مقالاتمقالات بازی
داغ

10 نکته که starfield باید از Skyrim یاد بگیرد

در سال 2011 کمپانی Bethesda یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی تاریخ صنعت گیم یعنی The Elder scrolls v Skyrim را بر روی تمام پلتفرم های اصلی در نسل هفتم منتشر کرد. این بازی توانست رضایت منتقدان و گیمر های زیادی را جلب کند و استاندارد های ساخت بازی های RPG(نقش آفرینی) را جابه جا کند. حال بعد از 11 سال این استودیو قصد انتشار یک آیپی جدید را دارد که به مراتب می تواند پخته تر و کامل تر از آثار قبلی این استودیو مانند سری Fallout ، The elder scrolls و… باشد. سازندگان می توانند با رفع مشکلات بازی های قبلی و بهبود بخشیدن به نکات مثبت آن باری دیگر حماسه ای را در صنعت گیم خصوصا بازی های نقش آفرینی رقم بزند. قصد داریم در این مقاله بپردازیم به 10 نکته که starfield باید از بزرگترین و مهم ترین بازی این استودیو یعنی نسخه 5 ام سری The Elder scrolls یاد بگیرد که مشکلات آن را برطرف و نکات مثبت آن بهتر از هر چه که هست نشان دهد.

10. ماموریت های فرعی بهتر و جذاب تر

با این که Skyrim ماموریت های فرعی جالبی داشت اما بعد از یک مدت جذابیت مراحل جایش را به کلیشه و تکرار میداد

با این که Skyrim در طراحی مراحل فرعی و دانجن ها یک قدم رو به جلو بود . و حتی در طراحی برخی از مراحل فرعی بیشتر از مراحل اصلی وقت گذاشته شده بود. اما پس از مدتی برخی از ماموریت های فرعی تازگی خود را از دست میدادند و تبدیل به کلیشه هایی تکراری می شدند که گیمر را خسته می کرد و گیمر به فکر این می افتاد که به مراحل اصلی بازی بپردازد و دانجن ها و مراحل فرعی را رها کند. از این رو انتظار می رود که مراحل فرعی در بازی جدید این استودیو یعنی starfield بیشتر به سمت خارج شدن از کلیشه های تکراری پیش برود.

9. داستان جذاب .کامل و درگیر کننده

Skyrim از حیث داستانی سر راست و بسیار جذاب روایت میشد اگر starfield راه Skyrim را از حیث داستانی پیش بگیرد قطعا موفق خواهد شد.

اگر بخواهیم Skyrim را از بعد داستانی توصیف کنیم به داستانی پر جزئیات دقیق و بی نقص می رسیم که به تمام سوالاتی که ذهن گیمر را در طول داستان درگیر کرده پاسخ می دهد. این با این وجود است که سیر اصلی داستان بازی با وجود گیم پلی بشدت طولانی آن اصلا خسته کننده نیست. و این بازی از بعد روایت داستانی هم توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد. اما به گفته کارگردان و سازندگان بازی starfield بازی چندین برابر Skyrim وسعت دارد. اما اگر آن ها بتوانند فرمول داستانی Skyrim را در مقیاسی بزرگتر پیاده کنند جای نگرانی باقی نمی ماند.

8. رفع مشکلات و باگ ها

بازی های Bethesda به خصوص Skyrim همیشه از داشتن باگ رنج می بردند. این یکی از نکاتی است که باید در starfield اصلاح شود.

بازی های کمپانی Bethesda همیشه به دلیل وسعت دنیای طراحی شده در آن، از باگ ها و گلیچ های زیادی رنج می بردند. این اتفاق با توجه به وسعت دنیای طراحی شده تا حدی قابل توجیه است. اما در بعضی اوقات این باگ ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شد که عملا پیشروی در سطح بازی را غیر ممکن می کرد. از این رو از starfield انتظار می رود با توجه به توسعه ی موتور بازی و ساخت آن بر روی creation engine 2 و همچنین پیشرفت سخت افزار ها، باگ ها در بازی starfield به حداقل برسند.

7. بهبود سیستم inventory

سیستم inventory بازی در ابتدای بازی بسیار خوب به نظر می رسد. اما با پر شدن تدریجی inventory تبدیل به یک کابوس می شود!!

در بازی Skyrim  انواع آیتم ها اعم از سلاح ها، سپر ها، و… وجود دارد که دارای تنوع بسیار خوبی هستند. اما با زیاد شدن این آیتم ها و طراحی نه چندان خوب inventory خصوصا هنگامی که آیتم های زیادی را حمل می کنید موجب می شود که در دسترسی به سلاح ها و ابزار های مختلف به خصوص در بین مبارزات را بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن باشد. از این رو که قطعا در بازی Starfield ما شاهد انواع مختلفی از سلاح ها و وسایل مختلف هستیم. انتظار می رود که در بخش inventory بازی تغییرات خوبی لحاظ شود که سهولت دسترسی به ابزار های مختلف در بازی را ممکن کند.

6. افزایش گرافیک فنی بازی

با این که Skyrim در برهه ی زمانی عرضه اش دارای گرافیک فنی قابل قبولی بوده اما با دیدن گرافیک فنی fallout 4 باعث ایجاد نگرانی می شود که همچنان بدون تغییر مانده.

بازی Skyrim نسبت به تاریخ عرضه ی خود دارای گرافیک فنی نسبتا قابل قبولی بود و از نظر منتقدان آن زمان مورد تمجید قرار گرفت. اما پس از گذشت 4 سال و عرضه ی بازی fallout 4 در سال 2015 منتقدان و بازیکنان متوجه فرسودگی موتور بازی سازی Bethesda یعنی creation engine در ایجاد گرافیک فنی خوب و قابل قبول شدند. از این رو از بازی starfield انتظار می رود که گرافیک فنی اش در حد قابل قبولی برای سال عرضه خود یعنی سال 2022 میلادی باشد. البته این مسئله دور از ذهن نیست. زیرا موتور استودیو ارتقا یافته و بازی فقط برای سخت افزار های نسل نهم کنسول های اکس باکس و PC عرضه می شود.

5. سیستم ساخت کاراکتر

هنگامی که حرف از Skyrim به میان می آید. شما را ناخودآگاه به یاد سیستم طراحی شخصیت بی نظیر خود می اندازد.

در بازی Skyrim شاهد یکی از بهترین و بی نقص ترین سیستم طراحی شخصیت در دنیای بازی های ویدیویی هستیم. قدرت انتخابی که این بازی در هنگام طراحی شخصیت به شما می دهد در نوع خود بی نظیر است. به همین منظور اگر در بازی Starfield شاهد همچین طراحی شخصیتی باشیم و به آیتم های مختلف بیشتری دسترسی داشته باشیم. قطعا در این بخش یک اثر بدون مشکل و ایراد را خواهیم دید.

4. DLC های با کیفیت

Skyrim در رابطه با DLC بسیار خوب عمل کرده است و مکان های جدید و Quest های جالب و هیجان انگیزی به بازی اضافه کرده است.

بازی Skyrim با انتشار DLC های Dawngaurd و Dragonborn به خوبی نشان داد که می تواند DLC خوبی برای بازی های مختلف بسازد. همچنین ما شاهد DLC های بسیار خوبی هم برای سری fallout نیز بوده ایم. با توجه به این که بازی starfield در فضا روایت می شود ، دست سازندگان را می تواند برای ساخت مکان های جدید، دشمنان جدید، سیارات جدید و… بسیار باز بگزارد. از این رو انتظار می رود که برای بازی DLC های متعددی منتشر شود. با توجه به عقبه ی کمپانی Bethesda در ساخت محتوای اضافه در بازی ها دور از ذهن نیست که این کار را به بهترین شکل انجام دهد.

3. سیستم ساخت و ساز و خرید

ویژگی building برای اولین بار در DLC Hearthfire معرفی شد و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.

در بازی Skyrim سیستم ساخت و ساز اولین بار توسط DLC Hearthfire معرفی شد و بعد ها در بازی fallout4 به یکی از اساسی ترین رکن های گیم پلی آن تبدیل شد بود. این ویژگی بسیار جذاب بود و به بهتر شدن ریتم و گیم پلی بازی کمک شایانی می کرد. به این منظور در starfield بسیار هیجان انگیز می شود اگر بتوان به طور مثال در سیاره های مختلف پایگاه خود را بسازید و آن طور که میخواهید آن را شخصی سازی کنید. البته چندی پیش تایید شد که در شخصی سازی سفینه های مختلف در بازی starfield دست بازیکن بسیار باز است. از این رو می توان انتظار داشت که سیستم building بازی همانند fallout بلکه بهتر از آن هم باشد.

2. تأثیر گذاری انتخاب ها بر روی روند بازی

در بازی Skyrim شاهد یک RPG واقعی بودیم. اما بیشتر در داستان و تا حدی در محیط بازی!!

از سری Elder scrolls خصوصا Skyrim می توان در لیست منتخب بهترین بازی های RPG تاریخ صنعت ویدیو گیم نام برد. با این وجود وقتی بازی در چنین سطحی قرار دار انتظار می رود که تمام جزئیات را رعایت کند. به این منظور انتخاب ها در بازی Skyrim بسیار مهم و حیاتی بودند و تاثیر کامل بر روی داستان و تا حدی بر روی محیط بازی داشتند. اما در برخی مواقع انتخاب های مهم باعث فقط باعث تغییر روند داستان بازی می شد و روی گیم پلی تاثیر مستقیم نداشت و این یکی از نکاتی است که امیدواریم در starfield این مشکل برطرف شود و به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شود و ما در انتخاب های مهم شاهد تغییر در بازی از همه ی جهات باشیم.

1. بهینه سازی خوب بازی بر روی PC

بهینه سازی بازی Skyrim واقعا خوب و قابل تقدیر است به طوری که این بازی بر روی ضعیف ترین سیستم ها هم قابل اجراست.

بازی Skyrim یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که سیستم ضعیف دارند . زیرا این بازی به خوبی روی PC هایی که حتی کارت گرافیک آن ها on board است اجرا می شود. اما شاید با خود بگویید که این بازی برای این روی سیستم های ضعیف اجرا می شود که قدیمی بوده. اما جالب است بدانید در زمان عرضه هم این بازی از بهینه سازی خوبی بهره مند بوده. از این رو انتظار می رود که starfield هم بهینه سازی خوبی داشته باشد. با توجه به این که خود سازنده گفته است که با تمرکز بر روی یک پلتفرم بهینه سازی بهتری خواهیم داشت. البته با وجود نسل نهمی بودن بازی حداقل سیستم قابل بازی ممکن است کمی بالاتر از حد انتظار باشد و به طور قطع نیاز به SSD برای این بازی یک امر طبیعی ست و کاملا محتمل است

بازی starfield در 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401) به صورت انحصاری برای رایانه های شخصی(PC) و کنسول های نسل نهمی مایکروسافت یعنی Xbox series x و Xbox series s منتشر می شود. لازم به ذکر است این بازی در روز عرضه بر روی سرویس Game pass قرار می گیرد

نظر شما دوستان ویولت گیمرز چیست؟ آیا این بازی می تواند موفقیت های Skyrim را تکرار کند؟

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mehrun
Mehrun
2 سال‌ قبل

مقاله پر ملات و مفیدی بود ، احسنت

Ayda
Ayda
2 سال‌ قبل

خیلی مطالب مفیدی بود خسته نباشید

Ayda
Ayda
2 سال‌ قبل

👏👏👏👏

امیر
امیر
2 سال‌ قبل

بسیار مطلب دقیق و عالی👌🏻👌🏻

علیرضا
علیرضا
2 سال‌ قبل

مقاله فوق العاده ای بود ممنونم از شما لطفا مقالات بیشتر و بهتری در ویولت گیمرز منتشر کنید🙏🏼

Sahel
Sahel
2 سال‌ قبل

عالی

Ayda
Ayda
2 سال‌ قبل

به نظر شما استارفيلد پتانسيل بازى سال شدن رو داره؟

Ayda
Ayda
پاسخ به  امیر مهدی آصفی فر
2 سال‌ قبل

خیلی ممنون 🙏

mohammad
mohammad
2 سال‌ قبل

matalebe daghigh va tasir gozari bod

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط mohammad
على
على
2 سال‌ قبل

🔥🤘عالى 🤘🔥

محمد حسین
محمد حسین
2 سال‌ قبل

بهترین مقاله ای که تا حالا خوندم

علی
علی
2 سال‌ قبل

خیلی مقاله خوبیه و خیلی به کار من اومد
کاش همه مقالات دیگر هم با این کیفیت ارائه می شدند

لطفا مقاله های دیگری نیز انتشار دهید.

علی حیدریان
سردبیر
پاسخ به  علی
2 سال‌ قبل

بسیار سپاسگزارم از اشتراک گذاری این کامنتتون با ما و اینکه ویولت گیمرز رو دنبال می کنید.

پیشنهادی برای دیگر مقالات دارید!؟ خوشحال میشیم بدونیم کیفیت دیگر مقالات رو چطور ارزیابی می کنید یا اگه پیشنهاد، انتقاد یا نظری در رابطه با کیفیت مقالات وبسایت دارید بفرمائید🙏🏼