه باشید.

خلق کردن چندین پایان متفاوت برای سریال

توئین پیکس

محبوبیت این سریال در دهه نود میلادی سبب شده بود که این سریال همواره موضوع داغ بسیاری از رسانه ها و گفتگوها شود و همه را درگیر پیدا کردن هویت قاتل لارا پالمر کند. همین موضوع خطر لو رفتن پایان سریال و هویت قاتل برای عموم را نیز داشت. حتی در اوایل پخش سریال نیز یک رسانه آلمانی ادعا کرده بود که به پایان و هویت قاتل در سریال دست پیدا کرده است. این موارد باعث شد که دیوید لینچ برای جلوگیری از لو رفتن پایان سریال دست به خلق چندین پایان متفاوت بزند. لینچ برای پایان فصل اول سه پایان متفاوت و برای پایان فصل دوم دو پایان متفاوت را ظبط کرد. و نکته جالب این است که حتی خود بازیگران و عوامل سازنده سریال نیز از اینکه کدام یک پایان حقیقی است خبر نداشتند.

سریال توئین پیکس

از اینکه با ویولت گیمرز در حقایق سریال توئین پیکس همراه بودید از شما سپاس گذاریم. نظر شما همراهان ویولت گیمرز در رابطه با سریال توئین پیکس چیست؟ و اگر حقایق جالب دیگری را از این سریال سراغ دارید با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
karen
karen
1 سال قبل

چقدر مقاله خوبی بود واقعا بجز یکی دوتاش بقیشو اصلا نمیدونستم با اینکه فن سریال هستم اما اطلاعی نداشتم. لطفا مقالات مشابه بیشتر بنویسید و منتشر کنید. خلاصه تشکر ویژه آقای باروت کوبیان عزیز برای مقاله خوبتون
و همچنین سایت ویولت گیمرز