بررسی بازیتیترمقالات بازی

بررسی بازی Elden Ring؛ ماجراجویی حماسی

هیداتاکا میازاکی پس از سکیرو اکنون با Elden Ring بازگشته است. Elden Ring اثری آشنا برای طرفداران بازی های سولز لایک اما با تغییرات بسیار است. اما آیا میازاکی و تیم فرام سافتور توانسته اثری باکیفیت و رضایت بخش با وجود تغییرات بسیار برای طرفداران قدیمی بازی های سولز لایک خلق کند؟ با بررسی بازی Elden Ring همراه وبسایت ویولت گیمرز باشید.

سال 2009 و با عرضه Demon Souls کمتر کسی گمان می کرد که این بازی بتواند اثری تاثیرگذار و باب میل گیمر ها باشد. اما این بازی به قدری مهم و تاثیرگذار بود که اکنون شاهد اثری به نام Elden Ring هستیم. میازاکی با Elden Ring توانسته با یکی بزرگترین و مهم ترین رمان نویس های فانتزی حال حاضر جهان یعنی جورج آر. آر. مارتین همکاری کند. Elden Ring نتیجه تلاش یک دهه هیداتاکا میازاکی است. اثری که ایده آن سالها در ذهن میازاکی وجود داشت؛ اما تنها گذر زمان می توانست گیمرهای بیشتری را به بازی های سولزلایک علاقه‎مند کند. در بررسی بازی Elden Ring سعی شده تا تمامی بخش های بازی مورد بررسی قرار گیرد.

در زمان نمایش گیمپلی های متعدد از Elden Ring این نگرانی وجود داشت که این اثر صرفا یک Dark Souls جهان باز باشد که اینگونه نیست. Elden Ring المان هایی درون خود دارد که آن را از دیگر ساخته های استودیو فرام سافتور متفاوت می سازد. با وجود تفاوت های بسیار، Elden Ring اثری وفادار در زمینه های مختلف بخصوص در ارائه کلی قصه و اسطوره شناسی جهان خود است.

بررسی داستان بازی Elden Ring

در اولین بخش از بررسی بازی Elden Ring، به سراغ داستان می رویم. داستان Elden Ring در سرزمینی به Lands Between روایت می شود. با ناپدید شدن ملکه‌ ماریکا، Elden Ring تکه تکه شده است. ناپدید شدن ملکه ماریکا جنگ بزرگی میان فرزندان او را بوجود آورده است. فرزندان ماریکا هرکدام تکه‌هایی به نام Great Rune را به دست آوردند که با متحد کردن آنها Elden Ring دوباره شکل خواهد گرفت. در این بین شما در نقش یک Tarnished گم‌نام و تبعید شده تلاش می‌کنید تا با از بین بردن فرزندان ماریکا و تصاحب Great Runes به مقام Elden Lord برسید. داستان بازی Elden Ring پس از نبرد فرزندان ماریکا رخ می دهد که یک اتفاق بشدت حیاتی در جهان و داستان بازی است. با این حال شما چه در طی داستان و جهان بازی با عواقب جنگ افروزی مواجه می‌شوید.

Elden Ring
نبرد دو فرزند ماریکا، Malenia و Radahn

الدن رینگ همانند دیگر آثار استودیو فرام سافتور روایت آن مرموز و قطره قطره است تا مخاطب خود را بیش از پیش تشنه داستان خود کند. Elden Ring مانند بازیهای پیشین این استودیو با یک کاتسین شروع می شود. راوی در کاتسین ابتدای بازی قصه کلی بازی را به مخاطب خود ارائه می دهد. پس از اتمام کاتسین و ورود به دنیای Elden Ring اسطوره شناسی و کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص داستان برعهده گیمر خواهد بود.

اسطوره شناسی و کسب اطلاعات دقیق و جزئی داستان با گشت و گذار در سرزمین Lands Between و مکالمه با npc ها و انجام ماموریت های آنها بدست می آید. متاسفانه ماموریت هایی که npcهای بازی به گیمر می دهد کمی گنگ و گیج کننده است. این موضوع در برخی از اوقات باعث می شد تا کار بیهوده ای انجام دهم و سردرگم در پی انجام آن ماموریت باشم.

پیوند داستان بازی با جهان بازی

در الدن رینگ اسطوره شناسی بازی به خوبی پیاده شده است و به گونه ای است که مخاطب را بیش از پیش تشنه گشت و گذار در محیط می کند و نقش مهمی هم در خصوص داستان دارد؛ چرا که الدن رینگ هم مانند سکیرو و بلادبورن دارای چندین پایان مختلف است. در کنار این موارد باس فایت‌ها هستند که بسیاری از آن‌ها پا را فراتر از یک غول بی‌شاخ و دم گذاشته‌اند. اکنون می‌توان با توجه به داستان انگیزه‌هایشان را فهمید و حتی از زاویه دید آن‌ها به جهان بازی نگاه کرد؛ اینکه چرا به این روز افتاده‌اند و دنیا چه بلایی به سرشان آورده است.

ایده های جورج آر. آر. مارتین برای خلق جهان Elden Ring بسیار عالی بوده است. او توانسته جهانی خلق کند که هر بخش از آن شخصیت ها و نگرش های متفاوتی در کمال زیبایی و چشم نوازی دارد. به عنوان مثال دو منطقه Limgrave و Caelid که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارد. محیط های الدن رینگ اهمیت بالایی در روایت داستان مانند آثار قبلی استودیو خوش آوازه فرام سافتور دارد. هر بخش از دنیای الدن رینگ نشانگر گذشته دردناک و تاریک آن منطقه و نبردهای آن است. قلم میازاکی در کنار قلم مارتین توانسته داستان و جهانی را خلق کند که هم زیبا و در عین حال دردناک است. اما در این بین نباید اهمیت تیم هنری فرام سافتور را در پیاده سازی ایده های جورج آر. آر. مارتین فراموش کرد.

بررسی بازی Elden Ring

بررسی طراحی هنری بازی Elden Ring

یکی از مهم ترین اجزای یک بازی برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب و به وجود آوردن اتمسفری مناسب، طراحی هنری است. پس در این قسمت از بررسی بازی Elden Ring بیشتر درباره طراحی هنری صحبت می کنیم. الدن رینگ همانند آثار پیشین استودیو فرام سافتور و بخصوص بلادبورن از بعد هنری، بسیار خوب عمل کرده است. اما Elden Ring در یک رده با آنها جز بلادبورن قرار نمی گیرد؛ چرا که طراحی هنری الدن رینگ همانند بلادبورن شگفت انگیز است. تیم هنری فرام سافتور با توجه به ایده های میازاکی و جورج آر. آر. مارتین توانسته جهانی خلق کند تا به صورت غیر مستقیم روایتگر داستان نیز باشد. آنچه که الدن رینگ را از آثار پیشین فرام سافتور جدا می کند این است که محیط های مبهوت کننده بازی تک به تک شما را بیش از پیش با جهان بازی آشنا و شوق کاوش در جهان Lands Between را بیشتر می کند.

تیم هنری بازی با کمک جورج آر. آر. مارتین جهانی را بوجود آورنده اند که در کمتر آثاری در ویدئو گیم شاهد آن از نظر پیوند داستان با محیط های آن بوده ایم. اما پیوند داستان صرفا محدود به طراحی محیط ها نمی شود بلکه مکالمه با npc ها نقش بسزایی در داستان و گذشته سرزمین Lands Between دارد که در ادامه به این موضوع به طور کامل در ادامه بررسی بازی Elden Ring خواهم پرداخت. در نهایت می توان گفت تیم هنری چه در بحث طراحی محیط و چه در طراحی کاراکترها سنگ تمام گذاشته‌اند و در طول بازی بارها به تحسین آن‌ها خواهید پرداخت.

کارگردانی Elden Ring

متاسفانه کارگردانی با وجود اهمیت بالایی که در ساخت و تکامل یک بازی دارد، در بیشتر بررسی ها مورد سنجش قرار نمی گیرد. اما در بررسی بازی Elden Ring سایت ویولت گیمرز مانند دیگر بررسی های حرفه ای سایت(مثلا بررسی بازی The Last of Us 2)، به کارگردانی نیز خواهیم پرداخت.

Elden Ring از نظر کارگردانی عملکرد خوب و مطلوبی دارد. میازاکی به خوبی با بهره گیری از ساخته های گذشته خود و ادغام آنها با المان های جدید توانسته اثری قابل احترام خلق کند. کاتسین های بازی بی ایراد و همچنان جذاب و لذت بخش هستند که معمولا پیش از نبرد و اولین رویارویی با یک باس آنها را خواهید دید. قاب بندی و زاویه دوربین در گیمپلی و کاتسین ها رضایت بخش است اما جای کار در خصوص بهبود این مورد در کاتسین ها وجود داشت که برای تیم سازنده مورد بسیار مهمی نبوده است. دوربین بازی حین برخی مبارزات اذیت کننده است و هنگام چرخش حالت گیر کردن به خود می گیرد با وجود اینکه از کنسول نسل نهمی برای بررسی بازی Elden Ring استفاده شده است که این موارد به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست و نکته منفی بشمار می رود.

جدیدترین ساخته میازاکی ترکیبی از تمامی آثار پیشین او به حساب می‌آید. در Elden Ring می‌توان رد پای Dark Souls و Bloodborne و Sekiro را در تمامی نقاط آن و در تمامی زمینه ها به وضوح مشاهده کرد. به همین دلیل باید گفت که الدن رینگ برای تمامی طرفداران آثار سولزبورن، تکه‌ای آشنا در خود گنجانده است. این مورد در گیمپلی بیشتر دیده می شود.

بررسی گیم پلی بازی Elden Ring

و اما به بررسی بازی Elden Ring از نظر گیم پلی رسیدیم. طبق گفته های میازاکی و آنچه که طی تجربه 200 ساعته به آن پی بردم، Elden Ring از دیگر آثار فرام سافتور آسان تر شده است. اما فراموش نکنید Elden Ring همچنان یک بازی سولز لایک است؛ و قرار است بار ها و بارها جمله عصبی کننده You Died را بر روی صفحه مانیتور خود ببینید.

مهم ترین رکن بازی های میازاکی گیم پلی جذاب و روان آنهاست و Elden Ring هم از این قاعده مستثنا نیست. Elden Ring از همان فرمول همیشگی سری سولز بهره می برد اما دستخوش تغییراتی شده است. با شروع بازی و در اولین گام شما باید کارکتر خود را بسازید و کلاس آن را انتخاب کنید. الدن رینگ 10 کلاس مختلف را در اختیارتان می گذارد تا بسته به شیوه بازی کردنتان کلاس مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای افرادی که به درگیری رو در رو علاقه ای ندارند و ترجیح می دهند تا از جادو استفاده کنند، کلاس Astrologer بهترین انتخاب است.

به لطف سیستم ارتقا کارکتر در بازی شما می توانید کارکتر باب مبل خودتان را پس از انتخاب کلاس مورد نظر بسازید. شما می توانید یک جادوگر با نوار استامینا و یا یک جنگاور با توانایی جادو بالا بسازید. شخصی سازی و ارتقا دادن تنها به مبارزات اختصاص ندارد بلکه سلاح های بازی را نیز می توانید بیش از پیش و باب میل خود شخصی سازی کنید.

Elden Ring مبارزات عمیق تری نسبت به آثار پیشین فرام سافتور دارد

مبارزات در Elden Ring بیش از پیش به دقت نیاز دارد و عمق بیشتری پیدا کرده است. شناسایی دشمن ها و نوع حملات آنها همچنان یک چالش بزرگ می شود. در بازی های سولز لایک همیشه ضربات سبک به محبوبیت ضربات سنگین نبوده است اما در Elden Ring اینگونه نیست. ضربات سبک (R1) و ضربات سنگین (R2) هر کدام نقش مهمی در کشتن دشمنان مختلف و باس های بازی دارد. Elden Ring نیز مانند دارک سولز، بلادبورن و بخصوص سکیرو تاکید بر روی دقت مبارزات دارد. این مسئله در کنار اهمیت بیشتر ضربات R1 و R2 به گیمپلی بازی Elden Ring عمق زیادی بخشیده و گیمپلی را جذاب تر کرده است.

یکی از جدیدترین قابلیت هایی که به گیمپلی بازی افزوده شده و باید در بررسی بازی Elden Ring به آن اشاره شود، Guard Counter است. Guard Counter میراثی از سیکرو است که با گارد گرفتن به موقع هنگام ضربه زدن دشمان و بلاک کردن آن و با زدن R2 دشمن را با یک ضربه خواهید کشت. Guard Counter تنها مورد تازه ای نیست که به Elden Ring افزوده شده، Ashes of War ها نیز یکی از موارد تازه ای است که به Elden Ring افزوده شده است. Ashes of War یا همان خاکستر های جنگ برای علاقه مندان به مبارزات دور و استفاده از جادو ها بسیار کاربرد دارد. اما Ashes of War ها در مبارزات تن به تن و نزدیک نیز کاملا نقش مهمی دارد و می تواند استراتژی شما را در مبارزات تن به تن نیز تغییر دهد.

 پاداش های جذاب Elden Ring برای ماجراجویی

Elden Ring یک بازی سولز لایک است اما با گشت و گذار و دریافت پاداش ها Elden Ring کمی ساده تر خواهد شد. اما طراحی Elden Ring به گونه ای است که بدون گشت و گذار در جهان بازی قادر به اتمام آن باشید. اگر روحیه ماجراجویی داشته باشید الدن رینگ به اثری آسانی برایتان تبدیل خواهد شد. حس اکتشاف و پیدا کردن راز و رمزهای بی‌شمار که در گوشه و کنار نقشه بسیار بزرگ و تمام نشدنی بازی پنهان شده‌اند، هیچ‌گاه خسته کننده نخواهد شد. گشت و گذار در بازی با دادن پاداش هایی مانند سلاح های بهتر، آرمور های بهتر، Ashes of War های جدیدتر و بسیاری از پاداش های دیگر تجربه شما را آسان تر می کند.

به سادگی از گشت و گذار در جهان Elden Ring گذر نکنید زیرا هر چه در جهان بازی غرق شوید به جادوی میازاکی بیشتر پی خواهید برد. در Elden Ring یک خط اصلی داستانی طویل و حماسی وجود دارد. ولیکن بخش قابل توجهی از رمان‌ها و ماجراجویی‌های بزرگ و کوچک در سراسر جهان بازی که به سادگی آن‌ها را محتویات فرعی می‌نامیم، بسیار باکیفیت هستند. تمام این موارد دست به دست یکدیگر می دهند تا خستگی و تکرار در دنیای بازی، که بسیاری از بازی های جهان باز حال حاضر به این ایراد دچار هستند معنا پیدا نکند.

مواردی که به آنها اشاره کردم دلیلی است که نباید به سادگی از گشت و گذار در جهان Elden Ring گذر کرد. با این حال بدون گشت و گذار و انجام ماموریت های جانبی و فقط با کشتن باس های اصلی می توانید Elden Ring را به اتمام برسانید. طراحی باس فایت ها به گونه ای است که شما بدون ترتیب خاص و لول مشخصی می توانید به مبارزه با آنها بپردازید.

مراحل جانبی Elden Ring

امروزه بیشتر بازی های جهان بازی در ارائه مراحل جانبی خود دچار تکرار فراوان می شوند؛ تکرار هایی که مخاطب را از تجربه ادامه بازی منصرف می کند. Elden Ring به هیچ وجه اینگونه نیست و مراحل جانبی بسیار جذابی و در سطح آثاری مانند The Witcher 3: Wild Hunt ارائه می دهد. مراحل جانبی در Elden Ring مکمل داستان اصلی بازی است و این مورد مخاطب خود را می تواند ترغیب به انجام آنها و دریافت پاداش های مختلفی کند. 

یکی از مراحل جانبی Elden Ring در قلمرویی عظیم به نام ویپینگ پنینسولا و قصر مورن (Mourne Castle) جریان دارد. در بدو ورودتان به پنینسولا در کنار جاده‌ی اصلی، با دوشیزه‌ای به نام ایرینا ملاقات خواهید کرد. دوشیزه ایرینا خودش را دختر فرمانده‌ی قصر مورن (اِدگار)، معرفی می‌کند و راوی قصه‌ی جذاب و طولانی خود می‌شود. پس از اتمام سخنان دوشیزه شما آگاه خواهید شد که مستخدمان دژ مورن تحت تاثیر درهم شکستن حلقه‌ی کهن و یا هر حادثه دیگری، فرم انسانی خود را از دست داده‌ اند. به سبب همین موضوع شورشی بی‌رحمانه را آغاز کرده‌اند و اِدگار وفادار پس از فراری دادن دخترش، ایرینا، قصر را رها نکرده است.

بگذارید ادامه این ماجراجویی جذاب و دیگر داستان های جهان الدن رینگ را بیش از این شرح ندهم. مقصودم از ارائه خلاصه بخشی از آن نشان دادن بزرگی جهان الدن رینگ بود؛ جهانی که کاوش کردن در آن هر لحظه بیش از پیش برایتان جذاب تر خواهد بود.

ماموریت های جانبی الدن رینگ گیج کننده است و گاها می تواند روند انجام بازی را کمی مختل کند 

مراحل جانبی Elden Ring با وجود تمام جذابیت هایش بی ایراد نیست. همانطور که پیش تر در بررسی بازی Elden Ring به این موضوع اشاره کردم، ماموریت هایی که npcهای بازی به گیمر می دهد کمی گنگ و گیج کننده است. ماموریت هایی که توسط npc ها دریافت می شود هیچ راهنمای مشخص و کاملی ندارد و باعث سردرگمی مخاطب می شود. به عنوان مثال هنگامی که پس از انجام درخواست یک npc برای دریافت پاداش به پیش او رفتم فقط جمله ای گیج کننده را به من گفت: تو را در شرق ملاقات خواهم کرد. این مورد باعث شد من ساعت ها درگیر پیدا کردن یک مکان ساده باشم. موردی که ذکر شد در بخش های مختلف بازی خودش را بیشتر نمایان می کند و می تواند روند انجام بازی را کند، کند؛ و یک نکته منفی بزرگ بشمار می رود. 

گشت و گذار در جهان Elden Ring

تیم فرام سافتور برای سهولت در گشت و گذار دنیای Lands Between یک Spirit Mount به نام تورنت را در اختیار تجربه کنندگان قرار داده است. تورنت گشت و گذار را در جهان بازی برای شما آسان و جذاب تر می کند. اما تورنت مختص گشت و گذار در بازی نیست بلکه از آن در نبرد با مینی باس ها هم می توان استفاده کرد. کنترل تورنت بسیار راحت بوده و با زدن یک دکمه به سرعت زیر پاهایتان ظاهر می شود و قادر به کنترل آن خواهید بود.

البته در بررسی بازی Elden Ring باید به این موضوع اشاره شود که وجود تورنت تنها تفاوت Elden Ring با دیگر آثار فرام سافتور نیست. یکی از مهم ترین مواردی که به گیمپلی بازی افزوده شده سیستم Crafting بازی است. اکنون دیگر نیاز نیست تا برای در اختیار داشتن یک آیتم خاص، سفر دور و درازی را در پیش بگیرید. فقط کافیست تا کتابچه‌های کرفت را که در گوشه و کنار جهان بازی قرار دارند، پیدا کنید. از اینجا به بعد کار شما ساده است چرا که مواد اولیه را هنگام گشت و گذار جمع‌آوری خواهید کرد.

Elden Ring یک ایراد بزرگی که از نظر من دارد، مشکل Fall Damage است؛ که این مورد هیچ منطق و درستی ندارد. این موضوع در طی تجربه بازی بسیار به چشمم خورد که بر سر همین ایراد بارها در بازی جمله You Died را دیدم. به عنوان مثال از یک ارتفاع کمتر از پنج متری به پایین افتادم و جمله You Died را دیدم. اما از یک ارتفاع بیش از پنج متر و با یک نوار سلامت برابر در هر دو مورد به پایین افتادم و در کمال تعجب زنده ماندم. این ایراد بازی چه بدون استفاده از تورنت و چه با استفاده از تورنت کماکان پابرجا بود؛ حتی با آپدیت های مختلفی که منتشر شد این ایراد رفع نشد.

باس فایت های Elden Ring

به تمامی موارد گیمپلی بازی Elden Ring پرداختیم جز باس فایت های آن که یک برگ برنده برای این اثر است. الدن رینگ با بیش 120 باس فایت بهشتی برای افرادی است که قصد به چالش کشیدن خود را دارند. تیم فرام سافتور در Elden Ring بیش از پیش نشان داده که در ساخت باس فایت های فوق العاده تبحر خاصی دارد. باس فایت های اصلی هر کدام داستان و گذشته ای دارند که با توجه به محیط قرار داشتن آنها کاملا همخوانی دارد؛ و همچنین از طراحی بسیار خوبی برخوردار هستند.

هرکدام از باس فایت ها مکانیسم مخصوص یه خود را دارند و شما را غافلگیر می کنند. طراحی و مکانیسم باس های اصلی بسیار خوب است اما در مینی باس ها و در بعضی از باس فایت های فرعی شرایط اینگونه نیست و طراحی برخی از باس فایت های فرعی به خوبی باس های اصلی نیست و دچار تکرار می شود.

موسیقی و صداگذاری بازی Elden Ring

صداگذاری Elden Ring یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود. بر روی صداگذاری های محیطی بازی به خوبی کار شده و رضایت بخش است. در کنار صداگذاری محیطی صداپیشگان این اثر کار خود را به بهترین شکل انجام داده اند. دیالوگ ها به خوبی در کنار صدای زیبا و گوش نواز صداپیشگان ادا می شود. راوی بازی هم کار خود را به نحو احسن انجام داده است. کافیست کاتسین ابتدایی بازی را تماشا کنید تا صدای و اجرای فوق العاده راوی داستان بازی را با تمام وجود خود حس کنید.

موسیقی یکی از اصلی ترین مواردی است که هر بازی را کامل می کند و در ارائه تجربه ای بهتر کمک می کند. Elden Ring موسیقی های بسیار گوش نواز و جذابی در مبارزات دارد. موسیقی های بازی به گونه ای است که لذت کشتن هر باس فایت را برای چندین برابر می کند. آهنگسازی بازی به سرپرستی یوکا کیتامورا بوده و بیش از سه ساعت موسیقی برای این عنوان نوشته‌اند. تمامی این آثار با ارکستر بزرگ ضبط شده و اثری از ادوات الکترونیک در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

بررسی فنی بازی Elden Ring

الدن رینگ از نظر فنی ایرادات خاص و بزرگی ندارد و در بازی شاهد باگ های آزاردهنده و افت فریم نیستیم. بازی 60 فریم ثابت بر روی کنسول PS5 اجرا می شود اما حین چرخش دوربین بازی حرکت دوربین به هیچ وجه نرم نیست به نوعی گیر می کند. این مشکل با آپدیت های متنوعی که برای بازی منتشر شد، کماکان باقیست.

گرافیک فنی Elden Ring متاسفانه در سطح آثار امروزی قرار ندارد. از لحاظ گرافیک فنی بی شک با عنوانی مثل بازسازی Demon Souls روبرو نخواهید شد. یکی از مشکلاتی که کماکان در بحث گرافیک فنی وجود دارد مشکل بارگذاری تکسچرها است که همچنان وجود دارد اما آسیبی به تجربه بیش از 200 ساعته من وارد نکرد.

یکی از مواردی که در تجربه Elden Ring بسیار حس می شود استفاده نکردن همیشگی از کنترلر PS5 است. از نقاط قوت بازسازی Demon Souls استفاده بسیار خوب از کنترلر دوال سنس در تک تک ثانیه های بازی است که تنها از هپتیک فیدبک استفاده می کند. الدن رینگ همیشه از هپتیک فیدبک استفاده نمی کند اما حین استفاده، به خوبی این کار صورت گرفته اما می توانست با استفاده همیشگی تجربه لذت بخش و عمیق تری را بوجود آورد.

برسی بازی Elden Ring

سخن آخر

جدیدترین ساخته استودیو فرام سافتور شباهت های بسیاری به آثار پیشین این استودیو دارد. اثری که همچنان به سایر آثار سولز لایک پیش از خود وفادار و المان‌های جدید و تازه‌ای را در خود جای داده است. الدن رینگ جهانی را پیش روی مخاطب خود قرار می دهد و حس کنجکاوی را در او بوجود می آورد. Elden Ring به ماجراجویی‌های شما پاداش های ارزشمندی می‌دهد. بازی روی شما به عنوان یک گیمر جست‌وجو گر و باهوش حساب باز می‌کند و در غافلگیر کردن شما کم نمی‌آورد. تازه ترین اثر فرام سافتور در داستان و روایت مشابه آثار پیشین خود است؛ اما از منظر گیمپلی شرایط متفاوت است. گیمپلی الدن رینگ یک پکیج کامل از تمام آثار فرام سافتور و با المان جدیدی است که مبارزات را لذت بخش تر از همیشه می کند.

Elden Ring تجربه‌ای جدید به پلیرهای تازه‌ وارد ارائه می کند و حس و حال تازه‌ای را هم برای پلیرهای  قدیمی به‌وجود آورد. وجود جهانی رمز آلود و ارزشمند و مبارزات نفس گیر از مواردی هستند که Elden Ring می‌تواند ساعت‌ها مخاطب ها را سرگرم خود کند. اما همانطور که پیش تر در بررسی بازی Elden Ring به طور کامل شرح دادم، الدن رینگ اثری بی ایرادی هم نیست. مواردی نظیر مشکلات دوربین، تنوع کم مینی باس، گنگ و مبهم بودن مراحل جانبی و مشکل Fall Damage می تواند بی نقص ترین تجربه بازی را از شما بگیرد. الدن رینگ نزدیک به 60 ساعت مخاطب خود را سرگرم می‌کند. جهان رمزآلود بازی به‌گونه‌ای طراحی شده که برای فهمیدن تمامی رمز و رازهای آن باید بیش از این وقت بگذارید.

نمره بررسی بازی Elden Ring:

9 از 10

بررسی بازی Elden Ring براساس نسخه PS5 نگارش شده است

کاربران عزیز و همیشگی ویولت گیمرز نظر شما در خصوص بررسی بازی Elden Ring از وب سایت ویولت گیمرز چیست؟ آیا شما بازی الدن رینگ را تجربه کرده اید؟ حتما در انتهای این بررسی، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران ویولت گیمرز به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برای مطالعه دیگر بررسی های وبسایت ویولت گیمرز بر روی بررسی بازی کلیک کنید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Javad Barshoeei
Javad Barshoeei
1 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده عزیز🌹🌹.
هنوز موفق به تجربه بازی Elden Ring نشدم. با این حال در این چندوقت به تجربه بازی Sekiro مشغول بودم. به طوری که بازی دیگه ای نتونست حس Sekiro رو به من القا کنه. در مورد نکات منفی گفته شده به کمبود تنوع باس فایت های فرعی اشاره میکنم. باید بگم که Sekiro هم کم و بیش از چنین مشکلی رنج می برد. چرا که برخی باس های فرعی، تکراری و الگوی حملات یکسان داشتن که باعث کاهش انگیزه گیمر میشه.
امیدوارم که تمامی عزیزان بتونن از تجربه بازی الدن رینگ لذت ببرن❤