بازیمقالات بازی

بزرگ ترین نقشه بازی های ویدیویی | از کوچیکترین مپ تا بزرگترین

با سلام خدمت همه شما کاربران محترم و عزیز وبسایت ویولت گیمرز. به طور معمول، اغلب بازی های ویدیویی دارای نقشه و یا مپ خاصی هستند. حالا امروز، ما ده تا از بزرگ ترین نقشه های بازی های ویدیویی را در این مقاله آماده کرده ایم. قبل از هرچیزی، باید اشاره کنیم ما در مقاله بزرگ ترین نقشه بازی های ویدیویی، به ترتیب ۱۰ بازی بزرگ جهان را قرار داده ایم و کاری به شهرت و محبوبیت بازی ها نداشته ایم.

۱۰-Asheron call

وسعت: ۱۲۹۵ کیلومتر مربعبازی Asheron call

این عنوان، یک اثر نقش آفرینی آنلاین فانتزی است که در یک دنیای خیالی جریان دارد. زمان انتشار بازی به سال ۱۹۹۹ بازمی‌گردد و در آن موقع توسط استدیویی با نام Turbine ساخته شد. البته پروسه ساخت با همکاری مایکروسافت پیش می‌رفت. همچنین این اثر فقط به صورت انحصاری برای کامپیوتر های شخصی عرضه شد.

۹-Test drive unlimited 

وسعت:۱۶۰۰ کیلومتر مربعبازی test drive unlimited

در رتبه نهم لیست بزرگ ترین نقشه بازی های ویدیویی، یک عنوان ریسینگ قراردارد. در این عنوان، شما به جزیره ای سفر میکنید و اجازه گردش در آن جهان بسیار بزرگ را دارید. این بازی در سال ۲۰۰۶ توسط eden games و اتاری برای کنسول های نسل هفت و کامپیوتر های شخصی عرضه شد و در سال ۲۰۱۱ هم دومین نسخه از ان ساخته شد.

۸-The crew 

وسعت: ۵۰۰۰ کیلومتر مربع بازی The crew 2

دومین اثر ریسینگ لیست ۱۰ نقشه بزرگ بازی های ویدیویی، عنوان The crew است. این مجموعه که شامل ۲ نسخه است، شمارا به سراسر آمریکا می‌برد و همین موضوع باعث شده است که نقشه آن اینقدر بزرگ باشد. نسخه اول  در سال ۲۰۱۴ و نسخه دوم هم در سال ۲۰۱۸ توسط یوبی سافت بر روی پلتفرم های مختلف عرضه شد. شما در این بازی قادر به ایجاد گروه خود هستید و در کنار ماشین، توانایی راندن مواردی همچون قایق و هواپیما را هم دارید.

۷-Feul

وسعت:۱۴.۴۰۰ کیلومتر مربعبازی Feul

با اختلاف بسیار زیاد نسبت به رتبه ۸ لیست بزرگ ترین نقشه های بازی های ویدیویی، عنوان Feul قرار دارد. این عنوان، یک اثر جهان باز و ریسینگ است که توسط استدیو خوشنام اسوبو(سازنده عناوینی مانند a plague tale و Microsoft flight simulator) ساخته و توسط استدیو کدمسترز سازنده عناوینی چون سری F1 و سری Dirt  در سال ۲۰۰۹ میلادی برای کنسول های نسل ۷ و کامپیوتر های شخصی عرضه شد.

این بازی در زمان عرضه دارای ویژگی های همچون رانندگی در سراسر نقشه بدون لودینگ و قابلیت تخریب پذیری طبیعی بود و همین موضوع باعث استقبال حدودی از این عنوان شد. همچنین بازی در قسمت هایی از مجموعه Mad max نیز الهام گرفته بود.

۶-Guild wars nightfall

وسعت:۳۸.۸۵۰ کیلومتر مربعبازی Guild Wars

در رتبه ۶ بزرگ ترین نقشه های بازی های ویدیویی، اثری اکشن rpg از استدیو آمریکایی Arenanet قرار دارد. این عنوان در سال ۲۰۰۶ میلادی برای کامپیوتر های شخصی(۲۰۰۹ در استیم)منتشر شد. شما در جریان این بازی، به جهان تخیلی این سری بازی قدم می‌گذارید و با دشمنان مختلفی مانند شیاطین این دنیا، می‌جنگید. گیم پلی بازی شامل ۲ حالت  PvE(بازیکن در برابر بازی) و PvP(بازیکن در برابر بازیکن می‌شود هرچند در این نسخه بیشتر از دیگر نسخه های فرنچایز، حالت PvE به کار می‌رود، یعنی بازیکن تعامل بیشتری با جهان بازی دارد. 

The lord of the rings-۵

وسعت:۷۷.۷۰۰ کیلومتر مربعبازی lord of the rings

مجموعه The lord of the rings هیچگاه آنقدری که در دنیای سینما معروف و مجبوب شد، در دنیا گیم و بازی های ویدئویی نشد، ولی با این حال آثار زیادی با محوریت این مجوعه شکل گرفتند که شاید بتوان گفت محبوب ترین آن، The lord of the rings online باشد که در رتبه ۵ بزرگ ترین نقشه بازی های ویدیویی قرار گرفته است.این اثر که یک عنوان massively multiplayer online role-playing game(یا به اختصارMMORPG) است، در سال ۲۰۰۷ توسط استدیو Turbine و برای پلتفرم کامپیوتر های شخصی عرضه شد.

نسخه ابتدایی این عنوان به شما اجازه ساخت کاراکتر و شخصیت خودتان را در هفت کلاس و سطح مجزا می داد و در ادامه و نسخه های جدید تر، این امکانات بهبود یافتند و موارد جدیدی نیز به آن اضافه شد.

۴-The elder scrolls 2-daggerfall

وسعت:۱۶۱.۶۰۰ کیلومتر مربعبازی The elder scrolls 2

مجموعه Elder scrolls یکی از بزرگ ترین مجموعه بازی های جهان محسوب می‌شود که توسط استدیو مجبوب و شناخته شده بتسدا ساخته می‌شود. اولین نسخه از این فرنچایز محبوب در سال ۱۹۹۴ میلادی عرضه شد، و نسخه دوم آن یعنی Daggerfall که در لیست بزرگ ترین نقشه های بازی های ویدیویی قرار دارد، در سال ۱۹۹۶ عرضه شد و وسعت نقشه آن به قدری زیاد است که در بین بازی های سبک rpg، عنوانی بزرگ تر از آن وجود. Elder scrolls 2 در زمان عرضه تنها بر روی پلتفرم کامپیوتر شخصی قابل تجربه بود.

شما در جریان بازی، به دنیایی خیالی سفر میکنید که در ساخت آن دنیا، از قرون وسطا  اروپا الهاماتی گرفته شده است و در کنار این موارد، امکاناتی از قبیل انواع و اقسام جادو و موجودات تخیلی و ذهنی مانند اژدها در بازی وجود دارد. خوده جهان بازی نیز به چند بخش تقسیم شده و هر بخش شامل انسان ها و موجوداتی با نژاد های مختلف مانند جن ها،نژاد های فانتزی انسان نما و…بود.

۳-Microsoft flight simulator 

وسعت:۵۱۰.۰۷۲.۰۰۰ کیلومتر مربعبازی Microsoft flight simulator

جدید ترین عنوان لیست بزرگ ترین نقشه بازی های ویدیویی، یک اثر شبیه ساز پرواز است. آخرین نسخه این مجموعه، در سال ۲۰۲۰ یعنی ۳۸ سال بعد از عرضه نسخه اول عرضه شد. این نسخه به دست استدیو فرانسوی اسوبو ساخته و توسط مایکروسافت ابتدا بر روی کامپیوتر های شخصی و سپس بر روی کنسول های ایکس باکس عرضه شد.

جالب است بدانید که وسعت این نسخه برابر کل کره زمین است زیرا کل زمین در آن قابل دسترسی است و شما توانایی سفر به کل نقاط زمین از تهران تا توکیو و شهر های دیگر دنیا را دارید و همه ی این موضوعات در کنار گرافیک چشم نواز و جزئیات بالا به لطف شبیه ساز بودن آن، باعث شده است که جدید ترین نسخه از مجموعه Microsoft flight simulator به یک شاهکار تبدیل شود. همچنین سطح جزئیات در آن به قدری بالا است که از آن به عنوان تمرین های آموزشی برای خلبانان استفاده می‌شود.

۲-Minecraft

وسعت:۴.۰۹۶.۰۰۰.۰۰۰ کیلومتر مربع بازی Minecraft

شاید خیلی از شما حدس میزدین که عنوان فوق محبوب ماینکرفت در رده های بالای لیست بزرگ ترین نقشه های بازی های ویدیویی قرار بگیره و خب این حدس و گمان بیراه هم نبود زیرا نقشه ماینکرفت به قدری بزرگ و وسیع است که بسیاری از افراد هنوز آن را به طور کامل ندیده اند. نکته جالبی که در این وسط وجود دارد این است که نقشه بازی ماینکرفت کمی بزرگتر از وسعت جزیره نپتون است و در کل چند برابر زمین وسعت دارد و همین موضوع عظمت آن را نشان می‌دهد.

جالب است بدانید که این بازی به این عظمت تنها توسط یک برنامه نویس با نام مارکوس پرسون ساخته شده است. نسخه های آزمایشی ماینکرفت در سال ۲۰۰۹ منتشر شده اند و ۲ سال بعد یعنی سال ۲۰۱۱ به صورت کامل عرضه شد. همچنین ماینکرفت هم اکنون بر روی اکثر پلتفرم ها از موبایل گرفته تا کامپیوتر های شخصی و کنسول قابل بازی است. راز های بازی Minecraft را می توانید در ویولت گیمرز مطالعه کنید.

۱-No man’s sky بازی No man's sky

وسعت:۳۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع 

و اما می‌رسیم به بزرگ ترین نقشه بازی های ویدیویی که متعلق به بازی No man’s sky است. به زبان ساده تر که بگوییم، نقشه No man’s sky تقریبا بی پایان است و سازندگان به کمک مواردی همچون موتور بازی سازی مخصوص آن توانسته اند به این موفقیت برسند و همچنین جیزی را ممکن کنند. سازنده این بازی استدیو مستقل هلو گیمز است. No man’s sky هنگام معرفی های اولیه، طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرد و بسیاری برای این بازی هایپ شدند، ولی موقع عرضه بازی در سال ۲۰۱۶، هوادار ها بسیار ناراضی بودند زیرا وعده های سازندگان عملی نشده بودند.

اما استدیو هلو گیمز از انتقادات استفاده کرد و با پشتیبانی مداوم و عرضه آپدیت های مختلف برای آن باعث شد No man’s sky بسیار به آن چیزی که هوادار ها می خواهند نزدیک شود و همین پشتیبانی عالی باعث شد که این بازی در مراسم های مختلف عنوان بهترین بازی در حال تکامل را کسب کند. اگر مایل به تجربه آن هستید، باید گفت که No man’s sky در سال ۲۰۱۶ برای کنسول های پلی استیشن و کامپیوتر های شخصی و سپس در سال ۲۰۱۸ برای کنسول های ایکس باکس عرضه شد.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
indight
indight
1 سال قبل

خسته نباشید عالی بود

#(AC)
#(AC)
1 سال قبل

روزی میرسه که یکی کل No man’s sky رو بتونه بگرده؟

آرین
آرین
پاسخ به  #(AC)
1 سال قبل

سلام
دسته جمعی هر کی یه جا رو بگرده، با هم به اشتراک بزارند!

یاشار
یاشار
9 ماه قبل

بازی space engine میلونها برابر از no mans sky بزرگ تره چون کل جهان هستی شبیه سازی شده و نو منز اسکای فقط یک کهکشان هست ولی اسپیس انجین کل دنیا با کهکشان های زیاد اونم فقط ۴گیگ