جیم رایان: رشد بازیهای فرست پارتی فقط وابسته به پول خرج کردن نیست
جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی های سونی اعتقاد دارد که رشد بازیهای فرست پارتی فقط به خرج کردن پول بستگی ندارد. و استودیو ها باید اجازه ی آزادی و ریسک داشته باشند. با ویولت گیمرز همراه باشید.
جیم رایان طی یک مصاحبه ی جدید با Stephen totilo درمورد چگونگی پیشرفت بازیهای فرست پارتی در ۶ ماه اول عمر ps5 صحبت کرده است. موفقیت هایی که این بازی ها کسب کرده اند، صرفا بخاطر سرمایه گذاری های مالی نبوده. بلکه نتیجه سرپرستی و مدیریت درست بوده است.
جیم رایان میگوید:
پرورش خلاقیت، صرفا به سادگیِ پول خرج کردن نیست. باید به استودیو ها ازادی عمل و قدرت ریسک داد تا منجر به خلق ایده های جدید شود. فقط به بازی گوست اف سوشیما از ساکرپانچ نگاه کنید. ما فکر نمیکردیم انها همچین بازی ای بسازند.
همچنین رایان به طور ویژه، به تعداد بازیهای موفقی که در زمان لانچ برای ps5 منتشر شد، به عنوان یک پیشرفت اشاره میکند.
بله بازیهایی که در دوران ps4 منتشر شدند، عالی بودند. اما بیشتر آن بازی ها در نیمه ی دوم عمر ps4 منتشر شدند. ما تلاش اگاهانه ای برای بهبود انها انجام دادیم و انچه که تا کنون دیده اید، قطعا نمایانگر پیشرفت ما بوده است. ما در این مدت چند ماهه که از لانچ کنسول PS5 میگذرد، بازی های خارق العاده زیادی منتشر کردیم. و بازی های بیشتر دیگری نیز در حال تولید هستند.
جیم رایان اضافه میکند:
توسعه دهندگان ما، تازه در حال یادگیری استفاده از تکنولوژی PS5 هست. بی صبرانه منتظرم تا ببینم استودیوهای پلی استیشن و همکاران ترد پارتی ما، چه چیزهایی برای PS5 خلق میکنند.
اگر بازی هایی مثل Spiderman miles morales، Returnal و Ratchet and clank نمونه هایی از دستاورد های بدست امده در ۶ ماه ابتدایی عمر ps5 هستند، تصورش را بکنید که در ۲ یا ۳ سال اینده شاهد چه چیزهایی خواهیم بود.
رایان قبلا اعلام کرده بود که ps5 از همه ی کنسول های قبلی پلی استیشن، انحصاری های بیشتری خواهد داشت. همچنین به تازگی صفحه ی پلی استیشن در استیم ایجاد شد که خبر از انتشار بازی های بیشتر از سونی برای پی سی میدهد.
نظراتتان را در مورد صحبت های جیم رایان با ما به اشتراک بگذارید.