تیترمقالاتمقالات بازی

هر آنچه که از بازی Halo Infinite می دانیم

بازی Halo Infinite سرانجام سال ها قصه گویی و تجربه های شگفت انگیز از فرنچایزی محبوب فاصله زیادی تا عرضه ندارد. در این پست نگاهی می‌اندازیم به تمام اطلاعاتی که از این اثر داریم. با ویولت گیمرز همراه باشید.

به لطف اطلاعات ریز و درشتی که از بازی Halo Infinite منتشر می‌شود شور و شوق طرفداران (و البته نگرانی از سرنوشت بازی) همچنان بسیار بالا است. حالا این اطلاعات چه Meme های بی‌شمار از Craig باشد چه اسکرین شات های جذاب از محیط های بازی. نمایش بخش مولتی پلیر بازی و بخشی از میان پرده های کمپین Halo Infinite تنها انتظار را برای این اثر بیشتر کرده.

تاریخ عرضه Halo Infinite

halo

انتظار کشیدن برای عرضه آخرین قسمت فرنچایز هیلو برای طرفداران هر لحظه سخت تر می‌شود. در حالی که قرار بود بازی در ابتدا در تعطیلات سال 2020 زمان عرضه کنسول های نسل نهمی مایکروسافت منتشر شود، به دلیل بهبود دادن تاخیر خورد. در ادامه پلتفرم های مقصد و زمان عرضه بازی را یادآوری می‌کنیم:

  • دارندگان اشتراک Xbox Game Pass می‌توانند از روز نخست عرضه بازی بدون هیچ هزینه اضافه ای آن را تجربه کنند.
  • Halo Infinite برای کنسول های نسل نهمی Xbox Series X|S، کنسول Xbox One و کامپیوتر های شخصی عرضه می‌شود.
  • بر اساس اعلام توسعه دهندگان Halo Infinite در E3 2021، بازی در تعطیلات سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

گیم‌پلی Halo Infinite

خبر غافلگیر کننده توسعه دهندگان برای طرفداران، رایگان بودن بخش آنلاین Halo Infinite است. در حالی که شما برای تجربه ماجراجویی جدید مسترچیف هزینه می‌کنید(چه خرید بازی یا اشتراک گیم‌پس) می‌توانید به رایگان همراه دوستانتان از تجربه بخش آنلاین و چند نفره بازی لذت ببرید.

تجربه Halo Infinite روی PC

توسعه دهندگان بازی در تلاش هستند تجربه جذابی برای دارندگان نسخه کامپیوتر بازی فراهم کنند. از پشتیبانی از مانیتور های فوق عریض، نرخ فریم و رزولوشن بهینه و قابلیت کراس پلتفرم میان تمام دارندگان این بازی. هر چه قدر که به عرضه بازی نزدیک تر می‌شویم می‌توان به انتشار اطلاعات بیشتر درباره پورت نسخه کامپیوتر بازی امیدوار تر بود.

Halo Infinite

المان های جهان باز در گیم‌پلی بخش Campaign

نکته غافلگیر کننده دیگری که به تازگی درباره بخش داستانی بیان شده، دارا بودن المان های جهان باز است. با توجه به گیم‌پلی نمایش داده شده بازی و اطالاعات مختلفی که در این مدت توسط سازندگان منتشر شده نقشه بازی تعاملی تر از گذشته خواهد بود و گشت و گذار در محیط گسترده بازی برای پیدا کردن آیتم ها و دیتا های مختلف اهمیت بسیاری در تجربه بازی دارند.در جریان رویداد ایکس باکس و بتسدا جوزف استاتن، کارگردان خلاق بازی ادعا کرد هیلو اینفینیت گسترده ترین محیط در بین عناوین مجموعه را خواهد داشت.

اسلحه های جدید

یکی از دلایل محبوبیت مجموعه هیلو در میان طرفداران، تنوع عالی سلاح های بازی است. از Needler ها گرفته تا پیستول های مگنوم، مجموعه اسلحه های به یاد ماندنی زیادی دارد. طبق وعده سازندگان، بازی میزبان سلاح های جدید خواهد بود. در ادامه تعدادی از اسلحه های جدید را مرور می‌کنیم:

  • VK78 Commando: اسلحه ای اتوماتیک که در ظاهر ترکیبی از سلاح های دوربرد و تفنگ های تهاجمی به نظر می‌رسد.

Weapons

  • Mangler: سلاحی از رده خارج شده با ظاهر یک سلاح کمری چاق و چله.

Weapons

  • MK50 Sidekick: سلاح کمری کوچکی که یاد آور پیستول نمادین مجموعه است.

Weapons

  • Ravager: اسلحه از رده خارج شده دیگری که با شلیک مخربی از پلاسما از دشمنان شما پذیرایی می‌کند.

Weapons

  • CQS48 Bulldog: شاتگانی بروزرسانی شده که بسیار بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد.

Weapons

ابزار جدید مسترچیف

یکی از جالب ترین موارد نمایش گیمپلی Halo Infinite طناب قلاب داری بود که به زره مسترچیف اضافه شده و به وسیله آن جا‌به‌جایی های جذابی را در محیط بازی شاهد بودیم. حالا به لطف این ابزار شما می‌توانید برای به دست آوردن آیتم های دور از دسترس تان یا بالا رفتن و رسیدن به پلتفرم هایی که در فواصل دور و ارتفاعات قرار دارند استفاده کنید.

همچنین در بخش مولتی پلیر بازی که در رویداد E3 2021 ایکس باکس و بتسدا نمایش داشت شاهد استفاده از این ابزار بودیم. مسلما وجود این گجت جدید تنوع خوبی به بخش های مختلف گیمپلی می بخشد و حتی می‌شود با استفاده از آن خودروی رقیبان را از آن‌ها ربود.

شخصی سازی زره مشابه عنوان Halo: Reach خواهد بود

هیلو ریچ میزبان یکی از بهترین سیستم های شخصی سازی در مجموعه بوده. حالا استودیوی سازنده می‌خواهد از سیستمی مشابه برای شخصی سازی اسپارتان ها استفاده کند.

Halo infinite

بازگشت Forge Mode به Halo Infinite

استودیوی 343i بازگشت فورج مود را تایید کرده. مسلما طرفداران ساخت و شخصی سازی سازه ها در مجموعه از بازگشت این حالت جذاب خوشحال خواهند شد. نقشه ها و سازه هایی که در سال های گذشته توسط جامعه Forge Mode بسیار خلاقانه و جذاب بودند. به گفته توسعه دهندگان، آن‌ها از اشخاص متعددی که سابقه خوبی در ساخت نقشه های جذاب و خلاقانه داشتند دعوت کرده تا فورج مود بازی را آزمایش کنند و از نتایج حال بسیار راضی هستند. باید صبر کرد و دید خلاقیت کاربران به چه نتایج جالبی در این بخش بازی منتهی می‌شود.

بخش داستانی

اتفاقات بازی هیلو اینفینیت بعد از رخداد های Halo 5 Guardians جریان دارند. با توجه به تریلر، مسترچیف بعد از 6 ماه بیهوشی در فضا توسط یکی از خلبانان UNSC پیدا و نجات داده می‌شود. در وضعیتی که The Banished نیرو های سازمان UNSC را شکست داده اند و Installation 07 یا حلقه هیلو زتا دچار آسیب سنگینی شده. اگر حدس طرفداران درست باشد تقریبا 3 سال از وقایع قسمت پنجم می‌گذرد.

هوش مصنوعی جدید مسترچیف

halo infinite screenshot

***در ادامه مقاله که بر اساس تریلر داستانی نگاشته شده ممکن است بخشی از داستان قسمت های قبل را برای شما فاش شود***

آخرین تریلر بخش داستانی بازی که در جریان مراسم ایکس باکس و بتسدا نمایش داده شد حاوی اطلاعات غم انگیزی بود. به نظر می‌رسد مسترچیف مأمور بود تا کورتانا را نابود(پاکسازی) کند. او وظیفه داشت با کمک هوش مصنوعی جدید که “The Weapon (سلاح)” نام دارد را جایگزین کورتانا کرده و بعد از غیر فعال کردنش او را برای پاکسازی به Infinity ببرد اما اوضاع طبق برنامه پیش نرفته و کورتانا ناپدید می‌شود. همچنین “سلاح” برنامه ریزی شده بود تا در صورت راه اندازی موفق در تشکیلات به خصوصی در بازی خود به خود پاکسازی شود اما هنوز فعال باقی مانده. سپس مسترچیف از “سلاح” می‌خواهد در ادامه مأموریتش به او کمک کند.

Halo infinite

به هر صورت می‌توان شاهد بود داستان روی رابطه دراماتیک مسترچیف و کورتانا تمرکز می‌کند و طرفداران به شدت منتظر تجربه این داستان هستند.

با توجه به گفته های فیل اسپنسر، آنها قصد انتشار Halo Infinite در تعطیلات سال جاری میلادی را دارند و مسلما قبل از پایان یافتن سال 2021 بازی عرضه خواهد شد. ایکس باکس بازه زمانی 3 تا 4 هفته ای را برای انتشار بازی در نظر گرفته و هنوز تاریخ دقیق انتشار آن اعلام نشده. طرفداران این مجموعه باید مدت دیگری صبر کنند تا اخبار بیشتری از زمان انتشار بازی در دسترس قرار بگیرد اما مسلما یک تاخیر پیش روی بازی قرار نخواهد گرفت و به گفته فیل اسپنسر، تیم سازنده کاملا متعهد به عرضه بازی در زمان وعده داده شده هستند.

منتظر اخبار بیشتر و بررسی اختصاصی بازی توسط ویولت گیمرز باشید

مهدی هزاره

متولد 1379- ساکن قم- دانشجوی رشته علوم و مهندسی آب-علاقه مند به سینما، ویدئوگيم، انيمه و مانگا - مترجم و تدوین گر بهترین بازی عمرم: The Witcher 3 بهترین فیلم: The Matrix بهترین سریال: Mr. Robot بهترین انیمه: Attack On Titan

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
amir
amir
3 سال‌ قبل

هیچوقت با این مجموعه ارتباط برقرار نکردم حتی بنظرم اورریتده

سهند رشیدی احمدآبادی
پاسخ به  amir
3 سال‌ قبل

خیلی ها با The Last of Us و God of War و Assassins Creed و Forza Horizon و…ارتباط برقرار نمیکنن این دلیل بر اورریتد بودنشون نیست صرفا سلیقه اشون نمیخوره . هیلو به قدری تو صنعت گیم تحول و انقلاب ایجاد کرده که ژانر شوتر خیلی از چیز هایی که الان داره رو مدیونش هست .

سهند رشیدی احمدآبادی
3 سال‌ قبل

ممنون بابت مقاله

343 همه ی تصمیم های درست رو چه در بخش چند نفره و چه در بخش داستانی برای این عنوان گرفته . در بخش چند نفره :

1- اضافه کردن بخش اکادمی
2- اضافه کردن ویژگی های مولتی پلیر های قبلی هیلو مخصوصا هیلو 3 که بهترین مولتی پلیر سری رو داره + ویژگی های جدید
3- فری تو پلی بودن
4- پشتیبانی بلند مدت
5-سیستم بتل پس جذاب
6- شخصی سازی بسیار گسترده
7- فیزیک نسل بعدی

و اما بخش داستانی :

1- برگردوندن گیمپلی و گان پلی به ریشه های سری
2- تمرکز داستان روی مستر چیف
3- شخصیت پردازی مستر چیف
4- حتی موسیقی های این نسخه هم به لطف اقای Gareth Coker(اهنگساز Ori) کاملا رنگ و بو و روح این سری رو در خودش داره
5- سندباکس کردن بازی
6-سر راست بودن داستان نسبت به Halo 5
7-وجود Joseph Staten به عنوان کارگردان بازی

این نسخه کاملا اشتباهات نسخه پنجم و حتی چهارم رو برطرف کرده و میخواد هیلو رو به اوج برگردونه شخصا متای 92-93 رو براش پیشبینی میکنم